Nowy OPEL w Abonamencie. Pytania i odpowiedzi

 

Nowy Opel w abonamencie

Nowa Astra w abonamencie. Kwota miesięcznego abonamentu przykładowa. Zależy od preferencji klienta, jaką (i czy w ogóle) chce wpłatę własną, i jaki wykup. Zamiast wykupu klient może zwrócić samochód nam - dealerowi - po okresie na który się umówimy.

Cena jest informacyjna i nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Zdjęcie jest poglądowe. Przedstawione na zdjęciu elementy wyposażenia mogą być za dopłatą. Powyższa kwota abonamentu pochodzi z przykładowej umowy; warunki umowy mogą być inne w zależności od oceny sytuacji finansowej abonamentobiorcy i długości okresu, w którym klient będzie opłacał abonament, wysokości opłaty wstępnej i wysokości wykupu, itp.

Nowy Opel na abonament. Czyli płacisz co miesiąc np. XXX zł za użytkowanie, a po trzech latach zwracasz do salonu i bierzesz nowe auto. Poza tym "nic Cię nie obchodzi". Płacisz co miesiąc abonament i jeździsz. Jak działa abonament, ile kosztuje i czy warto?

 

 

"Core" abonamentu...

Abonament na nowy samochód staje się modnym pojęciem i bywa nadużywany. Nasza konkurencja reklamuje pod wielkimi literami "ABONAMENT" coś, co nie spełnia łącznie niżej wymienionych czterech warunków. Więc:

  • Brak wpłaty własnej - uznajemy za element pożądany abonamentu (aczkolwiek nie zawsze w praktyce występujący), czyli klient odbiera nowego Opla bez wpłaty własnej i...
  • płaci co miesiąc umówioną kwotę - abonament za użytkowanie. Czy to będzie 599 zł? Jest to realna kwota za podstawową Astrę, ale już z wpłatą własną. Bez wpłaty własnej abonament będzie wyższy. Przez jak długo? 3 lata to dominujący okres, stosuje go wielu dealerów, a po drodze...
  • możemy mieć serwis wliczony w cenę. Czyli przeglądy po 15 tys. km są wliczone w abonament, po czym następuje...
  • możliwy zwrot samochodu do dealera po zakończeniu okresu umowy (jeśli w umowie zawarta była opcja na zwrot). Ew. zamiast zwrotu klient może sobie samochód odkupić, spłacić go do końca. Za ile - to jest ustalane już w chwili podpisywania umowy, więc zaskoczenia nie ma. Dopiero pod koniec umowy klient sam decyduje, czy chce zwrócić samochód dealerowi, czy płaci "ratę balonową" i dalej użytkuje samochód już bez abonamentu.

Powyższe cztery elementy to naszym zdaniem podstawowe cechy abonamentu na nowy samochód. Czyli abonament tym różni się od typowego kredytu, że nie powinno być wpłaty własnej, a serwis jest wliczony w opłatę abonamentową. No i jest wykup. Albo zwrot samochodu do salonu.

 

Kredyt czy leasing?

I kredyt, i leasing są u Opla dostępne w formie abonamentowej (bez wpłaty własnej). Tak naprawdę, o ile klient nie prowadzi działalności gospodarczej, bez większego znaczenia, czy wybierze abonament w formie kredytu (Drive New Opel), czy leasingu (Opel Drive Plan). Koszt z grubsza taki sam. Oczywiście warto poprosić o wycenę obydwu.

Przy kredycie stajemy się właścicielami; przy leasingu - tylko użytkujemy. Z naszej praktyki: jest to bez znaczenia, jedynie bariera w głowie klienta. Liczy się, że klient podpisał umowę na dany okres (najczęściej na 3 lata) i ma zagwarantowany stały comiesięczny abonament za użytkowanie samochodu. Przy leasingu warto ew. zwrócić uwagę, czy drobnym maczkiem nie jest wpisany limit przebiegu rocznego. Limitu kilometrów najczęściej nie ma przy "abonamentowym" kredycie...

