"Nowa Zafira", bo nie wiemy, czy jeszcze Zafira C, czy już D. Niby jest to face lifting, ale na tyle głęboki, że można mówić o nowym modelu. Zmieni się przód, a jeszcze bardziej wnętrze.
Kiedy rozpocznie się sprzedaż nowej Zafiry?
Zamówić będziesz mógł od lata 2016, odbiór w salonie Dixi od października 2016.
C czy D?
Mieliśmy Zafirę A, B, C. Czy model 2017 to generacja D? Niby to face lifting, ale głęboki, a przypomijmy, że już raz w historii Opla face lifting dostał nową literę - Omega C w 1999 r. W każdym razie nowa Zafira to już nie "Tourer", z tej nazwy Opel wycofał się rok temu, wraz z zakończeniem produkcji Zafiry B. Na razie w oficjalnych materiałach jest mowa o "nowej Zafirze", na fotkach niżej porównujemy...
Za literą D przemawia środek, jesteśmy pod wrażeniem zmian na desce. Mniej przycisków i ekran dotykowy, a'la Astra K.
Uproszczenie baroku. Opel pisze o "sporty look", naszym zdaniem poprzednia wersja jest bardziej "sporty", a ta nowa "solidno-niemiecka" z jednym wyjątkiem - pod logo Opla na środku grilla chromowane listwy przechodzą w odwrócony trapez w plastiku - tego detalu nie było wcześniej w innych modelach i to jest akcent "francuski". Znikają reflektory-bumerangi, a w uproszczonych lampach będą AFL LED-owe.
Przód Zafiry przed liftingiem - produkcja 2011-16.
Przód Zafiry model 2017, czyli po face-liftingu, produkcja od poł. 2016.
Deska
Ekran zastępuje przyciski. Jest niżej, dotykowy, 7-calowy, podobno jakość jak w topowych tabletach. Prostsza obsługa samochodu, bo mniej guzików. Sportowy akcent - trójkąt chromowany na kierownicy pod klaksonem, klapką poduszki. Nie jest dla nas jasne, czy w ofercie zostanie podstawowe radio CD300, skoro część przycisków przeszła na ekran dotykowy. Opel pisze o dwóch radiach dotykowych IntelliLink (podstawowym R4.0 i Navi 950 z nawigacją, oba ze smartfonową integracją przez Android Auto/Apple CarPlay).
Deska Zafiry przed liftingiem - produkcja 2011-16.
Deska nowej Zafiry, model 2017, produkcja od jesieni 2016.
Tył
Tył się nie zmienił. Antena "płetwa rekina" w nowej Zafirze sugeruje wyższej klasy system multimedialny, patrz porównanie desek rozdzielczych. Spod emblematu "Zafira" na tylnej klapie zniknął wyraz "Tourer".
Tył Zafiry C przed liftingiem - produkcja 2011-16.
Tył Zafiry po liftingu, model 2017. LEDy w tylnych lampach były już w przedliftingowej Zafirze.
Silnik
Opel skupia się na fakcie, że Zafira to "salon na kółkach" i pozostanie jedynym europejskim samochodem tej klasy dostępnym z silnikami na wszystkie cztery paliwa: benzyna, Diesel, LPG, gaz ziemny. Podstawowymi i najczęściej wybieranymi będą benzynowe silniki 1.4 Turbo 120KM, 140KM, ten mocniejszy również z LPG, automatem. Opcjonalnie system Start&Stop oszczędzający paliwo, co skutkuje nadaniem takiej wersji etykietki ecoFlex.
Ponadto 1.6 170KM sparowany z automatyczną 6-biegową skrzynią biegów i 1.6 200 KM sparowany z 6-biegowym manualem.
Mogą być tradycyjne reflektory żarówkowe z światłami dziennymi LED lub w pełni LED-owe (bi-LED-owe), w których zarówno światła dzienne, mijania, długie, jak i migacze mamy w technologii LED. Ta pierwsza wersja jest standardem w wersji Enjoy nowej Zafiry, ta druga - w wersji Elite.
Lampa przednia z dziennymi światłami w technologii LED, a pozostałymi - żarówkowymi - standard w wersji Enjoy nowej Zafiry.
W pełni LED-owy reflektor nowej Zafiry - brak tradycyjnych żarówek. Standard w wersji Elite. Warto zauważyć, że lampa ta ma system AFL, czyli doświetlanie zakrętów, ale bez części ruchomych, jak to bywało dawniej, czyli większa niezawodność.
Tylne światła LED są powiązane z przednimi, tzn. jeśli dana Zafira ma przód LED, ma i tył ledowy; jeśli ma przód tradycyjny, z tyłu ma równiez lampy żarówkowe.
Co będzie - czyli Zafira highlights
Panoramiczny dach w nowej Zafirze.
Lusterko wsteczne z przyciskami OnStar (obecnie Opel Connect).
Rexton z tym silnikiem to idealny zjadacz kilometrowych tras bez względu na jakość drogi. W samochodzie:
Wydajny silnik wysokoprężny e-XDi 202KM Turbo o imponującym momencie 441Nm
Skrzynia 8-biegowy automat w technologii shift-by-wire
5 Lat Gwarancji
Terenowe auto na ramie Quad Frame - izoluje kabinę od nawierzchni drogi i hałasu silnika oraz pomaga chronić pasażerów. Rama z wysokiej jakości stali, o wyjątkowo złożonej strukturze i kształcie. Czyni z Rextona model spełniający najwyższe standardy bezpieczeństwa.
Napęd 4x4 dołączany z reduktorem i blokadą tylnego mostu (korzystna wycena tej opcji)
Opcja Zawieszenie Multilink (a przy poziomie wyposażenia Wild jest to standard!) - niezależne zawieszenie tylne, lepsza trakcja i prowadzenie
Kabina 5- lub 7-miejscowa (ta druga to opcja w super cenie). Największy model SsangYonga
Bagażnik do 1977 litrów przy złożonej kanapie. W wersji 5‑miejscowej bagażnik to imponujące 820 litrów bez składania siedzeń!
Wynajem na firmę od 2365 zł +vat/mc z Assistance i samochodem zastępczym
Cena wersji Adventure 4x4 z reduktoremKOMPROMIS
od 193 273 zł205 609 zł +vat
Poziom wyposażenia Adventure 4x4 z reduktorem. Mądry kompromis cena/wartość. Cena netto dla przedsiębiorcy lub przedstawiciela grupy zawodowej. Rocznik 2024. Ponad to, co w wersji Joy, m. in.:
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa + AQS - System automatycznej kontroli jakości powietrza + Automatyczny system odparowywania szyby przedniej
Kierownica podgrzewana
Tempomat adaptacyjny
System bezkluczykowy (Keyless) z funkcją automatycznego zamykania zamków drzwi
Fotel kierowcy i pasażera sterowane elektrycznie
Fotele przednie podgrzewane i wentylowane
Tapicerka ze skóry ekologicznej (TPU)
Drugi rząd siedzeń podgrzewany
Szyba przednia atermiczna i dżwiękoszczelna
Szyby boczne tylne i szyba tylna przyciemniane
BSW - Ostrzeżenie o pojeździe poruszającym się w martwym polu
LCW - Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i kolizji
RCTW - Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu
Poduszka kolanowa kierowcy
Poduszki boczne w drugim rzędzie siedzeń
Siatka pionowa w bagażniku
Napęd 4x4 z reduktorem
Opcje 4x4, blokada mostu, kabina 7‑osobowa - pytaj o cenę
Poziom wyposażenia Wild 4x4 z reduktorem, blokadą tylnego mostu i zawieszeniem Multilink (polecamy!). Cena netto dla przedsiębiorcy lub przedstawiciela grupy zawodowej. Rocznik 2024. Ponad to, co w wersjach Joy i Adventure, m. in.:
12,3" cyfrowy zestaw wskaźników
Nawigacja z odtwarzaczem AV (Audio Video)
System kamer 360 stopni
Bezprzewodowa ładowarka indukcyjna
Fotel kierowcy z funkcją pamięci dla trzech kierowców
Tapicerka skórzana Nappa
Elementy z pikowanej skóry na drzwiach i desce rozdzielczej
Luksusowe, nastrojowe oświetlenie wnętrza
Rolety przeciwsłoneczne w oknach tylnych
BSA - monitorowanie martwego pola z asystentem
RCTA - system monitorowania ruchu za pojazdem z asystentem
SEW - asystent bezpiecznego opuszczania pojazdu
Felgi aluminiowe z oponami o rozmiarze 255/60R18
Siatka pionowa za drugim rzędem siedzeń
Klapa bagażnika sterowana elektycznie
Tylne zawieszenie Multilink + Blokada tylnego mostu (LD)
Klienci Zafiry? Opel podkreśla, że minivan to już nie tylko pojazd rodzinny, ale i do firmy, biznesu. Logo na polo Ralph Lauren mężczyzny zdaje się to potwierdzać. Brak dzieci również. Gdzie produkowana Zafira?
Nasz dixicarowy test Zafiry Tourer 2.0 CDTi 165 KM
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!
02.2023
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na wyprzedaży rocznika 2023 rabat do 25 000 zł.
I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.
Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.
SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).
Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl
Czy kupić nowy samochód 2024, czy czekać do 2025? Wywiad
Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy
Nabyłam u Państwa, w Salonie Dixi-Car S.A. w Raszynie, nowy samochód marki Opel Astra. Od początku, do chwili zakupu, prowadziłam rozmowy z Panem Łukaszem Sosińskim. Pan Łukasz Sosiński wykazał się profesjonalizmem oraz ogromnym zaangażowaniem. Sposób, w jaki wywiązuje się ze swoich obowiązków, niewątpliwie wpływa na wizerunek Firmy, którą reprezentuje.
Tą drogą, na Pani ręce, przekazuję wyrazy podziękowania i uznania.