Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Pióra Wycieraczek OPEL. Umów wymianę

 

Promocja pióra wycieraczek Opel

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

Szyba przednia, pióra wycieraczek

Pióra wycieraczek zamontuje nasz wyszkolony mechanik w Twojej Astrze, Corsie, Mokce, Crosslandzie, Grandlandzie, Insigni i każdym innym modelu Opla.

Mamy pióra wycieraczek Flatblade i tradycyjne. Do wyboru są:

 

 
Model Cena 2 szt. piór wycieraczek szyby przedniej od
(oryginalne pióra Opel)
Opel Corsa E

Corsa E

197 zł
opel corsa d

Corsa D

169 zł

Opel Astra G

Astra II

139 zł pióra klasyczne

149 zł pióra Flat Blade

Opel Astra H

Astra III

169 zł

Opel Astra J

Astra IV

189 zł

Opel Astra K

Astra V

259 zł
Opel Meriva B

Meriva

199 zł  Meriva B

179 zł  Meriva A

Opel Mokka

Mokka

199 zł
Opel Crossland X

Crossland X

211 zł
Opel Grandland X

Grandland X

256 zł
opel zafira c

Zafira C

219 zł
Opel Insignia B

Insignia B

246 zł
Insignia A

Insignia A

199 zł

Opel Combo E

Combo

zapytaj

Insignia A

Vectra C

149 zł pióra klasyczne

166 zł pióra Flat Blade

Opel Antara

Antara

115 zł

Wymiana piór wycieraczek, szyba przednia auta

Usługa wymiany piór przez mechanika serwisu Dixi-Car

wliczona w powyższe ceny

 

Ceny w tabeli dotyczą wysokiej jakości oryginalnych piór wycieraczek Opel. Do wybranych modeli oferujemy również tańsze pióra Eurorepar - pytaj o ich ceny.

 

Umów wymianę, zapraszamy!

Zielona słuchawka, zadzwoń

Serwis Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 1

pon-pt 7.30-18.30

 

Kiedy, jak często wymieniać pióra wycieraczek?

Pióra wycieraczek Opel Flat Blade

Nowoczesne pióra Flat Blade dostępne są do większości modeli Opla.

 

Pióra wycieraczek tradycyjne

Pióra wycieraczek o konstrukcji tradycyjnej Opel ciągle ma w ofercie do wybranych modeli.

Wycieraczki to podstawowy element wyposażenia każdego pojazdu, choć dość często jest przez wielu kierowców zwyczajnie niedoceniany. Wynika to z bardzo prostego powodu – dopóki warunki atmosferyczne nie ulegają pogorszeniu, mało kto z wycieraczek korzysta, przez co też łatwo o nich zapomnieć. Regularna wymiana wycieraczek przed sezonem jesienno-zimowym i po trudnej zimowej aurze jest istotna z co najmniej kilku powodów, z czego najważniejszym jest zapewnienie odpowiedniej widoczności dla kierowcy. Jeśli pióra wycieraczek są wyeksploatowane, pozostawiają na powierzchni szyby cienką i nieregularną warstwą wody, co znacznie utrudnia obserwowanie drogi w polu widzenia kierującego. Mogą także przeskakiwać o szybie, wydawać piszczące odgłosy.

Warto zauważyć, że jeżdżąc ze zużytymi wycieraczkami, dodatkowo kierowca się szybciej męczy, wytężając swój wzrok, aby nie spowodować wypadku, nierzadko pojawiają się również mikro-zarysowania szyb (zatem zwiększone koszty eksploatacji i konieczność ich polerowania, wymiany). Dodajmy, że wymiana wycieraczek jest szybką czynnością dla wprawionego technika marki Opel i w przystępnej cenie, pamiętajmy o wymianie sekcji przedniej i tylnej (jeśli takowa występuje). Przy okazji tej naprawy, nasz mechanik sprawdza naciąg sprężyny we wnętrzu ramion trzymających, kompletację całej sekcji (obecność śrub, zaczepów, osłon).

Sprawdzajcie, Drodzy Klienci, pióra wycieraczek regularnie, poddawajcie je systematycznym zabiegom oczyszczania z mikrobrudu czy zamarzniętych skroplin, unikajcie startu ich pracy na przybrudzonej lub zlodowaciałej szybie, a oryginalne części Opla będą służyły nawet dwa pełne sezony bez większych zmian jakościowych. Tańsze pióra wycieraczek zazwyczaj wystarczą na trzy miesiące, ale wszystko zależy od pory roku. Najszybciej wycieraczki zużywają się w czasie zimy.

Sugerujemy zatem po zamontowaniu nowych piór oczyścić równolegle szybę, ustawić kąt padania płynu (jeśli dysze są w wariancie strumieniowym, a nie mgłowym), aby nowa guma rozpoczęła pracę po gładkiej powierzchni, bez tarcia. To właśnie na szybie mogą się znaleźć zanieczyszczenia, może tam pozostać tłusty osad, który tak czy inaczej będzie powodował smugi, a także zanieczyszczenia w formie drobinek, które powodują piszczenie. Najlepszym rozwiązaniem jest dokładne umycie przedniej szyby np. benzyną ekstrakcyjną i, dalej, stosowanie dobrej jakości płynów nalewanych do zbiornika spryskiwacza z odpowiednią temperaturą zamarazania (dotyczy sezonu zimowego). 

 

Szyba przednia - wybrać pióra tradycyjne, czy Flat Blade?

