Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Wymiana tarcz hamulcowych OPEL. Część + Usługa. Zapraszamy!

Wymiana tarcz hamulcowych, mechanik Opel

Tarcze hamulcowe wentylowane, z dwoma cienkimi ściankami. Obecnie większość rynku. Takie tarcze lepiej wymienić na nowe. Są słabym materiałem pod szlif/toczenie.

Wymiana tarcz hamulcowych to bardzo indywidualna sprawa - częstotliwość jest zależna od stylu jazdy. Spotykamy się w naszym serwisie z sytuacjami nawet tylko jednej wymiany tarcz przez całe życie samochodu. Ale też i z wymianą tarcz przy prawie każdej wymianie klocków hamulcowych. Jakie objawy dają zużyte tarcze hamulcowe? Słowo o szlifowaniu tarcz - czy warto. Zapraszamy na wymianę tarcz hamulcowych w Oplach. Proponujemy oryginalne tarcze OPEL.

 

Objawy tarcz do wymiany

 

Obsługujemy modele

Wymieniamy tarcze hamulcowe przód + tył we wszystkich modelach Opla, m. in. Astra I, II, III, IV, V, VI (Astra F G H J K L) • Corsa • Adam • Insignia A, B • Vectra A, B, C • Zafira A, B, C, Life • Crossland X • Mokka A, B • Grandland X • Meriva A, B • Antara • Omega • Combo • Vivaro • Movano.

 

Zielona słuchawka, zadzwoń

Serwis Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 1

pon-pt 7.30-18.30

 

Zalecamy z doświadczeń:

 

Jak wydłużyć życie tarcz hamulcowych? Delikatnie jeździć, hamować silnikiem, ale też hamować systematycznie, codziennie, żeby na bieżąco "zdjąć" z tarcz całą, pojawiającą się po wilgotnej nocy, warstewkę rdzy.

Dbać o zaciski hamulcowe, by tłoczki ładnie "odbijały" i nie promowały grzania się tarcz, ich rzeźbienia przez klocki, gdy pedał hamulca nie jest wciśnięty. Więc wymieniać płyn hamulcowy (akumuluje wilgoć - układ hydrauliczny rdzewieje od środka). Raz na pół roku - rok przyłożyć dłoń do piasty każdego z czterech kół po dłuższej jeździe, czy któreś z kół nie grzeje sie nadmiernie.

Zaglądać do gumowych mieszków tłoczków - odkręcić podejrzewany zacisk, nawet bez wymiany klocków, rozruszać/cofnąć tłoczek do pozycji "nowy klocek". Sprawdzać przy tej okazji gumowe mieszki prowadnic zacisków pływających, czy nie pęknięte i czy zacisk swobodnie przemieszcza się na prowadnicach.

W starszych autach zdarza się przerdzewienie na wylot osłon chroniących tarcze od wewnątrz, np. przed bryzgami wody. Nowe osłony tarcz hamulcowych Opel mamy w sklepie.

 

Czy szlifować (toczyć) tarcze?

My nie szlifujemy. Tarcza szlifowana jest już cieńsza niż fabryczna - bardziej podatna na deformację. Jeśli ktoś doprowadził do bicia tarcz, tym szybciej stanie się tak z tarczami po szlifie. Ew. można rozważyć szlifowanie przy rowkach na tarczy, wyrzeźbionych przez klocki hamulcowe, ale i tu stajemy w obliczu pocienienia tarcz w wyniku ich toczenia, szczególnie tarcz wentylowanych (dwie cienkie ścianki). A do deformacji tarczy wystarczy jedno przegrzanie i wjechanie w zalegającą na jezdni wodę.

Do ew. toczenia nadają się tarcze pełne (niewentylowane). W Oplach zdarzają się na tylnej osi. Rośnie jednak koszt logistyki - trzeba wjechać na podnośnik, zdemontować tarcze, odwieźć je do zakładu obróbki. Pytanie, co w tym czasie zrobić z samochodem zajmującym podnośnik.

