Serwis OPEL Elektronika i Diagnostyka

Opel elektronika serwis

Zapraszamy z Oplem do Serwisu elektronicznego Warszawa. Czym się zajmujemy? Anomalie w pracy silnika samochodu i jednostki centralnej ECU. Wymiana modułów nadwozia, tzw. BCM. Tematy poszukiwawcze w schematach i wiązkach elektrycznych. Programowanie kluczyków i odzyskiwanie kodów Car Pass. Podejrzewasz problem z elektroniką? Umów samochód na diagnostykę w serwisie elektronicznym OPEL Dixi‑Car. Zapraszamy.

—Większość poważnie wyglądających awarii "elektronicznych" w rzeczywistości wymaga tylko namierzenia przerwanego, przetartego przewodu, niekontaktującego konektora lub przelutowania stycznika. U nas nawet mechanicy mają doświadczenie w wykonywaniu tego typu napraw – mówi szef biura obsługi klienta OPEL Dixi‑Car Raszyn (Warszawa).

 

 

OPEL Dixi-Car S.A. - Serwis elektroniczny

Raszyn, Al. Krakowska 24A

tel. (22) 716 30 20

pon-pt 7:30 - 18:30, sob 8-14

4,2 gwiazdki opinie Google

4,2  (w oparciu o 911 opinii z Google)

stan na wrzesień 2021

 

Obsługujemy modele

Świadczymy serwis elektroniczny we wszystkich modelach Opla, m. in. Astra I, II, III, IV, V, VI • Corsa • Adam • Insignia A, B • Vectra A, B, C • Zafira A, B, C, Life • Crossland X • Mokka A, B • Grandland X • Meriva A, B • Antara • Omega • Combo • Vivaro • Movano • samochody z silnikami benzynowymi, diesla, hybrydy, elektryki.

 

Co się psuje, czyli o prewencji

Tematy ściśle elektroniczne, gdzie jakiś moduł pada sam z siebie, to rzadkość. Najczęściej awaria elektroniki jest spowodowana przecięciem, przetarciem przewodu, lub zalaniem, zabrudzeniem skutkującym zwarciem. Czyli inwazja elementu mechanicznego na elektonikę. Oddzielną kategorią są wstrząsy - ich oczywiście nie da się w samochodzie uniknąć, ale wcześniejsze nieprofesjonalne naprawy, źle zamocowane podzespoły, to znów źródło późniejszych problemów z elektroniką pokładową. Słowem - żeby elektronika w samochodzie była niezawodna, użytkownik musi w pierwszej kolejności zadbać o mechanikę, robienie przeglądów, itd. Nawet w czasie wzrokowej kontroli mechanik zauważy odsłonięty przewód, rozpoczynający się wyciek, poluzowany moduł elektroniczny i oszczędzi nam później wydatków na naprawę elektroniki.

Jak często psuje się nam w domu komputer typu desktop? Przecież są to urządzenia prawie bezusterkowe, bo pracują nieruchome i w sterylnych warunkach. W porównaniu z warunkami drogowymi zagraża im co najwyżej kurz. Częściej psują się laptopy, bo one już są przenoszone, zamykana klapa ekranu, wbudowana klawiatura przenosząca drgania, itd. A samochód musi wytrzymać jeszcze więcej. I więcej jest w nim ruchomych elementów, podczas gdy w laptopie mamy tylko wiatraczek. Tu jest praprzyczyna problemów z samochodową elektroniką - niezauważenie przez użytkownika, że problem się tli i niezatrzymanie go u źródła.

Poza namierzaniem przerw w obwodzie elektrycznym i pękniętych lutów, które każdy elektronik wykonuje rutynowo, oto częściej wykonywane u nas w serwisie usługi związane z elektroniką pokładową:

 

 

Elektronika w Oplu - Q&A

Co onaczają lampki i kody błędów wyświetlane na zegarach lub wyświetlaczu DIC pomiędzy zegarami?

Np. 'Code 84' wyświetlony na wyświetlaczu kierowcy DIC pomiędzy zegarami oznacza, że moc silnika jest ograniczona. 'Code 174' - niski stan akumulatora. 'Code 55' - filtr cząstek stałych jest pełny. 'Code 79' - uzupełnić poziom oleju silnikowego. Tu pełna lista kodów serwisowych Opel.

Co do kontrolek na desce, dwie poniższe mogą ew. świadczyć o problemie z elektroniką. Zobacz znaczenie lampek na desce.

Kontrolka silnik - emisja spalin Kontrolka wymaganego przeglądu

 

Nierówna praca silnika - czy zawsze oznacza problem z elektroniką?

Nie zawsze. Przyczyną może być nieszczelny układ dolotowy, awaria membrany odmy, zatkany filtr paliwa, albo uszkodzony czujnik przy silniku. Powtórzmy, serwis elektroniczny powinien być de facto serwisem mechaniczno-elektronicznym, by patrzeć na awarię całościowo i nie wpędzać klienta w koszty.

Dochodzi specyfika danej konstrukcji, np. w silniku 1.7 CDTi Opla, kilkusekundowe palenie sie kontroli oleju po rozruchu jest normalne. I to klientowi wyjaśni pracownik serwisu, który na codzień pracuje z pojazdami marki OPEL.

By przekonać się, jak rozległa może być paleta przyczyn awarii pozornie związanych z elektroniką, rzuć okiem na pytania i odpowiedzi zadane naszemu serwisowi przez użytkowników Astry III.

 

 

 

 

Czy sprawdzicie elektronikę samochodu używanego przed zakupem?

Tak, klienci zlecają nam sprawdzenie używanych Opli przed zakupem. Sprawdzenie elektroniki gra tu pierwsze skrzypce, zobacz zakres i cenę takiego testu. Podłączenie modeli Opla wyprodukowanych od ok. 2009 r. pod interfejs diagnostyczny MDI, odczytanie błędów, jest z punktu widzenia klienta grą wartą świeczki. Na filmie tłumaczymy też, dlaczego w trosce o elektronikę uważać z myciem silnika.

 

 

 

Czy naprawiacie samochody elektryczne i hybrydy?

Tak. Obecnie 99% napraw elektroniki dotyczy aut z silnikami benzynowymi i diesla. Opel zaczął sprzedaż nowych elektryków w Polsce wiosną 2020 (Corsa-e), kolejno do oferty weszła hybryda Grandland X PHEV. W 2021 r. już większość modeli Opel miała odmiany elektryczne lub hybrydowe. Nasi pracownicy już przeszli szkolenia z serwisu pojazdów elektrycznych, w perspektywie kilku lat mamy zamiar być dużym serwisem samochodów elektrycznych Opel w Warszawie.

 

Interfejs diagnostyczny Tech2

Do Vectry C włącznie obowiązuje interfejs Tech2.

Interfejs diagnostyczny MDI2

Elektromechanik pracuje na nowszym urządzeniu diagnostycznym MDI2.



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Dofinansowanie Mój elektryk, Opel Mokka