 

Dla kogo abonament za użytkowanie samochodu?

Dla każdego - od przysłowiowej "sprzątaczki", do dyrektora. Bardziej liczy się, jakie kto ma schematy myślowe:

a. Jeśli planujesz po amerykańsku, czyli mam np. pensję 4000 zł i tak bilansuję wydatki, żeby się zmieścić co miesiąc w "czwórce", to abonament jest dla ciebie, bo daje ci pewność, że samochód co miesiąc kosztuje X zł i ani grosza więcej.

b. Jeśli natomiast chcesz, żeby sumarycznie wyszło jak najtaniej, to rozważ zakup za gotówkę, albo kredyt 50/50. Więcej w artykule Opel na raty.

 

Które modele Opla można mieć w abonamencie?

Wszystkie, a więc nowe małe ADAM i KARL, miejska Corsa, kompakt Astra, SUV Mokka, crossovery Crossland XGrandland X, van Zafira, flagowa Insignia. Dostawcze również, choć "abonamentowe" reklamy kierowane są do osób indywidualnych (nie firm).

Poniższe kwoty miesięcznego abonamentu to już jednak oferta driveplanowa, czyli skierowana do osób z przynajmniej jednosobową działalnością gospodarczą, płatników VAT. Więc dlaczego je tu podajemy? Żebyś sobie wyrobił pogląd, na jaki z grubsza miesięczny abonament się przygotować przy danym modelu. Nie są to absolutnie kwoty minimalne - można zejść jeszcze niżej.

 

Opel Corsa E
od 549 zł +vat/mc

pdf Corsa 5-drzw.

Opel Astra V
od 612 zł +vat/mc

pdf Astra 5-drzw.

Opel Insignia B Grand Sport
od 847 zł +vat/mc

pdf Insignia B Grand Sport 5-drzw.

Opel Insignia B Sports Tourer
od 871 zł +vat/mc

pdf Insignia B Kombi

Opel Astra V SportsTourer
od 652 zł +vat/mc

pdf Astra Kombi

Opel Mokka X
od 711 zł +vat/mc

pdf MOKKA X

Opel Zafira C
od 845 zł +vat/mc

pdf Zafira, prod. 2018

Opel Grandland X
od 885 zł +vat/mc

pdf Grandland X

Opel Combo Van
od 795 zł +vat/mc

pdf Combo Van

Opel Combo Tour
od 846 zł +vat/mc

Combo Tour Van (pdf wkrótce)

Opel Movano
od 1266 zł +vat/mc

pdf Movano

Opel Vivaro Van
od 1199 zł +vat/mc

pdf Vivaro Van

 

Z życia...

Przykład 1

Nasz klient ma 26 lat i jest pilotem lotniczym. Ale dopiero zaczyna karierę (w roli drugiego oficera) i oszczędności jeszcze nie ma. Zaproponowaliśmy mu Opla Astrę V (zdobyła tytuł samochodu roku) w abonamencie, bez wpłaty własnej. Pewność zarobków, kariery klienta, a abonament za użytkowanie auta stanowi niewielki ułamek jego miesięcznych dochodów.

Przykład 2

Pan P. jest na emeryturze i ma niską zdolność kredytową. Czytaj: bank nie chciał dać mu kredytu z niską ratą comiesięczną na 8 lat. Przy abonamencie niska rata na Crosslanda X jest już jednak dostępna dla pana P., bo po 3 latach może zwrócić samochód dealerowi i pozbyć się zobowiązań.

 

Jaka cena abonamentu?

Wybierz samochód, zadzwoń do naszego działu kredytów i leasingów. A najlepiej pojaw się osobiście w jednym z naszych salonów, porozmawiamy, ponegocjujemy, wycenimy.

KalkulatorKalkulator abonamentu

 

Co na koniec?

