Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Nowy OPEL na firmę. Masz działalność?

 

Kupujesz samochód "na firmę jednoosobową"? Specjalizujemy się w sprzedaży aut osobom prowadzącym działalność gospodarczą (B2B). Zapraszamy!

 

Opel Drive Plan, abonament Astra, Grandland X, Movano, Vivaro

Opel Grandland X 1.6 Turbo 180KM
Opel Combo Life. Rabat wyprzedaż rocznika, abonament

Opel Insignia B z rabatem 15 000 zł w wyprzedaży 2018

 

 

Doradzają małym przedsiębiorcom

Piotr Damaziak

Specjalista ds. samochodów nowych (dostawczych i osobowych). Koszty, VAT

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 605 910 883

Łukasz Kozioł

Doradca ds. samochodów dostawczych. PIT, VAT

Salon Raszyn

tel. 605 900 089

Radosław Sarnowski

Doradca ds. samochodów nowych osobowych i dostawczych.

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 605 910 945

Krzysztof Chołuj

Doradca ds. samochodów nowych (osobowych i dostawczych). PIT, VAT. Szef salonu

Salon Radom

tel. 603 750 325

 

 

Który model Opla na firmę?

 

Wyprzedaż dostawczych Opli

 

 

Promocyjne finansowanie

 

 

Jak kupować "na firmę"? Jak odliczać koszty, VAT?

Artykuły dla prowadzących DG, właścicieli małych firm nt. sprzedaży samochodów w sektorze b2b.

 

 

 

Auto dla osoby prowadzącej działalność, salon Opla

Astra V i biurka doradców ds. małego biznesu, firm jednoosobowych. Zapraszamy!

A co jeśli nie mam zarejestrowanej dzialalności?

Albo mam zawieszoną firmę jednoosobową, a pracuję na umowy zlecenia? W takim razie przejrzyj listę preferowanych profesji, np. zawód lekarza. Wykonujących te zawody traktujemy na równi (pod względem udzielanych rabatów na nowe samochody) z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą.

Inna rzecz, że nawet mając zawieszoną działalność możesz kupić na nią samochód (i odliczyć VAT i koszty), jeśli tylko samochód służy "zabezpieczeniu lub zachowaniu źródła przychodów".

 

Co najchętniej kupują Polacy?

Czerwona Astra V, jazda szosowa

Polecamy Astrę V (fot.). Miłośnikom żyłowania wskaźnika wyposażenie/cena - Astrę Sedan.

Samar opublikował ranking najpopularniejszych nowych kompaktów w Polsce w 2018 roku. Astra - nr 1 wśród modeli "uniwersalnych" - dostępnych jako hatchback, sedan i kombi.

  1. Skoda Octavia: 21125 egz.
  2. Opel Astra: 15282 egzemplarzy
  3. VW Golf: 14190
  4. Toyota Auris: 12073
  5. Ford Focus: 11126
  6. Skoda Rapid: 9833
  7. Fiat Tipo: 8059
  8. Toyota Corolla: 7509
  9. Seat Leon: 6038
  10. Kia Ceed: 5854

Więcej statystyk

 

 

Zmiany podatkowe w 2019 - częściowo na korzyść klienta

Od 1 stycznia 2019 zmienią się odliczenia podatkowe przy zakupie nowego samochodu za gotówkę, w kredycie lub przy leasingowaniu. Lepiej kupić w 2018, czy w 2019?

Zmiany w telegraficznym skrócie:

