Insignia PRZED i PO liftingu - Porównanie

 

Grill, atrapa chłodnicy, Insigni po liftingu

Grill, atrapa chłodnicy Insigni po liftingu. Omówienie grilli w Insigni.

Opel Insignia po liftingu to inny, lepszy, wyższej klasy samochód - mówią ci, którzy jeździli obydwoma wersjami. Czym się różnią Insignie sprzed i po modernizacji, która miała miejsce w poł. 2013 roku?

 

Daty produkcji i kiedy był face-lifting?

Produkcja Insigni od jesieni 2008 r. W poł. 2013 r. głęboki face-lifting.

Insignia kontynuuje tradycje Vectry C.

 

 

Przód Insigni: przed i po liftingu

Reflektory naszym zdaniem ładniejsze w Insigni po liftingu - szczególnie dół reflektora - jest wizualnie przełamany. Reflektory na zbliżeniu.

Przód Opel Insignia przed liftingiem

Przód Insignia przed liftingiem - produkcja 2008-13.

Przód Insigni po face-liftingu

Przód Insigni po face-liftingu, produkcja 2013-.

 

 

Części do Insigni

http://insignia24.pl/

 

 

Tył

O tylnej listwie chromowanej mówi się, że ta poliftingowa wzorowana jest na Cascadzie.

Tył Opel Insignia przed liftingiem

Tył Insigni przed liftingiem - produkcja 2008-13.

Tył Insigni po face-liftingu

Tył Insigni po face-liftingu, produkcja 2013-.

 

 

Używane

OPEL INSIGNIA 1,8 16v SPORTSTOURER

OPEL INSIGNIA 1,8 16v SPORTSTOURER

benzyna, 2009, skrzynia manualna, kolor czarny metallic

od 36500 PLN cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

OPEL INSIGNIA 2.0 CDTI 163 KM 5dr

OPEL INSIGNIA 2.0 CDTI 163 KM 5dr

Diesel, 2014, skrzynia manualna, kolor beżowy

od 59900 PLN cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

OPEL INSIGNIA 1,8 16V 5DR JAK NOWA

OPEL INSIGNIA 1,8 16V 5DR JAK NOWA

benzyna, 2015, skrzynia manualna, kolor OLIWKOWY MET.

od 59900 PLN cena brutto

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

 

SportsTourer, kombi - różnice

Można spotkać się z opiniami, że lifting tyłu bardziej udany w kombi.

Tył Opel Insignia SportsTourer przed liftingiem

Tył Insigni Kombi przed liftingiem - produkcja 2008-13.

Tył Insigni Sports Tourer po face-liftingu

Tył Insigni SportsTourer po face-liftingu, prod. 2013-.

 

 

Deska

Deska jest jednym z istotniejszych argumentów za Insignią poliftingową. Tapicerki na zdjęciach przypadkowo dobrane. Zarówno przed, jak i po liftingu najwięcej spotkamy czarnych tapicerek, przynajmniej w samochodach z polskich salonów. Między lewarkiem zmiany biegów a podłokietnikiem przed liftingiem było pokrętło wielofunkcyjne, a po liftingu - panel dotykowy.

Deska rozdzielcza Opel Insignia przed liftem

Deska Insigni przed liftingiem - produkcja 2008-13.

Deska Insigni po lifcie

Deska Insigni po face-liftingu, produkcja 2013-.

 

 

Zegary i kierownica

Po liftingu jest albo kolorowy wyświetlacz w miejscu prędkościomierza, jak na fot., albo mniejszy, z białymi lub czerwonymi literami - i wtedy nawet po liftingu mamy nad nim analogowy termometr płynu chłodniczego i paliwomierz. Przy czym analogowa deska po liftingu dzieli się jeszcze na: podstawową deskę z wersji Insignia (mało takich samochodów na rynku) i fajniejszą deskę z wersji Edition

Zegary, kierownica Opel Insignia przed liftingiem

Zegary i kierownica, Opel Insignia przed liftingiem - produkcja 2008-13.

Zegary, kierownica, Opel Insignia po liftingu

Zegary, kierownica Insigni po liftingu, prod. 2013-.

