Wymiana oleju silnikowego

Proponujemy wysokiej jakości oryginalne oleje GM: syntetyk LongLife, półsyntetyk albo olej mineralny. Ceny obejmują: olej silnikowy ● oryginalny filtr oleju Opel / Chevrolet ● wymianę przez wykwalifikowanego mechanika.

SYNTETYK POLECANY

Olej GM 5W30

Olej syntetyczny GM Dexos2 5W30 Fuel Economy, LongLife

od 199 zł

Olej GM Dexos1 / Dexos2 + filtr oleju + robocizna

199 zł - benzynowy Opel Corsa
229 zł - benzynowy Opel, Chevrolet, inna marka
249 zł - Diesel osobowy oraz dostawcze VivaroMovano

Wszystkie marki

Olej znany również jako LongLife, Fuel Economy

Przy Oplu, Chevrolecie brak ograniczenia ilościowego oleju. Przy innej marce niż Opel / Chevrolet oferta dotyczy do 4 l oleju. Dodatkowy olej: 30 zł/l.

PÓŁSYNTETYK

Olej GM 10W40

Olej silnikowy

129 zł

Olej + filtr oleju + robocizna

wszystkie marki i modele

MINERALNY

Olej GM 15W40

Olej silnikowy mineralny

99 zł

Olej + filtr oleju + robocizna

wszystkie marki i modele

 

Na życzenie klienta zamiast olejów GM używamy oleju logo Mobil1 - o ceny pytaj w serwisie.

W przypadku wymiany oleju w samochodach Opel, Chevrolet, stosujemy oryginalne filtry oleju Opel, Chevrolet. W samochodzie innej marki niż Opel/Chevrolet zapewniamy wysokiej jakości filtr renomowanego producenta.

 

 

Dexos1 a Dexos2

Najczęściej używany w naszych stacjach olej syntetyczny GM występuje w dwóch odmianach:

Obydwa oleje mają oznaczenie LongLife (wydłużona żywotność) i Fuel Economy - oszczędzające paliwo.

Od roku modelowego 2018 (produkcja od poł. 2017 r. kalendarzowego) wszystkie silniki benzynowe w osobowych Oplach wymagają już stosowania oleju Dexos1.

Natomiast w roczniku modelowym 2017 (produkcja między poł. 2016 r. a poł. 2017 r.) tylko niektóre silniki benzynowe wymagają oleju Dexos1, są to jednostki 1.4 NET (1.4 Turbo 140KM) i 1.4 NEL (1.4 Turbo 120KM) występujące m.in. w Merivie, Astrze, Mokce, Insigni, a także innych modelach. Importer dopuszcza jednak w polskich ASO, dla porządku, stosowanie oleju Dexos1 we wszystkich silnikach benzynowych z roku modelowego 2017.

Co z Oplami z roku modelowego 2016 i starszymi? Użytkownik również na własną rękę może stosować olej Dexos1, oczywiście w granicach rozsądku, tzn. nie do bardzo starych, zużytych, np. 15-20-letnich silników, gdzie stosuje się olej mineralny lub półsyntetyk.

Również ASO może zastosować w Oplach wyprodukowanych do roku modelowego 2016 włącznie olej GM Dexos2 zamiennie z olejem Dexos1, kierujemy się przy tym wewnętrznymi wytycznymi producenta (często producent dopuszcza do danego silnika zarówno olej Dexos2 jak i Dexos1), kartą przeglądową i znów wyłączamy stare, zużyte silniki, gdzie wypada wlać olej mineralny/półsyntetyk.

Do Diesli, bez względu na rok modelowy, producent nadal zaleca olej syntetyczny Dexos2.

 

Jak się zapisać na wymianę oleju?

 

 

Samodzielna wymiana oleju

Zamów olej i filtr w naszym sklepie internetowym:

SKLEP INTERNETOWY

 

 

Filmy o syntetykach

 

5 mitów na temat olejów syntetycznych

Że nie nadają się do starych samochodów o dużym przebiegu, że rozszczelniają silnik, że nie można wrócić do oleju syntetycznego po użyciu oleju mineralnego. To wszystko mity - mówią o tym pracownicy Mobila w filmie. Zobacz teraz!

 

 

Olej syntetyczny a turbosprężarka - czy turbo lubi syntetyki?

To prawda. Syntetyk chroni łożysko turbiny przed osadem. Osad spowodowałby awarię łożyska. Dlaczego? Spaliny mają do 900 st. C, turbina może się rozgrzać do czerwoności, takich warunków nie wytrzymują oleje mineralne. Zobacz film!

