Pełne wersje instrukcji obsługi samochodów BAIC oferowanych w Polsce. Wiemy już, że na pokładzie BAIC 5 jest bateria airbagów. Znajdujemy w instrukcji zużycie benzyny 7,18 l/100 km średnio (w danych na końcu instrukcji), wartość podawana początkowo okazała się na szczęście błędna.
Jest komplet poduszek powietrzenych. Dotychczas były w tej kwestii wątpliwości, bo cennik mówił tylko o poduszkach czołowych. A w instrukcji - na stronach 76-77 - wymienione są poduszki boczne i kurtynowe.
Spalanie - cennik podawał 9,2 l na setkę. Instrukcja prostuje - BAIC 5 zużywa średnio 7,18 l/100 km benzyny. Porównując ze spalaniem Baika 3, te 7,2 litra w dużym SUV-ie wygląda rozsądnie. Patrz dane techniczne na stronie 262 pdf-a.
Benzyna E10, z 10% domieszką etanolu/alkoholu - samochody BAIC są do niej przystosowane.
Przeglądy co rok lub co 20 tys. km - warto przypominać, bo wśród konkurencji z silnikami benzynowymi normą jest 1 rok/15 tys. km.
Na podsufitce widać przycisk SOS, systemu eCall. BAIC 5 jest więc zgodny z Euro VI i trendami w Unii Europejskiej.
Objętość instrukcji Baika Piątki - 265 stron - wskazuje na zaawansowanie produktu. W latach nastych XXI wieku instrukcje obsługi samochodów miały po 100-200 stron. Poziom edytorski, jakość grafik, sugerują, że importer - BAIC Polska - przyłożył się do tych mniej zwracających uwagę klienta przed decyzją zakupową aspektów User Experience. Widocznie planują dłuższą karierę na polskim rynku.
Ta konkluzja współgra z ostatnimi informacjami na temat wprowadzenia do Polski kolejnych modeli Baika, tzn. BJ20, BJ40 4x4, BJ60 i marki Arcfox, specjalizującej się w samochodach elektrycznych.
Zobacz też: