Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Vectra C PRZED i PO liftingu - Porównanie

 

Opel Vectra C z przyczepą kempingową

Po liftingu do Vectry dodano opcję, system TSA - stabilizację przyczepy. Z Dieslem 1.9 CDTi 150KM Vectra C może pełnić rolę długodystansowego holownika przyczepy kempingowej.

Lifting Vectry C z 2005 r. opierał się na zmianie przodu, reflektorów. Po tym, jak głęboko 8 lat później przeprojektowano następcę Vectry - Insignię, w przypadku Vectry C można mówić o małym liftingu. Co się zmieniło poza przodem?

 

Daty produkcji i kiedy był face-lifting?

Produkcja Vectry C od jesieni 2002 r. W poł. 2005 r. face-lifting. Zakończenie produkcji wraz z wejściem Insigni w 2008 r. Nie ma Opla Vectra D - jest Insignia. Poprzednie generacje - Vectra A, B. Produkcja Vectry C w Rüsselsheim, Niemcy.

 

 

Przód Vectry C: przed i po liftingu

Czy zmiana przodu była na plus? Zdania są podzielone. Poliftingowa Vectra nawiązuje wyglądem do Astry III, czyli modelu późniejszego (na rynku od 2004 r.), więc może designersko nowocześniejszego. Mniej się postarzała poliftingowa Vectra - dziś wciąż wygląda aktualnie. Z drugiej strony przedliftingowa Vectra C wygląda jakby oryginalniej na tle "samochodowej masy" i jakby bardziej z klasy wyższej. Reflektory na zbliżeniu.

Przód Opel Vectra C przed liftingiem

Przód Vectra C przed liftingiem - produkcja 2002-05.

Przód Vectry C po face-liftingu

Przód Vectry C po face-liftingu, produkcja 2005-08.

 

 

Części do Vectry C

https://czesci.poradyopel.pl/1221-czesci-opel-vectra-c

 

 

Grill

Nowocześniejszy w poliftingowej Vectrze. Atrapa chłodnicy z przedliftingowej Vectry nawiązuje do Astry II, Zafiry A, czyli modeli z końca lat 90. XX w. Co prawda w Vectrze C przedliftingowej dodano poziomą listwę chromowaną, którą następnie przeniesiono do Zafiry A przy faceliftingu minivana w 2003, a w Astrze G nawet do końca produkcji nie było tej listwy... Ale grill Vectry C poliftingowej to już oplowa stylistyka XXI w. z grubym chromowanym "skrzydłem", logo - blitzem nie dotykającym dolnej krawędzi grilla i brakiem zaokrąglenia w "kącikach ust".

Maski obu Vectr nie są wzajemnie zamienne. W tej przed liftingiem grill jest częścią maski, a po liftingu - częścią zderzaka. I przed, i po liftingu maska jest z aluminium.

Grill, atrapa chłopdnicy, reflektory, maska Opel Vectra C przed liftem

Atrapa chłodnicy, reflektory, maska Vectry przed liftem - produkcja 2002-05.

Grill, atrapa chłodnicy, reflektory, maska Vectry po lifcie

Grill, atrapa chłodnicy "plaster miodu" Vectry po lifcie, produkcja 2005-09.

 

 

Używane

OFERTA DNIA

Opel Mokka 1.4 Turbo + Fabryczny LPG Bogata wersja Serwis Gwarancja

benzyna/LPG , 2017 , skrzynia manualna , kolor szary metalic

od 65900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

OFERTA DNIA

Dacia Duster 1.3 TCE Automat Skóra Kamery 360 Salon PL Serwis Gwarancja

benzyna , 2021 , skrzynia automat , kolor szary metalic

od 85900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Opel Zafira C 2.0 cdti Automat Serwis ASO Gwarancja

Diesel , 2015 , skrzynia automat , kolor biały

od 45900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

 

Kombi - różnice

Głębokie zmiany w zderzaku. Stonowane kształty wlotów i okolice świateł przeciwmgielnych w Vectrze przed liftingiem. Bardziej agresywne kształty i grubiej żeberkowane kraty w Vectrze po liftingu.

