Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Zapraszamy na serwis klimatyzacji do serwisu Dixi-Car. Do obsługi klimatyzacji używamy nowoczesnych urządzeń. Stosujemy technologię zalecaną przez firmę Opel.
Czynnik R134a Corsa D • Astra IV • Meriva • Mokka • Zafira B • Insignia A |
Czynnik R1234yf Corsa E • Mokka • Astra V • Insignia B modele, które miały premierę od 2012 r. oraz wszystkie Ople wyprodukowane po 1 stycznia 2017. |
||
Odgrzybienie klimatyzacji metodą chemiczną1, preparatem Opel do oczyszczenia przewodów wentylacyjnych układu klimatyzacji i ogrzewania z grzybów, drobnoustrojów i mikroorganizmów stosujemy preparaty zalecane przez firmę Opel |
obsługujemy wszystkie marki |
99 zł | |
Odświeżenie wnętrza. |
79 zł | ||
Pakiet |
149 zł |
||
Pakiet Regeneracja czynnika w układzie klimatyzacji wraz z uzupełnieniem stanu. Wprowadzenie środka smarnego. Kontrola sprawności (pomiar ciśnienia i temperatury chłodzonego powietrza)3 |
249 zł |
349 zł |
|
Pakiet MAX 1 składowa 3 + (pełen serwis + odgrzybienie metodą chemiczną) |
299 zł |
399 zł |
|
Pakiet MAX 2 składowa 3 + (pełen serwis + odgrzybienie metodą ozonowania) |
299 zł |
399 zł |
|
Pakiet WIEDZA Kontrola sprawności klimatyzacji (sprawdzenie sekundowe zaworkiem, czy jest ciśnienie w układzie klimatyzacji. Pomiar temperatury chłodzonego powietrza) |
122 zł |
1 W nieużywanej przez dłuższy czas klimatyzacji rozwijają się bakterie i grzyby. Ich obecność można rozpoznać po nieprzyjemnym zapachu pojawiającym się po włączeniu nawiewu do kabiny. Metoda chemiczna to "agresywny" środek, który wpuszcza się w układ wentylacyjny. Usuwa wszystkie nagromadzone osady wewnątrz tego układu.
Tabliczka znamionowa klimatyzacji z nowym czynnikiem R-1234yf. Insignia B, pas plastikowy nad chłodnicą, pod maską.
2 Ozonowanie – służy neutralizowaniu zapachów z grzybów, bakterii, roztoczy, tytoniu, itp., przede wszystkim w kabinie auta. Ozonowanie będzie skuteczne np. przy zawilgoceniu wykładziny czy bagażnika. Odświeża "klimat" i neutralizuje zapachy. Ozonowanie usuwa zapachy również z układu klimatyzacji, bo w trakcie ozonowania mamy włączony nawiew w układzie zamkniętym (ozon zasysany jest z kabiny i krąży po kanałach wentylacyjnych, dociera więc również do parownika klimatyzacji). Ozonowanie przeprowadzamy przy pomocy specjalnego urządzenia - patrz film poniżej.
Jeśli mamy "złogi" grzybów w klimatyzacji, metoda chemiczna będzie skuteczniejsza. Polecamy pakiet: chemia + ozon. Usługi te uzupełniają się.
3 Większość układów klimatyzacji, zwłaszcza w kilkuletnich samochodach, nie jest
absolutnie szczelna. Dlatego co pewien czas konieczne jest uzupełnienie
czynnika klimatyzacji. Technologia zalecana przez firmę Opel wymaga, aby wraz z czynnikiem do układu klimatyzacji wprowadzić
olej. Zwiększa on trwałość mechanizmu klimatyzatora.
Ceny pakietów nie zawierają czynnika. W przypadku ubytków czynnika będzie pobierana dopłata w wysokości:
mówi szef BOK serwisu Dixi-Car
– Tak. W dzisiejszych samochodach klimatyzacja uruchamia się automatycznie nawet wtedy, gdy jej nie włączymy przyciskiem na panelu sterującym. Wystarczy, że mamy ustawiony nawiew na szybę przednią – wtedy sprężarka załącza nam się w celu szybszego odparowania mgły z szyby (kwestia bezpieczeństwa i widoczności). Czyli z układu klimatyzacji korzystamy niezależnie od pogody i pory roku.
Zalecamy odgrzybienie szczególnie na początku sezonu wiosennego i pod koniec okresu jesiennego. Wilgotne środowisko sprzyja namnażaniu się mikroorganizmów. Zabiegi chemiczne i ozon neutralizują to zjawisko. Również zimą, kiedy układ klimatyzacji będzie rzadziej używany i nie będzie obiegu czynnika, warto wykonać zabieg pielęgnacyjny, wymienić zbrudzony i wilgotny filtr kabinowy – w końcu tym oddychamy wewnątrz auta.
Serwisy Dixi-Car oferują trzy rodzaje filtrów kabinowych Opla:
Różnią się skutecznością filtracji powietrza i pochłaniania różnych rodzajów cząstek, pyłów, gazów, zarodników, bakterii, sadzy itp.
Zobacz Filtry kabinowe
A co z montażem klimatyzacji w samochodzie, który jej nie posiada? Na dzisiaj taka operacja z finansowego punktu widzenia nie ma sensu. W takich przypadkach sugerujemy wymianę samochodu na inny, zapraszamy do naszego działu samochodów nowych i używanych, użytkowane auta przyjmiemy w rozliczeniu.