 

 

Konsola środkowa

Po liftingu mniej przycisków i zawsze kolorowy, dotykowy wyświetlacz: w bogatszych wersjach 8-calowy, w uboższych - 4,2-calowy. Przed liftingiem w "czarnym scenariuszu" w konsoli centralnej mógł być nawet monochromatyczny wyświetlacz segmentowy. Kolorowe przed liftingiem oczywiście też były (nie dotykowe) i taki pokazujemy na fot.

Konsola środkowa, Opel Insignia przedliftingowy

Konsola środkowa przedliftingowej Insigni.

Konsola środkowa, Insignia poliftingowa

Konsola środkowa poliftingowej Insigni.

 

Zmienione elementy nadwozia Insigni

Zmienione elementy zewnętrzne nadwozia zaznaczone na czerwono. Więcej zmian w kabinie, pod maską.

 

Insignia 5d hatchback szmaragdowy zielony Emerald G6R

Sztandarowy kolor poliftingowej Insigni, szmaragdowy zielony, kod lakieru G6R

Co się zmieniło?

Oprócz ewidentnych zmian wizualnych widocznych na zdjęciach, Insignia po liftingu różni się od tej przedliftingowej następująco:

  • Adaptacyjny tempomat Stop&Go. Przed liftingiem był adaptacyjny tempomat, ale nie potrafił zatrzymać samochodu i sam ruszyć. Po liftingu jest to możliwe.
  • Wymiana systemów audio - temat rzeka i na plus dla Insigni po liftingu. Odnotowujemy ciurkiem. To że np. piszemy, że usunięte USB, znaczy tylko tyle, że USB usunięty jako oddzielna opcja, za którą trzeba dopłacić, a po liftingu wprowadzony do standardu:
    • Nowe systemy: Radio 300, Radio RF 400, Radio RF 700 Touch IntelliLink, Odtwarzacz CD, Navi RF 900 IntelliLink, Dotykowy panel sterowania w konsoli środkowej, System Bose, Czytnik kart SD, 3.5" jednokolorowy wyświetlacz, 4.2" kolorowy wyświetlacz kierowcy, 8'' duży wyświetlacz kierowcy
    • Wycofane systemy: Radio CD 300, Radio CD 400, USB, Navi 600, Navi 900, Pokrętło wielofunkcyjne, Bluetooth, System Infinity, 3.5" segmentowy wyświetlacz
  • Doszły opcje:
    • tylna kamera
    • ostrzeżenie o martwym polu SBSA
    • ostrzeżenie przy niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu
    • bezkluczykowe otiweranie i uruchamianie samochodu (bez wyjmowania kluczyka z kieszeni)
    • wysuwana podłoga bagażnika w kombi
  • Rekonfiguracja wersji wyposażeniowych Insignia, Edition, Cosmo. Wersja Sport znika z cenników na rzecz nowej wersji Executive. W praktyce jednak nadal można mieć wersję Sport przez dokupienie trzech opcji: wnętrze OPC (kod opcji XK0), dostępne dla ciemnych tapicerek; usunięcie hamulca elektrycznego (OGF); system FlexRide (URC). Wersja Active (specjalna, na polski rynek) po liftingu znika na pewien czas z oferty (później wraca).
  • Inne tapicerki, listwy dekoracyjne kabiny
  • Nowe lakiery nadwozia, sztandarowy zielony szmaragdowy na fot. obok
  • Zmienione wzory felg stalowych i aluminiowych
  • doszedł system monitorowania ciśnienia w kołach TPMS (z autokalibracją) jako standardowe wyposażenie
  • doszła odmiana terenowa Country Tourer 4x4, jako nowa, czwarta wersja nadwoziowa - obok 4-drzw. sedana, 5-drzw. hatchbacka/liftbacka i 5-drzw. kombi (SportsTourer). Przed liftingiem można było zamówić napęd 4x4 do jednej z trzech wymienionych wersji nadwoziowych.
 

 

Silniki

Diesel 120/140KM pod maską Insigni po liftingu

Nowy Diesel 120/140KM pod maską Insigni po liftingu. Dane techniczne Insigni.

