Nowa Ampera B nadjeźdża - zobacz
Wyposażenie STANDARDOWE
Sugerowane przez producenta ceny detaliczne Opla Ampera na rynek europejski dla modelu podstawowego rozpoczynają się od 42.900 Euro. W Niemczech, gdzie stawka VAT wynosi 19%, cena netto Ampery to 36.050 Euro. Z uwagi na różne na różnych rynkach poziomy wykończenia, ceny w poszczególnych krajach mogą być nieco inne.
Chętni, aby zapisać się na kupno Ampery, mogą się zarejestrować pod adresem www.opel-ampera.com i zostać 'e-Pionierami'. Będą otrzymywać ekskluzywne informacje oraz szansę jazdy próbnej samochodem elektrycznym. Ponadto, znajdą się w gronie pierwszych osób, które będą miały sposobność zostać właścicielem pierwszego na rynku europejskim praktycznego, rodzinnego auta elektrycznego. Sprzedaż rozpocznie się w czwartym kwartale 2011 r.
Niektórzy z naszych konkurentów zdecydowali się podzielić swoje oferty na samochody elektryczne na dwie części: cenę podstawową na samochód i stawkę leasingową za pakiet akumulatorowy. Wówczas cena wydaje się bardziej atrakcyjna, ponieważ nie została podkreślona stawka leasingowa za akumulator. Jednakże, leasing akumulatora jest płatny co miesiąc przez kilka lat, tak więc łączny koszt jest z grubsza taki sam, jak samochodu, którego całkowita cena zawiera w sobie zarówno samochód jak i akumulator. Cennik Opla eliminuje wszelkie nieporozumienia podając całkowity koszt samochodu i akumulatora. Opel zbiera informacje o preferencjach klientów w zakresie finansowania i planów leasingowych odnośnie Ampery i ogłosi takie opcje w późniejszym terminie.
Ampera jest pojazdem elektrycznym, który może działać w szerokim zakresie warunków klimatycznych Jest cały czas i w całej rozpiętości prędkości napędzany elektrycznie. Przez pierwsze 40 – 80 km, pojazd korzysta z energii elektrycznej magazynowanej w 16-kWh akumulatorze litowo-jonowym. Jeżdżąc na energii elektrycznej dostarczanej z akumulatora, Ampera nie emituje z układu wydechowego żadnych spalin.
Niezależne badania pokazują, że 80 procent europejskich kierowców przejeżdża dziennie mniej niż 60 km, więc Ampera powinna spełnić ich wymagania. Po wykorzystaniu energii z akumulatora litowo-jonowego Ampery, można go doładować w ciągu mniej więcej trzech godzin podłączając pokładowy system ładowania pojazdu do standardowego, domowego gniazdka 230 V. Ponieważ akumulator doładowuje się szybko, większość Amper będzie prawdopodobnie jeździła wyłącznie na energii z akumulatora.
Jeśli zajdzie potrzeba dłuższej podróży, wówczas istnieje możliwość płynnego przełączenia na benzynowy silnik/generator rozszerzający zasięg pojazdu do ponad 500 kilometrów przy pełnym zbiorniku paliwa. Taka zwiększająca zasięg technologia oznacza, że Opel Ampera może spokojnie służyć całej rodzinie w codziennej bezproblemowej jeździe.
Jednak, aby pojazdy elektryczne mogły przynieść środowisku znaczące korzyści, muszą być sprzedawane w dużej ilości. Samochody elektryczne o zwiększonym zasięgu, takie jak Ampera, to najszybszy sposób osiągnięcia założonego celu, ponieważ wymagają one od swoich właścicieli symbolicznych zmian w stylu życia (czytaj: pamiętać, żeby podłączyć ładowanie po powrocie do domu).
Porównanie z innymi napędami alternatywnymi:
Brytyjska piosenkarka o gruzińskich korzeniach jest od listopada 2010 nową "twarzą"-ambasadorem Opla. Katie Melua rozpoczęła swoją ambasadorską kadencję od sesji przy elektrycznym Oplu Amperze. Wykonała też jazdę próbną Amperą po ulicach Londynu. Powiedziała: "Było wspaniale!".
Opel właśnie wkroczył w erę Elektro-mobilności: Od dzisiaj przyjmowane są zapisy na zakup Ampery z rocznika 2011, pierwszego na rynku europejskim pojazdu elektrycznego posiadającego możliwość zwiększenia zasięgu.
Elektro-mobilność jest najlepszym rozwiązaniem dla zmniejszenia emisji spalin samochodowych oraz zmniejszenia uzależnienia od ropy naftowej. Jednak, aby pojazdy elektryczne mogły przynieść środowisku i społeczeństwu znaczące korzyści, muszą być atrakcyjne dla szerokiego wachlarza nabywców, nie tylko dla mieszkańców miast. Obecnie, dzięki rewolucyjnemu samochodowi elektrycznemu Opel Ampera, taki ambitny cel staje się znacznie łatwiejszy do osiągnięcia.
Większości kierowców będzie niezwykle łatwo przekonać się do aut elektrycznych, takich jak Opel Ampera. A to dlatego, że poza wydajnym 16 kWh akumulatorem jonowo-litowym, zastosowano w Amperze unikalny system napędu elektrycznego, który zwiększa jej zasięg. Zapewniając wszystkie korzyści, jakie dają najnowocześniejsze pojazdy o napędzie czysto elektrycznym, takie jak zero emisji zanieczyszczeń z rury wydechowej oraz dynamiczne osiągi. Innowacyjny Opel Ampera nie jest w efekcie narażony na typowe niedogodności pojazdów elektrycznych, takie jak ograniczony zasięg czy wielogodzinne unieruchomienie na czas ładowania wielkiego akumulatora.
Sprawia to, że pięciodrzwiowa i czteromiejscowa Ampera jest pierwszym elektrycznym samochodem w Europie, gwarantującym kierowcy wolność podróży w dowolne miejsce i w dowolnym czasie, bez żadnych obaw dotyczących problemów wynikających z rozładowania akumulatora.
Opel Ampera jest pięknym samochodem, który daje taką przyjemność z jazdy, jak auto z wyposażeniem premium.
Zasady konkursu Opla Ampera:
Nowa Ampera B nadjeźdża - zobacz
Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!
07.2024
Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.
Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.
SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.