Pióra Flat Blade są nowszą konstrukcją - stosowane w nowych Oplach od ok. 2003-2004 r., czyli od premier Vectry C i Astry III. Ale producent uzupełnił ofertę i do starszej Astry II pióra Flat Blade też są dostępne. Nowe pióra Flat Blade nie muszą oczyszczać szyby skuteczniej niż również nowe pióra tradycyjne, jednak Flat Blade'y prawdopodobnie będą trwalsze. Ktoś zapyta - co może się zepsuć w piórach wycieraczek? Otóż piórom konstrukcji tradycyjnej po kilku latach przytrafiają się awarie, wynikające przede wszystkim ze zmęczenia materiału po naświetleniu dawką promieni UV. Pióra takie "stają", bywa że dopasowują się do dolnej części szyby i nie potrafią się zgiąć w łuk po uruchomieniu wycieraczek. Albo wysuwają się z nich gumki. Tych przypadłości nie obserwujemy w piórach Flat Blade.

 

Co jeszcze psuje się w układzie oczyszczania szyb?

– Zdarzają się awarie mechanizmów wycieraczek, gdzie pióra zaczynają chodzić wolno, drżą, chodzi tylko jedna strona. Niektóre próbujemy poddać odnowie, konserwacji na cięgnach, ale to jest praca bez gwarancji, na tzw. awaryjne uruchomienie. W niektórych przypadkach z naszej praktyki stan zatarcia spowodował trwałe uszkodzenie silnika towarzyszącego i nie ma co ryzykować - serwis od razu proponuje skuteczną wymianę na nowy podzespół (takie sytuacje np. w Opel Mokka) z odpowiednim rabatem w programie Serwis Dobrego Wieku – mówi szef Biura Obsługi Klienta serwisu Opel Dixi-Car Raszyn.

Wycieraczki szyby są elementem wyjątkowo niezawodnym. Oprócz zużycia piór dochodzi do jeszcze jednej typowej awarii, ale to dopiero w kilkunastoletnich samochodach i to takich, gdzie nie używamy wycieraczek przez dłuższy czas (np. po rocznym niejeżdżeniu i postoju pod chmurką). Otóż stają w tulejkach sworznie, te do których zamontowane są ramiona wycieraczek. Objawem są wolno pracujące wycieraczki, albo wręcz ich zatrzymanie się na środku szyby. Jeśli dojdzie do zatrzymania się wycieraczek na środku szyby powinniśmy natychmiast wyłączyć je dźwigienką przy kierownicy, a zaraz potem złapać ręką jedno z ramion wycieraczek i "pomóc" mu wrócić na pozycję wyjściową na dole szyby.

Spryskiwacz szyby jest drugim newralgicznym elementem, ale i tu dochodzi do awarii w wyniku zbyt rzadkiego używania. Regularnie uruchamiany spryskiwacz w większości egzemplarzy będzie działał niezawodnie do końca eksploatacji samochodu. Powinniśmy zawsze utrzymywać płyn w układzie, i właśnie płyn, a nie wodę z kranu.

 

Pióra wycieraczek Opel Flat Blade

Pióra typu Flat Blade, stosowane od ok. 2003-2004 r. - od modeli Vectra C, Astra III.

 

Dlaczego w tabeli nie podaliśmy cen piór wycieraczek szyby tylnej?

Wycieraczka szyby tylnej Opel Mokka-e

Krótsze, tańsze, i w praktyce rzadziej wymieniane pióro wycieraczki szyby tylnej. Tu na Oplu Mokka‑e.

Pióra szyby tylnej są również w ofercie i serwis Dixi-Car je regularnie wymienia. Tylko niektóre modele Opla mają wycieraczkę szyby tylnej, np. hatchbacki Corsa, Astra, i SUVy mają, ale już Astra Sedan nie ma. Zużyte pióro szyby tylnej jest mniej uciążliwe, bo pełni funkcję pomocniczą; można umyć szybę ręcznie na stacji benzynowej. Jeśli jednak zaniedbamy, pióro szyby tylnej może nam o sobie przypomnieć zerwaną gumką. Przez to że jest rzadziej używane, potrafi się przykleić do szyby, a słońce, UV robi swoje i pióro się starzeje prawie tak samo szybko jak pióra szyby przedniej.

 

Ciekawostki z życia piór wycieraczek

Jedną z osób, którym przypisuje się ten wynalazek, był Polak, muzyk, pianista i przede wszystkim wynalazca Józef Hofmann (1876–1957). Po obfitującej w sukcesy i upadki karierze muzycznej przeniósł się do Los Angeles, gdzie oddał się tworzeniu wynalazków. Posiadał ponad siedemdziesiąt patentów, spośród których wyróżnić należy udoskonalenie wycieraczek. Hofmann jako zawodowy muzyk zainspirował się w tym przypadku swoimi doświadczeniami z metronomem, który podczas gry na instrumencie pomagał dostosować tempo utworu. Pomysł spodobał się inżynierom pracującym dla jednego z największych producentów samochodów na świecie – Forda i trafił do masowej produkcji.

 

Zobacz też:

Pióra FlatBlade w sklepie Dixi-Car

Pióra przednie w sklepie Dixi-Car

Pióra szyby tylnej w sklepie Dixi-Car

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!

07.2024

Torres eVX tył, jazda próbna

SsangYong Torres eVX przód, jazda próbna

Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.

Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.

SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.

Umów jazdę

Cena Torresa EVX



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

BAIC Beijing 5 cena