 

 

Syntetyk a niskie temperatury

Uruchomienie samochodu zalanego dobrym syntetykiem przy -26 st. C to pestka. Zobacz film!

 

 

 

 

Olej syntetyczny GM Dexos

 

Olej GM Dexos2

Olej ma aprobatę BMW, VW i Mercedes-Benz, może być stosowany i do innych marek. Klasa jakościowa API SM dla samochodów osobowych - bardzo wysoka.

W "trzech słowach": Dexos1/Dexos2 - brand General Motors - syntetyk z wyższej półki. "Long life" - czyli o przedłużonej żywotności. "Fuel Economy", czyli oszczędzający paliwo.

Dexos2 może być stosowany do samochodów innych marek - np.: BMW, Mercedes, VW, co widać na zdjęciu obok.

 

 

pdf Ulotka oleju GM Dexos2

 

Olej syntetyczny Dexos jest wynikiem globalnego programu rozwoju oleju silnikowego, którego celem było zapewnienie wspólnej specyfikacji olejów, wspólnych standardów badań i atestacji (laboratoria, testy porównawcze silników, atestacja pojazdów) na całym świecie, zapewniając kompatybilność z paliwami alternatywnymi (gaz płynny LPG, gaz sprężony CNG, bioetanol E85, biodiesel), zgodności z różnorodnymi konstrukcjami silników, umożliwienie konsekwentnego stosowania systemu monitorowania żywotności olejów silnikowych, poprawienie ekonomii zużycia paliwa, zmniejszenie emisji spalin i ostatecznie wspieranie strategii przerw międzyobsługowych w regionach.

 

Dexos1 poprawia osiągi w zastosowaniach benzynowych i w Europie stał się olejem obowiązującym dla silników benzynowych Opla od roku modelowego 2018. Dla nowych Opli z silnikami benzynowymi z rocznika modelowego 2017 w polskich ASO jest również w praktyce stosowany, więcej.

Dexos2 łączy potrzebę zastosowań benzynowych i dieslowskich w jednej specyfikacji i jest dostosowany do potrzeb Europy. Nowy olej syntetyczny Dexos2 musi być stosowany w Oplu Astra IV i wszystkich kolejnych modelach z silnikami spełniającymi normę czystości spalin EURO5.

Nowy produkt: olej silnikowy General Motors Dexos2 – Fuel Economy Longlife – klasa lepkości SAE 5W-30

5W-30 Dexos2 przeznaczony jest do zapewnienia wyjątkowych zdolności oczyszczania, zmniejszania zużycia części oraz ogólnej ochrony silnika w połączeniu z dodatkowo poprawioną ekonomią zużycia paliwa. Należący do tzw. smarów Mid SAPS (obniżona zawartość popiołów siarczanowych, fosforu oraz siarki), olej silnikowy 5W-30 Dexos2 wyprodukowany został jako opatentowana mieszanka wysokiej klasy olejów bazowych oraz najwyższej jakości dodatków o recepturze w pełni kompatybilnej z najnowszymi dieslowskimi filtrami cząstek stałych (DPF) oraz katalizatorami silników benzynowych (CAT).

Produkt oraz korzyści klienta ze stosowania oleju 5W-30 Dexos2 

Charakterystyka olejów GM Dexos

Dexos2

  • Zatwierdzony jako spełniający wymagania nowych olejów silnikowych GM Dexos2,
  • Przewyższa i zastępuje poprzednie specyfikacje General Motors:
    • GM-LL-A-025
    • GM-LL-B-025
  • Spełnia lub przekracza wymagania następujących specyfikacji i norm przemysłowych
    • ACEA A3/B3, A3/B4; ACEA C3
    • API SM/SL / CF

Dexos1

  • API SN/RC
  • SN - o klasę wyżej niż Dexos2, w praktyce olej o mniejszej lepkości, rzadszy, a więc zapewniający jeszcze niższe spalanie, szczególnie w przy częstym uruchamianiu i wychładzaniu silnika benzynowego zimą
  • RC (Resource Conserving) - olej "dba" o trwałość turbosprężarki i systemów kontroli emisji w samochodzie, a także jest kompatybilny z benzyną z domieszką etanolu, aż do E-85.
  • brak klasy jakościowej zaczynającej się od litery "C" wg API - oznacza to, że Dexos1 nie nadaje się do silników Diesla

Inne samochody, w których można stosować olej Dexos2 5W-30:

5W-30 Dexos2 ma aprobatę producentów następujących marek:

 

Informacja olej Dexos2

 

 

 

 

 



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wakacyjna wyprzedaż Opla