  1. Wzięcie nowego samochodu w Leasing. Będzie limit odliczeń 150 tys. zł (netto czy brutto - patrz poniżej). Limit 150 tys. zł dotyczy samochodów spalinowych i hybrydowych, natomiast auta elektryczne mają limit 225 tys. zł. Do 31.12.2018 nie ma limitu, więc jeśli chcesz Opla Insignię droższą niż 150 tys. zł, może być korzystniejsze podpisanie umowy leasingu przed 1.1.2019.
  2. Kupowanie w Kredycie lub za Gotówkę. Mamy tu do czynienia z amortyzacją, bo kupujemy pojazd na własność. Dotychczasowy limit amortyzacji nowego samochodu wynosi 20 tys. euro, czyli ok. 86 tys. zł. Od 1.1.2019 zostanie zrównany z limitem "leasingowym", czyli 150 tys. zł w przypadku napędu spalinowego/hybrydowego i 225 tys. przy samochodzie elektrycznym (jak Opel stoi z elektrykami?). Co ciekawe, samochody kupione jeszcze w 2018 roku również będą mogły korzystać - od 1.1.2019 - z limitu 150 tys. zł, w miejsce dotychczasowego limitu 20 tys. euro.
  3. Późniejsza eksploatacja samochodu. Do kosztów uzyskania przychodu będzie można zaliczyć 75 proc. kosztów związanych z eksploatacją samochodu używanego w firmie w modelu mieszanym, zamiast, jak dotychczas, 100%.
  4. Raty leasingowe nie będą objęte limitem 75% zaliczenia w koszty, ale..., jeśli w racie leasingu zawarte będą także opłaty eksploatacyjne (np. serwis, opony), to ta część raty będzie objęta limitem 75%.

Kto zyskuje?

  • Osoba, która bierze samochodód na kredyt - obojętnie, czy w 2018, czy w 2019. Zyskuje, bo zwiększa się limit amortyzacji z ok. 86 tys. zł do 150 tys. zł przy napędzie spalinowym/hybrydowym. Powiększenie limitu obejmie też samochody kupione na kredyt przed 1 stycznia 2019.
  • Osoba, która jeszcze w 2018 r. wzięła w leasing samochód o wartości powyżej 150 tys. zł. Zyskuje, bo nawet w 2019 i później nie będzie związana limitem odliczeń 150 tys. zł, o ile nie zmieni i nie odnowi umowy leasingu. "Zmieniać" umowę można bez wpadnięcia w limit 150 tys. zł do końca 2018 r.

Kto traci?

  • Osoba, która dopiero w 2019 weźmie w leasing samochód pow. 150 tys. zł. Ponieważ odliczy go tylko do wartości 150 tys. zł.
  • W kwestii wliczania w koszty wydatków na paliwo, żarówki, olej, serwis, autostradę, etc. tracą wszyscy użytkujący pojazd w modelu firma/prywatnie, bo dotychczas mogli odliczać 100% wydatków, a od 1 stycznia 2019, tylko 75%. Oczywiście np. osoby na ryczałcie nie mają w ogóle kosztów, więc one nie tracą.

Zmiany a klienci Opla

  • w marce Opel rzadko mamy do czynienia z samochodami o wartości powyżej 150 tys. zł. Jeśli nawet, to przekroczenie jest symboliczne. Natomiast często sprzedajemy samochody powyżej owych 20 tys. euro, czyli powyżej 86 tys. zł. Wynika z tego, że akurat klientów Opla nowy limit 150 tys. zł nie powinien martwić.

Umowa leasingu zawarta w 2018, odbiór samochodu w 2019

  • klient korzysta z... korzystniejszych zasad, czyli nie jest objęty limitem 150 tys. zł
  • nie może się jedak w 2019 zmienić cena w umowie leasingu; VIN prawdopodobnie może zostać dopisany do umowy
  • Ministerstwo Finansów potwierdza, że data obioru przedmiotu nie ma znaczenia. Ważne jest, aby umowa była zawarta przed 1.1.2019 – do takiej umowy będą mieć zastosowanie dotychczasowe regulacje, nawet jeśli samochód został odebrany już w 2019 r.
  • co do zasady MF odrzuca umowę ramową. Aby umowa była rozliczana na dotychczasowych zasadach, musi być skonkretyzowana. Akceptowane będą standardowe umowy, takie jak te zawierane przez podatników w przeszłości.
  • sam fakt zmiany daty dostawy samochodu nie wpływa na możliwość stosowania dotychczasowych przepisów.

150 tys. zł - netto, czy brutto?

