Warszawa (22) 716 30 20
Radom (48) 360 98 26
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Oryginalne pióra wycieraczek OPEL zamontuje nasz wyszkolony mechanik w Twojej Astrze, Corsie, Mokce, Crosslandzie X, Grandlandzie X, Insigni i każdym innym modelu Opla.
Na magazynie mamy pióra Flatblade i tradycyjne.
Serwis Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 4
Serwis Radom
(48) 360 98 26 wew. 1
Dlaczego nie reklamujemy piór wycieraczek szyby tylnej?
Nowoczesne pióra Flat Blade dostępne są do większości modeli Opla.
Pióra wycieraczek o konstrukcji tradycyjnej Opel ciągle ma w ofercie do wybranych modeli.
Pióra szyby tylnej są również w ofercie i serwis Dixi-Car je regularnie wymienia. Tylko niektóre modele Opla mają wycieraczkę szyby tylnej, np. hatchbacki Corsa, Astra, i SUVy mają, ale już Astra Sedan nie ma. Zużyte pióro szyby tylnej jest mniej uciążliwe, bo pełni funkcję pomocniczą; można umyć szybę ręcznie na stacji benzynowej. Jeśli jednak zaniedbamy, pióro szyby tylnej może nam o sobie przypomnieć zerwaną gumką. Przez to że jest rzadziej używane, potrafi się przykleić do szyby, a słońce, UV robi swoje i pióro się starzeje prawie tak samo szybko jak pióra szyby przedniej.
Szyba przednia - wybrać pióra tradycyjne, czy Flat Blade?
Pióra Flat Blade są nowszą konstrukcją - stosowane w nowych Oplach od ok. 2003-2004 r., czyli od premier Vectry C i Astry III. Ale producent uzupełnił ofertę i do starszej Astry II pióra Flat Blade też są dostępne. Nowe pióra Flat Blade nie muszą oczyszczać szyby skuteczniej niż również nowe pióra tradycyjne, jednak Flat Blade'y prawdopodobnie będą trwalsze. Ktoś zapyta - co może się zepsuć w piórach wycieraczek? Otóż piórom konstrukcji tradycyjnej po kilku latach przytrafiają się awarie, wynikające przede wszystkim ze zmęczenia materiału po naświetleniu dawką promieni UV. Pióra takie "stają", bywa że dopasowują się do dolnej części szyby i nie potrafią się zgiąć w łuk po uruchomieniu wycieraczek. Albo wysuwają się z nich gumki. Tych przypadłości nie obserwujemy w piórach Flat Blade.
Co jeszcze psuje się w układzie oczyszczania szyb?
– Zdarzają się awarie mechanizmów wycieraczek, gdzie pióra zaczynają chodzić wolno, drżą, chodzi tylko jedna strona. Niektóre próbujemy poddać odnowie, konserwacji na cięgnach, ale to jest praca bez gwarancji, na tzw. awaryjne uruchomienie. W niektórych przypadkach z naszej praktyki stan zatarcia spowodował trwałe uszkodzenie silnika towarzyszącego i nie ma co ryzykować - serwis od razu proponuje skuteczną wymianę na nowy podzespół (takie sytuacje np. w Opel Mokka) z odpowiednim rabatem w programie Tani Serwis Opla – mówi szef Biura Obsługi Klienta serwisu Dixi-Car Raszyn.
Wycieraczki szyby są elementem wyjątkowo niezawodnym. Oprócz zużycia piór dochodzi do jeszcze jednej typowej awarii, ale to dopiero w kilkunastoletnich samochodach i to takich, gdzie nie używamy wycieraczek przez dłuższy czas (np. po rocznym niejeżdżeniu i postoju pod chmurką). Otóż stają w tulejkach sworznie, te do których zamontowane są ramiona wycieraczek. Objawem są wolno pracujące wycieraczki, albo wręcz ich zatrzymanie się na środku szyby. Jeśli dojdzie do zatrzymania się wycieraczek na środku szyby powinniśmy natychmiast wyłączyć je dźwigienką przy kierownicy, a zaraz potem złapać ręką jedno z ramion wycieraczek i "pomóc" mu wrócić na pozycję wyjściową na dole szyby.
Spryskiwacz szyby jest drugim newralgicznym elementem, ale i tu dochodzi do awarii w wyniku zbyt rzadkiego używania. Regularnie uruchamiany spryskiwacz w większości egzemplarzy będzie działał niezawodnie do końca eksploatacji samochodu. Powinniśmy zawsze utrzymywać płyn w układzie, i właśnie płyn, a nie wodę z kranu.
Pióra typu Flat Blade, stosowane od ok. 2003-2004 r. - od modeli Vectra C, Astra III.
Zobacz też:
Pióra FlatBlade w sklepie Dixi-Car
Pióra przednie w sklepie Dixi-Car
Pióra szyby tylnej w sklepie Dixi-Car
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka