Chińskie auto – druga Japonia, czy tandeta? Wybraliśmy się do Chin, by przekonać się na własne oczy. Oto kilka zdjęć z marca 2025. Jaki jest poziom chińskiej technologii – tu i teraz? Jak żyje się w Chinach dziś – nie w 2020 i nie w 2014? Jaki jest prawdziwy obraz Chin, bez pośrednictwa mediów?
Na nagłówkowej fotografii chińskie McCafé – sieć Chagee serwująca herbatę z mlekiem. Założona w 2017 roku.
Turystyczno-służbowa podróż wyjaśniła nam kilka zagadek dotyczących samochodów BAIC. Nic tak nie oświeca, jak osobisty ogląd. Byliśmy w Państwie Środka również w roku 2014. Zmieniło się nie do poznania. Dziś Chiny to pierwszy świat. Pojechaliśmy nie tylko do Shanghaju, Kantonu, Shenzhen, Chongqingu, Chengdu, ale i do jednego z miast „powiatowych”.
Chiny nie bez powodu wprowadziły ruch bezwizowy dla Unii Europejskiej – najpierw na 15 dni, by niedługo potem wydłużyć okres do 30 dni. Zobaczcie sami nasz model. Oparty na zdrowych założeniach – zwartej zabudowie, nasyceniu tkanki miejskiej liniami metra. Chińczycy produkują i będą produkowali taniej niż na Zachodzie 😉

Chińska deliwerka – dostawcy żywności, jak Uber Eats i Bolt. Skutery z napędem elektrycznym stanowią w 2025 roku ok. 90% jednośladów na chińskiej ulicy.

Boarding chińskich kolei. Osiemnastogodzinna podróż dwudziestowagonowym pociągiem na trasie Guangzhou-Shanghainan zakończyła się dwuminutowym opóźnieniem na stacji końcowej.
#
Miasta mają być atrakcyjne dla ich mieszkańców – to jedna z myśli towarzysza Xi. Wracając z Chin do Polski przez Budapeszt, poczuliśmy się jak w świecie, może jeszcze nie drugim, ale już pierwszym i pół. Smutna prawda.
To tyle na temat BAIC chińskie auto 😉 Merytoryczna oferta na dixi-car.pl. Zapraszamy na jazdę próbą do salonu w Warszawie/Raszynie.