Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Nowy elektryczny Opel Ampera-e. Zasięg 500 km

 

Ampera-e nie była oferowana w Polsce, ale od 2019 jest Corsa‑e

Tuba propagandowa

W sieci autoryzowanych salonów Opla w Polsce nie była sprzedawana Ampera B.

Co w zamian, co pozwoliłoby obniżyć koszty jazdy?

  • Elektryczna, bateryjna, przystępna cenowo Corsa‑e
  • Grandland X Hybrid4 4x4
  • Nowa Astra, lżejsza niż poprzedniczna, z silnikiem benz. 1.0 Turbo - pali w mieście o ok. 2 l mniej/100 km niż dotychczasowe silniki - zobacz dane
  • Corsa z silnikiem benz. 1.0 Turbo, w mieście o ok. 1 litr/100 km mniej niż inne silniki - zobacz dane
  • nowa Corsa F - model 2019/2020 - prawdopodobnie będzie w Polsce dostępna w wersji elektrycznej
  • dowolny model Opla z fabryczną instalacją LPG - zobacz gamę
  • Opel z silnikiem Diesla, np. Astra, Corsa, Mokka - spalania rzędu 3l/100 km nie są rzadkością; Diesle są bardziej odporne w kwestii spalania na "ciężkie kopyto"

 

 

Nowy Opel Ampera-e

Nowa, elektryczna Ampera-e. Początek sprzedaży: wiosna 2017 r.

Ampera-e ma mieć zasięg do 500 km na bateriach, silnik 204 KM, doskonałe przyspieszenie i cenę niższą niż Ampera A. W sprzedaży w 2017 r. Na ile będzie popularna w Polsce?

Ampera-e (Ampera B) ma szansę być pierwszym elektrycznym Oplem naprawdę dla Kowalskiego. Po pierwsze dlatego, że zasięg na bateriach staje się już praktyczny - przekracza nawet 500 km - o 100 km więcej niż najlepszy jeżdżący dziś po ulicach konkurencyjny samochód z tego segmentu. Po drugie - bo cena ma być "ziemska" - w Niemczech mówi się o 33 tys. Euro. Ale... raz że to początek produkcji modelu, później samochód może być tańszy. Dwa - używane Ople w Polsce są z reguły tańsze niż w Niemczech.

 

Porównanie zasięgu Opel Ampera i konkurencja

Porówanie zasięgu na bateriach: Opel Ampera-e kontra Renault Zoe, BMW i3, VW e-Golf, Nissan Leaf.

 

Dane techniczne

(wstępne)

Ampera B
Moc silnika elektrycznego równowartość spalinowego
150 kW/204 KM
Moment obrotowy
360 Nm
Pojemność baterii
60 kWh
Układ baterii
płasko, pod podłogą
Osiągi
Przyspieszenie 0-50 km/h
3,2 s
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,3 s
Przyspieszenie 80-120 km/h
4,5 s
Zasięg na bateriach, bez ładowania wg NEDC - New European Driving Cycle
powyżej 500 km
Zasięg na bateriach, bez ładowania wg WLTP - Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure
powyżej 380 km
Ładowanie baterii

30-minutowe ładowanie z ulicznej stacji daje zasięg

150 km

90-minutowe ładowanie z ulicznej stacji daje zasięg

300 km
Ładowanie z gniazdka 240V w domu tak

 

 

Zasięg w praktyce

Ampera B przejechała 417-kilometrową trasę z Londynu do Paryża, po czym komputer pokładowy wciąż pokazywał zasięg 80 km. Konkurencyjne elektryczne modele nie zdołały pokonać całej trasy - pokazuje to film.

 

 

 

Przekrój Opel Ampera-e

Akumulatory pod podłogą. Pod maską nie widać silnika spalinowego.

Gdzie baterie?

Pod podłogą, dzięki temu w samochodzie jest 5 miejsc, duży bagażnik. Typowy hatchback klasy kompakt. Plus środek ciężkości położony nisko - dobrze. Baterie usztywniają nadwozie, poprawiają bezpieczeństwo w razie wypadku.

