Nowa Astra w abonamencie. Kwota miesięcznego abonamentu przykładowa. Zależy od preferencji klienta, jaką (i czy w ogóle) chce wpłatę własną, i jaki wykup. Zamiast wykupu klient może zwrócić samochód nam - dealerowi - po okresie na który się umówimy.
Cena jest informacyjna i nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Zdjęcie jest poglądowe. Przedstawione na zdjęciu elementy wyposażenia mogą być za dopłatą. Powyższa kwota abonamentu pochodzi z przykładowej umowy; warunki umowy mogą być inne w zależności od oceny sytuacji finansowej abonamentobiorcy i długości okresu, w którym klient będzie opłacał abonament, wysokości opłaty wstępnej i wysokości wykupu, itp.
Nowy Opel na abonament. Czyli płacisz co miesiąc np. XXX zł za użytkowanie, a po trzech latach zwracasz do salonu i bierzesz nowe auto. Poza tym "nic Cię nie obchodzi". Płacisz co miesiąc abonament i jeździsz. Jak działa abonament, ile kosztuje i czy warto?
Abonament na nowy samochód staje się modnym pojęciem i bywa nadużywany. Nasza konkurencja reklamuje pod wielkimi literami "ABONAMENT" coś, co nie spełnia łącznie niżej wymienionych czterech warunków. Więc:
Powyższe cztery elementy to naszym zdaniem podstawowe cechy abonamentu na nowy samochód. Czyli abonament tym różni się od typowego kredytu, że nie powinno być wpłaty własnej, a serwis jest wliczony w opłatę abonamentową. No i jest wykup. Albo zwrot samochodu do salonu.
I kredyt, i leasing są u Opla dostępne w formie abonamentowej (bez wpłaty własnej). Tak naprawdę, o ile klient nie prowadzi działalności gospodarczej, bez większego znaczenia, czy wybierze abonament w formie kredytu (Drive New Opel), czy Leasingu konsumenckiego. Koszt z grubsza taki sam. Oczywiście warto poprosić o wycenę obydwu.
Przy kredycie stajemy się właścicielami; przy leasingu - tylko użytkujemy. Z naszej praktyki: jest to bez znaczenia, jedynie bariera w głowie klienta. Liczy się, że klient podpisał umowę na dany okres (najczęściej na 3 lata) i ma zagwarantowany stały comiesięczny abonament za użytkowanie samochodu. Przy leasingu warto ew. zwrócić uwagę, czy drobnym maczkiem nie jest wpisany limit przebiegu rocznego. Limitu kilometrów najczęściej nie ma przy "abonamentowym" kredycie...
Dla każdego - od przysłowiowej "sprzątaczki", do dyrektora. Bardziej liczy się, jakie kto ma schematy myślowe:
a. Jeśli planujesz po amerykańsku, czyli mam np. pensję 4000 zł i tak bilansuję wydatki, żeby się zmieścić co miesiąc w "czwórce", to abonament jest dla ciebie, bo daje ci pewność, że samochód co miesiąc kosztuje X zł i ani grosza więcej.
b. Jeśli natomiast chcesz, żeby sumarycznie wyszło "jak najtaniej", to rozważ zakup za gotówkę, albo kredyt 50/50. Więcej w artykule Opel na raty.
Wszystkie, a więc miejska Corsa, kompakt Astra, SUV Mokka, crossovery Tivoli i Korando, super pojemne Combo Life, van Zafira Life, flagowa Insignia. Dostawcze również.
Poniższe kwoty miesięcznego abonamentu to oferta najmu konsumenckiego - dla osób bez działalności. Raty te naprawdę należy traktować orientacyjnie.
od 0% do 45% wpłaty własnej
okres najmu 24, 36, 48 lub 60 miesięcy
pierwszy przegląd lub wszystkie przeglądy okresowe, lub pełna obsługa serwisowa
ubezpieczenie OC/AC (opcja)
opony i przechowalnia (opcja)
od 0% do 45% wpłaty własnej
okres najmu 24, 36, 48 lub 60 miesięcy
pierwszy przegląd lub wszystkie przeglądy okresowe, lub pełna obsługa serwisowa
ubezpieczenie OC/AC (opcja)
opony i przechowalnia (opcja)
od 0% do 45% wpłaty własnej
okres najmu 24, 36, 48 lub 60 miesięcy
pierwszy przegląd lub wszystkie przeglądy okresowe, lub pełna obsługa serwisowa
ubezpieczenie OC/AC (opcja)
opony i przechowalnia (opcja)
od 0% do 45% wpłaty własnej
okres najmu 24, 36, 48 lub 60 miesięcy
pierwszy przegląd lub wszystkie przeglądy okresowe, lub pełna obsługa serwisowa
ubezpieczenie OC/AC (opcja)
opony i przechowalnia (opcja)
od 0% do 45% wpłaty własnej
okres najmu 24, 36, 48 lub 60 miesięcy
pierwszy przegląd lub wszystkie przeglądy okresowe, lub pełna obsługa serwisowa
ubezpieczenie OC/AC (opcja)
opony i przechowalnia (opcja)
od 0% do 45% wpłaty własnej
okres najmu 24, 36, 48 lub 60 miesięcy
pierwszy przegląd lub wszystkie przeglądy okresowe, lub pełna obsługa serwisowa
ubezpieczenie OC/AC (opcja)
opony i przechowalnia (opcja)
od 0% do 45% wpłaty własnej
okres najmu 24, 36, 48 lub 60 miesięcy
pierwszy przegląd lub wszystkie przeglądy okresowe, lub pełna obsługa serwisowa
ubezpieczenie OC/AC (opcja)
opony i przechowalnia (opcja)
od 0% do 45% wpłaty własnej
okres najmu 24, 36, 48 lub 60 miesięcy
pierwszy przegląd lub wszystkie przeglądy okresowe, lub pełna obsługa serwisowa
ubezpieczenie OC/AC (opcja)
