Kredyt, leasing, wynajem? Nasi klienci wybierają najczęściej:
Sprawdź ratę
Kredyty, leasingi na nowe samochody SsangYong.
Zobacz raty kredytu
Przez formularz poproś o wyliczenie raty przy swoich parametrach kredytu.
Sprawdź ratę
Kredyty, leasingi na nowe crossovery, SUVy BAIC.
Wylicz ratę
Popularny na rynku Leasing PKO jest w Dixi-Car. Niska marża, korzystna rata. Sporo nowych samochodów sprzedajemy w tym leasingu na działalność gospodarczą.
Kredyty / leasingi salon Wwa / Raszyn
603 920 182, 605 900 860
609 822 122 - leasing PKO
tel. (22) 716 30 20 wew. 7
pon‑pt 8.30‑18.30
Dział finansowania Radom
tel. (48) 360 98 26
Klientów Dixi‑Car Radom zapraszamy do Raszyna!
HALOOO! Specjalna oferta finansowania na obecny czas:
Możesz go przeznaczyć na akcesoria, części zamienne, usługi serwisowe, usługi blacharsko-lakiernicze oraz kontrakty serwisowe.
Jeżeli masz firmę to zależy Ci na jak największym przychodzie (tj. obrót firmy = suma wystawionych w danym miesiącu faktur sprzedaży).
Jak tworzysz przychód to z reguły masz koszty uzyskania tego przychodu (np. towar, telefon, wynagrodzenia zatrudnionych pracowników).
Różnica pomiędzy przychodem a kosztami stanowi zysk firmy, od którego odprowadza się podatek (każdego 20-go dnia następnego miesiąca).
Na dzisiaj (luty 2013) podatek dla firm to 19% od wypracowanego zysku (osoby fizyczne prowadzące działalność wybierają podatek liniowy 19%, albo według skali podatkowej – w tym roku 18% i 32% po przekroczeniu określonej kwoty).
1 stycznia 2022 zmienią się zasady wykupu leasingowanego auta do majątku prywatnego. Przedsiębiorca chcący wykupić samochód, a następnie przenieść go do majątku prywatnego, zobowiązany będzie do zapłaty zarówno podatku dochodowego jak i podatku VAT (do tej pory przedsiębiorca mógł wykupić pojazd na siebie jako osobę prywatną i nie płacił podatku, jeśli przetrzymał auto co najmniej 6 miesięcy).
Ponadto:
Informacje nie są doradztwem podatkowym. Opracowano na podstawie informacji z PKO Leasing.
Przykład nr 1:
Pan D ma cukiernię, każdego miesiąca sprzedaje ciastek za 50 tys. zł; jego koszty: mąka, cukier, energia, pracownik itd. wynoszą 20 tys. zł;
Przychód (obrót) – 50 tys. zł
Koszty uzyskania przychodu – 20 tys. zł
Zysk (przychód minus koszty) – 30 tys. zł
Podatek 19% od 30 tys. to 5700 zł
Pan D marzy o nowym samochodzie, trafił do Dixi-Car a uczynny i kompetentny handlowiec wytłumaczył mu jak może mieć fajny samochód i jeszcze płacić mniejsze podatki – sprzedał mu samochód w leasingu – wartość samochodu 100 tys. zł; pierwsza wpłata np. 30%:
Miesiąc zakupu: przychód w firmie pana D 50 tys. – koszty 50 tys. (koszty stałe jak zawsze 20 tys. + 30 tys. pierwsza wpłata na samochód) = 0 zysku = 0 podatku i pan D jeździ nowym samochodem za 100 tys.
Od następnego miesiąca pan D zapłaci znowu mniejszy podatek, bo będzie miał koszty o 3000 zł większe, bo wziął leasing 24-miesięczny.
Następne 23 miesiące: przychód 50 tys. – koszty 23 tys. (koszty stałe 20 tys. + 3 tys. rata za samochód) = 27 tys. zysku = 5100 podatku (600 zł niższy podatek i pan D jeździ nowym samochodem za 100 tys.)
Każda rata leasingowa jest o 19% tańsza, bo dla pana D stanowi koszt uzyskania przychodu w jego firmie i dzięki temu pan D płaci w okresie trwania umowy leasingowej niższe podatki.
I właśnie poznałeś tzw. efekt podatkowy leasingu – masz firmę? a płacisz podatki? A chciałabyś płacić mniejsze podatki i jeszcze cieszyć się nowym, fajnym samochodem?
Jeżeli cokolwiek kupiłeś do swojej firmy, to będzie to od razu w całości kosztem, tylko wtedy, gdy wartość kupionej rzeczy jest poniżej 3500 zł.
Kupiłeś komputer do firmy za 3200 netto? Będzie to koszt, który od razu możesz zaksięgować i podatek będzie niższy o 19% (przy podatku wg skali o 18%) od kosztu 3200 zł.
