Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Cesja w Opel Free2Move

Logo Free 2 Move

Cesja umowy Opel Free2Move Lease - o co chodzi? Chodzi o sytuację, gdy chcemy przedwcześnie zakończyć umowę najmu długoterminowego samochodu. Jak to zrobić?

 

Czy klienci pytają o cesję praw?

mówi ekspert ds. Free2Move z Dixi-Car

Tak, klienci pytają. Powiedziałabym wręcz że 99% klientów zainteresowanych leasingiem bądź abonamentem Free2Move Lease upewnia się, jakie mają możliwości w przypadku "braku wypłacalności" ich firmy, chęci przedterminowego zamknięcia umowy.

Moja odpowiedź: jak najbardziej jest to korzystne finansowo rozwiązanie dla klienta w przypadku, gdy musi pozbyć się auta w trakcie trwania leasingu lub wynajmu długoterminowego. Niezależnie czy to Free2Move, czy leasing operacyjny, procedura jest taka sama. Jest to bezpieczne rozwiązanie dla klienta w przypadku, gdy upłynął co najmniej jeden rok od zawarcia umowy. Kwestia odstępnego indywiudalnie ustalana między użytkownikami (dotychczasowym a przyszłym nabywcą).

Natomiast jeśli chodzi o koszty związane z obsługą cesji przez firmę leasingową, to w momencie pisania artykułu jest to kilkaset złotych.

Cesji może dokonać każdy klient, natomiast nowy oczywiście przechodzi standardową procedurę analizy na podstawie złożonego wniosku.

Pytania?

 

Piotr Damaziak

Samochody osobowe   Samochody użytkowe

Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i użytkowe

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 609 822 122  WhatsApp

Formularz 24h

Agnieszka Rospędowska [Flota]

Samochody osobowe   Samochody użytkowe

Menedżer ds. sprzedaży flotowej. Samochody nowe osobowe i użytkowe

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 605 990 531  WhatsApp

Formularz 24h

Przemysław Zimnicki

Samochody osobowe   Samochody użytkowe

Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i użytkowe

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 605 900 633  WhatsApp

Formularz 24h

Dlaczego klienci pytają o cesję w Opel Free2Move?

Strzeżonego Pan Bóg strzeże / It's better to be safe than sorry.

Firma - może nadejść kryzys na rynku albo kryzys w firmie, skutkujący "brakiem wypłacalności".

Klienci indywidualni - utrata pracy, choroba.

Nie ma potrzeby tłumaczenia się z przyczyn. Chcesz zakończyć przed terminem - masz taką możliwość.

Czy cesja jest możliwa?

Tak, w Dixi-Car jak najbardziej klient ma możliwość przerwać umowę Opel Free2Move, czy zwykłego leasingu.

Natomiast warto wziąć pod uwagę, że we Free2Move mamy umowy na (tylko) 24, 36 lub 48 miesięcy, po czym dealer i tak ma obowiązek odebrać od nas samochód za zagwarantowaną cenę. Więc kombinując z cesją, pozbawiamy się niejako jednej z korzyści programu, czyli "braku zabawy w odsprzedaż samochodu", bowiem musimy sami znaleźć klienta na nasz pojazd.

Jak policzyć odstępne?

Odstępne, czyli to co ma nam zapłacić nowy użytkownik naszego samochodu. Odstępne to wg nas z grubsza ułamek wpłaty wstępnej wynikający z liczby pozostających do końca umowy miesięcy.

Przykład 1: Klient wziął w programie Free2Move na 36 miesięcy Astrę o wartości 60 tys. zł. Wersja z full-serwisem, oponami, ubezpieczniem wliczonym do miesięcznego abonamentu. Przed odbiorem nowego samochodu klient wpłacił 5 tys. zł tytułem wpłaty wstępnej. Po 18 miesiąch klient chce zrezygnować, bo np. zmienił plany i postanowił resztę życia spędzić w Kopenhadze poruszając się rowerem ;) Może zażądać odstępnego w wysokości ok. 2,5 tys. zł, bo do końca umowy została jeszcze połowa miesięcy.