Vectra C kombi przed liftingiem

Vectra C Kombi przed liftingiem - produkcja 2003-05.

Vectra C kombi po face-liftingu

Vectra C kombi po face-liftingu, prod. 2005-09.

 

 

Deska

Liczne, drobne zmiany. Kierownica przed liftingiem czteroramienna; po liftingu - trójramienna i znana z innych modeli Opli z lat zerowych XXI w. (Astry H). Poduszki powietrzne do każdej z tych kierownic są inne.

Kierownica poliftingowa ma przyciski do przewijania menu góra-dół (namiastki joysticków); jeśli przejedziemy za daleko, cofamy pozycję menu bez poszukiwania drugiego przycisku. Daszek nad zegarami po lifcie łagodniej wyprofilowany na styku z resztą deski - brak kantu. Po liftingu "wystające" nad resztę przeprofilowanie nad środkowymi dyszami powietrza. Przed liftigiem było wklęśnięte.

Same wyloty powietrza są bardziej zaokrąglone po liftingu, a przełączniki do zamykania dysz powietrza - chromowane. Pozioma listwa - dekor nad radiem i schowkiem pasażera ma po liftingu niejednolity profil - daje jakby więcej miejsca na kolana pasażera - i jest dwukolorowa.

Po liftingu dano lepszej jakości materiał na górze tapicerek drzwi i na górze kokpitu - bardziej przypomina skórę.

Deska rozdzielcza Opel Vectra C przed liftem

Deska Vectry C przed liftem - produkcja 2002-05.

Deska Vectry C po lifcie

Deska Vectry C po lifcie, produkcja 2005-09.

 

 

Sedan a hatchback

Sedan ma stałą szybę tylną; w liftbacku szyba jest częścią klapy i podnoszona. W liftbacku jest wycieraczka, spryskiwacz tylnej szyby. Kierunkowskazy tylnych lamp w liftbacku przyciemnione.

4-drzw. sedan nazywany był często "notchback", a 5-drzw. hatchback to raczej w przypadku Vectry C "liftback", ew. GTS. Przed liftingiem 5-drzw. liftback był dostępny tylko jako sportowa wersja GTS, z podwójnymi i widocznymi końcówkami rur wydechowych. W sedanie końcówka rury niewidoczna. Po liftingu 5-drzw. liftback zaczął być dostępny nie jako GTS - po prostu Vectra liftback - i były wersje bez widocznych końcówek rur wydechowych.

Oba poniższe zdjęcia są sprzed face-liftingu. Po liftingu samochody wyglądają prawie tak samo, więcej.

Vectra C sedan

Vectra C 4-drzw. sedan.

5-drzw. liftback GTS

5-drzw. liftback - GTS, zdjęcie z okresu wprowadzania Vectry, ok. 2002, 2003 roku.

 

 

Opinia naszego pracownika, który jeździł 7 lat Vectrą 1.9 CDTi 150KM po liftingu, przejechał 140 tys. km:

  • stosunek jakości do ceny doskonały - można mieć współczesny samochód z ostatnich roczników za ok. 20 tys. zł (artykuł pisany w 2016 r.)
  • super się jeździ, nie potrzebowałem zmieniać na Insignię, choć Insignia ma swoje zalety
  • wnętrze sympatyczniejsze w samochodach poliftingowych
  • trudno wyeliminować ząbkowanie opon, ale jednemu z naszych doradców serwisowych się udało
  • ok. 2007/8 roku pojawiło się masowo złącze Aux-In w systemach audio Vectry C, można słuchać muzyki ze smartfona, jak w Insigni; wersja z Aux-In godna polecenia

 

 

Bok

Bok poliftingowych Vectr jest podobny jak przed liftingiem; inny jest przedni zderzak, błotnik. Pomarańczowy klosz tylnego i bocznego kierunkowskazu w przedliftingowej Vectrze C na fot. nie jest powiązany z liftingiem. Przed liftingiem były też lampy z przezroczystym szkiełkiem, widać było przezeń pomarańczowe żarówki.