Owe 150 tys. zł oznacza:

  • najczęstszy przypadek: VAT-owiec i użytkowanie mieszane firma/prywatnie: limit 150 tys. zł oznacza dla takiego przedsiębiorcy auto kosztujące do 134 529 zł netto lub 165 470 zł brutto. Dlaczego tak? Bo taka osoba może odliczyć tylko 50% vat, więc na 150 tys. zł składa się cena netto samochodu oraz nieodliczone 50% vat. Mamy więc cenę 134 529 zł + połowę vat-u, co sumuje się do 150 tys. zł kosztów podatkowych.
  • VAT-owiec użytkujący samochód tylko w firmie - limit wynosi 150 tys. zł netto, czyli 184 500 zł brutto.
  • nie-VAT-owiec: limitu nie przekroczy samochód z ceną do 150 tys. zł brutto.
  • Ministerstwo Finansów jest przekonane, że limit 150.000 zł w przypadku umowy leasingowej powinien obejmować „hipotetycznie” nieodliczony VAT. Oznacza to, że np. dla leasingobiorcy, któremu przysługuje odliczenie VAT w wysokości 50%, maksymalna wartość netto samochodu nieobjęta limitem wyniesie ok. 134.500 zł. Celem MF było bowiem, aby ten limit przy leasingu był taki sam, jak przy nabyciu samochodu.
  • o ile zdaniem MF hipotetycznie nieodliczony VAT powinien być brany pod uwagę przy obliczeniu współczynnika, nie jest jasne, czy współczynnik będzie stosowany także do kwoty nieodliczonego VAT, wynikającego z raty leasingowej. MF najprawdopodobniej przychyli się do stanowiska, że nieodliczony VAT z raty leasingowej będzie kosztem w całości i nie będzie się do niego aplikować proporcja.

Jak księgować opłaty leasingowe, jeśli przekroczymy "150 tys. zł"?

Proporcjonalnie, czyli jeśli np. leasingujemy samochód za 200 tys. zł, to zarówno opłatę wstępną, jak i każą ratę wliczamy w kwocie "razy 150/200", czyli 75% każdej opłaty możemy księgować. A nie tak, że najpierw wykorzystujemy cały limit 150 tys. zł, "a potem się będziemy martwić" ;)

