LPG gaz

LPG gaz

Jaki silnik, jaki typ paliwa wybrać w aucie to jedna z kluczowych decyzji przy zakupie samochodu. Zwykle za tym pytaniem stoi kwestia oszczędności na paliwie. Diesle są tanie w eksploatacji (niemal każdy tak powie), gaz jest jeszcze tańszy, ale wiele osób boi się wozić butlę gazu w samochodzie.

Czy cena i zużycie paliwa to wystarczające wskaźniki do podjęcia decyzji?

Przy zakupie używanego samochodu może się okazać, że tak. Ceny aut używanych co prawda różnią się w zależności od typu silnika, ale różnica ta nie jest zbyt duża, czasem żadna (wiele osób jest tym zaskoczonych, bo kupując nowy samochód diesel kalkulowali większe zyski przy późniejszej odsprzedaży, tymczasem często zyskiem jest jedynie szybsza sprzedaż). Korzyści z zakupu auta używanego z silnikiem diesel lub gaz będą odczuwalne dla Twojego porfela już od pierwszego przejazdu (tankowania).  Więcej o Opel na gaz  Więcej o Chevrolet na gaz

A może LPG?

A może LPG?

Przykładowe różnice w koszcie zużycia i spalania przy przebiegu 15000km

 

Inaczej jest przy zakupie nowego samochodu, tutaj różnica w cenie zakupu auta z silnikiem benzynowym, diesel lub gaz jest zauważalna, dlatego zastanów się jak dużo jeździsz. Wyliczając jedynie różnicę w cenie i żużyciu paliwa gaz opłaca się już od 12 tys. km rocznie (Insignia na gaz), diesel od 20 tys. km rocznie (Cruz w dieslu). Dlatego zwykle przy przebiegach rocznych do 15 tys. sugerujemy silnik benzynowy jako najbradziej ekonomiczny.

Przykładowe różnice w cenach spalania przy przebiegu 30000km

Przykładowe różnice w cenach spalania przy przebiegu 30000km

Zwróć uwagę na różnice w zakresie serwisu i ekspoloatacji gazu: LPG ma droższe badanie techniczne (ok. 170 zl brutto), z LPG nie wjedziesz do garażu podziemnego, z LPG 2 razy częściej wymieniasz filtr powietrza i świece zapłonowe, LPG wymaga dodatkowej legalizacji po określonym okresie ekploatacji.