Sedan przed liftingiem, złoty metalic

Przedliftingowy sedan, złoty metalik. Tylna lampa z pomarańczowym kierunkowskazem.

Sedan po liftingu, srebrny

Sedan po liftingu. Tylna lampa z przezroczystą szybą kierunkowskazu.

 

Co się zmieniło w Vectrze po liftingu?

Obszary zmian w poliftingowej Vectrze.

 

Zawieszenie tylne Vectry C po liftingu

Udoskonalone zawieszenie tylne Vectry C po liftingu.

Co się zmieniło?

Oprócz zmian przodu i deski widocznych na zdjęciach, Vectra po liftingu różni się od tej przedliftingowej następująco:

  • Zawieszenie:
    • W tylnym zawieszeniu poprawiono gumy, żeby starczały na dłużej.
    • w przednim zawieszeniu zmiana w stabilizatorze - zawieszenie lepiej wybiera progi - śpiącego policjanta
    • w bogatszych wersjach, z zawieszeniem elektronicznym IDSPlus, dodano tzw. funkcję CDC - Continuous Damping Control - czujniki stale monitorują jakość nawierzchni i pompują/odpompowują (utwardzają/zmiękczają) amortyzatory same, bez pytania kierowcy. Przed liftingiem zawieszenie IDS, owszem było, ale działało na zasadzie trybu Komfort/Sport ustawianych na desce. Tryby Komfort/Sport załączane z kabiny po liftingu nadal istnieją.
  • Wspomaganie układu kierowniczego - lepiej dostrojone, elektro-hydrauliczne.
  • Doszły opcje:
    • Zestaw głośnomówiący, tzw. UHP - Universal Handsfree Phone. Wbudowany, sterowany z kierownicy, z Bluetoothem, rozpoznawaniem komend głosowych
    • pilot parkowania
    • TSA - Trailer Stability Assist, stabilizacja przyczepy
    • Quickheat, elektryczne dogrzewanie nadmuchiwanego powietrza zimą
    • TwinAudio - niezależna muzyka dla tylnej kanapy
    • Fotel kierowcy z pamięcią, tzw. Memory Pack, (przycisk z literą "M", jak "Memory", wpisane w okrąg, z boku fotela). System zapamiętuje: ustawienie wzdłużne fotela kierowcy, ustawienie wysokości fotela kierowcy, pochylenie siedziska fotela, ustawienie oparcia fotela. Jednocześnie jest to pamięć lusterek wstecznego i zewnętrznych
    • tzw. klimatyzacja automatyczna (SAC - Semi Automatic Climate Control), która plasuje się między klimatyzacją manualną a ECC, czyli klimatronikiem. Więcej
  • Nowe silniki:
    • benzynowy 2.8 V6 230KM Turbo, 330 Nm, Z 28 NEL / Z 28 NET (zamiast dotychczasowego 3.2, Z32SE)
    • Diesel 1.9 CDTi 100KM
    • zmodyfikowany Diesel 3.0 V6 (Z 30 DT DOHC), zamiast dotychczasowego Y 30 DT DOHC
  • W Dieslach filtr DPF staje się standardem.
  • pdf Nowe wzory felg na rok modelowy 2006
  • Zmiany w konstrukcji:
    • jeden centralny czujnik poduszki powietrznej na czołowej belce zderzeniowej (w okolicy zamka maski) zamiast dwóch, jak przed liftingirm
    • inne mocowania tylnej części przedniej ramy pomocniczej do nadwozia (przed liftingiem dwa trójkątne profile blaszane, po trzy śruby każdy; po liftingu - podłużne, po dwie śruby), Po liftingu żeby wymontować ramę pomocniczą, trzeba wyjąć reflektory.
    • inne łożyska (gumy) przedniego stabilizatora
    • dodane chłodzenie półosi napędowych w silnikach 2.8 V6 Turbo (Z 28 NEL / Z 28 NET). Kanały mają wloty przy reflektorkach przeciwmgielnych, celem jest utrzymanie temperatury roboczej smaru w zewnętrznych przegubach półosi napędowych
    • wycofano wskaźnik zużycia okładzin hamulcowych (zarówno elektroniczny na desce, jak i mechaniczny przy okładzinach)
    • nowa turbosprężarka w silniku benzynowym 2.0 Turbo (Z 20 NET)

 

Omówienie zmian w pdf informacji prasowej.