Żeby obniżyć koszt wymiany tarcz, lepiej już zakupić tarcze nieoryginalne, ale o fabrycznej grubości. Na życzenie kupimy i zamontujemy tańsze tarcze nieoplowskie.

 

Tarcze hamulcowe wentylowane i klocki Opel

Tarcze hamulcowe wentylowane i klocki hamulcowe Opel.

 

Tarcze hamulcowe wentylowane - perforowane - nacinane

Wentylowane są rynkowym mainstreamem. Tarcza wentylowana ma dwie ścianki i "kratkę" po obwodzie, pozwalającą powietrzu penetrować i chłodzić tarczę od środka. Na przedniej osi w dzisiejszych samochodach nie występują już tarcze niewentylowane. Niewentylowane (pełne) tarcze trafiają się na osi tylnej, która odpowiada jedynie za ok. 30% siły hamowania.

Tarcze perforowane lub nacinane mają nawiercaną (okrągłe otwory) lub nacinaną (rowki), powierzchnię współpracującą z klockami hamulcowymi. W Oplach tarcze perforowane występują przede wszystkim w modelach OPC (sportowych). Wadą tarcz perforowanych i nacinanych jest szybsze zużywanie się klocków. Zwykłych, miękkich klocków do sportowych tarcz się nie montuje.

 

Ocena tarcz po hałasie

Hałas wytwarzany przez hamulce jest drganiami typu ciernego elementów hamulca tarczowego. Jeśli występuje w sposób przerywany, należy taki hałas uważać za zjawisko normalne. Większą część hałasu hamowania powinniśmy być w stanie wyeliminować lub czasowo zmniejszyć, naciskając mocno 3- lub 4-krotnie pedał hamulca.

Jeśli hamulce są w dalszym ciągu hałaśliwe, można próbować posmarować substancją tłumiącą podstawę klocka hamulcowego na styku z tłoczkiem zacisku hamulcowego. Może to zmniejszyć drgania. Żeby nanieść smar, musimy podlewarować samochód, zdjąć koło, odkręcić podejrzewany zacisk hamulcowy, a efekt jest niepewny i nie musi być trwały.

Zacząć wypada od najprostszych rozwiązań - od znajomości dźwięków dopuszczalnych w układzie hamulcowym, niewymagających interwencji:

Pisk/gwizd

Pisk lub gwizd może się pojawić w pojazdach z półmetalowymi klockami w hamulcach przednich przy lekkim lub umiarkowanym naciskaniu pedału podczas jazdy z niską lub średnią prędkością. Od czasu do czasu hałas ten może wystąpić w przednich lub tylnych hamulcach po pewnym okresie nieużywania hamulców, jak na przykład po nocy lub przy zimnych hamulcach i/lub w warunkach dużej wilgotności.

Zgrzytanie

Częste występujące zjawisko w hamulcach tylnych i niektórych tarczowych przednich przy pierwszych hamowaniach w pojeździe po postoju nocnym. Spowodowane przez cienką warstwę korozji powstającą na powierzchniach ciernych metalowych części hamulca w okresie postoju pojazdu. Na ogół znika po kilkukrotnym użyciu hamulców.

Jęk

Odgłos jęku może być słyszalny podczas szybkiego zatrzymania lub przy powolnej jeździe do przodu po całkowitym zatrzymaniu pojazdu. W pojazdach wyposażonych w układ zapobiegający blokowaniu kół (ABS) jękliwy hałas może wystąpić po silnym hamowaniu lub na nawierzchniach dróg o słabej przyczepności, takich jak żwir bądź na drogach mokrych lub oblodzonych. Jest to normalne działanie układu ABS.

 

 

Zobacz też:

Wymiana klocków hamulcowych

Usterki klocków

Oryginalne osłony tarcz i tarcze hamulcowe Opel w sklepie Dixi-Car

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!

07.2024

Torres eVX tył, jazda próbna

SsangYong Torres eVX przód, jazda próbna

Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.

Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.

SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.

Umów jazdę

Cena Torresa EVX



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

KGM SsangYong Wyprzedaż rocznika 2024