Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Teraz w serwisie OPEL Dixi‑Car promocyjne ceny przeglądów.
Cena przeglądu1 | |
---|---|
Corsa, Astra, Meriva, Zafira, Insignia, MOKKA X, Crossland X, Grandland X, Antara, Combo, Adam, Karl, Agila, Vectra, inne nie wymienione niżej | 799 zł brutto |
Elektryki | czytaj poniżej |
Vivaro, Zafira Life, Movano Przegląd z wymianą filtra nawiewu (pyłkowego) |
1199 zł +vat |
1 Nie zawiera czynności zależnych od wieku i przebiegu auta, np. wymiany rozrządu.
Zobacz: zakres przeglądu w samochodach osobowych | zakres przeglądu w Vivaro, Movano
Tak. Mamy przeszkolonych mechaników i odpowiednie wyposażenie.
Dotyczy instalacji BRC z wtryskiem sekwencyjnym (autoryzowanych przez Chevroleta i montowanych w Polsce), jak i instalacji fabrycznych Opla.
Obejmuje czyszczenie zaworka w parowniku, który często wymaga dodatkowej pielęgnacji, ew. korektę ustawień instalacji i wydruk z badania komputerowego oraz wymianę głównego filtra gazu. Więcej nt. ew. wymiany drugiego filtra gazu.
Cena przeglądu instalacji LPG przy wykonaniu razem z przeglądem okresowym - 499 zł.
Cena przeglądu LPG poza przeglądem okresowym - 549 zł.
Skąd różnica w cenie? Przegląd LPG wymaga wykonania badania komputerowego GDS. Jeśli klient wykonuje przegląd LPG razem z przeglądem okresowym samochodu, badanie GDS ma już wliczone w koszt przeglądu okresowego.
Przeglądy instalacji LPG wykonujemy wg producenta co 15 000 km / 1 rok. Wymiana świec zapłonowych w silnikach z instalacją gazową co 30 000 km / 2 lata.
W większości Opli obowiązuje częstotliwość przeglądów co 30 tys. km lub co rok. Ten interwał międzyprzeglądowy dotyczy takich wiecznych hitów jak Corsa, Astra, Insignia, Meriva, Mokka, Zafira. Słowem - większość współczesnych modeli - przegląd co 30 tys. km lub co rok - i ta reguła obowiązuje od dawna - od 2006 r.
Są od niej wyjątki:
Wykonywanie terminowo przeglądów jest warunkiem zachowania gwarancji producenta!
Opel jest marką, gdzie interwały przeglądowe są często wydłużone w stosunku do innych marek - to zaleta przy kalkulacjach kosztów serwisowych dla klientów flotowych, ale też indywidualnych. Sam algorytm żywotnościowy oleju, który w praktyce, jak zauważamy, mija się z dość często z maksymalnym interwałem wskazanym przez producenta na ocenę mechaniczną, zapewnia bezpieczne smarowanie silnika i nakazuje w przypadku bardziej intensywnej eksploatacji, wcześniejszą wymianę oleju z filtrem (komunikat 'InSp' na wyświetlaczu).
OT, czyli "Obsługa Techniczna", a "30" to przebieg w tysiącach kilometrów, a więc:
Koszt przeglądów - elektryk vs benzyna/diesel
Mówi się, że koszty serwisu elektryka są ok. niższe niż samochodu z silnikiem benzynowym/diesla. Na przykładzie Opli Corsa‑e i Mokka‑e, prześledźmy koszty przeglądów w ciągu kilku lat od zakupu nowego pojazdu.
Benzynowe/diesel Corsa, Mokka |
Elektryki Corsa‑e, Mokka‑e |
---|---|
Pierwszy przegląd po roku - od 799 zł | Pierwszy przegląd po roku - od 999 zł. |
W kolejnych latach - przeglądy co 1 rok - od 799 zł | W kolejnych latach - przeglądy co 2 lata - od 1499 zł. Czas pracy mechanika ok. 2 godziny – badanie komputerowe z wymianą płynu hamulcowego + filtra nawiewu. |
Co z tego wynika?
Pierwszy przegląd, zarówno w spalinowych Corsach i Mokkach, jak i w ich odmianach elektrycznych, wykonujemy po roku.