Po zakończeniu umowy:

  • zwracasz samochód do salonu
  • albo spłacasz go jedną dużą ratą balonową
  • rozkładasz spłatę na dalsze raty miesięczne

Ważne, że jedną z trzech w/w decyzji podejmujesz dopiero na końcu, tuż przed zakończeniem płacenia abonamentu, w zależności od swojej aktualnej sytuacji finansowej.

 

A jeśli mam firmę?

Wtedy Opel Drive Plan, już stoi przed Tobą otworem. Masz NIP, odliczasz VAT, czyli masz pełne korzyści podatkowe z abonamentu. Tu nasi konsultanci ds. obsługi małego biznesu.

A jeśli mam działalność, ale nie jestem VAT-owcem? Wtedy kwotę netto + vat wrzucasz w koszty. Korzyści podatkowe trochę niższe niż przy byciu vat-owcem, ale też są. Więc lepiej brać Opla w abonamencie nawet jako "ubruttowiony" przedsiębiorca niż jako osoba fizyczna.

 

Podróbki abonamentu

Można się spotkać z ofertami pod szumnym hasłem abonament, ale z gwiazdką i niżej jest adnotacja, że wpłata własna (przed odebraniem nowego samochodu) wynosi np. 30 000 zł. Cóż, trudno taką konstrukcję nazwać abonamentem. Nazwijmy to po imieniu: kredyt (ew. leasing) z dużą wpłatą własną.

 

Używany a abonament

Abonamentowa forma użytkowania samochodu staje się popularna przy zakupie samochodu nowego. Przy używanych, zwłaszcza starszych, 5-10 latkach, abonament pewnie nie zdobędzie popularności. Wytłumaczyć to łatwo: abonament ma sens, gdy usterkowść samochodu niewielka. Przy z definicji usterkowym 10-letnim samochodzie, trudno byłoby ustalić opłatę abonamentową na akceptowalnym dla nabywcy, niskim poziomie. Zatem przy samochodach używanych pozostają tradycyjne kredyty i gotówka.

 

Zobacz też:

KalkulatorKalkulator Opel Drive Plan

 

 

Wypełnij formularz, a dostaniesz ofertę na nowy samochód z dobrą ceną! Lub zadzwoń!

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Mam już Opla (lub ma ktoś z rodziny, lub ma moja firma)
Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, taksówkarz, niepełnosprawny - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Dixi-Car - dealerem Opla numer dwa w Polsce!

Dixi-Car stoi na pudle! Blisko 2000 nowych samochodów Opel, osobowychdostawczych, wyjechało z naszych salonów w 2017 r. - drugi najlepszy wynik wśród ok. 60 polskich salonów Opla. W regionie mazowieckim, w sprzedaży detalicznej, jesteśmy pierwsi!

02.2018

Flagi Opel

Czy rok 2018 przyniesie salonom Dixi-Car pierwsze miejsce w Polsce? W 2016 r. byliśmy trzecim dealerem Opla w Polsce. W 2017 - drugim.

Odnotujmy też pozycję Dixi w podziale detal, b2b, flotę. Sprzedaż nowych Opli klientom detalicznym - Dixi na pierwszym miejscu w dystrykcie (Mazowsze i fragmenty województw ościennych). B2b (mały i średni biznes) - Dixi-Car na drugim miejscu w dystrykcie. Duże floty - Dixi-Car na drugim miejscu w dystrykcie, ale i w całej Polsce!

Więcej - jak sprzedają się Ople

 

 

Promocyjne finansowanie

Kredyt 50/50

Kredyt 50/50

Samochody osobowe, np. Corsa, Astra, Meriva, Mokka, Insignia, Zafira.

Leasing mobilny. Serwis, ubezpieczenie w racie

Leasing Mobilny

Serwis, ubezpieczenie w racie leasingowej. Na Insignię.

Opel Drive Plan

Opel Drive Plan

Niski abonament, wszystkie modele Opla.

 



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Czarno na białym. Atrakcyjne ceny na Ople z rocznika 2018. Corsa od 38 300 zł