Polskim klientom polecamy dwa modele SUVów: Crosslanda X i Grandlanda X, a za chwilę również nową Mokkę (fot.). Zobacz ofertę cenową.
Wraz ze sprzedażowym sukcesem Mokki A, Opel stawia na SUVy i crossovery. Kiedyś było inaczej - w gamie modelowej Opla terenówki Antara i Frontera były przyćmiewane przez wieczne przeboje osobowe, takie jak Astra, Corsa. Skąd wywodzą się dzisiejsze konstrukcje terenówek Opla? Którego nowego SUVa warto kupić? Jakie SUVy Opel ma w przygotowaniu? A może CUV?
Opel powinien być specjalistą od SUV-ów, wszak to marka amerykańskiego koncernu General Motors, a to w USA SUV-y wzięły swój początek, są "chelebem powszednim" tamtejszych salonów. A jednak każda z dotychczasowych terenówek Opla ma inne pochodzenie: Mokka - europejskie, Antara - amerykańskie, Frontera - japońskie.
SUV - Sport Utility Vehicle, sportowy samochód użytkowy. Przez niektórych utożsamiany z pojazdem terenowym, co ma uzasadnienie w większym prześwicie SUV-ów niż aut osobowych, wysokiej pozycji za kierownicą. SUV jednak SUV-owi nie równy. Są modele bardziej terenowe, jak Mokka 4x4, Antara 4x4. Na przeciwległym końcu skali mamy Crosslanda, który mając wygląd SUV-a stawia na przestronność kabiny. Warto też wspomnieć o Insigni Country Tourer, która pomimo że przypomina samochód osobowy, ma w standandardzie 4x4, podwyższone zawieszenie i sporą dzielność.
Pierwszy SUV Opla, w którym priorytet jest dany napędowi elektrycznemu, a silniki spalinowe są tym drugim, dodatkowym rodzajem napędu. Zasięg na bateriach do 324 km wg WLTP‡. Produkcja i sprzedaż rusza w 2020 r., mamy więc rok przerwy od zakończenia produkcji Mokki A, ale w tym czasie w ofercie na bieżąco jest Crossland. W designie Mokki B wyczuwa się nowe otwarcie, dekadę 2020-30. Zwraca uwagę skrócone, ale i poszerzone, względem Mokki A, nadwozie nowego SUV-a.
Crossland jest pozycjonowany przez Opla jako następca Merivy, czyli samochód po pierwsze praktyczny, pojemny, a dopiero potem terenowy. Niemniej, ze względu na najatrakcyjniejszą cenę spośród trójki SUV-ów Opla i suv-owy wygląd, model ten jest u nas w salonie dość popularny wśród klientów detalicznych, rodzin.
W każdym samochodzie:
od 91 900 zł
# Cena za model poliftingowy '2023 - zobacz zdjęcia.
Poziom wyposażenia Joy. W standardzie m. in.:
Klimatyzacja • Szyby sterowane elektrycznie (przód i tył) • Radio 2DIN mp3 RDS + 6 głośników + tuner cyfrowy DAB • Zestaw głośnomówiący Bluetooth • USB • Tempomat • Komputer pokładowy 3,5" LCD • Elektryczne wspomaganie kierownicy (tryby Normal, Sport, Comfort) • Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i podgrzewane • Centralny zamek zdalnie sterowany • Kierownica wielofunkcyjna regulowana góra-dół • Regulacja wysokości fotela kierowcy • Centralny podłokietnik ze schowkiem • Systemy bezpieczeństwa: Asystent pasa ruchu + alert o niebezpiecznej odległości od pojazdu poprzedzającego, Asystent zmęczenia kierowcy + TSR (rozpoznawanie znaków drogowych) + AEBS (autonomiczne hamowanie w przypadku ryzyka kolizji), ESP + ABS + ARP (ochrona przed dachowaniem), HDC (kontrola zjazdu ze wzniesienia) + HSA (asystent wjazdu na wzniesienie), TCS - Traction Control, ESS - światła awaryjnego hamowania • Monitorowanie ciśnienia w oponach • Światła LED do jazdy dziennej • 6 poduszek powietrznych • Mocowania fotelików dziecięcych Isofix • Immobilizer + Alarm • Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami • Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia • Klamki wewnętrzne srebrne • Tylna kanapa dzielona 60:40 • 16" felgi stalowe z kołpakami. Opony 205/65R16
Instalacja LPG za 2 000 PLN 6 500 zł do Tivoli '2023. Więcej
lub
Kredyt 50/50 Prawdziwe 0%. 50% płacisz przy odbiorze samochodu, 50% za rok. Nie ma prowizji bankowej! W inflacyjnym otoczeniu jest to de facto dodatkowy rabat na poziomie 5 000 zł.
