Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Przegląd okresowy

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

Przegląd Opel, doradca i klientka

Teraz w serwisie OPEL Dixi‑Car promocyjne ceny przeglądów.

 
  Cena przeglądu1
Corsa, Astra, Meriva, Zafira, Insignia, MOKKA X, Crossland X, Grandland X, Antara, Combo, Adam, Karl, Agila, Vectra, inne nie wymienione niżej 799 zł brutto
Elektryki czytaj poniżej
Vivaro, Zafira Life, Movano
Przegląd z wymianą filtra nawiewu (pyłkowego)
1199 zł +vat

1 Nie zawiera czynności zależnych od wieku i przebiegu auta, np. wymiany rozrządu.

Zobacz: zakres przeglądu w samochodach osobowych | zakres przeglądu w Vivaro, Movano

 

Czy serwis Dixi-Car wykonuje przeglądy samochodów z LPG?

Tak. Mamy przeszkolonych mechaników i odpowiednie wyposażenie.

Dotyczy instalacji BRC z wtryskiem sekwencyjnym (autoryzowanych przez Chevroleta i montowanych w Polsce), jak i instalacji fabrycznych Opla.

 

Przegląd instalacji LPG

Obejmuje czyszczenie zaworka w parowniku, który często wymaga dodatkowej pielęgnacji, ew. korektę ustawień instalacji i wydruk z badania komputerowego oraz wymianę głównego filtra gazu. Więcej nt. ew. wymiany drugiego filtra gazu.

Cena przeglądu instalacji LPG przy wykonaniu razem z przeglądem okresowym - 499 zł.
Cena przeglądu LPG poza przeglądem okresowym - 549 zł.

Skąd różnica w cenie? Przegląd LPG wymaga wykonania badania komputerowego GDS. Jeśli klient wykonuje przegląd LPG razem z przeglądem okresowym samochodu, badanie GDS ma już wliczone w koszt przeglądu okresowego.

Przeglądy instalacji LPG wykonujemy wg producenta co 15 000 km / 1 rok. Wymiana świec zapłonowych w silnikach z instalacją gazową co 30 000 km / 2 lata.

 

FILM: Dlaczego przegląd w serwisie autoryzowanym?

 

 

Jak często trzeba robić przegląd?

Przegląd Opel reklama

W większości Opli obowiązuje częstotliwość przeglądów co 30 tys. km lub co rok. Ten interwał międzyprzeglądowy dotyczy takich wiecznych hitów jak Corsa, Astra, Insignia, Meriva, Mokka, Zafira. Słowem - większość współczesnych modeli - przegląd co 30 tys. km lub co rok - i ta reguła obowiązuje od dawna - od 2006 r.

Są od niej wyjątki:

Wykonywanie terminowo przeglądów jest warunkiem zachowania gwarancji producenta!

Okiem doradcy serwisowego

Opel jest marką, gdzie interwały przeglądowe są często wydłużone w stosunku do innych marek - to zaleta przy kalkulacjach kosztów serwisowych dla klientów flotowych, ale też indywidualnych. Sam algorytm żywotnościowy oleju, który w praktyce, jak zauważamy, mija się z dość często z maksymalnym interwałem wskazanym przez producenta na ocenę mechaniczną, zapewnia bezpieczne smarowanie silnika i nakazuje w przypadku bardziej intensywnej eksploatacji, wcześniejszą wymianę oleju z filtrem (komunikat 'InSp' na wyświetlaczu).

OT, czyli "Obsługa Techniczna", a "30" to przebieg w tysiącach kilometrów, a więc:

 

 

Koszt przeglądów - elektryk vs benzyna/diesel

Mówi się, że koszty serwisu elektryka są ok. niższe niż samochodu z silnikiem benzynowym/diesla. Na przykładzie Opli Corsa‑e i Mokka‑e, prześledźmy koszty przeglądów w ciągu kilku lat od zakupu nowego pojazdu.

Benzynowe/diesel
Corsa, Mokka
Elektryki
Corsa‑e, Mokka‑e
Pierwszy przegląd po roku - od 799 zł

Pierwszy przegląd po roku - od 999 zł.
Czas pracy mechanika ok. 1 godzina (badanie komputerowe) – bez dodatkowych kosztów części (płyny, filtry).

W kolejnych latach - przeglądy co 1 rok - od 799 zł W kolejnych latach - przeglądy co 2 lata - od 1499 zł.
Czas pracy mechanika ok. 2 godziny – badanie komputerowe z wymianą płynu hamulcowego + filtra nawiewu.

Co z tego wynika?

Pierwszy przegląd, zarówno w spalinowych Corsach i Mokkach, jak i w ich odmianach elektrycznych, wykonujemy po roku.

W kolejnych latach ceny przeglądów są wyższe dla elektryków, jednak producent przewidział dla nich przeglądy co 2 lata, podczas gdy dla benzynowych/diesli - co 1 rok. Ponadto przegląd co 2 lata w elektryku obejmuje wymianę płynu hamulcowego; tej wymiany nie obejmuje cena dla napędu spalinowego. Więc elektryk wypada taniej.

Auto elektryczne w praktyce - w odcinkach

 

Czy serwisujecie modele bliźniacze od Renault, PSA, Fiata?

