System Start&Stop

 

Obrotomierz Opel Corsa z systemem Start/Stop

 

System Start&Stop wyłącza silnik pracujący na luzie, a potem szybko go załącza. System oszczędza paliwo, redukuje hałas, zmniejsza emisję spalin.

Start-Stop oszczędza paliwo

System Start/Stop Opla zmniejsza czas pracy silnika na luzie, a dzięki temu redukuje emisję trujących gazów przez Twój samochód. Korzystasz z tego Ty - złotówki zostają w Twoim portfelu - ale i wszyscy wokół: piesi, rowerzyści, inni kierowcy. Zwłaszcza w mieście.

 

A zasada pracy Start&Stop jest prosta: wyłączony - nawet na chwilę - silnik nie zużywa paliwa. Gdy tylko zatrzymasz się na światłach lub przed przejazdem kolejowym, silnik zgaśnie automatycznie (mimo że kluczyk jest w pozycji włączonego zapłonu). Musisz tylko zrzucić na luz i puścić pedał sprzęgła... A żeby włączyć silnik z powrotem? Naciskasz pedał sprzęgła, wrzucasz bieg - silnik błyskawicznie się załącza...

 

 

Jakich oszczędności mogę się spodziewać z systemem Start/Stop?

W dużych samochodach, z silnikami benzynowymi i przy jeździe w mieście oszczędności z systemem Start&Stop są największe.

Dane te są aktualne w chwili pisania artykułu (marzec 2012). Sytuacja zmienia się dynamicznie. Opel wprowadza system Start&Stop do kolejnych silników, ponadto niektóre silniki są już teraz dostepne tylko z systemem Start&Stop.

 

Astra IV z systemem Start/Stop

Astra IV DIESEL 1.3 95 KM CDTI

Insignia Start&Stop

Insignia BENZYNA 2.0 Turbo 220KM

 
bez Start&Stop
z systemem Start&Stop
bez Start&Stop
z systemem Start&Stop
spalanie średnie (l/100 km)
4,1
3,9
8,1
7,6
spalanie w mieście (l/100 km)
4,9
4,7
11,6
10,9
spalanie poza miastem (l/100 km)
3,7
3,5
6,0
5,7

 

Sprawdź aktualne dane techniczne aut z systemem Start&Stop, m.in.:

 

 

Czy działają systemy, gdy silnik gaśnie w ramach systemu Start&Stop?

Wiele systemów wciąż działa, np. działa podciśnieniowe wspomaganie układu hamulcowego. Działa też regulacja temperatury w kabinie (np. gdy stoisz 5 minut latem przed przejazdem kolejowym :).

 

Czy mogę wyłączyć system Start&Stop?

Przycisk Eco - Ople z systemem Start&Stop

Tak, wyciskając przycisk "Eco" na desce rozdzielczej. Przydaje się to przy powolnej jeździe w korku.

 

Czy system Start&Stop może odmówić współpracy?

Tak, ale zostało to wprojektowane w system przez inżynierów. Aby system Start/Stop działał, muszą być spełnione wszystkie poniższe warunki. Jeśli choć jeden z nich nie jest spełniony silnik może się sam załączyć zanim naciśniesz pedał sprzęgła, czyli gdy jeszcze nie zamierzałeś ruszać.

  • Klapa silnika musi być zamknieta
  • Drzwi kierowcy muszą być zamknięte
  • Kierowca musi mieć zapięty pas bezpieczeństwa
  • Silnik musi być ciepły
  • Akumulator musi być wystarczająco naładowany
  • Temperatura na zewnątrz musi być na plusie. Przy ujemnych temperaturach system Start/Stop działa w bardzo ograniczonym zakresie
  • Ogrzewanie tylnej szyby musi być wyłączone
  • Jeśli masz załączoną klimatyzację, kabina nie może się za bardzo nagrzać w czasie postoju z wyłączonym silnikiem
  • Musi być ciśnienie we wspomaganiu hamulców
  • Nie może być aktywny tryb oczyszczania filtra DPF w Dieslach

Jeśli jeden z powyższych warunków przestanie być spełniony gdy silnik "odpoczywa" (tryb "Autostop"), silnik może się sam uruchomić. W trybie "Autostop", który może trwać maks. 5 minut, niektóre prądożerne funkcje nie działają, np. ogrzewanie tylnej szyby, ogrzewanie lusterek bocznych. Z kolei inne systemy przestawiają się w bardziej ekonomiczne tryby. Wszystko po to, żeby nie było problemów z ponownym uruchomieniem systemu w ekstremalnych sytuacjach. Prąd dla radia i nawigacji jest odpowiednio zabezpieczany, aby nie było potrzeby programowania radia czy nawigacji.

 

Czy rozrusznik wytrzyma częstsze uruchamianie silnika?

Tak, w Oplach z systemem Start&Stop jest montowany wzmocniony rozrusznik, którego trwałość jest obliczona na cały okres życia samochodu.

 

 

Z czego składa się system Start/Stop, czyli strona techniczna?

System Start&Stop składa się z ponad dwudziestu podsystemów. Analizujemy je na przykładzie Astry 2.0 CDTI:

  • Mocniejszy rozrusznik. Ma starczyć na cały okres eksploatacji samochodu.
  • Akumulator w technologii AGM (Absorbent Glass Mat), bardziej wydajny, odporny na rozładowanie i przeciążenia, ma zapewnić szybki start, gdy wciskasz sprzęgło.
  • Inteligentny regulator naładowania akumulatora i zarządzający przepływami prądu.
  • Przycisk "Eco", który pozwala ręcznie wyłączyć system Start&Stop, np. w korku.

 

 

Warszawa

Radom



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry      Poleć tę stronę znajomemu Poleć tę stronę znajomemu

 

 

Jesienne promocje Opel Corsa od 39 100 zł. Astra LPG z rabatem 9000 zł. Koła zimowe GRATIS