Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Usługa naprawy sterownika silnika [Opel]

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

Technik Opel, komputer sterowniki

Doświadczony elektromechanik może obniżyć koszty naprawy ECU.

Sterownik silnika, tzw. ECU lub jednostka centralna, czasem też zwany "komputerem silnika", w samochodach Opel ulega awariom niezwykle rzadko. Jeśli jednak pojawiają się objawy wskazujące na usterkę sterownika, trzeba w pierwszej kolejności wykluczyć drobiazgi w instalacji elektrycznej (np. przetarta izolacja), bo naprawa samego sterownika to już większy koszt. Jak podejść do sprawy, jeśli podejrzewamy usterkę sterownika silnika? W serwisie Dixi‑Car proponujemy klientom trzy opcje...

 

Sposób 1: Próba znalezienia przyczyny w otoczeniu sterownika, w instalacji elektrycznej - przez naszego elektryka

Szef serwisu Dixi-Car Warszawa/Raszyn podpowiada: Skoro zalecamy wymianę sterownika na nowy, bo współczesna budowa sterowników, modułów BCM sprawia, że elektronicy nie podejmują się napraw (płyty wielowarstwowe, itd.), to najpierw sprawdźmy czy zalanie, przetarcie, drobiazg w otoczeniu sterownika nie jest przyczyną - i to wykonujemy w naszym serwisie.

Druga rzecz: —Naprawa sterownika wysłanego bez pojazdu jest niemożliwa. Sterowniki są często programowane jednorazowo do samochodu i nie można takiego sterownika użyć ponownie do innego auta. Wykonujemy naprawy sterowników, gdy mamy samochód u siebie i sami weryfikujemy. Co w przypadku usterki innego podzespołu, który uszkodził również sterownik? Nie byłoby mowy o jakiejkolwiek gwarancji na taką usługę – mówi szef hali w serwisie Dixi-Car w Raszynie.

Z tego wynika, że:

  1. Twój samochód musi pojawić się u nas na warsztacie w Raszynie k. Warszawy, by zacząć od rzeczy najprostszej-najtańszej - wykluczenia ew. przyczyny w otoczeniu sterownika.
  2. Nie ma możliwości przesłania wymontowanego sterownika kurierem do nas do serwisu. Nie jest możliwa "zdalna" naprawa komputera, bez wstawienia auta do nas na serwis.
  3. Nie ma gwarancji, że po obejrzeniu Twojego samochodu nasz pracownik znajdzie przyczynę w otoczeniu sterownika. Natomiast jest ten pierwszy krok sposobem, żeby nie wpędzać cię w niepotrzebne koszty.

Niegłupia opcja, bo coś, co wygląda na kosztowną naprawę, może się okazać niekontaktującą kostką, przetartą izolacją, zwarciem spowodowanym kurzem, oleistą mazią lub pękniętym lutem. Nawet jeśli diagnostyka komputerowa wskazuje na usterkę komputera, warto w pierwszej kolejności oddać samochód w ręce doświadczonego elektromechanika, by rzucił okiem pod maskę, a nawet na podwozie, dotknął wiązek i wykluczył te najprostsze przyczyny. Może sie okazać, że koszt naprawy sterownika zamknie się w kilkuset złotych, i to już razem z diagnostyką komputerową.

Zapraszamy.

 

Sposób 2: Typowa naprawa/regeneracja sterownika

Jeśli sposób 1 zawodzi, możemy zdemontować sterownik silnika i oddać do regeneracji w specjalistycznym zakładzie. Mamy zaufanego podwykonawcę, który zregenerował dla nas dziesiątki sterowników. Ale i w tym wariancie naprawy Twój samochód musi pojawić się u nas w serwisie. Prosimy, nie wysyłaj do nas kurierem sterownika wymontowanego z pojazdu.

Zdarza się też, że ECU nie nadaje się do naprawy, wtedy w zamian zamontujemy używany komputer z innego egzemplarza danego modelu Opla, ale też regenerowany. Autoryzowany Serwis OPEL bierze tu odpowiedzialność za tzw. specyfikację sterownika (litery XY), bo numer katalogowy to nie wszystko - w danym modelu mogło być montowanych kilka rodzajów "komputera", również pochodzących od różnych dostawców. Serwis wprogramowuje również sterownik do samochodu interfejsem diagnostycznym MDI (na wyposażeniu Dixi‑Car). Koszt całości 1,5-2 tys. zł.

 

Sposób 3: Wymiana na nowy sterownik

Wymiana na fabrycznie nowy sterownik, oryginalną część zamienną Opel, to ostatnia opcja, ale najbezpieczniejsza dla klienta. I ten wariant naprawy rekomendujemy, powtarzając słowa szefa serwisu: Zalecamy wymianę sterownika na nowy, bo współczesna budowa sterowników, modułów BCM sprawia, że elektronicy nie podejmują się napraw (płyty wielowarstwowe, itd.).

W praktyce sterowniki silnika wymieniamy w Oplach rzadko. Awaria sterownika, jeśli się w ogóle wydarzy w Twoim samochodzie, to dopiero po 5-10 latach eksploatacji, nowy sterownik z katalogu Opla kosztuje 3,5-5 tys. zł, po zastosowaniu rabatu w ramach promocji Serwis Dobrego Wieku.

 

Ważna jest w renoma serwisu naprawiającego sterownik - nie chcemy przecież, żeby samochód zatrzymał się nam kilka miesięcy później w czasie urlopu.

Zapraszamy.

Zielona słuchawka, zadzwoń

Serwis Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 1

pon-pt 7.30-18.30

 

Zobacz też:

Usługa wymiany modułu BCM

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!

03.2024

BAIC Beijing 5 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 3 samochód do jazdy próbnej

Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.

A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Godziny pracy salonu



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowy Torres EVX z napędem elektrycznym