Rata leasingu od 658 zł netto/miesiąc
Dostępny również Promocyjny Leasing od 104,9%.
Rata kredytu od 842 zł /miesiąc
Wynajem na firmę od 1089 zł +vat/mc z Assistance i samochodem zastępczym
od 111 900 zł
# Cena za model poliftingowy '2023 - zobacz zdjęcia.
Poziom wyposażenia Adventure Plus (dwa poziomy wyżej niż Joy - polecamy!). Wszystko to, co w wersji Joy, a dodatkowo m. in.:
Klimatyzacja dwustrefowa automatyczna • 8" system multimedialny Smart Audio, Android Auto/ Apple CarPlay • 16" felgi aluminiowe, opony 205/65R16 • Kierownica i lewarek skrzyni biegów skórzane • Podgrzewane fotele przednie • Podgrzewana kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach • Szyby boczne w drzwiach przednich atermiczne + szyba kierowcy z zabezpieczeniem przed przycięciem palców • Lusterka składane elektrycznie z kierunkowskazami LED • Fotele z bokami ze skóry TPU • Podłokietnik z uchwytami na kubki w drugim rzędzie siedzeń • Spojler tylny • Przyciemniane szyby tylne • Oświetlenie nastrojowe wewnętrzne • Podświetlenie lusterek w daszkach • Reflektory LED z kierunkowskazami LED • LED-owe przednie światła przeciwmgielne • Pióra przednich wycieraczek hybrydowe • 7 airbagów (w tym poduszka kolanowa kierowcy) • Kamera cofania • Czujniki parkowania przód + tył • Automatyczne przełączanie świateł mijania/drogowe • Roleta bagażnika • Podwójna podłoga bagażnika
Opcje Automat i 4x4 - pytaj o cenę
Oferta specjalna - Grupy zawodowe i przedsiębiorcy
Dzwoń! Salon Raszyn/Warszawa (22) 716‑30‑20
Jazda próbna Zadaj pytanie
Na fot. mogą być widoczne elementy wyposażenia dodatkowego.
Nowy model, w sprzedaży od 2017 r. Klasa "Astra +", czyli spory kompaktowy suv. W obliczu nabierania rumieńców przez projekt "Grandland" trudno mówić o powrocie Antary do stajni Opla. Więcej
Nasze filie sprzedające SUV-y: Radom
Można ich szukać wśród używanych. Produkcja się zakończyła, albo Opel nie zdecydował się ich wprowadzić na polski rynek, albo dopiero czekają na premierę.
Produkcja w latach 2012-2019. Duży sukces rynkowy, nie tylko w Europie Zach., ale i w Polsce. Geneza pojazdu europejska, daleki kuzyn Corsy. Niemniej gama silnikowa zaczyna się od 1.6, z najpopularniejszym benzynowym silnikiem 1.4 Turbo 140 KM. Produkcja w Korei i w Saragossie, Hiszpania.
W USA Mokka sprzedawana jako Buick Encore; sprzedaż Buicka rozpoczęła się później niż Mokki w Europie, co wskazuje, na który rynek samochód był projektowany. SUV "za mały" na rynek amerykański, za to lekki (niskie spalanie) i w przystępnej cenie. Marka Buick - druga pod względem prestiżu w portfelu amerykańskiego GM-u, zaraz po Cadillacu.
W 2016 r. Mokka przechodzi face-lifting, a na fabrycznych foto MOKKI X, widać topową wersję z napędem na wszystkie koła. Nowy silnik 1.4 Turbo 152 KM (dotychczas 140 KM), reflektory LED, system OnStar (obecnie OpelConnect). I nowa deska rozdzielcza.
Fun-car z podwyższonym o 15 mm zawieszeniem. Nasz pracownik jeździł nim po górskich kamiennych duktach - rewelacja - ani jednego zahaczenia o wystające kamienie. W wielu wersjach "w cenie" rozsuwany brezentowy dach i opony o szerokości jak samochodzie trzy klasy wyżej. Staranne wykończenie kabiny. Więcej
Czy tak będzie wyglądać Antara B? Buick Envision, model 2017.
Antara A po face liftingu. Modny, perłowy kolor - zobacz real foto samochodu, który sprzedaliśmy w Dixi-Car. Prod. 2010-.
Antara A przed face liftingiem, prod. 2006-10.