Co z opłatami serwisowymi lub eksploatacyjnymi, którymi leasingodawca/wynajmujący obciąża korzystającego na podstawie umowy leasingu/najmu (obowiązek świadczenia usług serwisowych i ponoszenia przez klienta opłat z tego tytułu został zawarty w umowie leasingu/najmu)?
  • Generalnie, MF prezentuje podejście, zgodnie z którym do opłat serwisowych ograniczenie do 75% będzie stosowane, nawet jeśli obowiązek ich ponoszenia wynika z umowy leasingu.
  • BCC prezentuje odmienne stanowisko i uważa, że literalne rozumienie przepisów przejściowych nie pozwala stosować nowych przepisów do takich opłat.
  • Zdaniem MF przepisy przejściowe należy czytać z punktu widzenia essentialia negotii umowy leasingu, co oznacza, że dotychczasowe przepisy byłyby stosowane tylko do tych postanowień, które dotyczą samego leasingu, nie zaś serwisu.
  • Istotny problem pojawi się tam, gdzie nie ma możliwości wydzielenia kosztów eksploatacyjnych z ogólnej opłaty, np. w umowach zawartych w wyniku przetargów. MF dostrzega problem, ale wstępnie prezentuje podejście, zgodnie z którym część serwisowa powinna zostać wydzielona i do tej wydzielonej części ograniczenie do 75% kosztów powinno mieć zastosowanie.
Co należy rozumieć przez zmianę umowy leasingu?
  • MF odrzuca ściśle literalną wykładnię art. 8 ust. 2 ustawy zmieniającej. Nieistotne zmiany o charakterze technicznym, takie jak np. zmiany adresu do korespondencji, nie wpłyną na stosowanie ‘starych’ przepisów.
  • MF zgadza się, że wykonywanie umowy leasingu nie oznacza jej zmiany. Jeśli pewne parametry (np. VIBOR) ulegają zmianie zgodnie z umową, to MF nie będzie tego traktował jako zmiany umowy. Przemawia za tym także ochrona praw nabytych. MF za zmianę umowy będzie uważał tylko te zmiany, które wymagają negocjacji stron. Jednostronna zmiana wartości przedmiotu leasingu, wynikająca np. ze zmiany kursów walut – o ile jest przewidziana w umowie – również nie powinna być traktowana jako zmiana umowy.
  • Przedstawiciele MF nie zdawali sobie sprawy z istnienia negatywnych interpretacji w sprawie cesji umowy leasingu. Interpretacje w tym zakresie mają zostać przeanalizowane.
  • Przedstawiciele Związku Polskiego Leasingu wskazali, że zmiana harmonogramu rat leasingowych jest neutralna podatkowo, ponieważ znajduje odzwierciedlenie w późniejszej cenie wykupu pojazdu. Być może MF przychyli się do stanowiska, zgodnie z którym zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy leasingu.
  • Generalnie, MF postara się odnieść do przesłanych im przykładów zmian umów i określić swoje stanowisko do tych przypadków. MF będzie zmierzał w tym kierunku, że tylko zmiany o charakterze abuzywnym będą powodować stosowanie „nowych” przepisów.
Zasady amortyzacji „starych” środków trwałych, w tym w firmie leasingowej
  • Do „starych” środków trwałych (przyjętych do używania przed 2019 r., do których stosowany był uprzednio limit 20.000 euro) będzie można stosować nowy limit 150.000 zł.
  • Firma leasingowa będzie „stare” przedmioty amortyzować bez ograniczeń (które, zgodnie z nowymi przepisami, już jej nie dotyczą).
Przesunięty rok podatkowy
  • Podatnicy z przesuniętym rokiem podatkowym będą nadal stosować „stare” przepisy – do końca swojego roku podatkowego.
  • MF jednak rozważa, by tym podatnikom pozwolić na stosowanie preferencji wynikających z nowych przepisów już od stycznia.
Sposób ustalenia wartości samochodu na potrzeby limitu 150.000 zł
  • Dla potrzeb stosowania limitu 150.000 zł wartość samochodu powinna być ustalana na podstawie umowy leasingu (najmu), względnie – zgodnie z wartością przyjętą dla celów ubezpieczenia.
  • Jeśli żadna wartość nie została zakomunikowana klientowi (np. najemcy, który wynajmuje samochody na lotnisku za granicą), należy brać pod uwagę wartość rynkową.
Limit dla ubezpieczenia samochodu elektrycznego
  • MF: W przypadku pojazdów elektrycznych powinno się stosować limit 150.000 zł dla ubezpieczenia, ponieważ brak jest przepisu, który by pozwalał na stosowanie limitu 225.000 zł.
  • MF przyznaje, że jest to jest błąd ustawodawcy, który powinien zostać naprawiony. MF zamierza działać w kierunku usunięcia tej luki.
Zakres kosztów eksploatacyjnych
  • MF określi, że koszty wynikające z realizacji obowiązków prawnych, tzn. obowiązkowe OC, koszty rejestracji pojazdu i obowiązkowych przeglądów diagnostycznych w SKP, nie będą limitowane.
  • Dla pozostałych ubezpieczeń obowiązuje tylko limit 150.000 zł, przy czym celem MF jest zmiana jedynie wysokości limitu, bez naruszania dotychczasowej praktyki organów podatkowych – co w praktyce powinno oznaczać stosowanie limitu wyłącznie do ubezpieczenia AC.
  • MF rozważy sposób traktowania kosztów związanych z najmem miejsca parkingowego, winiet autostradowych czy przepraw promowych.
  • Koszty parkingu, w przypadku którego nie da się wydzielić części używanej do samochodów objętych limitem, same nie powinny podlegać limitowaniu. MF przeanalizuje ten temat.
Podatnicy zwolnieni od VAT a obowiązek prowadzenia ewidencji
  • Podatnicy zwolnieni z VAT, którzy nie mają obowiązku prowadzenia ewidencji z uwagi na brak prawa do odliczenia podatku, będą mogli ująć w kosztach 100% wydatków bez konieczności prowadzenia dodatkowej ewidencji.
  • Trzeba będzie jednak wykazać, że samochód faktycznie jest używany do celów działalności.
Najem krótkoterminowy a limit 75% kosztów
  • MF uważa, że do najmu krótkoterminowego (w ramach którego nie ponosi się odrębnie kosztów eksploatacji) nie będzie mieć zastosowania limit 75% kosztów. Limit będzie mieć jednak oczywiście zastosowanie do paliwa nabytego przez najemcę.
Wykorzystanie samochodu dla potrzeb najmu a limit 150.000 zł dla rat leasingowych
  • MF potwierdza, że podatnik, którego przedmiotem działalności jest najem, a który korzysta z samochodów na podstawie umów leasingu, zobowiązany jest do stosowania limitu 150.000 zł w stosunku do rat leasingowych.

