Długość nadwozia: 3675 mm
Szerokość (lusterka rozłożone/złożone): 1876 mm / 1698 mm
Wysokość: 1476 mm
Rozstaw osi: 2385 mm
Rozstaw kół (przednia / tylna oś): 1410 mm / 1418 mm
Średnica zawracania (między ścianami / między krawężnikami): 9,8 m / 9,5 mm
Pojemność bagażnika (standardowo / przy złożonym oparciu tylnej kanapy po linię dachu): 206 l / 1013 l
Pojemność zbiornika paliwa: 32 l
Koła i opony:
1.0 75KM ECO |
1.0 75KM |
1.0 75KM LPG |
|
pojemność (cm3) | 999 |
999 |
999 |
paliwo | benzyna | benzyna | benzyna / LPG |
skrzynia biegów | 5-biegowa
manualna |
5-bieg.
manualna / 5-bieg. Easytronic |
5-biegowa
manualna |
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) | 55/75/6500 |
55/75/6500 |
55/75/6500 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.-1) | 95/4500 |
95/4500 |
95/4500 |
prędkość maksymalna (km/h) | 170 |
170 |
170 |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 13,9 |
13,9 (14,9) |
13,9 |
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) | 22,9 |
22,9 (23,9) |
22,9 |
spalanie trasa/miasto/średnio (l/100 km) |
3,7/5,4/4,3 |
3,9/5,6/4,5 (3,8/5,6/4,5) |
3,9/5,7/4,6 - na benzynie 4,9/7,1/5,7 - na LPG |
emisja CO2 (g/km) | 99 |
104 (99) |
106 - na gazie 93 - na benzynie |
W nawiasach spalanie dla wersji ze zautomatyzowaną skrzynia biegów Easytronic.
Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.
Fot. 1: komora silnika KARL-a. Fot. 2: cewki bezpośrednio na świecach zapłonowych - brak zawodnych kabli wysokiego napięcia.
Był produkowany, ale nigdy nie był sprzedawany w salonach w Polsce. W Polsce była za to sprzedawana, i to dość masowo, Corsa LPG.
Jest już wersja z tzw. Pakietem Eco, który obejmuje:
KARL ECO pali mniej w stosunku do KARLa "nie-ECO", czyli standardowego, patrz dane w tabeli. Z kolei wadą KARLa ECO jest brak możliwości domówienia do niego wyposażenia dodatkowego (choć można domówić kolor nadwozia).
KARL jest pierwszym modelem Opla, do którego zalecany jest olej z klasą lepkości 0W20 (rzadki, paliwooszczędny). Dzięki niemu silnik pali mało zaraz po uruchomieniu - zimny olej jest od razu rzadki i generuje niewielkie opory. Czytaj: można jeździć na krótkich dystansach i mało palić. Do niedawna olejami paliwooszczędnymi były 0W30, 0W40, do KARLa można stosować jeszcze rzadszy olej - 0W20.
Zasada: im większa liczba po "W" w klasie lepkości (np. 0W40), tym lepsza ochrona silnika. Im mniejsza liczba (np. 0W20), tym niższe spalanie.
Silnik KARLa jest tak dobry!
Dixi-Car drugim dealerem w Polsce!
01.2025
Dixi-Car drugim największym dealerem KGM - SsangYong - BAIC w Polsce. Mieszkańcy Warszawy i Mazowsza kupują nasze samochody. Ile? W 2024 roku tylko z naszego salonu wyjeżdżało po 20-50 sztuk miesięcznie. Marki motoryzacyjne nowe w Polsce. Ale czy tyle osób mogłoby się mylić?
Gwarancja 5 lat na auta z Chin i Korei to jedno. Jednak wybór człowiek podejmuje po dotknięciu samochodu w salonie i po jeździe próbnej. Były to w 2024 roku decyzje na 'Tak'.
W Warszawie jest już cztrech dealerów BAIC. W 2024 roku byliśmy Top 1 dealerem w stolicy. Jako pierwsi wchodziliśmy na Mazowszu w nasze marki. Słyszeliśmy od klientów, że "z wami przynajmniej jest o czym porozmawiać".
Stoimy na pudle - z wymagającym (bariera językowa), nowym w Polsce produktem. Który jednak możemy z czystym sumieniem polecić.