Crossland X - LAKIERY, KOLORY

Biały lakier Opel Crossland X, turyści, zachód

Biały lakier o zachodzie słońca. Świetnie wygląda na przełęczy, gdzie dotarli turyści - ojciec z synem. Na fot. słabo widoczny na czarno lakierowany dach i słupki Crosslanda X, który to zabieg wizualnie obniża samochód. O dachu w innym kolorze piszemy tu.

Crossland X to już druga ostatnio - po Insigni B - premiera Opla w kolorze białym. Samochód wygląda świetnie, lekko; w sprzedaży jest ok. 10 lakierów do Crosslanda, w tym wieczne przeboje, jak srebrne metaliki i dwa kolory rzucające się w oczy (czerwony, pomarańczowy).

 

 

Kolory nie wymagające dopłaty

Opel Crossland X w kolorze białym Summit

Nowy Crossland X w kolorze białym Summit - lakier bez dopłaty.

 

Opel Crossland X granatowy Royal

Opel Crossland X - lakier granatowy Royal - kolor bez dopłaty.

 

Kolor brylantowy

Wymagana niewielka dopłata

Opel Crossland X brylantowy czerwony Absolute

Czerwony Absolute - lakier brylantowy, czyli szlachetniejszy niż bazowe, ale tańszy niż metaliki/perły.

 

 

Kolory dachów

W najbogatszej wersji Crosslanda - Elite - jest możliwość wybrania innego koloru dachu niż reszta samochodu. Np. samochód kupujemy czerwony. Normalnie miałby czerwony dach. Ale w wersji Elite dach dodatkowo może być:

  • biały
  • srebrny
  • lub czarny

Inny kolor dachu w wersji Elite jest GRATIS; i do wyboru przez klienta.

Do niektórych lakierów są dostępne tylko wybrane kolory dachu, np. biały i czarny, ale już nie srebrny.

Opel Crossland X z białym dachem, granatowy

Jednym z ciekawszych zestawień jest naszym zdaniem granatowe Royal lakierowanie samochodu z białym dachem.

Pomarańczoy Opel Crossland X z czarnym dachem

Tu z kolei jasny lakier pomarańczowy z czarnym dachem - też super.

 

 

Lakiery metaliczne

wymagają dopłaty

Opel Crossland, niebieski, błękitny metaliczny

Niebieski True metaliczny. Piękny lakier, stonowany, ale jednocześnie żywy i wiosenny. Na uliczkę w stylu paryskim idealny.

 

Pomarańczowy metalik Opel Crossland X

Pomarańczowy Amber metalizowany. Porównaj, jak prezentuje się ten lakier na MOKCE X.

 

Opel Crossland X srebrny Sovereign metalic

Srebrny Sovereign metalik - lakier uniwersalny, praktyczny (nie brudzący się), ponadczasowy. Niemniej dziś w nowych Oplach nieco mniej popularny niż jeszcze 10 lat temu - ludzie teraz bardziej eksperymentują.

 

Opel Crossland X szary stalowy metalik Satin Steel

Stalowy metalik, Satin Steel - w realu lakier wygląda lepiej niż na tej symulacji. Uniwersalny kolor na każdą okazję - na parking przed supermarketem, przed kościół, do pracy, przed bramę sąsiadów, nawet na pogrzeb się sprawdzi.

 

Metalic szary Qantum, grafitowy Opel Crossland

Najciemniejszy ze "srebrnych" metalików - grafitowy Quantum; jeżeli lubisz czarny, ale nie chcesz, żeby Twój nowy crossover przypominał karawan, rozważ ten lakier.

 

Opel Crossland, lakier czarny Mineral metalizowany

Czarny Mineral metalizowany. Czy akurat do Crosslanda X? Ale ma zalety - czarny jest neutralny (np. jak pani domu ubierze się w zieloną, niebieską skukienkę), elegancki. Lakier na samochód służbowy, firmowy.

 

Lakier bazowy - metalik - perła. Czym się różnią?

Lakierowanie samochód Opel ADAM, kolor czerwony

Nakładanie pierwszej warstwy lakieru (bazy) na karoserię Opla ADAMa w fabryce w Eisenach.

W Oplach mamy trzy rodzaje lakieru:

  • Lakier akrylowy - biały, granatowy, czerwony, zwany też "bazowym"
  • Lakier metaliczny - z domieszką sproszkowanego aluminium. Metalik błyszczy się jak polerowany metal
  • Lakier perłowy - z domieszką miki, czyli minerału górskiego o zdolnościach pryzmatu (rozczepiania światła na pasma barw)

(W niektórych modelach Opla jest jeszcze dostępny lakier brylantowy. Tzw. brilliant to rodzina lakierów, do których dodawane są transparentne koncentraty w celu uzyskania głębi koloru. Lakier taki wydaje się bardziej żywy, pełny. Patrząc na niego mamy wrażenie jakby był świeżo położony. Lakier brylantowy to z'upgrade'owany akryl. W niektórych modelach brylantowy kolor wymaga dopłaty - zwykle mniejszej niż metaliki. W innych - jest bez dopłaty.).

Lakiery te tak bardzo się nie różnią, jak to się niektórym wydaje i jakby wynikało z ceny (w Oplach lakier akrylowy najczęściej nie wymaga dopłaty, a metaliki i perłowe bywają płatne). Różnica sprowadza się do efektu wizualnego. Trwałość (odporność na zarysowania) jest - w przypadku osobowych Opli taka sama dla wszystkich trzech rodzajów lakieru. Bo zarówno lakier akrylowy, jak i metalik, jak i perłowy są dwuwarstwowe, czyli mają warstwę koloru (baza) i na to lakier bezbarwny, który zabezpiecza bazę i nadaje połysk.

