Rozładował mi się akumulator – dowiedziałam się, gdy nie reagowało otwarcie drzwi spod pilota i samochód nie dawał żadnych oznak życia – jak to się stało? nie wiem. Pierwszy mój odruch – zadzwonić do Dixi, przyjadą, pomogą – drugi odruch – mam wykupiony assistance „pakiet comfort” – po raz pierwszy miałam okazję sprawdzić jak to działa – więc sprawdziłam, oto moje wrażenia:

1. Pani zapisująca moje zgłoszenie w TU (towarzystwo ubezpieczeniowe), kilka razy przepraszała mnie, ze musi pobrać tyle danych i prosiła o cierpliwość – sprytne działanie psychologiczne, gdy coś ci się popsuło jesteś zły, dlatego dobrze, gdy osoba obsługująca cię rozumie Twój stan (złość i frustrację) i działaniem swoim pokazuje, ze robi co może, zeby było szybko i sprawnie – większość z nas odbiera to jako objaw dbałości i zainteresowania, masz poczucie, że chcą pomóc

2. chwilę później zadzwonił człowiek z TU z informacją, że zgłoszenie jest zarejestrowane, a pomoc drogowa przyjedzie do mnie najpóźniej za pół godziny (miłe zaskoczenie, dobry ruch – jeszcze nic się nie dzieje, ale masz poczucie, że wszyscy pracują nad twoim problemem)

3. 10 minut później zadzwoniła pomoc drogowa, że już jedzie i będzie za ok. 10 minut (kolejne wrażenie, że jesteś w centrum uwagi) – pomoc drogowa była w uzgodnionym terminie

4. człowiek z pomocy drogowej nie mógł sam odpalić auta (okazuje się, że moje auto ma duży silnik), wezwał na pomoc kolegę – po kolejnych 10 minutach poradzili sobie z zagadnieniem

5. po ok. 2 godzinach człowiek z TU zadzwonił czy akumulator odpalił, czy wszystko ok (wykazał, ze znał powód wezwania przeze mnie pomocy), czy pomoc drogowa przyjechała szybko i czy jestem zadowolona (wykazał zainteresowanie moim czasem i szybkim usunięciem awarii)

Ogólnie – szybko i sprawnie – pewnie gdybym stała na drodze czas bardziej by mi się dłużył niż siedząc w domu – i tutaj jest kruczek  – sprawdź co kupujesz lub dostajesz w zakresie assistance, bo oferty są przeróżne.

Mój pakiet comfort jest standardową zawartością pakietu ubezpieczeń, ale jego zawartość jest bardzo szeroka, zwykle rozładowany akumulator nie jest w zakresie, często, żeby skorzystać z assistance musisz być min. 20 km od domu, upewnij się czy i na jak długo możesz liczyć na auto zastępcze,  hotel, sprowadzenie samochodu do twojego dealera, wybranego warsztatu itd.

Każdy pakiet dealerski obejmuje albo bardzo szerokie assistance, albo ma opcję rozszerzenia. Dopłata do super assistance, obejmujące niemal każdy przypadek to rząd wielkości ok. 150 – 200 zł.

Obecnie w Oplu mamy nowy produkt tzw. pakiet mobilności LTM – przy każdy okresowym przeglądzie można wykupić takie bardzo bogate assistance za bodaj 52 zł na cały rok.

Spytałam panów z pomocy drogowej jak oni to robią, że byli tak szybko – powiedzieli mi, że większość towarzystw ubezpieczeniowych podpisuje z nimi umowę, więc mają rejonizację i czekają na zgłoszenia z dowolnego TU, stąd średnio ich czas dojazdu w mieście to kilka, kilkanaście minut.