W kolejnych latach ceny przeglądów są wyższe dla elektryków, jednak producent przewidział dla nich przeglądy co 2 lata, podczas gdy dla benzynowych/diesli - co 1 rok. Ponadto przegląd co 2 lata w elektryku obejmuje wymianę płynu hamulcowego; tej wymiany nie obejmuje cena dla napędu spalinowego. Więc elektryk wypada taniej.
Auto elektryczne w praktyce - w odcinkach
Tak, zapraszamy na przeglądy i serwis z poniższymi modelami:
Zobacz też:
Partner, Berlingo, Doblo - Promocja Przeglądów
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka, Dostawcze Opel, Elektryki, Berlingo/Doblo/Partner
W życiu serwisu Dixi-Car dość często spotykamy się z niezrozumieniem dwóch pojęć. Niniejszym chcielibyśmy wyjaśnić prostym językiem czym jest przegląd samochodu, a czym badanie techniczne.
Badanie techniczne w stacji kontroli pojazdów jest czymś obligatoryjnym, czyli można powiedzieć jest naszym obowiązkiem. Jako właściciele samochodu musimy osobiście zadbać o to, by badanie techniczne było ważne. W zależności od rocznika, wyposażenia auta wykonuje się je w określonych odstępach czasu. Np. przy autach z zasilaniem LPG – co 1 rok. Auta bez alternatywnego paliwa mają pierwsze badanie po 3 latach od zakupu w salonie, następne po 2 latach i kolejne już corocznie. Jego rezultatem jest wpis do dowodu rejestracyjnego od uprawnionego diagnosty i dopuszczenie pojazdu do ruchu, albo nie. Badanie takie musi przejść każdy pojazd wyposażony w dowód rejestracyjny.
Co jest m.in. sprawdzane na takim badaniu:
Diagnosta nie może także zapomnieć o światłach, układzie kierowniczym, zawieszeniu i układzie wydechowym, spalinach oraz obligatoryjnych elementach wyposażenia auta. Jeżeli specjalista stwierdzi, że usterki są niewielkie, da nam krótki czas na rozwiązanie problemów i zaprosi na kolejną odpłatną wizytę.
Przegląd okresowy polega na okresowym (wyznaczonym w instrukcji producenta interwale czasowym / kilometrażowym) sprawdzeniu najważniejszych elementów samochodu. Wielu klientów ma przeświadczenie, że należy go robić jedynie w nowych autach, żeby nie stracić gwarancji. Spotykamy się także z opiniami, że jest to drogie, słyszymy narzekania, że za takie drobnostki, jak wymiana oleju, żarówki i wycieraczek potrafi kosztować aż kilkaset złotych. Musimy jasno stwierdzić: przegląd to nie sama wymiana oleju, to szereg podpunktów, które mechanik w stacji autoryzowanej musi sprawdzić, aby zadbać o nasze bezpieczeństwo i zapewnić jakość produktu. Firma OPEL stosuje w obecnej chwili bardzo korzystne promocje dla swoich klientów, porównywalne do prywatnych zakładów ceny przeglądów na oryginalnych częściach (już od 799 zł brutto na oleju syntetycznym Opel 5W30 z badaniem komputerowym), docenia lojalność programem Usług Błyskawicznych, a dla starszych aut ofertą Serwis Dobrego Wieku, do tego dochodzą dodatkowe upusty sezonowe i lokalne, stosowane przez samego delaera dla klientów marki.
Dodać trzeba, że mechanicy w stacji ASO widzą w zasadzie w codziennej praktyce tylko pojazdy marki, którą reprezentują, są regularnie szkoleni w cyklu szkoleń obowiązkowych. używają narzędzi specjalnych, znają ew. newralgiczne niedoskonałości danego modelu, rocznika i są w stanie skutecznie i szybko zaproponować klientowi rozwiązanie ew. niespodziewanej usterki.
Dla lojalnych klientów, którzy odwiedzają regularnie autoryzowane stacje obsługi producent wspólnie z dealerem potrafi także przygotować ofertę naprawy w ramach dobrej woli także po upływie okresu gwarancji fabrycznej.
BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!
03.2024
Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.
A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!