Zacznijmy od definicji – „Kawa mokka – jeden z wariantów kawy latte, składa się z 1/3 espresso, 2/3 gorącego mleka oraz ciemnej lub mlecznej czekolady. Odmiennie niż latte czy cappuccino, kawa mokka nie zawiera piany”.
Opel Mokka – nowe, wyrafinowane auto ze stajni Opel, z najlepszych składników, też bez zbędnej piany. Umów się na jazdę testową Oplem Mokka TUTAJ
Opel Mokka rozjaśnia paletę kompaktowych SUV-ów nowymi układami wspomagania jazdy. Opel Mokka wyposażony jest w nagradzaną, unikatową przednią kamerę Opel Eye, a także system stabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Control), system wspomagający ruszanie pod górę (Hill Start Assist) i kontrolę zjazdu ze wzniesień (Hill Descent Control). Przy czym, co ważne, systemy te są dostepne cenowo.
Przednia kamera Opel Eye – znajduje się pomiędzy szybą przednią i lusterkiem wstecznym. Rozpoznaje znaki drogowe i oznaczenia pasów na jezdni (TSR – Traffic Sign Recognition); ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW – Lane Departure Warning) i ostrzegania o zagrożeniu kolizją czołową (FCA – Forward Collision Alert).
TSR – System rozpoznawania znaków drogowych rejestruje m.in. ograniczenia prędkości i zakazy wyprzedzania i wyświetla je na panelu wskaźników. Obecna wersja systemu (TSR drugiej generacji) w zależności od oświetlenia drogi zaczyna rozpoznawać i wielokrotnie odczytywać znaki z odległości 60 metrów.
LDW – Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu alarmuje kierowców, gdy nieświadomie opuszczają swój pas ruchu. Funkcja ta może zostać włączona lub wyłączona za pomocą przycisku. Kiedy jest aktywna, wysyła kierowcy komunikat w formie sygnału dźwiękowego oraz ikony migającej na panelu wskaźników.
FCA – Ostrzeżenie o zagrożeniu kolizją czołową ostrzega kierowcę poprzez uruchomienie głośnego alarmu, a na zestawie wskaźników zostaje wyświetlony sygnał wizualny w sytuacji, gdy kolizja z pojazdem jadącym z naprzeciwka jest bardzo prawdopodobna. Układ ten rozpoznaje zarówno ruchome, jak i nieruchome przedmioty. Kierowca może ustawić czułość FCA za pomocą przycisków do sterowania umieszczonych przy kierownicy.
W swoim segmencie Opel Mokka jest jednym z nielicznych samochodów, które posiadają systemy wspomagania ruszania pod górę (HSA – Hill Start Assist) oraz kontroli zjazdu ze wzniesień (HDC – Hill Descent Control) jako standard zarówno dla wersji z napędem przednim, jak i z napędem na wszystkie koła.
HSA – wspomaganie ruszania pod górę uniemożliwia cofnięcie się samochodu, nawet po zwolnieniu hamulca. System HDC – kontrola zjazdu ze wzniesieńjest bardzo przydatne, gdy samochód zjeżdża ze stromego wzniesienia. Uruchamia się je poprzez dotknięcie odpowiedniego przycisku. Kierowca może wtedy ustalić prędkość, z jaką pojazd ma zjechać ze wzniesienia, lub ją zmniejszyć. Dzięki zautomatyzowanej kontroli prędkości przy zjeżdżaniu nie trzeba używać hamulca. Jest to szczególnie przydatne w warunkach słabej przyczepności, na przykład na oblodzonej nawierzchni albo żwirowej drodze, kiedy istotne jest utrzymanie stałej prędkości.
Biksenonowe reflektory adaptacyjne(Adaptive Forward Lighting AFL+). Dostosowują intensywność i zasięg światła do istniejących warunków atmosferycznych i drogowych za pomocą jedenastu różnych trybów oświetlenia. Dzięki funkcji AFL+ samochód wyposażony jest w oświetlenie do jazdy po terenach wiejskich, na autostradzie, w mieście, w strefie ruchu pieszych, w złych warunkach atmosferycznych, a także we wzmocnione światła drogowe, dodatkowe statyczne oświetlanie zakrętów, dynamiczne oświetlanie łuków, światła dzienne LED i asystenta świateł drogowych.
Ostatni z wymienionych systemów automatycznie ustawia światła drogowe tak, by nie oślepiać kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka. Ledowe światła dzienne, w porównaniu z konwencjonalnymi światłami mijania, zmniejszają zużycie paliwa, gdyż wymagają znacznie mniej energii elektrycznej. Ponadto gwarantują one niewiarygodną trwałość – 30 razy większą niż halogenowe żarówki H7.
Dodaj komentarz
1
1.5