 

 

Silniki i dane

Silnik V6 pod maską Vectry C po liftingu

Silnik benzynowy V6 230KM pod maską Vectry C po liftingu.

pdf Dane tech. syntetycznie: Vectra C, Signum po liftingu

Dane szczegółowo

pdf Vectra C sedan, liftback po liftingu

pdf Vectra C sedan, liftback przed liftingiem

pdf Vectra C kombi po liftingu

pdf Vectra C kombi przed liftingiem

pdf Rzadsze parametry

Wykresy mocy i momentu obrotowego

pdf Vectra C sedan, liftback po liftingu

pdf Vectra C kombi po liftingu

pdf Vectra C przed liftingiem

Wymiary nadwozia

pdf sedan, liftback po liftingu

pdf sedan, liftback przed liftingiem

pdf kombi po liftingu

 

 

Porównanie reflektorów

Prawy reflektor Vectra C przed liftem

Prawy reflektor Opel Vectra C przed liftem.

Lewy reflektor Vectra C po lifcie

Lewy reflektor Vectra C po lifcie.

 

Trzy rodzaje reflektorów po liftingu

Reflektor bazowy z żarówkami

Reflektor bazowy z żarówkami
  1. Kierunkowskaz
  2. Światło mijania
  3. Światło drogowe i postojowe

Reflektor AFL biksenonowy

Reflektor biksenonowy AFL Vectry C
  1. Kierunkowskaz
  2. Lampa ksenonowa światła drogowego i światła mijania
  3. Dodatkowe światło drogowe
  4. Światło postojowe

Reflektor AFL

Reflektor AFL
  1. Kierunkowskaz
  2. Dynamiczne doświetlenie zakrętu (skręcające)
  3. Doświetlenie pobocza
  4. Światło drogowe
  5. Światło postojowe

 

 

 

Liftback a GTS

Vectra GTS tył V6

Hatchback - w przypadku Vectry lepiej nazywany liftbackiem (czyli tylna klapa podnoszona razem z szybą) - był oferowany od początku do końca produkcji. Jednak przed face liftingiem 5-drzwiowe nadwozie było pozycjonowane na samochód sportowy i zawsze nazywało się GTS. Po liftingu obowiązek zakupu emblematu GTS z nadwoziem liftback zniknął, więc tych praktycznych wersji powinno być więcej na rynku od roku modelowego 2006. Na fot. poliftingowy 5-drzw. liftback z emblematem GTS (wersja GTS nadal była po liftingu dostępna), z nowym silnikiem V6. Wygląd tyłu podobny przed i po liftingu. Po liftingu mogło brakować emblematu GTS, skoro nie wszystkie liftbacki były już GTS-ami.

 

Kombi

Vectra C kombi na śniegu

Tył kombi się nie zmienił w czasie liftingu. Naszym zdaniem jest do dziś aktualny - solidny niemiecki design. Kombi pojawiło się na rynku jesienią 2003 r., rok później niż sedan i GTS. Rozstaw osi większy w kombi (2830 mm) niż w nadwoziach 4-/5-drzw. (2700 mm), a taki sam jak w hatchbacko-kombi Signum (biznesowej odmianie Vectry C). Na fot. Vectra kombi przedliftingowa.

 

 

Cena Vectry C

Używane Vectry C trafiają się jeszcze w naszym komisie. Osobom szukającym Opla klasy średniej (segment D) w dobrym stanie i przystającego do współczesności coraz częściej proponujemy używane Insignie.

 

Zobacz także

 

 

 

 

78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!

02.2023

Lewarek zmiany biegów automatu, podgrzewane fotele, usb, start stop, ładowarka indukcyjna

78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na wyprzedaży rocznika 2023 rabat do 25 000 zł.

I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.

Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.

SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).

Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wyprzedaż rocznika 2023 SsangYong