opony i przechowalnia (opcja)
od 0% do 45% wpłaty własnej
okres najmu 24, 36, 48 lub 60 miesięcy
pierwszy przegląd lub wszystkie przeglądy okresowe, lub pełna obsługa serwisowa
ubezpieczenie OC/AC (opcja)
opony i przechowalnia (opcja)
od 0% do 45% wpłaty własnej
okres najmu 24, 36, 48 lub 60 miesięcy
pierwszy przegląd lub wszystkie przeglądy okresowe, lub pełna obsługa serwisowa
ubezpieczenie OC/AC (opcja)
opony i przechowalnia (opcja)
od 0% do 45% wpłaty własnej
okres najmu 24, 36, 48 lub 60 miesięcy
pierwszy przegląd lub wszystkie przeglądy okresowe, lub pełna obsługa serwisowa
ubezpieczenie OC/AC (opcja)
opony i przechowalnia (opcja)
od 0% do 45% wpłaty własnej
okres najmu 24, 36, 48 lub 60 miesięcy
pierwszy przegląd lub wszystkie przeglądy okresowe, lub pełna obsługa serwisowa
ubezpieczenie OC/AC (opcja)
opony i przechowalnia (opcja)
Przykład 1
Nasz klient ma 26 lat i jest pilotem lotniczym. Ale dopiero zaczyna karierę (w roli drugiego oficera) i oszczędności jeszcze nie ma. Zaproponowaliśmy mu Opla Astrę V (zdobyła tytuł samochodu roku) w abonamencie, bez wpłaty własnej. Pewność zarobków, kariery klienta, a abonament za użytkowanie auta stanowi niewielki ułamek jego miesięcznych dochodów.
Przykład 2
Pan P. jest na emeryturze i ma niską zdolność kredytową. Czytaj: bank nie chciał dać mu kredytu z niską ratą comiesięczną na 8 lat. Przy abonamencie niska rata na Tivoli jest już jednak dostępna dla pana P., bo po 3 latach może zwrócić samochód dealerowi i pozbyć się zobowiązań.
Wybierz samochód, zadzwoń do naszego działu kredytów i leasingów. A najlepiej pojaw się osobiście w jednym z naszych salonów, porozmawiamy, ponegocjujemy, wycenimy.
Po zakończeniu umowy:
Ważne, że jedną z trzech w/w decyzji podejmujesz dopiero na końcu, tuż przed zakończeniem płacenia abonamentu, w zależności od swojej aktualnej sytuacji finansowej.
Wtedy Opel Free2Move, już stoi przed Tobą otworem. Masz NIP, odliczasz VAT, czyli masz pełne korzyści podatkowe z abonamentu. Tu nasi konsultanci ds. obsługi małego biznesu.
A jeśli mam działalność, ale nie jestem VAT-owcem? Wtedy kwotę netto + vat wrzucasz w koszty. Korzyści podatkowe trochę niższe niż przy byciu vat-owcem, ale też są. Więc lepiej brać Opla w abonamencie nawet jako "ubruttowiony" przedsiębiorca niż jako osoba fizyczna.
Można się spotkać z ofertami pod szumnym hasłem abonament, ale z gwiazdką i niżej jest adnotacja, że wpłata własna (przed odebraniem nowego samochodu) wynosi np. 30 000 zł. Cóż, trudno taką konstrukcję nazwać abonamentem. Nazwijmy to po imieniu: kredyt (ew. leasing) z dużą wpłatą własną.
Abonamentowa forma użytkowania samochodu staje się popularna przy zakupie samochodu nowego. Przy używanych, zwłaszcza starszych, 5-10 latkach, abonament pewnie nie zdobędzie popularności. Wytłumaczyć to łatwo: abonament ma sens, gdy usterkowść samochodu niewielka. Przy z definicji usterkowym 10-letnim samochodzie, trudno byłoby ustalić opłatę abonamentową na akceptowalnym dla nabywcy, niskim poziomie. Zatem przy samochodach używanych pozostają tradycyjne kredyty i gotówka.
Jest świetlana, będzie tego coraz więcej, i coraz więcej osób się do tego przekona. Ale jest i druga, w pewnym sensie konkurencyjna tendencja, tzn. carsharing. Opel właśnie w to wchodzi - przeczytaj o usłudze Free2Move, która będzie łączyć 'wynajem kilkuletni' z wynajmem 'minutowym/godzinowym'. Carsharing - a tak naprawdę współdzielenie każdego pojazdu, jak hulajnoga elektryczna, czy samochód z kierowcą - też pewnie będzie z czasem występował jako abonament, wystarczy wyobrazić sobie, że 'mam abonament na poruszanie się po mieście' - współdzielonym samochodem, rowerem, hulajnogą.
1 stycznia 2022 zmienią się zasady wykupu leasingowanego auta do majątku prywatnego. Przedsiębiorca chcący wykupić samochód, a następnie przenieść go do majątku prywatnego, zobowiązany będzie do zapłaty zarówno podatku dochodowego jak i podatku VAT (do tej pory przedsiębiorca mógł wykupić pojazd na siebie jako osobę prywatną i nie płacił podatku, jeśli przetrzymał auto co najmniej 6 miesięcy).
Ponadto:
Informacje nie są doradztwem podatkowym. Opracowano na podstawie informacji z PKO Leasing.
Zobacz także
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!
02.2023
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na Wyprzedaży rocznika 2024 upust do 40 000 zł.
I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.
Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.
SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Musso i Torresa eVX - 7 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).
Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl