Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Usługa wymiany łańcucha rozrządu, silniki Opel

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

Łańcuch rozrządu Opel silnik przekrój

Oplowski silnik (2.2 DTi stosowany m. in. w Vectrze C) napędzany łańcuchem (patrz białe strzały na fot.).

Łańcuchy rozrządu są często spotykane w silnikach Opla, przy czym producent nie wskazał interwału czasowego/kilometrażowego na wymianę. Pomimo, że łańcuch jest teoretycznie bezobsługowy, w praktyce serwisu Dixi‑Car, zdarzają się wyciągnięte łańcuchy. Przyjrzyjmy się, jakie objawy i przebieg mogą wskazywać na konieczność wymiany łańcucha, oraz w których modelach Opla to się zdarza.

Na początek kilka dobrych wiadomości:

 

 

Które silniki Opla?

Powiedzieliśmy, że łańcuchy rozrządu są w Oplach bezobsługowe; nasz serwis zebrał jednak modele i sytuacje, gdzie zdarzają się rozciągniete łańcuchy i w praktyce jest potrzeba ich wymiany. Przedłużająca się jazda ze zużytym łańcuchem rozrządu to coraz głośniejsza praca silnika, a w ostateczności nawet mechaniczna awaria wyłączająca silnik z pracy.

silnik/model
objawy i okoliczności
koszt wymiany łańcucha
(wliczona wymiana oleju+filtra)
silniki benzynowe 1.0, 1.2, 1.4 starszej generacji – odmiany xe, xep, xer
np. Agila A, Corsa C, Corsa D, Astra H
duży przebieg

łańcuch, ślizgi, napinacz - ok. 2,6 tys. zł brutto z nowym olejem Opla w ramach usługi Serwis Dobrego Wieku. Wymiana oleju jest tu obowiązkowa – układ rozrządu zanurzony w układzie smarowania, po awarii mogą być opiłki metaliczne, itd.

Insignia – silniki benzynowe 2.0, odmiany A20NHT, A20NFT tu awarie "zdarzają się", nie jest to regułą. Układ jest bardziej skomplikowany (łańcuch pierwotny i wtórny) ok. 6,5 tys. zł brutto z olejem Opla, ew. 2,4 tys. zł brutto za zastane zniszczone koła rozrządu (przy dużych przebiegach)
silniki diesla 1.6, o kodzie B16DTx głośniejsza praca rozrządu jest tu normalna, Opel twierdzi, że "to cecha tej generacji": Klient może uskarżać się na metaliczny hałas dochodzący przez około 2 sekundy z komory silnika tuż po uruchomieniu silnika na zimno. Opisany odgłos występuje w trakcie napełniania układu olejowego i jest charakterystyczny dla silnika. Nie jest to usterka i dlatego nie wymaga żadnej wymiany ani przeprogramowania ECM. Ale niektóre egzemplarze pracują też głośniej na biegu jałowym i wtedy wymiana łańcucha może być zasadna. ok. 12,5 tys. zł brutto, wiąże się z demontażem skrzyni biegów, układ łańcucha spięty do samego dołu – skomplikowana jednostka. Zalecana wymiana (z praktyki serwisowej) z pompą olejową.
silniki 2.8 6-cylindrowe widlaste, tzw. V6, występujące w modelach Vectra C, Insignia z czasem pojawiać się mogły hałasy, kontrolki na desce, z błędami dotyczącymi węzła rozrządu, dochodziło do degradacji, wydłużania się łańcucha, często na skutek zbyt późnych wymian oleju silnikowego. Swego czasu Opel zalecił, aby interwał wymiany zmienić do 150 000 km w tych silnikach. Kosztowna i czasochłonna wymiana (3 łańcuchy) – cena w zalezności od zakresu, który można określić dopiero po otwarciu silnika

Umów wymianę w serwisie Dixi‑Car

To że model jest w tabeli, nie znaczy, że w każdym egzemplarzu zajdzie kiedykolwiek potrzeba wymiany łańcucha. Można powiedzieć: w tabeli są czarne scenariusze, które nie muszą się wydarzyć. Może być tak, że łańcucha nigdy nie będziemy wymieniać.

Statystycznie z łańcuchem jesteśmy i tak wygrani w porównaniu do silników z układem rozrządu napędzanym paskiem, gdzie trzeba pilnować przebiegu między wymianą paska, a jeśli o pasku zapomnimy, może nam on pęknąć w czasie jazdy (bez ostrzerzeń w postaci dźwięków) i doprowadzić do masakry w silniku i zarwanego urlopu. Z drugiej strony, wymiana paska jest standardową czynnością serwisową, dostęp do paska jest łatwiejszy, stąd i ceny wymian niższe niż w przypadku łańcuchów.

 

Rabat na wymianę łańcucha

Rozciągnięty łańcuszek rozrządu przytrafia się z reguły nie wcześniej niż po osiągnięciu przebiegu 150 tys. km, samochód miewa już wtedy ponad 5 lat, a dzięki temu łapie się na maksymalne rabaty w promocji Serwis Dobrego Wieku. W ASO Dixi-Car jak najbardziej informujemy klientów o tym rabacie.

 

Zielona słuchawka, zadzwoń

Serwis Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 1

pon-pt 7.30-18.30

 

Mam łańcuch czy pasek?

I co ile kilometrów wymieniać? Pytają klienci a my odpowiadamy, wg modelu:

Insignia A

Meriva A

Mokka A

Vectra C

Zafira B

Grandland X - silniki 1.6 benzyna 180KM i 1.5 Diesel 130KM mają łańcuchy rozrządu

 

Zobacz też: usługa wymiany paska rozrządu

 

Chcę kupić łańcuch rozrządu i wymienić samodzielnie

W naszym sklepie internetowym znajdziesz oryginalne łańcuchy rozrządu Opel, ślizgi, koła zębate i napinacze. Ceny tych części nie są wysokie. Większość kosztu wymiany łańcucha to usługa, praca doświadczonego technika, konieczne jest tu poprawne ustawienie wałków rozrządu i ew. wyrównoważających względem wału korbowego, zachowanie czystości. Pamietajmy też o wymianie oleju silnikowego wraz z wymianą łańcucha, podane powyżej ceny wymiany łańcucha zawierają już olej + filtr. Jeśli nie zastosujemy tych reguł, po zmontowaniu wszystkiego w jedną całość, silnik może pracować wadliwie, a wtedy czeka nas ponowny demontaż.

Łańcuch rozrządu oryginalna część Opel

Oryginalna oplowska część zamienna - zamów w sklepie.

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!

07.2024

Torres eVX tył, jazda próbna

SsangYong Torres eVX przód, jazda próbna

Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.

Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.

SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.

Umów jazdę

Cena Torresa EVX



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Koła zimowe Opel, opony zimowe