Przegląd okresowy

Przegląd Opel, doradca i klientka

Teraz w serwisie Dixi promocyjne ceny przeglądów.

 

  Cena przeglądu1
Corsa, Astra, Meriva, Zafira, Insignia, MOKKA X, Crossland X, Combo, Adam, Karl, Agila, Vectra, inne nie wymienione niżej 499 zł
Antara, Grandland X, Vivaro, Movano 599 zł

1 Nie zawiera czynności zależnych od wieku i przebiegu auta, np. wymiany rozrządu.

Zobacz: zakres przeglądu w samochodach osobowych | zakres przeglądu w Vivaro, Movano

 

Czy serwis Dixi-Car wykonuje przeglądy samochodów z LPG?

Tak. Mamy przeszkolonych mechaników i odpowiednie wyposażenie.

Dotyczy instalacji BRC z wtryskiem sekwencyjnym (autoryzowanych przez Chevroleta i montowanych w Polsce), jak i instalacji fabrycznych Opla.

 

Przegląd instalacji LPG

Obejmuje czyszczenie zaworka w parowniku, który często wymaga dodatkowej pielęgnacji oraz wydruk z badania komputerowego.

Cena przeglądu instalacji LPG przy wykonaniu razem z przeglądem okresowym - 199 zł.
Cena przeglądu LPG poza przeglądem okresowym - 269 zł.

Skąd różnica w cenie? Przegląd LPG wymaga wykonania badania komputerowego GDS. Jeśli klient wykonuje przegląd LPG razem z przeglądem okresowym samochodu, badanie GDS ma już wliczone w koszt przeglądu okresowego.

Przeglądy instalacji LPG wykonujemy wg producenta co 15 000 km / 1 rok. Wymiana świec zapłonowych w silnikach z instalacją gazową co 30 000 km / 2 lata.

 

FILM: Dlaczego przegląd w serwisie autoryzowanym?

 

 

Jak często trzeba robić przegląd?

Przegląd Opel reklama

W większości Opli obowiązuje częstotliwość przeglądów co 30 tys. km lub co rok. Ten interwał międzyprzeglądowy dotyczy takich wiecznych hitów jak Corsa, Astra, Insignia, Meriva, Mokka, Zafira. Słowem - większość współczesnych modeli - przegląd co 30 tys. km lub co rok - i ta reguła obowiązuje od dawna - od 2006 r.

Są od niej wyjątki:

Wykonywanie terminowo przeglądów jest warunkiem zachowania gwarancji producenta!

Okiem doradcy serwisowego

Opel jest marką, gdzie interwały przeglądowe są często wydłużone w stosunku do innych marek - to zaleta przy kalkulacjach kosztów serwisowych dla klientów flotowych, ale też indywidualnych. Sam algorytm żywotnościowy oleju, który w praktyce, jak zauważamy, mija się z dość często z maksymalnym interwałem wskazanym przez producenta na ocenę mechaniczną, zapewnia bezpieczne smarowanie silnika i nakazuje w przypadku bardziej intensywnej eksploatacji, wcześniejszą wymianę oleju z filtrem (komunikat 'InSp' na wyświetlaczu).

OT, czyli "Obsługa Techniczna", a "30" to przebieg w tysiącach kilometrów, a więc:

 

 

 

 

 

Przegląd vs badanie techniczne

W życiu serwisu Dixi-Car dość często spotykamy się z niezrozumieniem dwóch pojęć. Niniejszym chcielibyśmy wyjaśnić prostym językiem czym jest przegląd samochodu, a czym badanie techniczne.

Badanie techniczne

Klient i doradca serwisu Opel

Badanie techniczne w stacji kontroli pojazdów jest czymś obligatoryjnym, czyli można powiedzieć jest naszym obowiązkiem. Jako właściciele samochodu musimy osobiście zadbać o to, by badanie techniczne było ważne. W zależności od rocznika, wyposażenia auta wykonuje się je w określonych odstępach czasu. Np. przy autach z zasilaniem LPG – co 1 rok. Auta bez alternatywnego paliwa mają pierwsze badanie po 3 latach od zakupu w salonie, następne po 2 latach i kolejne już corocznie. Jego rezultatem jest wpis do dowodu rejestracyjnego od uprawnionego diagnosty i dopuszczenie pojazdu do ruchu, albo nie. Badanie takie musi przejść każdy pojazd wyposażony w dowód rejestracyjny.

