
Zapraszamy z Oplem do Serwisu elektronicznego Warszawa. Czym się zajmujemy? Anomalie w pracy silnika samochodu i jednostki centralnej ECU. Wymiana modułów nadwozia, tzw. BCM. Tematy poszukiwawcze w schematach i wiązkach elektrycznych. Programowanie kluczyków i odzyskiwanie kodów Car Pass. Podejrzewasz problem z elektroniką? Umów samochód na diagnostykę w serwisie elektronicznym OPEL Dixi‑Car. Zapraszamy.
—Większość poważnie wyglądających awarii "elektronicznych" w rzeczywistości wymaga tylko namierzenia przerwanego, przetartego przewodu, niekontaktującego konektora lub przelutowania stycznika. U nas nawet mechanicy mają doświadczenie w wykonywaniu tego typu napraw – mówi szef biura obsługi klienta OPEL Dixi‑Car Raszyn (Warszawa).
OPEL Dixi-Car - Serwis elektroniczny
Raszyn, Al. Krakowska 24A
tel. (22) 716 30 20
pon-pt 7:30 - 18:30
![]()
4,3 (w oparciu o 1246 opinii z Google)
stan na pażdziernik 2025
Świadczymy serwis elektroniczny we wszystkich modelach Opla, m. in. Astra I, II, III, IV, V, VI (Astra F G H J K L) • Corsa • Adam • Insignia A, B • Vectra A, B, C • Zafira A, B, C, Life • Crossland X • Mokka A, B • Grandland X • Meriva A, B • Antara • Omega • Combo • Vivaro • Movano • samochody z silnikami benzynowymi, diesla, hybrydy, elektryki.
Tematy ściśle elektroniczne, gdzie jakiś moduł pada sam z siebie, to rzadkość. Najczęściej awaria elektroniki jest spowodowana przecięciem, przetarciem przewodu, lub zalaniem, zabrudzeniem skutkującym zwarciem. Czyli inwazja elementu mechanicznego na elektonikę. Oddzielną kategorią są wstrząsy - ich oczywiście nie da się w samochodzie uniknąć, ale wcześniejsze nieprofesjonalne naprawy, źle zamocowane podzespoły, to znów źródło późniejszych problemów z elektroniką pokładową. Słowem - żeby elektronika w samochodzie była niezawodna, użytkownik musi w pierwszej kolejności zadbać o mechanikę, robienie przeglądów, itd. Nawet w czasie wzrokowej kontroli mechanik zauważy odsłonięty przewód, rozpoczynający się wyciek, poluzowany moduł elektroniczny i oszczędzi nam później wydatków na naprawę elektroniki.
Jak często psuje się nam w domu komputer typu desktop? Przecież są to urządzenia prawie bezusterkowe, bo pracują nieruchome i w sterylnych warunkach. W porównaniu z warunkami drogowymi zagraża im co najwyżej kurz. Częściej psują się laptopy, bo one już są przenoszone, zamykana klapa ekranu, wbudowana klawiatura przenosząca drgania, itd. A samochód musi wytrzymać jeszcze więcej. I więcej jest w nim ruchomych elementów, podczas gdy w laptopie mamy tylko wiatraczek. Tu jest praprzyczyna problemów z samochodową elektroniką - niezauważenie przez użytkownika, że problem się tli i niezatrzymanie go u źródła.
Poza namierzaniem przerw w obwodzie elektrycznym i pękniętych lutów, które każdy elektronik wykonuje rutynowo, oto częściej wykonywane u nas w serwisie usługi związane z elektroniką pokładową:
Np. 'Code 84' wyświetlony na wyświetlaczu kierowcy DIC pomiędzy zegarami oznacza, że moc silnika jest ograniczona. 'Code 174' - niski stan akumulatora. 'Code 55' - filtr cząstek stałych jest pełny. 'Code 79' - uzupełnić poziom oleju silnikowego. Tu pełna lista kodów serwisowych Opel.
Co do kontrolek na desce, dwie poniższe mogą ew. świadczyć o problemie z elektroniką. Zobacz znaczenie lampek na desce.
![]()
Nie zawsze. Przyczyną może być nieszczelny układ dolotowy, awaria membrany odmy, zatkany filtr paliwa, albo uszkodzony czujnik przy silniku. Powtórzmy, serwis elektroniczny powinien być de facto serwisem mechaniczno-elektronicznym, by patrzeć na awarię całościowo i nie wpędzać klienta w koszty.
Dochodzi specyfika danej konstrukcji, np. w silniku 1.7 CDTi Opla, kilkusekundowe palenie sie kontroli oleju po rozruchu jest normalne. I to klientowi wyjaśni pracownik serwisu, który na codzień pracuje z pojazdami marki OPEL.
By przekonać się, jak rozległa może być paleta przyczyn awarii pozornie związanych z elektroniką, rzuć okiem na pytania i odpowiedzi zadane naszemu serwisowi przez użytkowników Astry III.
Tak, klienci zlecają nam sprawdzenie używanych Opli przed zakupem. Sprawdzenie elektroniki gra tu pierwsze skrzypce, zobacz zakres i cenę takiego testu. Podłączenie modeli Opla wyprodukowanych od ok. 2009 r. pod interfejs diagnostyczny MDI, odczytanie błędów, jest z punktu widzenia klienta grą wartą świeczki. Na filmie tłumaczymy też, dlaczego w trosce o elektronikę uważać z myciem silnika.
Tak. Obecnie 99% napraw elektroniki dotyczy aut z silnikami benzynowymi i diesla. Opel zaczął sprzedaż nowych elektryków w Polsce wiosną 2020 (Corsa-e), kolejno do oferty weszła hybryda Grandland X PHEV. W 2021 r. już większość modeli Opel miała odmiany elektryczne lub hybrydowe. Nasi pracownicy już przeszli szkolenia z serwisu pojazdów elektrycznych, w perspektywie kilku lat mamy zamiar być dużym serwisem samochodów elektrycznych Opel i Stellantis w Warszawie.
Pierwszy sprzedany w Polsce BAIC BJ30 z Dixi-Car. Zapraszamy!
03.2025
Hybrydowy BAIC na polskie drogi. Niskie spalanie i 6,9 sek. do setki. Pierwszy nabywca BJ30 w polskiej sieci Baika wybrał go w Dixi‑Car. Na zdjęciu Agnieszka, która spisała pierwszą umowę na BJ30 w Polsce.
Zaawansowana hybrydowa konstrukcja - samochód marzeń. 6,45 l benzyny na 100 kilometrów, przy dużym i wysokim samochodzie terenowym 4x4. Moc systemowa 280 KM. Imponujące przyspieszenie z nowoczesnym automatem. Nie ładujemy baterii z gniazdka!
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!