Przykład 2: Klient wziął Astrę o wartości 60 tys. zł, również na 36 miesięcy, z pełnym serwisem, ale tym razem w wersji bez wpłaty wstępnej. I podobnie jak w pierwszym przykładzie klient chce zrezygnować po 18 miesiącach. Odstępne w zasadzie powinno wynieść zero, a wręcz można by mówić o symbolicznej dopłacie dla nowego użytkownika, za to, że ten nowy będzie jeździł samochodem półtorarocznym, a my jeździliśmy fabrycznie nowym (biorąc pod uwagę, że abonament miesięczny we Free2Move Lease jest stały przez cały okres umowy).

Przykład 3: Klient wziął Astrę o wartości 60 tys. zł, również na 36 miesięcy, z wpłatą wstępną 5 tys. zł, ale bez opon (wliczony do abonamentu jest kompletny serwis - przeglądy i oczywiście naprawy gwarancyjne przez 2 lata, ale bez opon). I podobnie jak w poprzednich przykładach klient chce zrezygnować po 18 miesiącach. Z prostego rachunku wynikałoby odstępne 2,5 tys. zł, ale trzeba uwzględnić, że nowy użytkownik może zmierzyć się z wymianą opon w trzecim roku eksploatacji. Czyli odstępne może wynieść minimalnie mniej niż 2,5 tys. zł. O ile mniej? To muszą uzgodnić między sobą dotychczasowy i nowy użytkownik.

 

 

Zmiany podatkowe od 2022 - Wykup w Leasingu - Polski Ład / Nowy Ład

1 stycznia 2022 zmienią się zasady wykupu leasingowanego auta do majątku prywatnego. Przedsiębiorca chcący wykupić samochód, a następnie przenieść go do majątku prywatnego, zobowiązany będzie do zapłaty zarówno podatku dochodowego jak i podatku VAT (do tej pory przedsiębiorca mógł wykupić pojazd na siebie jako osobę prywatną i nie płacił podatku, jeśli przetrzymał auto co najmniej 6 miesięcy).

Ponadto:

  1. Nowe przepisy wydłużają dotychczas obowiązujący okres, w którym sprzedaż auta jest obciążona podatkami – z 6 miesięcy do aż 5 lat - licząc od roku, po którym została opłacona ostatnia rata leasingowa.
  2. Nowe zasady leasingu będą miały zastosowanie do rzeczy nabytych dopiero od 1 stycznia 2022 r. Przedsiębiorca, który zdąży z wykupem samochodu z leasingu do majątku prywatnego do 31.12.2021, a następnie sprzeda go po sześciu miesiącach – uniknie konieczności zapłaty podatku. Należy pamiętać, że wykup jest możliwy dopiero, gdy zostanie przekroczony minimalny okres trwania umowy leasingu – 24 miesiące. Klienci dzwonią teraz (jesień 2021) w sprawie wcześniejszego zakończenia umowy leasingu. Leasingodawcy uruchamiają nawet w tym celu nowy produkt „zamień leasing na pożyczkę” – klient wykupuje samochód, a leasingodawca dalej go refinansuje w ramach umowy pożyczki.
  3. Nowy Ład zakłada, że VAT będzie płacony od wartości pojazdu a nie od ostatniej raty wykupu, czyli w większości przypadków od symbolicznego 1%. Część klientów już podwyższa sobie wykup.
  4. Zapewne większym zainteresowaniem będzie cieszył się teraz wynajem długoterminowy. Polski Ład zniechęca przedsiębiorców do włączania samochodu firmowego do majątku prywatnego.

Informacje nie są doradztwem podatkowym. Opracowano na podstawie informacji z PKO Leasing.

 

 

Zobacz także

 

 

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, nauczyciel, taksówkarz - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to!

02.2023

SUVy i crossovery SsangYong. Made in Korea. 5 lat gwarancji

48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to! SsangYong to najstarszy producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Na wyprzedaży rocznika 2023 rabat do 25 000 zł.

I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.

Trzecia duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w SUV-ach i crossoverach. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.

SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).

Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Premiery SsangYonga 2023