Porady, który rodzaj klimatyzacji wybrać
Słabe chłodzenie lub jego brak pomimo pracującej klimatyzacji
Najprawdopodobniej przyczyną jest zbyt mała ilość czynnika chłodzącego. Mała ilość to również słabe smarowanie sprężarki klimatyzacji, co przy dłuższym używaniu klimatyzacji w tym stanie może doprowadzić do zatarcia sprężarki (kompresora), sprężarka jest najdroższym elementem w całym układzie klimatyzacji.
Nie musi to oznaczać, że mamy do czynienia z nieszczelnością w układzie. Co roku około 10-15% czynnika chłodzącego ucieka przez złącza, porowate przewody i jest to naturalne zjawisko.
Wszelkie wątpliwości rozwieje wizyta w serwisie podczas której zostanie uzupełniony czynnik chłodzący jak również skontrolowany stan szczelności układu klimatyzacji.
Nieprzyjemny zapach powietrza z kanałów wentylacyjnych, złe samopoczucie
Nieprzyjemny zapach po włączeniu klimatyzacji, szczególnie po długim jej przestoju budzi niepokój. Ty też zastanawiasz cię czy to tylko nieprzyjemny zapach czy może już szkodliwy zapach?
Jednym z elementów klimatyzacji jest umieszczony wewnątrz samochodu tzw. parownik, który odbiera ciepło z opływającego go powietrza. Przy okazji wykrapla się na nim para wodna zawarta w powietrzu, co powoduje, że parownik staje się wilgotny. Niesione z powietrzem pyłki roślin, bakterie, grzyby i pleśnie przyklejają się do wilgotnej powierzchni parownika, tworząc z czasem żywe siedlisko silnie alergizujących i toksycznych dla ludzi zapachów.
Urządzenie do rozpylania preparatu odgrzybiającego Liqui Moly 4090 - mechanik rozpyla nim preparat w układzie klimatyzacji.
Żeby pozbyć się zapachu i całego towarzystwa trzeba dokładnie wyczyścić cały układu klimatyzacji, a szczególnie parownik. Parownik niestety, zwykle zamontowany jest dość głęboko w samochodzie, za licznymi osłonami, co utrudnia dostęp. Ponieważ czynność ta nie jest ani łatwa, ani prosta, mogą przeprowadzić ją tylko wyspecjalizowane serwisy klimatyzacyjne. Po wykonaniu odpowiednich demontaży, w tym filtra przeciwpyłkowego i dmuchawy powietrza pracownicy serwisu przy pomocy sond i urządzenia rozpylającego dokonują dezynfekcji układu za pomocą środka antybakteryjnego. Po kilku godzinach problem przykrego zapachu mamy z głowy. W Dixi-Car korzystamy z profesjonalnego urządzenia: LIGUI MOLY 4090 (zdjęcie obok). Składa się ono z 1,5 litrowego zbiornika, sondy o długości 80 cm rozpryskującej pod kątem 360, umożliwiającej dotarcie bezpośrednio do parownika w każdym modelu samochodu. Producenci klimatyzacji zalecają wykonanie czyszczenia parownika przynajmniej raz w roku. Warto zatem pamiętać, że kiedy podczas jazdy mimo włączonej klimatyzacji czujemy się zmęczeni i rozdrażnieni, może to być sygnałem alergenów z klimatyzacji.
Słaby nadmuch pomimo włączonych wentylatorów
Przyczyną jest zanieczyszczony filtr kabinowy. Wymiana filtra na nowy powinna pomóc i lepiej tego nie odwlekać, by nie doprowadzić do uszkodzenia przeciążonego zapchanym filtrem silniczka dmuchawy. Filtr kabinowy powinien być wymieniany co roku w celu zapewnienia odpowiedniego komfortu w czasie jazdy i korzystania w pełni z nawiewu powietrza i klimatyzacji.
Hałas w czasie pracy klimatyzatora
Powodem może być uszkodzony kompresor. Zgłoś się do serwisu najszybciej jak możesz. Zignorowanie problemu może doprowadzić do zatarcia łożysk kompresora, co w większości samochodów uniemożliwia dalszą jazdę, ponieważ ten sam pasek często napędza również alternator i wspomaganie kierownicy.
Zaparowane szyby
Powodem parowania szyb może być niedrożny filtr kabinowy, który utrudnia prawidłową wentylację w samochodzie.
Prawidłowo działająca klimatyzacja osusza powietrze i dzięki temu szyby w samochodzie powinny bardzo szybko odparować. Odparowanie szyb klimatyzacją jest lepszym sposobem niż podgrzewanie szyb, a to dlatego, że przy klimatyzacji woda jest usuwana z wnętrza samochodu, podczas gdy przy nagrzewaniu para się na ciepłych szybach nie osadza, ale po ich schłodzeniu szybko powraca.
Jeśli klimatyzacja nie osusza prawidłowo powietrza, a filtr kabinowy nie utrudnia prawidłowej wentylacji, to należy wymienić filtr osuszający układ. Filtr taki powinno się wymieniać co około 2 lata. Jest to o tyle ważne, że niesprawny filtr pozostawia wilgoć w układzie i jest przyczyną powstawania korozji, a więc pośrednio również uszkodzeń i nieszczelności w układzie klimatyzacji.
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka, Dostawcze Opel, Elektryki, Berlingo/Doblo/Partner
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!