Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Usługa naprawy sterownika silnika [Opel]

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

Technik Opel, komputer sterowniki

Doświadczony elektromechanik może obniżyć koszty naprawy ECU.

Sterownik silnika, tzw. ECU lub jednostka centralna, czasem też zwany "komputerem silnika", w samochodach Opel ulega awariom niezwykle rzadko. Jeśli jednak pojawiają się objawy wskazujące na usterkę sterownika, trzeba w pierwszej kolejności wykluczyć drobiazgi w instalacji elektrycznej (np. przetarta izolacja), bo naprawa samego sterownika to już większy koszt. Jak podejść do sprawy, jeśli podejrzewamy usterkę sterownika silnika? W serwisie Dixi‑Car proponujemy klientom trzy opcje...

 

Sposób 1: Próba naprawy przez naszego elektryka

Szef serwisu Dixi-Car Warszawa/Raszyn podpowiada: Arek – nasz elektryk potrafi powalczyć ze sterownikiem, ale zawsze chce sprawdzić na samochodzie czy działa i nie do wszystkich chce podchodzić.

—Naprawa sterownika wysłanego bez pojazdu jest niemożliwa. Kolejna rzecz: sterowniki są często programowane jednorazowo do samochodu i nie można takiego sterownika użyć ponownie do innego auta. Owszem, wykonujemy niektóre naprawy sterowników na potrzeby naszych napraw, ale tylko w przypadkach, kiedy mamy samochód u siebie i sami weryfikujemy. Co w przypadku usterki innego podzespołu, który uszkodził również sterownik? Nie ma mowy o jakiejkolwiek gwarancji na taką usługę – mówi szef hali w serwisie Dixi-Car w Raszynie.

Z tego wynika, że:

  1. Twój samochód musi pojawić się u nas na warsztacie w Raszynie k. Warszawy.
  2. Nie ma możliwości przesłania wymontowanego sterownika kurierem do nas do serwisu. Nie jest możliwa "zdalna" naprawa komputera, bez wstawienia auta do nas na serwis. Bo nie zawsze sam sterownik jest uszkodzony - czasem jego otoczenie.
  3. Nie ma gwarancji, że po obejrzeniu Twojego samochodu nasz pracownik podejmie się naprawy. Nie ma gwarancji, że naprawa się uda. Dlatego pracownik chce najpierw obejrzeć auto, żeby oszacować, czy jego działania mają w przypadku Twojego samochodu szansę powodzenia. Żeby nie wpędzać cię w niepotrzebne koszty.

Niegłupia opcja, bo coś, co wygląda na kosztowną naprawę, może się okazać niekontaktującą kostką, przetartą izolacją, zwarciem spowodowanym kurzem, oleistą mazią lub pękniętym lutem. Nawet jeśli diagnostyka komputerowa wskazuje na usterkę komputera, warto w pierwszej kolejności oddać samochód w ręce doświadczonego elektromechanika, by rzucił okiem pod maskę, a nawet na podwozie, dotknął wiązek i wykluczył te najprostsze przyczyny. Może sie okazać, że koszt naprawy sterownika zamknie się w kilkuset złotych, i to już razem z diagnostyką komputerową.

Ponadto, wspomniany pracownik ma doświadczenie w demontażu i naprawie samego sterownika, a nie tylko otaczającej go instalacji elektrycznej. Zapraszamy.

 

Sposób 2: Typowa naprawa/regeneracja sterownika

Jeśli sposób 1 zawodzi, demontujemy sterownik silnika i oddajemy do regeneracji w specjalistycznym zakładzie. Mamy zaufanego podwykonawcę, który zregenerował dla nas dziesiątki sterowników. Ale i w tym wariancie naprawy Twój samochód musi pojawić się u nas w serwisie. Prosimy, nie wysyłaj do nas kurierem sterownika wymontowanego z pojazdu.

Zdarza się też, że ECU nie nadaje się do naprawy, wtedy w zamian zamontujemy używany komputer z innego egzemplarza danego modelu Opla, ale też regenerowany. Serwis bierze tu odpowiedzialność za tzw. specyfikację sterownika (litery XY), bo numer katalogowy to nie wszystko - w danym modelu mogło być montowanych kilka rodzajów "komputera", również pochodzących od różnych dostawców. Serwis wprogramowuje również sterownik do samochodu interfejsem diagnostycznym MDI (na wyposażeniu Dixi-Car). Koszt całości 1,5-2 tys. zł.

 

Sposób 3: Wymiana na nowy sterownik

Wymiana na fabrycznie nowy sterownik, oryginalną część zamienną Opel, to ostatnia opcja, ale najbezpieczniejsza dla klienta.

W praktyce sterowniki silnika wymieniamy w Oplach rzadko. Awaria sterownika, jeśli się w ogóle wydarzy w Twoim samochodzie, to dopiero po 5-10 latach eksploatacji, nowy sterownik z katalogu Opla kosztuje 3,5-5 tys. zł, po zastosowaniu rabatu w ramach promocji Serwis Dobrego Wieku.

 

Ważna jest w renoma serwisu naprawiającego sterownik - nie chcemy przecież, żeby samochód zatrzymał się nam kilka miesięcy później w czasie urlopu.

Zapraszamy.

Zielona słuchawka, zadzwoń

Serwis Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 1

pon-pt 7.30-18.30

Serwis Radom

(48) 360 98 26

Jesteś klientem Dixi‑Car Radom? Zapraszamy na serwis do Raszyna!

 

Zobacz też:

Usługa wymiany modułu BCM

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!

02.2023

Lewarek zmiany biegów automatu, podgrzewane fotele, usb, start stop, ładowarka indukcyjna

78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na wyprzedaży rocznika 2022 korzyść do 10 500 zł.

I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.

Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.

SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).

Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Promocje SsangYong, instalacja LPG 0 zł, kredyt 50/50 zero procent