Wyjątek: Lakier perłowy może być też trójwarstwowy. Stosuje się ten zabieg w celu uzyskania wyjątkowej głębi koloru. Na warstwę bazy z dodatkiem perły kładzie się lakier bezbarwny z perłą, a na to kolejną warstwę bezbarwnego. W Oplach lakierem trójwarstwowym perłowym jest India Orange, pomarańczowy.)

 

Skąd się wzięło fałszywe przeświadczenie niektórych klientów, że lakier niemetalizowany jest mniej trwały?

  1. Kiedyś lakiery akrylowe były jednowarstwowe. W obecnych czasach nie stosuje się praktycznie w samochodach lakierów akrylowych jednowarstwowych, tylko dwuwarstwowe (z warstwą bezbarwną).
  2. Mylenie "lakieru bazowego" z "bazą". "Baza" to termin używany w warsztatach lakierniczych i oznacza warstwę koloru (na którą najczęściej kładzie się drugą warstwę - lakier bezbarwny). Z kolei "lakier bazowy" to pojęcie wymyślone przez działy marketingu producentów samochodów na określenie dwuwarstwowego lakieru nie wymagającego dopłaty...
  3. W samochodach dostawczych lakier akrylowy rzeczywiście bywa cieńszy i słabszy. Natomiast podkreślmy jeszcze raz, że w osobowych Oplach tzw. lakier bazowy, czyli akrylowy jest dwuwarstwowy (tak samo jak metaliki i perłowe) i przez to tak samo trwały jak metalik czy perła.

 

Jaka jest różnica między metalikiem a perłą?

Nasz specjalista ds. napraw blacharskich tłumaczy:

Lakier perłowy mieni się całą paletą barw, w słońcu wręcz skrzy na wiele kolorów. Patrząc na niego widać wręcz głębię. W mojej ocenie lakier perłowy daje ciekawszy efekt wizualny niż metalik, który błyszczy się jak polerowany metal.

 

Poradnik jak wybrać kolor samochodu

 

 

 

 

Zgadnij, kto wygrał...

Test Auto Świat: Opel Crossland X, Mazda CX-3, Renault Captur

pdf Czytaj Test: Crossland X

"Auto Świat" nr 34/2017 z 21.08.2017 testuje: Opel Crossland 1.2 Turbo 130KM, Renault Captur TCe 120 118KM, Mazda CX-3 Skyactiv-G 120KM. Zobacz, kto wygrał (tabelka na ostatniej stronie testu).

 

 

Zobacz także

 

 

Crossland X już w Salonie

Crossland X przed salonem Opel

Crossland przed salonem Dixi-Car Radom. Odbierz od ręki.
Tu foto przed salonem Raszyn.

 

Dojechał i jest już w salonach Dixi-Car. Praktyczny Crossland X to nowe otwarcie Opla - pojemny, dobra cena, zalety suv-a. Czyli nadwozie crossover. Na fot. najczęściej wybierany, środkowy poziom wyposażenia Enjoy - więcej zdjęć.

Zobacz też bogatszą wersję Elite: przed salonem Radom i Raszyn (Warszawa), która służy do jazd testowych w obydwu salonach. Umów się na jazdę.

Dzwoń teraz po listę aut:

 

 

Wypełnij formularz, a dostaniesz ofertę na nowy samochód z dobrą ceną! Lub zadzwoń!

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Mam już Opla (lub ma ktoś z rodziny, lub ma moja firma)
Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, taksówkarz, niepełnosprawny - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

 



Więcej o Crosslandzie:

Ceny
Ceny LPG
Promocje
Co wiemy - kompendium
Zdjęcia
Zdjęcia Enjoy
Zdjęcia Elite
Dane techniczne
Bagażnik
Kolory

 

Cenniki roku prod. 2017

pdf Crossland X, model 2018

pdf Crossland X, model 2017

 

pdf Katalog

 

Zainteresowany Crosslandem?

Wpisz dane, nasz sprzedawca odpisze/oddzwoni.

 

Wypełnij formularz

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:
Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Wyprzedaż rocznika 2016
Kto pierwszy, ma większy wybór.

Zobacz ceny
Koła zimowe
Koła zimowe + kołpaki

Zobacz ceny

Ocenili nas

"

Chciałbym razem z żoną bardzo podziękować Panu Łukaszowi Sosińskiemu za bardzo profesjonalną i miłą obsługę. Od 22.04 jestem posiadaczem Opla Asty V właśnie dzięki dobrym radom pana Łukasza. Od naszej pierwszej wizyty w salonie Dixi-Car Raszyn do momentu wyjazdu z salonu nowym samochodem (a nawet później) Pan Łukasz zawsze był do naszej dyspozycji, służył nam radą i pomocą nie tylko w sprawie nowego samochodu ale również w sprawie kontaktu z działami sprzedaży samochodów używanych oraz finansowania i ubezpieczeń. Jesteśmy bardzo zadowoleni z całościowej obsługi w Państwa salonie (przede wszystkim przez Pana Łukasza ale również przez pozostałe osoby z którymi mieliśmy kontakt) co na pewno spowoduje że w przyszłości w momencie decyzji o zakupie kolejnego nowego samochodu pierwsze kroki skierujemy do Dixi-Car Raszyn.

"

Więcej opinii



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry      Poleć tę stronę znajomemu Poleć tę stronę znajomemu

 

 

Lato w mieście. Opel Corsa od 37 800 zł. Astra LPG z rabatem 11000 zł