Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Kupić nowy czy używany samochód?

Spróbujmy odpowiedzieć na odwieczne pytanie zadawane sobie przez kupujących samochód: nowy, czy używany? Większość osób wie z góry i wybierają się albo do salonu, albo do komisu. My - Dixi-Car - sprzedajemy zarówno samochody nowe, jak i używane. Kilka mitów i faktów na ten temat.

 

Samochody nowe są drogie - raczej mit

Ople Astra J i H - stara i nowa

Astra J (po lewej) - sprzedawana dziś jako nowa - to większy i bezpieczniejszy samochód niż poprzednia generacja (Astra H) - produkcja zakończona w 2012 r.

Chciałoby się dodać "drogie w zakupie" - a i to nie do końca prawda. Rzadko kto kupuje dziś bez negocjacji, ceny transakcyjne nowych samochodów są niższe niż to, co podają cenniki czy nawet nasza strona. Niskich cen się nie publikuje, by nie psuć rynku, do niskich cen się dochodzi w zaciszu salonu... Niskie ceny wynikają z ciągle organizowanych promocji, wyprzedaży rocznika, przynależności klienta do preferowanych grup zawodowych czy społecznych, zakupu "na firmę". Zasadą jest, że im bardziej eksponowana, czy "szanowana" pozycja klienta w hierarchii społecznej, tym kupi on nowy samochód taniej - czasem wręcz są to indywidualne negocjacje klient - importer (za pośrednictwem dealera) - szczególnie przy droższych egzemplarzach samochodów.

Ale co ważniejsze po zakupie mamy już z górki. Raz, że jest standardowa 2-letnia gwarancja, którą w przypadku Opla można wydłużyć do 8 lat. Mamy Assistance (holowanie w razie wypadku czy awarii na drodze), mamy ubezpieczenie za często niewielką kwotę, np. Opel oferuje pakiet OC/AC/NW dla nowych aut od 3,5% wartości pojazdu (stawka z dnia, gdy piszemy ten artykuł).

Nowe samochody dużo mniej palą - po prostu w ostatnich latach nastąpiła tu prawdziwa rewolucja (wymuszona przez UE) - Diesle palą poniżej 4 l (średnio), średniej mocy silniki benzynowe po 4-6 litrów na 100 km.

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

SsangYong Torres Adventure Plus 1.5 Turbo 163KM AT6 2WD

SsangYong Torres Adventure Plus 1.5 Turbo 163KM AT6 2WD

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Grand White, '2023

Fabryczne LPG za 0 PLN!

Cena 166400  zł

Zobacz

BAIC Beijing 7 Luxury 1.5 177KM AT7 2WD

BAIC Beijing 7 Luxury 1.5 177KM AT7 2WD

benzyna, skrzynia automat, kolor Silver, '2024 WKRÓTCE

Cena 166 800  zł

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

Samochody używane są lepiej wyposażone niż nowe - półprawda i z tendencją malejącą

Tu ważne zastrzeżenie - tytuł powinien brzmieć "Samochody używane sprowadzone z Niemiec (najczęściej po przejściach) są zwykle lepiej wyposażone niż nowe (bezwypadkowe) z salonu". Fragmentu "po przejściach" niektóre osoby nie dopuszczają do swojej świadomości. W czasie komisowych rozmów część amatorów używek zachowuje się tak, jakby nie chciało usłyszeć prawdy, być może dla własnego psychicznego komfortu, wszak samochód używany się błyszczy i wygląda jakby nie był bity.

Są wszak samochody używane "z polskiego salonu" - często 2-letnie i już znalazły się w ofercie używanych - dlaczego? Są poflotowe, poleasingowe, pofirmowe - mają znaczne przebiegi, raczej nie były oszczędzane, choć w przeważającej części były serwisowane w ASO. Ceny takich samochodów używanych są umiarkowanie wysokie, wyposażenie w stanach średnich.

Wracając do nagłówka, czy prawdą jest, że nowe samochody są "słabo wyposażone"? Wszak wyposażenie wybiera sobie klient, a najbogatszy w Oplu poziom wyposażenia Cosmo można doposażyć jeszcze w opcjonalne pakiety. Wszystko to kosztuje. Załóżmy, że chcesz kupić nowy samochód, ale tani - tu zaskoczenie - na dziś najtańszy Opel ma w standardzie klimatyzację i wysokiej jakości fabryczny zestaw audio. Jest tu kilka wyjątków (niszowy Adam i dostawcze), ale już mała Corsa - na dziś najpopularniejszy model wśród nowych Opli w Polsce - ma w podstawie radio i klimatyzację.