Co jest m.in. sprawdzane na takim badaniu:

  • właściwa identyfikacja – wszystkie numery muszą być czytelne, włączając w to naklejkę na przedniej szybie.
  • opony.  Sprawdza się głębokość bieżnika, która powinna mieć 1.6 mm grubości minimum. To swobodna granica, bo na ogół przyjmuje się, że wartość graniczna to 3 mm dla opon letnich i 4 dla zimowych.
  • szyby i blachy. Badania nie przejdzie samochód, który ma pękniętą szybę. Niedopuszczeniem do ruchu skutkuje także sytuacja, gdy mamy przeżarte rdzą na wylot ostre blachy. Dzieje się tak nie z powodów estetycznych, lecz ma to związek z bezpieczeństwem. Skorodowana blacha nie zapewnia bezpieczeństwa kierowcy i pasażerom, a dodatkowo staje się śmiertelnym narzędziem względem pieszych. Uszkodzony błotnik lub maska może zadziałać jak żyletka przecinając pieszego w pół.
  • sprawne hamulce. Diagnosta skontroluje je na specjalnej linii diagnostycznej. Jeżeli chodzi o istotne wskaźniki, to skuteczność hamowania musi przekraczać pięćdziesiąt procent, a hamulca ręcznego dwadzieścia pięć. Z kolei różnica sił hamowania na kołach jednej osi nie może przekroczyć trzydziestu procent.
  • sprawność amortyzatorów musi przekraczać czterdzieści procent, a różnica pomiędzy amortyzatorami jednej osi nie może przekraczać piętnastu procent.

Diagnosta nie może także zapomnieć o światłach, układzie kierowniczym, zawieszeniu i układzie wydechowym, spalinach oraz obligatoryjnych elementach wyposażenia auta. Jeżeli specjalista stwierdzi, że usterki są niewielkie, da nam krótki czas na rozwiązanie problemów i zaprosi na kolejną odpłatną wizytę.

Przegląd okresowy

Przegląd okresowy polega na okresowym (wyznaczonym w instrukcji producenta interwale czasowym / kilometrażowym) sprawdzeniu najważniejszych elementów samochodu. Wielu klientów ma przeświadczenie, że należy go robić jedynie w nowych autach, żeby nie stracić gwarancji. Spotykamy się także z opiniami, że jest to drogie, słyszymy narzekania, że za takie drobnostki, jak wymiana oleju, żarówki i wycieraczek potrafi kosztować aż kilkaset złotych. Musimy jasno stwierdzić: przegląd to nie sama wymiana oleju, to szereg podpunktów, które mechanik w stacji autoryzowanej musi sprawdzić, aby zadbać o nasze bezpieczeństwo i zapewnić jakość produktu. Firma OPEL stosuje w obecnej chwili bardzo korzystne promocje dla swoich klientów, porównywalne do prywatnych zakładów ceny przeglądów na oryginalnych częściach (już od 499 zł brutto na firmowym oleju 5W30 z badaniem komputerowym), docenia lojalność programem Usług Błyskawicznych, a dla starszych aut ofertą Tani Serwis Opel (-30% na części, 15% na robociznę), do tego dochodzą dodatkowe upusty sezonowe i lokalne,  stosowane przez samego delaera dla klientów marki.

Dodać trzeba, że mechanicy w stacji ASO widzą w zasadzie w codziennej praktyce tylko pojazdy marki, którą reprezentują, są regularnie szkoleni w cyklu szkoleń obowiązkowych. używają narzędzi specjalnych, znają ew. newralgiczne niedoskonałości danego modelu, rocznika i są w stanie skutecznie i szybko zaproponować klientowi rozwiązanie ew. niespodziewanej usterki.

Dla lojalnych klientów, którzy odwiedzają regularnie autoryzowane stacje obsługi producent wspólnie z dealerem potrafi także przygotować ofertę naprawy w ramach dobrej woli także po upływie okresu gwarancji fabrycznej.

Umów wizytę



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Sezonowy serwis Opla. Wymiana oleju syntetyk z filtrem od 199 zł. Dezynfekcja klimatyzacji od 59 zł.