Tak, zapraszamy na przeglądy i serwis z poniższymi modelami:

 

Zobacz też:

Partner, Berlingo, Doblo - Promocja Przeglądów

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

Przegląd vs badanie techniczne

W życiu serwisu Dixi-Car dość często spotykamy się z niezrozumieniem dwóch pojęć. Niniejszym chcielibyśmy wyjaśnić prostym językiem czym jest przegląd samochodu, a czym badanie techniczne.

Badanie techniczne

Klient i doradca serwisu Opel

Badanie techniczne w stacji kontroli pojazdów jest czymś obligatoryjnym, czyli można powiedzieć jest naszym obowiązkiem. Jako właściciele samochodu musimy osobiście zadbać o to, by badanie techniczne było ważne. W zależności od rocznika, wyposażenia auta wykonuje się je w określonych odstępach czasu. Np. przy autach z zasilaniem LPG – co 1 rok. Auta bez alternatywnego paliwa mają pierwsze badanie po 3 latach od zakupu w salonie, następne po 2 latach i kolejne już corocznie. Jego rezultatem jest wpis do dowodu rejestracyjnego od uprawnionego diagnosty i dopuszczenie pojazdu do ruchu, albo nie. Badanie takie musi przejść każdy pojazd wyposażony w dowód rejestracyjny.

Co jest m.in. sprawdzane na takim badaniu:

  • właściwa identyfikacja – wszystkie numery muszą być czytelne, włączając w to naklejkę na przedniej szybie.
  • opony.  Sprawdza się głębokość bieżnika, która powinna mieć 1.6 mm grubości minimum. To swobodna granica, bo na ogół przyjmuje się, że wartość graniczna to 3 mm dla opon letnich i 4 dla zimowych.
  • szyby i blachy. Badania nie przejdzie samochód, który ma pękniętą szybę. Niedopuszczeniem do ruchu skutkuje także sytuacja, gdy mamy przeżarte rdzą na wylot ostre blachy. Dzieje się tak nie z powodów estetycznych, lecz ma to związek z bezpieczeństwem. Skorodowana blacha nie zapewnia bezpieczeństwa kierowcy i pasażerom, a dodatkowo staje się śmiertelnym narzędziem względem pieszych. Uszkodzony błotnik lub maska może zadziałać jak żyletka przecinając pieszego w pół.
  • sprawne hamulce. Diagnosta skontroluje je na specjalnej linii diagnostycznej. Jeżeli chodzi o istotne wskaźniki, to skuteczność hamowania musi przekraczać pięćdziesiąt procent, a hamulca ręcznego dwadzieścia pięć. Z kolei różnica sił hamowania na kołach jednej osi nie może przekroczyć trzydziestu procent.
  • sprawność amortyzatorów musi przekraczać czterdzieści procent, a różnica pomiędzy amortyzatorami jednej osi nie może przekraczać piętnastu procent.

Diagnosta nie może także zapomnieć o światłach, układzie kierowniczym, zawieszeniu i układzie wydechowym, spalinach oraz obligatoryjnych elementach wyposażenia auta. Jeżeli specjalista stwierdzi, że usterki są niewielkie, da nam krótki czas na rozwiązanie problemów i zaprosi na kolejną odpłatną wizytę.

Przegląd okresowy

Przegląd okresowy polega na okresowym (wyznaczonym w instrukcji producenta interwale czasowym / kilometrażowym) sprawdzeniu najważniejszych elementów samochodu. Wielu klientów ma przeświadczenie, że należy go robić jedynie w nowych autach, żeby nie stracić gwarancji. Spotykamy się także z opiniami, że jest to drogie, słyszymy narzekania, że za takie drobnostki, jak wymiana oleju, żarówki i wycieraczek potrafi kosztować aż kilkaset złotych. Musimy jasno stwierdzić: przegląd to nie sama wymiana oleju, to szereg podpunktów, które mechanik w stacji autoryzowanej musi sprawdzić, aby zadbać o nasze bezpieczeństwo i zapewnić jakość produktu. Firma OPEL stosuje w obecnej chwili bardzo korzystne promocje dla swoich klientów, porównywalne do prywatnych zakładów ceny przeglądów na oryginalnych częściach (już od 799 zł brutto na oleju syntetycznym Opel 5W30 z badaniem komputerowym), docenia lojalność programem Usług Błyskawicznych, a dla starszych aut ofertą Serwis Dobrego Wieku, do tego dochodzą dodatkowe upusty sezonowe i lokalne,  stosowane przez samego delaera dla klientów marki.

Dodać trzeba, że mechanicy w stacji ASO widzą w zasadzie w codziennej praktyce tylko pojazdy marki, którą reprezentują, są regularnie szkoleni w cyklu szkoleń obowiązkowych. używają narzędzi specjalnych, znają ew. newralgiczne niedoskonałości danego modelu, rocznika i są w stanie skutecznie i szybko zaproponować klientowi rozwiązanie ew. niespodziewanej usterki.

Dla lojalnych klientów, którzy odwiedzają regularnie autoryzowane stacje obsługi producent wspólnie z dealerem potrafi także przygotować ofertę naprawy w ramach dobrej woli także po upływie okresu gwarancji fabrycznej.

Umów wizytę

 

 

78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!

02.2023

Lewarek zmiany biegów automatu, podgrzewane fotele, usb, start stop, ładowarka indukcyjna

78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na Wyprzedaży rocznika 2024 upust do 40 000 zł.

I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.

Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.

SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Musso i Torresa eVX - 7 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).

Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Promocja serwisu Opel zima 2024/2025