 

Samochód w programie demo

Samochody "po jazdach demo" są zwykle w doskonałym stanie i są to najbogatsze wersje. Klient otrzymuje pojazd "rozklejony", czyli dealer usuwa naklejki reklamowe. Na fot. Astra sedan przed salonem Dixi-Car.

A może samochód DEMO?

Mamy tu na myśli samochody po-demonstracyjne (nasze oferty). Służyły u dealera do prezentacji zainteresowanym klientom, czyli najczęściej do 30-minutowych jazd próbnych. Zwykle są to najbogatsze wersje, np. Cosmo, bywa, dodatkowo doposażone w coś jeszcze, np. zestaw głośnomówiący, albo jakiś dodatkowy pakiet od producenta (np. zestaw audio z nawigacją z najwyższej półki, ksenony). W zależności od "obrotności" dealera samochód taki potrafi mieć w chwili sprzedaży przebieg od 500 km (!) - do kilkudziesięciu tysięcy kilometrów - jeśli dealer wypożyczał takie auto na dłuższe "jazdy testowe" do firm, albo klientom prywatnym na weekendowe przejażdżki.

Ceny samochodów DEMO bywają nadzwyczaj atrakcyjne, a oferta jest bardzo ograniczona - dealer ma takich samochodów od kilku do ok. dziesięciu i wymienia je raz na kilka-kilkanaście miesięcy.

 

 

Używane

OFERTA DNIA

Renault Captur 0,9 TCE 90KM, Nawigacja, Bluetooth, VAT23%

benzyna , 2018 , skrzynia manualna , kolor szary metallic

od 49999 cena brutto

Zobacz

Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele

Diesel , 2021 , skrzynia manualna , kolor biały

od 80500 cena netto

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

 

Nowy samochód muszę serwisować w ASO, gdzie jest drogo - mit

Oczywiście klienci mają tu na myśli okres gwarancji, czyli że muszą rzekomo przyjeżdżać do serwisu autoryzowanego i tu wykonywać serwis, aby nie utracić gwarancji.

Po pierwsze producent nie może klienta do niczego zmusić - klient nabywa samochód na własność i może nim jeździć do dowolnego warsztatu, tylko to niekoniecznie będzie taniej.

Teraz pytanie, czy w okresie gwarancji wydatki na serwis są tak duże? Z naszej praktyki: przeważająca większość klientów indywidualnych w okresie fabrycznej gwarancji producenta wykonuje w swoich samochodach tylko to:

  • dwa przeglądy okresowe - pierwszy po roku, drugi po dwóch latach - koszt kilkaset złotych/przegląd - ostatnio często są promocje
  • ew. naprawy "na gwarancji", czyli na koszt producenta

Plus ew. dokupienie kół zimowych, jeśli ktoś nie dostał ich w promocji. To wszystko.

Ciekawe, że floty firmowe w większości korzystają z ASO - a przecież ich pozycja przetargowa wobec serwisu jest niebywała - są to firmy mające często po kilkadziesiąt, a nawet kilkaset pojazdów. Gdyby faktycznie mogły "oszczędzić" na serwisie, jeżdżąc do serwisu nieautoryzowanego, czy nie robiłyby tego?

Wracając do poczynionego założenia, tzn. że producent może zabrać nam gwarancję, jeśli nie korzystamy z ASO, odpowiedź jest niejednoznaczna:

  • producent nie zabierze nam gwarancji, ale może odmówić nam konkretnej naprawy gwarancyjnej, jeśli ASO stwierdzi, że do danej awarii przyczynił sie niefachowy serwisant.

 

Finansowanie nowego samochodu jest tańsze - prawda

Kredyt czy leasing będzie tańszy przy nowym samochodzie. Oczywiście mowa o stopie procentowej. Kredyt lub leasing na używany samochód może być nieznacznie droższy niż przy nowym za sprawą nieco większego ryzyka takiego kredytu. Niemniej jednak, konkurencja rośnie, różnice się spłaszczają.