Informacje nie są doradztwem podatkowym. Opracowano m.in. na podstawie spotkania konsultacyjnego Związku Dealerów Samochodów z przedstawicielami Ministerstwa Finansów, które odbyło się 25.01.2019.

 

 

NAJNIŻSZY Koszt Użytkowania:
Astra V i Movano

Wg Eurotax Ople Astra VMovano są najtańsze w użytkowaniu w swoich segmentach.

TCO - Total Cost of Ownership - Najniższy całkowity koszt użytkowania.

PDF Astra V najtańsza w użytkowaniu w swoim segmencie

PDF Movano najtańsze w użytkowaniu w swoim segmencie

 

 

Combo Life - umów jazdę próbną

Opel Combo Life Elite

Combo Life Elite rozpoznajemy po srebrnej listwie na dole przedniego zderzaka, LED-owych światłach do jazdy dziennej, relfektorach przeciwmgielnych z doświetlaniem zakrętów, przyciemnianych szybach tylnych.

W salonie Radom właśnie zarejestrowaliśmy Combo Life z najbogatszym trimem Elite. Umów test.

Co mamy w Elite? Takie frykasy jak panoramiczne okno dachowe, trzy indywidualne fotele w drugim rzędzie, przyciemniane szyby, relingi. Samochód typowo osobowy. 

Pytania?

Salon Raszyn/Warszawa, (22) 716 30 20 • Radom, 603 750 325 • więcej kontaktów

 

 

Od października 2018 jeszcze więcej dostawczych w Radomiu

Nasz plac jest na Czarneckiego 108. Mamy ponad 100 dostawczych od ręki: busy, blaszaki, zabudowy na Oplach Movano, Vivaro o dmc 3,5 t, a także nowe Combo Life i Cargo.

Centrum aut dostawczych w Radomiu

Na placu przy Czarneckiego w Radomiu (tel. (48) 360 98 26, 603 750 325) promujemy nowe dostawczaki. Zastanawiasz się: nowy czy używany? 90% klientów kupuje dostawczy w leasingu - zobacz jakie raty ma Opel. Czy to będzie 1200 zł/mc za nowy czy 800 zł/mc za używany, firma nawet nie poczuje. A niezawodność, niskie spalanie, brak nieplanowanych przestojów - to wszystko przemawia za nowym.

Opel bije na głowę inne dostawcze swoją doskonałą siecią serwisową i niskimi cenami przeglądów.

Zobacz gamę dostawczych Opli

 

Busy w Radomiu

 

 

 

 

Wypełnij formularz, a dostaniesz ofertę na nowy samochód z dobrą ceną! Lub zadzwoń!

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Mam już Opla (lub ma ktoś z rodziny, lub ma moja firma)
Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, taksówkarz, niepełnosprawny - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Dixi-Car w TOP 5 dealerów Opla w Polsce!

03.2019

Flagi Opel

Ponad 1600 nowych samochodów Opel, osobowychdostawczych, wyjechało z naszych salonów w 2018 r. - jesteśmy wśród pięciu największych dealerów Opla w Polsce. Wśród mazowieckich dealerów jesteśmy drudzy! A pierwsi w sprzedaży aut dostawczych na Mazowszu. W 2018 Dixi‑Car zanotował też 70% wzrost sprzedaży nowych Opli do flot!

Czy rok 2019 przyniesie salonom Dixi-Car pierwsze lub drugie miejsce w Polsce? W 2018 r. klienci serwisów Opel Dixi-Car ocenili swoją satysfakcję po serwisie o 3 punkty procentowe wyżej niż rok wcześniej. I to przy 15-procentowym wzroście liczby klientów w naszych serwisach w porównaniu z rokiem 2017. A przecież to satysfakcja w serwisie rodzi zakup kolejnego samochodu.

Więcej - jak sprzedają się Ople



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wyprzedaż 2018 Opel. WyprzedZaż