Benzynowe: Bez zmian przeszły do poliftingowej Insigni jednostki 1.8 140KM i 1.4 Turbo 140KM. Ale już nie wersja 1.4 Turbo z systemem Start&Stop albo z fabrycznym LPG. Przy tych kombinacjach zmienił się kod silnika, więc zmiany - niewielkie - zaszły.

Przedliftingowy 1.6 Turbo 180KM z 6-bieg. skrzynią manualną został w poliftingowych Insigniach zastąpiony jednostką 1.6 Turbo SIDI (wtrysk bezpośredni benzyny) 170KM albo z manualem 6-biegowym i systemem Start&Stop, albo z 6-bieg. automatem.

Benzyny 220KM i 250KM były przed i po liftingu. Do wersji 250KM po liftingu dochodzi skrót SIDI - wtrysk bezpośredni. Zniknął po liftingu z oferty cywilnych Insigni silnik V6 2.8 260KM (pozostał w OPC w wersji 325KM).

Diesle: popularny 2.0 CDTi 160KM - moc po liftingu rośnie do 163KM. Diesle 2.0 110 i 130KM są stopniowo zastępowane przez silniki wysokoprężne 120 i 140KM, ale w chwili liftingu dotyczy to tylko odmian z systemem Start&Stop. Wersje bez tego systemu są przez pewien czas dostępne w Insigni równolegle.

W 2015 r. dalsze zmiany w Dieslach w związku z normą Euro 6: jednostki 2.0 CDTi 170KM (więcej) i 1.6 CDTi 120/136KM (tzw. szepczące Diesle).

 

 

Porównanie reflektorów

Prawy reflektor Insignia przed liftem

Prawy reflektor Insigni przed liftem.

Prawy reflektor Insignia po lifcie

Prawy reflektor Insignia po lifcie.

 

 

Porównanie tapicerek drzwi

Wzory tapicerek są inne przed i po liftingu, ale same wytłoczki - takie same.

Beżowa tapicerka z drewnianymi wstawkami. Insignia przed liftingiem

Beżowa tapicerka z drewnianymi wstawkami. Insignia przed liftingiem.

Tapicerki prawych drzwi, Insignia po liftingu

Tapicerki prawych drzwi, Insignia po liftingu.

 

 

 

Cena Insigni

Poniżej oferta na nową Insignię, zobacz też używane Insignie.

Nowy Opel Insignia B Grand Sport 2017 2018
Foto deski rozdzielczej

Nowa Insignia Grand Sport Enjoy 1.5 Turbo 140KM

Wyposażenie standardowe to m.in.:

  • System OnStar
  • Klimatyzacja dwustrefowa elektroniczna
  • System multimedialny R4.0 (podwójny tuner radiowy, kolorowy ekran dotykowy 7-calowy, sterowanie komendami głosowymi przez smartfon, 7 głośników, interfejsy projekcji telefonu Apple CarPlay i Android Auto, wyświetlacz wskaźników kierowcy 3,5-calowy, gniazdo USB w podłokietniku)
  • Elektryka szyb (przód i tył) i lusterek
  • System automatycznego odblokowywania zamków drzwi i sterowania zapłonem "Open&Start"
  • Izotermiczna szyba przednia odbijająca promienie słoneczne
  • Tempomat, kierownica pokryta skórą, ze sterowaniem systemami multimedialnymi
  • kamera OpelEye
  • Światła dzienne LED, światła tylne LED

 

Cena rocznika 2017 od 99 900 zł

 

Czy mogę kupić po niższej cenie? Zobacz

Zadaj pytanie

Zdjęcie zawiera elementy wyposażenia dodatkowego, np. felgi.

 

Więcej cen nowej Insigni | Używane Insignie

 

 

Zobacz także

 

 

Wypełnij formularz, a dostaniesz ofertę na nowy samochód z dobrą ceną! Lub zadzwoń!

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Mam już Opla (lub ma ktoś z rodziny, lub ma moja firma)
Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, taksówkarz, niepełnosprawny - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

 



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry      Poleć tę stronę znajomemu Poleć tę stronę znajomemu

 

 

Lato w mieście. Opel Corsa od 38 600 zł. MOKKA X od 68 950 zł