Rata leasingu dla nowych

Rata kredytu dla nowych

Używane Ople w leasingu

 

2-letni używany jest praktycznie tak samo dobry jak nowy - prawda albo mit - zależy dla kogo

Zastanówmy się, 2-letni samochód używany, który mamy na myśli, ktoś musiał kupić wcześniej jako nowy, czyli wydać na średniej klasy samochód, np. 60 tys. zł. Po dwóch latach sprzedaje go za ok. 45-50 tys. zł. Dlaczego tak czyni i dlaczego mu się to opłaca?

Tu musimy nawiązać do elementarza ekonomii, czyli relatywnej wartości czasu... Godzina czasu może być warta nic albo 5 tys. zł - zależy dla kogo. Dla prezesa korporacji może być warta 5 tys. zł, ale tacy latają prywatnymi samolotami. Dla prezesa niższego rangą wartość godziny pracy to np. 500 zł i taki będzie jeździł luksusową marką... Menedżer średniego szczebla wycenia swoją godzinę pracy na 100 zł, jeździ samochodem popularnej marki i opłaca mu się go pozbyć już po dwóch latach, bo np. robi duże przebiegi i wystarczy, że dwa razy w roku samochód odmówi mu posłuszeństwa "w polu" i już mu się to przestaje kalkulować.

Na końcu "łańcucha pokarmowego" mamy przeciętnego Kowalskiego w grupie wiekowej do lat 25, dla którego godzina czasu jest warta złotych 10. Takiej osobie opłaci się zakup samochodu 10-letniego.

 

Życzymy udanych decyzji.

 

marzec 2014

 

 

Poradnik Kupującego

Zakup nowego samochodu

Na którą oś wybrać napęd - przednią czy tylną (gama SsangYong)?

Który napęd wybrać: PHEV, elektryk, diesel, czy benzyna?

 

Czy Opel jest dobrą marką dla klienta indywidualnego?

Praktyka eksploatacji auta na prąd

Gama elektrycznych Opli

Ile się czeka na nowy samochód?

Czy samochody zdrożeją [taniej nie będzie]?

Trzy cylindry. Dobrze czy źle?

Jak wybrać kolor samochodu?

Czy doposażyć samochód w pakiet?

Który silnik wybrać?

Czy mały samochód jest tańszy w eksploatacji niż duży? Jaka klimatyzacja - ręczna czy climatronic? Jaka skrzynia biegów: automat, manual?
Nowy czy używany samochód - odwieczne pytanie Jaki samochód dla profesjonalisty? Dlaczego lekki samochód do miasta (o spalaniu)?
Felgi kół - jakie wybrać? Ubezpieczenie od dealera - czy warto? Które nadwozie? 3d, 4d, 5d, kombi, suv, a może minivan?
Samochody naszych klientów Rok produkcji, modelowy, data pierwszej rejestracji - czym się kierować? Samochód po powodzi: jak rozpoznać i czy warto?
AdBlue - czyli co oznacza Euro6?,
Euro6 a dostawcze
eCall, OpelConnect Czy polować na samochód podemonstracyjny?
ABS, ESP, tempomat, czujniki parkowania - czy warto? Sekrety wyprzedaży rocznika Jak popularny jest Opel w Polsce? Garść statystyk
Trendy na polskim rynku. Jaki będzie za kilka lat? Android Auto, Apple CarPlay a Opel Gniazdko 230V w samochodzie
Czy samochody zdrożeją? SUVy Opla Automaty w Oplach
Napęd 4x4 w Oplach Kombiaki Opla
Fabryki Opla Ople produkowane w Polsce Najtańszy nowy Opel
Sportowe Ople Nowy Opel na raty Ile kosztuje Opel?
Różnice między latami modelowymi Nowe auto na abonament Busy i minivany Opla

Czy Opel jest niemiecki?

A może francuski?

Modele dla rodzin

Rodziny 2+2, 2+3

Hatchbacki Opla - porównanie
Katalogi Opel - kopalnia wiedzy

Jak kupować samochód [Komiks]?

Wszystkie odcinki poradnika

 

 

Tagi: nowy czy używany, decyzja, salon, komis, co kupić, samochód, auto

 

 

Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie

08.2023

Opinia liczba zamówień SsangYong Torres, tablica rejestracyjna WN

Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali

– pisze na:Temat, 24.07.2023.

 

Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.

– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.

 

Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.

– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.

 

Zobacz opinie

Warszawa

Radom




 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Lepsze rabaty od maja. SsangYong od 85 890 zł. Korando - 20 szt. do wyboru. Cena nie jest przeszacowana. Torres 14 szt. cena od 125 900 zł. Fabryczne LPG 0 zł