Przegląd okresowy

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

Przegląd Opel, doradca i klientka

Teraz w serwisie Dixi promocyjne ceny przeglądów.

 

  Cena przeglądu1
Corsa, Astra, Meriva, Zafira, Insignia, MOKKA X, Crossland X, Combo, Adam, Karl, Agila, Vectra, inne nie wymienione niżej 549 zł
Antara, Grandland X 599 zł
Vivaro, Movano 649 zł

1 Nie zawiera czynności zależnych od wieku i przebiegu auta, np. wymiany rozrządu.

Zobacz: zakres przeglądu w samochodach osobowych | zakres przeglądu w Vivaro, Movano

 

Czy serwis Dixi-Car wykonuje przeglądy samochodów z LPG?

Tak. Mamy przeszkolonych mechaników i odpowiednie wyposażenie.

Dotyczy instalacji BRC z wtryskiem sekwencyjnym (autoryzowanych przez Chevroleta i montowanych w Polsce), jak i instalacji fabrycznych Opla.

 

Przegląd instalacji LPG

Obejmuje czyszczenie zaworka w parowniku, który często wymaga dodatkowej pielęgnacji, ew. korektę ustawień instalacji i wydruk z badania komputerowego oraz wymianę głównego filtra gazu. Więcej nt. ew. wymiany drugiego filtra gazu.

Cena przeglądu instalacji LPG przy wykonaniu razem z przeglądem okresowym - 249 zł.
Cena przeglądu LPG poza przeglądem okresowym - 299 zł.

Skąd różnica w cenie? Przegląd LPG wymaga wykonania badania komputerowego GDS. Jeśli klient wykonuje przegląd LPG razem z przeglądem okresowym samochodu, badanie GDS ma już wliczone w koszt przeglądu okresowego.

Przeglądy instalacji LPG wykonujemy wg producenta co 15 000 km / 1 rok. Wymiana świec zapłonowych w silnikach z instalacją gazową co 30 000 km / 2 lata.

 

FILM: Dlaczego przegląd w serwisie autoryzowanym?

 

 

Jak często trzeba robić przegląd?

Przegląd Opel reklama

W większości Opli obowiązuje częstotliwość przeglądów co 30 tys. km lub co rok. Ten interwał międzyprzeglądowy dotyczy takich wiecznych hitów jak Corsa, Astra, Insignia, Meriva, Mokka, Zafira. Słowem - większość współczesnych modeli - przegląd co 30 tys. km lub co rok - i ta reguła obowiązuje od dawna - od 2006 r.

Są od niej wyjątki:

Wykonywanie terminowo przeglądów jest warunkiem zachowania gwarancji producenta!

Okiem doradcy serwisowego

Opel jest marką, gdzie interwały przeglądowe są często wydłużone w stosunku do innych marek - to zaleta przy kalkulacjach kosztów serwisowych dla klientów flotowych, ale też indywidualnych. Sam algorytm żywotnościowy oleju, który w praktyce, jak zauważamy, mija się z dość często z maksymalnym interwałem wskazanym przez producenta na ocenę mechaniczną, zapewnia bezpieczne smarowanie silnika i nakazuje w przypadku bardziej intensywnej eksploatacji, wcześniejszą wymianę oleju z filtrem (komunikat 'InSp' na wyświetlaczu).

OT, czyli "Obsługa Techniczna", a "30" to przebieg w tysiącach kilometrów, a więc:

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

Kierowca poprawia lusterko

Serwis wg modelu: Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka

 

 

Przegląd vs badanie techniczne

W życiu serwisu Dixi-Car dość często spotykamy się z niezrozumieniem dwóch pojęć. Niniejszym chcielibyśmy wyjaśnić prostym językiem czym jest przegląd samochodu, a czym badanie techniczne.

Badanie techniczne

Klient i doradca serwisu Opel

Badanie techniczne w stacji kontroli pojazdów jest czymś obligatoryjnym, czyli można powiedzieć jest naszym obowiązkiem. Jako właściciele samochodu musimy osobiście zadbać o to, by badanie techniczne było ważne. W zależności od rocznika, wyposażenia auta wykonuje się je w określonych odstępach czasu. Np. przy autach z zasilaniem LPG – co 1 rok. Auta bez alternatywnego paliwa mają pierwsze badanie po 3 latach od zakupu w salonie, następne po 2 latach i kolejne już corocznie. Jego rezultatem jest wpis do dowodu rejestracyjnego od uprawnionego diagnosty i dopuszczenie pojazdu do ruchu, albo nie. Badanie takie musi przejść każdy pojazd wyposażony w dowód rejestracyjny.

