Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Doświadczony elektromechanik może obniżyć koszty naprawy ECU.
Sterownik silnika, tzw. ECU lub jednostka centralna, czasem też zwany "komputerem silnika", w samochodach Opel ulega awariom niezwykle rzadko. Jeśli jednak pojawiają się objawy wskazujące na usterkę sterownika, trzeba w pierwszej kolejności wykluczyć drobiazgi w instalacji elektrycznej (np. przetarta izolacja), bo naprawa samego sterownika to już większy koszt. Jak podejść do sprawy, jeśli podejrzewamy usterkę sterownika silnika? W serwisie Dixi‑Car proponujemy klientom trzy opcje...
Szef serwisu Dixi-Car Warszawa/Raszyn podpowiada: Skoro zalecamy wymianę sterownika na nowy, bo współczesna budowa sterowników, modułów BCM sprawia, że elektronicy nie podejmują się napraw (płyty wielowarstwowe, itd.), to najpierw sprawdźmy czy zalanie, przetarcie, drobiazg w otoczeniu sterownika nie jest przyczyną - i to wykonujemy w naszym serwisie.
Druga rzecz: —Naprawa sterownika wysłanego bez pojazdu jest niemożliwa. Sterowniki są często programowane jednorazowo do samochodu i nie można takiego sterownika użyć ponownie do innego auta. Wykonujemy naprawy sterowników, gdy mamy samochód u siebie i sami weryfikujemy. Co w przypadku usterki innego podzespołu, który uszkodził również sterownik? Nie byłoby mowy o jakiejkolwiek gwarancji na taką usługę – mówi szef hali w serwisie Dixi-Car w Raszynie.
Z tego wynika, że:
Niegłupia opcja, bo coś, co wygląda na kosztowną naprawę, może się okazać niekontaktującą kostką, przetartą izolacją, zwarciem spowodowanym kurzem, oleistą mazią lub pękniętym lutem. Nawet jeśli diagnostyka komputerowa wskazuje na usterkę komputera, warto w pierwszej kolejności oddać samochód w ręce doświadczonego elektromechanika, by rzucił okiem pod maskę, a nawet na podwozie, dotknął wiązek i wykluczył te najprostsze przyczyny. Może sie okazać, że koszt naprawy sterownika zamknie się w kilkuset złotych, i to już razem z diagnostyką komputerową.
Zapraszamy.
Jeśli sposób 1 zawodzi, możemy zdemontować sterownik silnika i oddać do regeneracji w specjalistycznym zakładzie. Mamy zaufanego podwykonawcę, który zregenerował dla nas dziesiątki sterowników. Ale i w tym wariancie naprawy Twój samochód musi pojawić się u nas w serwisie. Prosimy, nie wysyłaj do nas kurierem sterownika wymontowanego z pojazdu.
Zdarza się też, że ECU nie nadaje się do naprawy, wtedy w zamian zamontujemy używany komputer z innego egzemplarza danego modelu Opla, ale też regenerowany. Autoryzowany Serwis OPEL bierze tu odpowiedzialność za tzw. specyfikację sterownika (litery XY), bo numer katalogowy to nie wszystko - w danym modelu mogło być montowanych kilka rodzajów "komputera", również pochodzących od różnych dostawców. Serwis wprogramowuje również sterownik do samochodu interfejsem diagnostycznym MDI (na wyposażeniu Dixi‑Car). Koszt całości 1,5-2 tys. zł.
Wymiana na fabrycznie nowy sterownik, oryginalną część zamienną Opel, to ostatnia opcja, ale najbezpieczniejsza dla klienta. I ten wariant naprawy rekomendujemy, powtarzając słowa szefa serwisu: Zalecamy wymianę sterownika na nowy, bo współczesna budowa sterowników, modułów BCM sprawia, że elektronicy nie podejmują się napraw (płyty wielowarstwowe, itd.).
W praktyce sterowniki silnika wymieniamy w Oplach rzadko. Awaria sterownika, jeśli się w ogóle wydarzy w Twoim samochodzie, to dopiero po 5-10 latach eksploatacji, nowy sterownik z katalogu Opla kosztuje 3,5-5 tys. zł, po zastosowaniu rabatu w ramach promocji Serwis Dobrego Wieku.
Ważna jest w renoma serwisu naprawiającego sterownik - nie chcemy przecież, żeby samochód zatrzymał się nam kilka miesięcy później w czasie urlopu.
Zapraszamy.
Zobacz też:
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka, Dostawcze Opel, Elektryki, Berlingo/Doblo/Partner
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.