 

Czy jest silnik spalinowy?

Opel milczy w temacie silnika spalinowego. Z jednej strony przy przebiegu 400-500 km bez ładowania Ampera B z samym silnikiem elektrycznym poradzi sobie. Z drugiej strony - co z wyjazdem na Mazury, gdzie niekoniecznie napotkamy stację ładowania? Oczywiście Amperę można ładować z gniazdka 240V. Na filmie widać tylko silnik elektryczny.

 

 

 

Co na pokładzie?

W Amperze będzie m.in. system multimedialny IntelliLink (duży, dotykowy wyświetlacz) z obsługą Android Auto i Apple CarPlay. Do tego GM-owy system OnStar (obecnie Opel Connect).

 

Elektryczna Ampera-e na ulicach Paryża, Wieża Eiffla

Elektryczna Ampera-e na ulicach Paryża, pod Wieżą Eiffla. Jako jedyna dotarła do mety morderczego wyścigu Londyn-Paryż (dystans 417 km), patrz film powyżej.

 

Deska rozdzielcza Opel Ampera-e

Stan naładowania baterii na dotykowym wyświetlaczu centralnym, normalnie służącym systemowi multimedialnemu IntelliLink.

 

Samochodem elektrycznym w plener

Przy zasięgu 500 km realne stają się wyjazdy elektrycznym Oplem w plener.

 

Tył hatchbacka, auto elektryczne

Ulubione przez Europejczyków nadwozie hatchback. Samochód elektryczny dla Kowalskiego.

 

Przestronna kabina elektrycznego Opla

Przestronna, 5-osobowa kabina elektrycznego Opla.

 

Bateria akumulatorów Ampery B

Podpodłogowa bateria akumulatorów Ampery-e.

 

Cena

Cena nowej Ampery-e w Niemczech od ok. 40k Euro. W Polsce Ampera-e nie jest oferowana jako nowa w salonach. Z czasem mogą napłynąć używane z Niemiec.

 

Zobacz też: modele elektryczne Opla

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

BAIC Beijing 7 Luxury 1.5 177KM AT7 2WD

BAIC Beijing 7 Luxury 1.5 177KM AT7 2WD

benzyna, skrzynia automat, kolor Blue, '2024

Cena 166 800  zł

Zobacz

BAIC Beijing 5 Luxury 1.5 177KM AT7 2WD

OFERTA DNIA

BAIC Beijing 5 Luxury 1.5 177KM AT7 2WD

benzyna, skrzynia automat, kolor Jasnoniebieski, '2024

Cena 130 800  zł

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

Używane

Opel Movano L3H2 2.3 CDTI VAT23%

Diesel , 2021 , skrzynia manualna , kolor biały

od 77900 cena netto

Zobacz

Volkswagen Golf 1,5 TSI 130KM, masaż, ACC, salon Polska, 1 właściciel

benzyna , 2019 , skrzynia manualna , kolor czarny metallic

od 69900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

 

Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!

07.2024

Torres eVX tył, jazda próbna

SsangYong Torres eVX przód, jazda próbna

Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.

Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.

SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.

Umów jazdę

Cena Torresa EVX



Więcej o Amperze

Ampera A
Nowa Ampera B 2017

 

pdf Katalog Ampera A

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:
Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Ocenili nas

"

Od dwóch tygodni jesteśmy posiadaczami Opla Zafiry, którego kupiliśmy w Dixi-Car. Przy załatwianiu ubezpieczenia i finansowania pomogły nam Panie: Ewa Chrzanowska i Agnieszka Szymańska, a przy wyborze, zakupie i odbiorze samochodu Panowie: Piotr Damaziak i Łukasz Sosiński. Wszystko odbyło się sprawnie i miło, więc jesteśmy bardzo zadowoleni. Dziękujemy i pozdrawiamy.

"

Więcej opinii



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowy SsangYong KGM Actyon w polskim salonie