Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Usługa wymiany łańcucha rozrządu, silniki Opel

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

Łańcuch rozrządu Opel silnik przekrój

Oplowski silnik (2.2 DTi stosowany m. in. w Vectrze C) napędzany łańcuchem (patrz białe strzały na fot.).

Łańcuchy rozrządu są często spotykane w silnikach Opla, przy czym producent nie wskazał interwału czasowego/kilometrażowego na wymianę. Pomimo, że łańcuch jest teoretycznie bezobsługowy, w praktyce serwisu Dixi‑Car, zdarzają się wyciągnięte łańcuchy. Przyjrzyjmy się, jakie objawy i przebieg mogą wskazywać na konieczność wymiany łańcucha, oraz w których modelach Opla to się zdarza.

Na początek kilka dobrych wiadomości:

 

 

Które silniki Opla?

Powiedzieliśmy, że łańcuchy rozrządu są w Oplach bezobsługowe; nasz serwis zebrał jednak modele i sytuacje, gdzie zdarzają się rozciągniete łańcuchy i w praktyce jest potrzeba ich wymiany. Przedłużająca się jazda ze zużytym łańcuchem rozrządu to coraz głośniejsza praca silnika, a w ostateczności nawet mechaniczna awaria wyłączająca silnik z pracy.

silnik/model
objawy i okoliczności
koszt wymiany łańcucha
(wliczona wymiana oleju+filtra)
silniki benzynowe 1.0, 1.2, 1.4 starszej generacji – odmiany xe, xep, xer
np. Agila A, Corsa C, Corsa D, Astra H
duży przebieg

łańcuch, ślizgi, napinacz - ok. 2,6 tys. zł brutto z nowym olejem Opla w ramach usługi Serwis Dobrego Wieku. Wymiana oleju jest tu obowiązkowa – układ rozrządu zanurzony w układzie smarowania, po awarii mogą być opiłki metaliczne, itd.

Insignia – silniki benzynowe 2.0, odmiany A20NHT, A20NFT tu awarie "zdarzają się", nie jest to regułą. Układ jest bardziej skomplikowany (łańcuch pierwotny i wtórny) ok. 6,5 tys. zł brutto z olejem Opla, ew. 2,4 tys. zł brutto za zastane zniszczone koła rozrządu (przy dużych przebiegach)
silniki diesla 1.6, o kodzie B16DTx głośniejsza praca rozrządu jest tu normalna, Opel twierdzi, że "to cecha tej generacji": Klient może uskarżać się na metaliczny hałas dochodzący przez około 2 sekundy z komory silnika tuż po uruchomieniu silnika na zimno. Opisany odgłos występuje w trakcie napełniania układu olejowego i jest charakterystyczny dla silnika. Nie jest to usterka i dlatego nie wymaga żadnej wymiany ani przeprogramowania ECM. Ale niektóre egzemplarze pracują też głośniej na biegu jałowym i wtedy wymiana łańcucha może być zasadna. ok. 9,5 tys. zł brutto, wiąże się z demontażem skrzyni biegów, układ łańcucha spięty do samego dołu – skomplikowana jednostka.
silniki 2.8 6-cylindrowe widlaste, tzw. V6, występujące w modelach Vectra C, Insignia z czasem pojawiać się mogły hałasy, kontrolki na desce, z błędami dotyczącymi węzła rozrządu, dochodziło do degradacji, wydłużania się łańcucha, często na skutek zbyt późnych wymian oleju silnikowego. Swego czasu Opel zalecił, aby interwał wymiany zmienić do 150 000 km w tych silnikach. Kosztowna i czasochłonna wymiana (3 łańcuchy) – cena w zalezności od zakresu, który można określić dopiero po otwarciu silnika

Umów wymianę w serwisie Dixi‑Car

To że model jest w tabeli, nie znaczy, że w każdym egzemplarzu zajdzie kiedykolwiek potrzeba wymiany łańcucha. Można powiedzieć: w tabeli są czarne scenariusze, które nie muszą się wydarzyć. Może być tak, że łańcucha nigdy nie będziemy wymieniać.

Statystycznie z łańcuchem jesteśmy i tak wygrani w porównaniu do silników z układem rozrządu napędzanym paskiem, gdzie trzeba pilnować przebiegu między wymianą paska, a jeśli o pasku zapomnimy, może nam on pęknąć w czasie jazdy (bez ostrzerzeń w postaci dźwięków) i doprowadzić do masakry w silniku i zarwanego urlopu. Z drugiej strony, wymiana paska jest standardową czynnością serwisową, dostęp do paska jest łatwiejszy, stąd i ceny wymian niższe niż w przypadku łańcuchów.

 

Rabat na wymianę łańcucha

Rozciągnięty łańcuszek rozrządu przytrafia się z reguły nie wcześniej niż po osiągnięciu przebiegu 150 tys. km, samochód miewa już wtedy ponad 5 lat, a dzięki temu łapie się na maksymalne rabaty w promocji Serwis Dobrego Wieku. W ASO Dixi-Car jak najbardziej informujemy klientów o tym rabacie.

 

Zielona słuchawka, zadzwoń

Serwis Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 1

pon-pt 7.30-18.30

 

Mam łańcuch czy pasek?

I co ile kilometrów wymieniać? Pytają klienci a my odpowiadamy, wg modelu:

Insignia A

Meriva A

Mokka A

Vectra C

Zafira B

Grandland X - silniki 1.6 benzyna 180KM i 1.5 Diesel 130KM mają łańcuchy rozrządu

 

Zobacz też: usługa wymiany paska rozrządu

 

Chcę kupić łańcuch rozrządu i wymienić samodzielnie

W naszym sklepie internetowym znajdziesz oryginalne łańcuchy rozrządu Opel, ślizgi, koła zębate i napinacze. Ceny tych części nie są wysokie. Większość kosztu wymiany łańcucha to usługa, praca doświadczonego technika, konieczne jest tu poprawne ustawienie wałków rozrządu i ew. wyrównoważających względem wału korbowego, zachowanie czystości. Pamietajmy też o wymianie oleju silnikowego wraz z wymianą łańcucha, podane powyżej ceny wymiany łańcucha zawierają już olej + filtr. Jeśli nie zastosujemy tych reguł, po zmontowaniu wszystkiego w jedną całość, silnik może pracować wadliwie, a wtedy czeka nas ponowny demontaż.

Łańcuch rozrządu oryginalna część Opel

Oryginalna oplowska część zamienna - zamów w sklepie.

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!

03.2024

BAIC Beijing 5 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 3 samochód do jazdy próbnej

Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.

A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Godziny pracy salonu



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wyprzedaż rocznika 2023 SsangYong