Nowości BAIC '2024 2025
Jesteś zwolennikiem nowości? Oto premiery BAIC na
2024 i 2025 rok. BAIC 7 jest już w Polsce. Piszemy o szansach na wprowadzenie Baików BJ40 i BJ60.
Zobacz też kalendarz marki BAIC.
BAIC 7 - kwiecień 2024
SUV segmentu na granicy D i E dojechał z niższą ceną niż spodziewali się dealerzy i z siedmioma pięcioma latami gwarancji.
162 900 zł i praktycznie brak dopłat (ew. za lakier). W standardzie masaż w ogrzewanych fotelach. Mocne cztery cylindry 177KM. Szybka skrzynia DSG AT7.
Fotografie z Poznań Motor Show.
Od kwietnia '2024 BAIC 7 do jazd próbnych w salonie Dixi-Car.
Cena i wyposażenie Baika 7
BAIC BJ40
Być może w Polsce na przełomie 2024/2025
BJ40 - najbardziej prawdopodobny do wprowadzenia w Polsce uterenowiony model Baika.
Medialne doniesienia, że to już, traktujmy z przymróżeniem oka. Dealerom BAIC Polska zakomunikował, że wszystkie modele poza BAIC 3, 5 i 7 są palcem na wodzie pisane w Polsce. W Poznaniu zostały pokazane, żeby rozpropagować Baika. Rozważają, grzeją silniki, ale to nic pewnego. W Niemczech BJ 40 jest oferowany. W Polsce w zamian dostępny jest obecnie BAIC 5.
Typujemy, że z BeJotów ten model pojawi się jako pierwszy. Dlaczego?
- Segment D - lubiany w Polsce. Długość 4790 mm.
- Polscy dealerzy chcą tego modelu najbardziej spośród BJ-ów.
- Najnowocześniejszy, najbardziej innowacyjny obecnie model BAIC. W Chinach też jest to model dopiero co wprowadzony na rynek - premiera roku 2023/2024.
- Jeśli znane ci są Skoda Kodiaq, Kia Sorrento, to BAIC BJ40 odpowiada im wielkością, jednak prawdopodobnie cenę będzie miał niższą.
- Dzielnością w terenie BJ40 wyprzedza 95% konkurencji.
- Większy niż konkurencja. Szczególnie wysokość nadwozia - o 15 cm wyższy.
- Samochód na ramie takiego samego typu, jak w pojazdach wojskowych.
- Blokada przedniego i tylnego mostu. Skrzynia rozdzielcza BorgWarner. Jest reduktor.
- Tryb pełzania w terenie z prędkością 1-12 km/h.
- Możliwość ekonomicznej jazdy autostradowej z napędem 2WD.
- Pięć ekranów na pokładzie.
- Średnica zawracania 9,8 m. Jak w samochodzie miejskim.
- Kąt natarcia 37 st., zejścia - 35 st. i rampowy - 27 st. Prześwit przy pełnym obciążeniu: 220+ mm.
- Można zdemontować nadkola i zderzaki dla poprawienia dzielności w terenie. Można też wtedy założyć większe koła.
- Głębokość brodzenia 750 mm. Pełnowymiarowe koło zapasowe na tylnych drzwiach.
- Pomimo orientacji na off-road, jest aktywna redukcja szumów w kabinie oraz podnóżek pasażera regulowany elektrycznie (w prawym fotelu). Fotele przednie mogą być podgrzewane, wentylowane, z masażem.
- Czujnik jakości powietrza AQS. 6x USB. Ładowarka indukcyjna 50W.
- Możliwość zdjęcia niektórych tapicerek do prania!
- Gniazdko 230V 400W w bagażniku.
- Zdalne sterowanie samochodem na parkingu przy pomocy smartfonu. Wjazd i wyjazd z ciasnego miejsca parkingowego bez kierowcy w kabinie.
- 4-cylindrowy silnik benzynowy 2.0 Turbo Mitsubishi o mocy 245KM. Moment 386 Nm.
- Silnik pracuje w cyklu Millera: osiągi jak w silniku o dużej pojemności, ale niskie zużycie paliwa.
- Droga hamowania z prędkości 100 km/h tylko 39,9 m.
- 8-biegowy automat ZF.
- Holowanie przyczepy o masie do 2500 kg.
Cena, dane i zdjęcia BAIC BJ40
BAIC BJ60
W Polsce może na przełomie 2024/2025
BJ60 - jedyny BJ-ot, w przypadku którego importer zakomunikował, że zamierza go wprowadzić na polski rynek.
Medialne doniesienia, że to już, traktujmy z przymróżeniem oka. Na Poznań Motor Show BAIC BJ60 pojawił się, żeby dowieść potencjału marki (własna konstrukcja koncernu). Realnie w Polsce w 2025 roku. Dostępny obecnie w Dixi-Car odpowiednik to BAIC 7.
BJ60 w pigułce:
- Segment E/F. Luksusowy SUV. Długość 5040 mm.
- Kabina 5- lub 7-osobowa.
- Jeśli znane ci są Jeep Grand Cherokee, Land Rover Defender, Toyota Land Crusier, to BAIC BJ60 odpowiada im wielkością, jednak prawdopodobnie cenę będzie miał niższą.
- Samochód na ramie klasy wojskowej.
- Napęd 4x4. Reduktor. Blokady przedniego i tylnego mostu. Lub 2WD z napędzaną tylną osią do ekonomicznej jazdy na co dzień.
- Tryb pełzania w terenie z prędkością 1-12 km/h.
- Głębokość brodzenia 750 mm. Pełnowymiarowe koło zapasowe na tylnych drzwiach. Na obudowie koła - kamera.
- Cztery wyświetlacze w kabinie, ekran HUD.
- Trójstrefowa klimatyzacja automatyczna z czujnikiem jakości powietrza AQS i filtrem PM 2.5. Generator jonów ujemnych wytrącający z powietrza w kabinie kurze, alergeny i roztocza.
- Nagłośnienie Harman Infinity (13 głośników). System aktywnej redukcji szumów. Super komfort akustyczny w kabinie BJ60.
- 49 schowków we wnętrzu. 5x USB. Gniazdka 230V. Ładowarka indukcyjna.
- W podsufitce etui na okulary z lusterkiem pełnosferycznym do obserwacji drugiego i trzeciego rzędu siedzeń.
- Bagażnik o pojemności 972 l przy pięciu miejscach w kabinie. Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń płaska podłoga i przestrzeń 1896 l.
- Plejada systemów bezpieczeństwa na pokładzie: asystenci jazdy, wykrywanie ruchu poprzecznego. Asystent parkowania. Rejestrator jazdy HD może transmitować wprost do chmury.
- Silnik 2.0 Turbo 267KM z miękką hybrydą 48V (silnik elektryczny BSG 10kW). Moment obrotowy 406 Nm.
- Automat 8-biegowy firmy ZF.
- Komfortowe zawieszenie wielowahaczowe.
- Koła 265/65R18-HT.
Cena, dane i zdjęcia BAIC BJ60
#
Czekać na nowy model, czy kupować obecny? - pytają klienci. Najczęściej kupować obecny - to nasze zdanie. Bo tańszy, bo jest dostępny już, bo dopracowany.
Albo nie kupować, tylko wziąć w leasingu na firmę. Żeby mieć samochód "już", ale się nie przywiązywać i wymienić dotychczasowy model na nowy jakiś czas po premierze.
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.