Co jest m.in. sprawdzane na takim badaniu:

  • właściwa identyfikacja – wszystkie numery muszą być czytelne, włączając w to naklejkę na przedniej szybie.
  • opony.  Sprawdza się głębokość bieżnika, która powinna mieć 1.6 mm grubości minimum. To swobodna granica, bo na ogół przyjmuje się, że wartość graniczna to 3 mm dla opon letnich i 4 dla zimowych.
  • szyby i blachy. Badania nie przejdzie samochód, który ma pękniętą szybę. Niedopuszczeniem do ruchu skutkuje także sytuacja, gdy mamy przeżarte rdzą na wylot ostre blachy. Dzieje się tak nie z powodów estetycznych, lecz ma to związek z bezpieczeństwem. Skorodowana blacha nie zapewnia bezpieczeństwa kierowcy i pasażerom, a dodatkowo staje się śmiertelnym narzędziem względem pieszych. Uszkodzony błotnik lub maska może zadziałać jak żyletka przecinając pieszego w pół.
  • sprawne hamulce. Diagnosta skontroluje je na specjalnej linii diagnostycznej. Jeżeli chodzi o istotne wskaźniki, to skuteczność hamowania musi przekraczać pięćdziesiąt procent, a hamulca ręcznego dwadzieścia pięć. Z kolei różnica sił hamowania na kołach jednej osi nie może przekroczyć trzydziestu procent.
  • sprawność amortyzatorów musi przekraczać czterdzieści procent, a różnica pomiędzy amortyzatorami jednej osi nie może przekraczać piętnastu procent.

Diagnosta nie może także zapomnieć o światłach, układzie kierowniczym, zawieszeniu i układzie wydechowym, spalinach oraz obligatoryjnych elementach wyposażenia auta. Jeżeli specjalista stwierdzi, że usterki są niewielkie, da nam krótki czas na rozwiązanie problemów i zaprosi na kolejną odpłatną wizytę.

Przegląd okresowy

Przegląd okresowy polega na okresowym (wyznaczonym w instrukcji producenta interwale czasowym / kilometrażowym) sprawdzeniu najważniejszych elementów samochodu. Wielu klientów ma przeświadczenie, że należy go robić jedynie w nowych autach, żeby nie stracić gwarancji. Spotykamy się także z opiniami, że jest to drogie, słyszymy narzekania, że za takie drobnostki, jak wymiana oleju, żarówki i wycieraczek potrafi kosztować aż kilkaset złotych. Musimy jasno stwierdzić: przegląd to nie sama wymiana oleju, to szereg podpunktów, które mechanik w stacji autoryzowanej musi sprawdzić, aby zadbać o nasze bezpieczeństwo i zapewnić jakość produktu. Firma OPEL stosuje w obecnej chwili bardzo korzystne promocje dla swoich klientów, porównywalne do prywatnych zakładów ceny przeglądów na oryginalnych częściach (już od 499 zł brutto na firmowym oleju 5W30 z badaniem komputerowym), docenia lojalność programem Usług Błyskawicznych, a dla starszych aut ofertą Tani Serwis Opel (-30% na części, 15% na robociznę), do tego dochodzą dodatkowe upusty sezonowe i lokalne,  stosowane przez samego delaera dla klientów marki.

Dodać trzeba, że mechanicy w stacji ASO widzą w zasadzie w codziennej praktyce tylko pojazdy marki, którą reprezentują, są regularnie szkoleni w cyklu szkoleń obowiązkowych. używają narzędzi specjalnych, znają ew. newralgiczne niedoskonałości danego modelu, rocznika i są w stanie skutecznie i szybko zaproponować klientowi rozwiązanie ew. niespodziewanej usterki.

Dla lojalnych klientów, którzy odwiedzają regularnie autoryzowane stacje obsługi producent wspólnie z dealerem potrafi także przygotować ofertę naprawy w ramach dobrej woli także po upływie okresu gwarancji fabrycznej.

Umów wizytę



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Koła zimowe, umów wymianę