Kupując Antarę, kupujemy prawdziwego amerykańskiego SUVa, przystrojonego sztukaterią Opla i najczęściej z Dieslem (w USA dominują benzyniaki). Większa, cięższa terenówka, co prawda w Ameryce zaliczna do klasy "compact SUV", niemniej bliźniaczy Chevrolet Captiva dostępny już w wersji 7-osobowej (Antara tylko jako 5-os.). Konstrukcja z 2006 r., face-lifting 2010 r. Produkcja w Korei, Meksyku, Rosji. W polskich salonach wiosną 2016 r. są dostępne ostatnie sztuki Antary A - podstawowymi silnikami są 2,2 litrowe Diesle, które nie podołały normie emisji Euro 6.
Ale... za chwilę nowa Antara B oparta na nowym Buick'u Envision o futurystycznych kształtach.
Model historyczny - Frontera A - prod. 1991-98; Frontera B - 1998-2004. Pochodzenie japońskie (Isuzu; kiedyś General Motors miał udziały). "Klasyczna" terenówka, duża dzielność, nadwozie przykręcone do ramy. Napęd na tylne koła, przedni dołączany na nieutwardzonej nawierzchni. Stopniowo ewoluowała od pojazdu użytkowego (trwałe Diesle Izuzu), w kierunku SUVa ("wypasione" wnętrze, silnik benzynowy 3.2 V6 z automatem). Produkcja w Luton, Wlk. Brytania. Konstrukcja znana na świecie pod różnymi nazwami, m.in. Isuzu MU, Rodeo. Za następcę w Europie uznajemy Antarę. W Polsce Fronterę można spotkać wśród używanych, trudno o egzemplarz w dobrym stanie.
Wersja 3-drzw. o krótszym nadwoziu nosiła nazwę Frontera Sport. Wersja dłuższa, 5-drzw. - Frontera.
Model, który miał wejść do sprzedaży w Polsce w 2017, ale nie wszedł, za to był w sprzedaży w Niemczech. Importer zawiesił plany wprowadzenia KARLa ROCKS na nasz rynek. Dlaczego? Sądzimy, że (a) Polska jest jednak dość wymagającym rynkiem, jeśli już ktoś kupuje SUV, to chce kupić coś większego; (b) KARL Rocks byłby droższy niż Corsa, co jednak na razie jest w Polsce nie do przyjęcia dla większości klientów.
Z całą pewnością jest to najtańszy suv-ik Opla. Zawieszenie podniesione o 18 mm względem regularnego KARLa. Więcej
SUV - Sport utility Vehicle. CUV - Crossover Utility Vehicle. SUV jest starszym terminem, CUV dopiero zaczyna funkcjonować na rynku. CUV jest mniej terenowy, jest czymś pośrednim między SUVem a kombi lub hatchbackiem a nawet minivanem. CUV = niższy, niżej zawieszony SUV. W gamie Opla CUV to Opel Insignia Country Tourer. Początkowo Opel mówił też o crossoverach w odniesieniu do Crosslanda X, Grandlanda X, ale dziś można zauważyć pewną zmianę polityki, tzn. cała rodzina "X" to SUVy.
Ampera-e, od 2017 r., ma być samochodem elektrycznym dla mas (niższa cena niż Ampery A). Akumulatory płasko pod podłogą, wygląd CUVa.
Pierwsza Ampera była liftbackiem z wysoką ceną. Druga - Ampera-e - w produkcji od 2017 r.jest zdecydowanie tańsza i przypomina terenówkę. W Niemczech w sprzedaży; w Polsce - niestety nie.
Streszczenie: opel, Sport Utility Vehicle, suv, cuv, mokka, antara, frontera
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.
Dixi‑Car pierwszym dealerem Opla w Warszawie!
W 2021 Dixi‑Car urósł do roli czołowego dealera Opla w Warszawie. Wcześniej byliśmy kojarzeni z przedmieściami stolicy, kupowali samochody u nas właściciele podmiejskich willi i przedsiębiorcy. Sytuacja się zmienia - w marcu 2021 jesteśmy już pierwszym dealerem w Warszawie, pod względem sprzedaży nowych samochodów.
Nowa Insignia z Dixi-Car pod Narodową Galerią Sztuki Zachęta i pod Warszawską Nike ma nie tylko symbolizować związki Dixi‑Car z Warszawą. To przede wszystkim symbol otwarcia marki Opel zarówno na prących do przodu innowatorów, jak i czerpiących siłę z chlubnej przeszłości.
Opel ma propozycje dla obydwu grup - choćby nową Mokkę i Crosslanda. Zapraszamy!
Salon Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 4
Salon Radom
(48) 360 98 26 wew. 2
Demonstracyjny Opel Insignia Sports Tourer z Dixi-Car pod Pomnikiem Bohaterów Warszawy. Nike - bogini zwycięstwa.