Pełne instrukcje obsługi samochodów BAIC po polsku, i do samochodów oferowanych w Polsce. Czego dowiemy się z instrukcji? Że na pokładzie BAIC 5 jest bateria airbagów. Znajdujemy zużycie benzyny 7,18 l/100 km średnio (w danych na końcu instrukcji), wartość podawana początkowo okazała się na szczęście błędna.
Jest komplet poduszek powietrzenych. Dotychczas były w tej kwestii wątpliwości, bo cennik mówił tylko o poduszkach czołowych. A w instrukcji - na stronach 76-77 - wymienione są poduszki boczne i kurtynowe.
Spalanie - cennik podawał 9,2 l na setkę. Instrukcja prostuje - BAIC 5 zużywa średnio 7,18 l/100 km benzyny. Porównując ze spalaniem Baika 3, te 7,2 litra w dużym SUV-ie wygląda rozsądnie. Patrz dane techniczne na stronie 262 pdf-a.
Benzyna E10, z 10% domieszką etanolu/alkoholu - samochody BAIC są do niej przystosowane.
Przeglądy co rok lub co 20 tys. km - warto przypominać, bo wśród konkurencji z silnikami benzynowymi normą jest 1 rok/15 tys. km.
Na podsufitce widać przycisk SOS, systemu eCall. BAIC 5 jest więc zgodny z Euro VI i trendami w Unii Europejskiej.
Objętość instrukcji Baika Piątki - 265 stron - wskazuje na zaawansowanie produktu. W latach nastych XXI wieku instrukcje obsługi samochodów miały po 100-200 stron. Poziom edytorski, jakość grafik, sugerują, że importer - BAIC Polska - przyłożył się do tych mniej zwracających uwagę klienta przed decyzją zakupową aspektów User Experience. Widocznie planują dłuższą karierę na polskim rynku.
Ta konkluzja współgra z ostatnimi informacjami na temat wprowadzenia do Polski kolejnych modeli Baika, tzn. BJ30, BJ40, BJ60 i marki Arcfox, specjalizującej się w samochodach elektrycznych.
Zobacz też:
Najdłużej działający Autoryzowany Serwis OPEL w Warszawie
03.2025
Wydaje się, że Dixi‑Car jest najdłużej działającą obecnie Autoryzowaną Stacją Obsługi OPEL w Warszawie. Doświadczenie załogi ma ogromne znaczenie. Szczególnie w serwisie znajomość marki, jej niuansów, wpływają na jakość, szybkość i skuteczność.
I temat dotyka tak umiejętności skutecznej naprawy za pierwszym razem, ale przede wszystkim doświadczenia diagnostycznego, działań prewencyjnych, umiejętności pozyskania części, gdy w fabrykach są czasowe braki, dbanie o terminowość.
Dixi-Car działa pod tym samym zarządem od ponad 25 lat, duża część zespołu jest z firmą od samego początku, tj. roku 1998.
Byliśmy stabilnym serwisem Opla we współpracy z koncernem General Motors, PSA, a teraz Stellantis. Napawa nas to dumą.
Jednocześnie idziemy z duchem zmian w motoryzacji. Od 2023 roku jesteśmy autoryzowanym dealerem koreańskiej marki Ssangyong by KGM, a od początku 2024 r. także chińskiej marki BAIC.