Jeżeli kupiłeś komputer za 4000 zł, to właśnie stworzyłeś w swojej firmie środek trwały. Identycznie jak gdybyś kupił samochód. Środki trwałe to wszystkie zakupy o wartości powyżej 3500 zł netto. Po co tak? Państwo chce, żeby firmy płaciły stabilne podatki, czyli żeby był stabilny przychód do kasy państwowej; zatem mimo, że kupiłeś samochód za 100 tys. i masz przychód 200 tys. to nie możesz odjąć w całości tego kosztu, żeby zapłacić mniejszego podatku od razu – przepisy mówią, że koszty musisz rozłożyć w czasie, dzięki czemu mimo poniesionych kosztów nadal płacisz podatki
Żeby zakup powyżej 3500 zł wprowadzić w koszty swojej firmy, potrzebujesz poznać hasło „amortyzacja”.
Amortyzować - oznacza podzielić wartość zakupionej rzeczy na dyktowaną przez ustawę ilość rat i wprowadzać je w koszty w opisanym w ustawie okresie czasu. Dzięki temu zabiegowi bieżąco płacisz wyższe podatki niż wynika to z ponoszonych przez twoją firmę kosztów.
Samochody nowe mają okres amortyzacji 5 lat, czyli 60 miesięcznych rat. Samochody używane maja okres amortyzacji 2,5 roku, czyli 30 rat kosztowych.
Przykład nr 2:
Pan A prowadzi działalność doradczą albo prawniczą albo lekarską, co miesiąc z tego tytułu ma przychód 10 tys. – nie ma żadnych kosztów, bo pracuje swoją głową, jedyny możliwy jego koszt to samochód, bo długopis i kartkę dostał od sponsorów.
Pan A co miesiąc płaci podatek 19% czyli - 1900 zł.
Pan A kupił nowy samochód za 90 tys. za gotówkę.
Jeżeli zdecydował się wprowadzić samochód jako środek trwały jego firmy, to jego koszt to 5 letnia amortyzacja samochodu, czyli 60 miesięcznych rat po 1500 zł – zysk podatkowy pana A to 19% od 1500 zł - ok. 300 zł miesięcznie;
Osobny artykuł: jak wprowadzić samochód do środków trwałych
Pan A wydał 90 tys. i dzięki wprowadzeniu samochodu w koszty swojej firmy (działalności) zyskał 300 zł, bo o tyle mniej płaci co miesiąc podatku przez 60 miesięcy – suma podatkowego zysku z zakupu na firmę 60 x 300 zł = 18000 zł
Gdyby pan A trafił do Dixi-Car, kompetentny handlowiec od razu zaproponowałby mu kredyt bądź leasing, a swoje pieniądze pan A mógłby inaczej zainwestować - może kupić mieszkanie na wynajem, akcje spółek, które są akurat w dobrej cenie, albo ziemię, albo zrobić remont mieszkania, bo żona się doprasza, albo, albo …
Cena samochodu zaproponowanego w Dixi panu A wynosi 90 tys. W leasingu będzie to np. 100 tys. (bo dochodzą prowizja i koszty operacyjne). Ale często firma leasingowa otrzyma przy zakupie samochodu w salonie większe zniżki niż otrzymałby klient, więc może się też zdarzyć, że cena w leasingu jest nadal 90 tys., a nawet mniej. Ale policzmy 100 tys. zł.
Wpłata własna 10% = 10 tys.
Pan A lubi zmieniać samochody co 3 lata – ma pierwszą wpłatę a potem 35 rat;
Pierwszy miesiąc – koszt 10 tys – zysk podatkowy 1900 zł (zamiast czekać 6 miesięcy na 1800 zł jak przy zakupie za gotówkę, pan A ma zysk podatkowy 1900 zł już miesiącu zakupu).
Drugi i kolejne miesiące – koszt 2600 zł – zysk podatkowy 500 zł.
Suma zysku podatkowego identyczna jak w zakupie za gotówkę ale w czasie 2 lub 3 lat, a nie w ciągu 5 lat.
Przy leasingu zysk podatkowy dla firmy i klienta jest identyczny (jak przy zakupie za gotówkę), ale otrzymuje go w krótszym czasie (2 lata nie 5 lat), czyli Pan A ma szybciej pieniądze w kieszeni i może ponownie na nich zarabiać.
Przykład nr 3:
Pan Z jest pracownikiem firmy, która zablokowała budżet na środki trwałe, bo ich bilans był na tyle nieciekawy, że mają kłopot z uzyskaniem kredytu.
Środek trwały (zakup samochodu za gotówkę lub w kredycie) pokazuje się w bilansie firmy, przez co ogranicza (osłabia) zdolność kredytową firmy.
Leasing lub wynajem księguje się w bieżących kosztach firmy, przez co nie wpływa negatywnie na ocenę zdolności kredytowej.
Dla pana Z leasing jest jedyną metodą na zakup samochodu.
I właśnie poznałeś tzw. efekt bilansowy leasingu – mimo zablokowanych budżetów na środki trwałe można zakupić samochód, bo nie osłabia bilansu firmy i zdolności kredytowej.
Podobnie do efektu podatkowego działa efekt podatku VAT - zgodnie z przepisami podatkowymi, każda firma zakupująca samochód osobowy możne dokonać odpisu VAT w wysokości 60% wartości zapłaconego VAT, ale nie więcej niż 6 tysięcy zł. Dotyczy to zarówno zakupu samochodu za gotówkę, w kredycie, leasingu czy nawet wynajmu z opcją wykupu. Podatek VAT nie wpływa więc na decyzję, jak sfinansować samochód, bo działa identycznie dla zakupu za gotówkę jak i w kredycie, leasingu czy wynajmie.
Podsumowując:
Częsty przypadek - klient, mimo że prowadzi działalność gospodarczą nigdy nie wprowadzał samochodu w koszty działalności, bo się bał, a księgowa nie zachęcała go do tego działania, a z usług doradcy podatkowego nie korzystał.
Osobny artykuł: jak wprowadzić samochód do środków trwałych
Dla kogo? Wszystkich, którzy chcą być właścicielami pojazdu, prowadzą bądź nie działalność gospodarczą, ale nie są zainteresowani szybszym wpisaniem kosztów (nie mają firmy, nie mają zysków, chcą wykazać większe zyski), bądź nie są płatnikami podatku VAT. Również dla tych, którzy rozliczają się w formie ryczałtu, bo dla nich nie istnieje pojęcie kosztów prowadzenia działalności, płacą bowiem podatek od obrotu lub podatek w z góry ustalonej kwocie (karta podatkowa)
Plusy:
Minusy:
Dla kogo? Dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą i rozliczających się na zasadach ogólnych (czyli nie ryczałtowo, nie kartą itd.), dla płatników VAT; dla tych, którzy chcą rozliczyć koszty szybciej niż wg amortyzacji; Leasing OBS także dla klientów indywidualnych zatrudnionych na umowę o pracę lub wykonujących wolne zawody.
Okres leasingu:
Plusy:
Minusy:
Wynajem to tzw. full leasing, czyli finansowanie i koszty serwisowania samochodu w jednej racie – dla średnich i dużych firm, ostatnio także oferty dla małych firm.
OBS dla małych i średnich firm, dla osób prowadzących własną działalność lub wykonujących wolny zawód, a także dla klientów indywidualnych.
Plusy:
Identycznie jak przy wyżej opisanym leasingu oraz:
Minusy:
identyczne jak w leasingu plus:
Mieliśmy klientkę - zależało jej na wynajmie długoterminowym, a nie leasingu z serwisem, podczas gdy oba produkty mogą być do złudzenia podobne. Dlaczego? Brała udział w przetargach. Jeśli masz samochód w leasingu, organizator przetargu może wymagać opinii z firmy leasingowej, że terminowo opłacasz raty. Taka opinia kosztuje i jest ważna tylko przez miesiąc. Już wiesz, dlaczego klientka wolała wynajem długoterminowy?
Rosnąca. Oto news z maja 2015:
„Rynek wynajmu długoterminowego urósł po I kwartale o 11,1 proc. w skali roku” – podaje „Rzeczpospolia”. W wynajmie długoterminowym znalazło się co piąte zakupione w Polsce auto służbowe oraz co trzecie nowe leasingowane auto osobowe.- Podczas, gdy z polskich salonów wyjechało w I kwartale 2015 roku prawie o 5 proc. mniej samochodów zakupionych łącznie przez przedsiębiorców, niż rok wcześniej, to jeśli chodzi o wynajem długoterminowy, obserwujemy zjawisko zupełnie odwrotne – wyjaśnia w komunikacie Marek Małachowski, prezes zarządu PZWLP, dyrektor zarządzający ALD Automotive Polska. I chociaż spadek to wynik efektu wysokiej podstawy (okienko derogacyjne sprzed roku), tak rynek CFM faktycznie niezmiennie rośnie. „Świadczy to z jednej strony o dużej odporności branży CFM na jednorazowe wahania koniunktury na rynku, a z drugiej o ciągle dynamicznie wzrastającej roli wynajmu długoterminowego w finansowaniu flot samochodów służbowych w polskich firmach” – pisze „Rzeczpospolita”.
Najpopularniejszymi samochodami w wynajmie długoterminowym we flotach firm należących do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów na koniec marca 2015 r. były: Skoda Octavia, Ford Focus, Skoda Fabia, Opel Astra i Volkswagen Golf.
Comiesięczna rata i zero zmartwień związanych z użytkowaniem auta? A po 3 latach wymiana na nowe? Poznaj zalety Opel Leasingu (OBS)!
Będziesz płacił comiesięczną, znaną z góry opłatę leasingową. W ratę wliczone jest, oprócz kosztu samego użytkowania auta, niemal wszystko, co chcesz: ubezpieczenie, serwis, zmiana opon, itp.
Super wygodne zarówno dla klientów indywidualnych jak i firm. Opel Leasing (OBS)
Promocyjne finansowanie
HALOOO! Specjalna oferta finansowania na obecne czasy:
BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!
03.2024
Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.
A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!
Warszawa
Radom