Ampera-e nie była oferowana w Polsce, ale od 2019 jest Corsa‑e
W sieci autoryzowanych salonów Opla w Polsce nie była sprzedawana Ampera B.
Co w zamian, co pozwoliłoby obniżyć koszty jazdy?
Ampera-e ma mieć zasięg do 500 km na bateriach, silnik 204 KM, doskonałe przyspieszenie i cenę niższą niż Ampera A. W sprzedaży w 2017 r. Na ile będzie popularna w Polsce?
Ampera-e (Ampera B) ma szansę być pierwszym elektrycznym Oplem naprawdę dla Kowalskiego. Po pierwsze dlatego, że zasięg na bateriach staje się już praktyczny - przekracza nawet 500 km - o 100 km więcej niż najlepszy jeżdżący dziś po ulicach konkurencyjny samochód z tego segmentu. Po drugie - bo cena ma być "ziemska" - w Niemczech mówi się o 33 tys. Euro. Ale... raz że to początek produkcji modelu, później samochód może być tańszy. Dwa - używane Ople w Polsce są z reguły tańsze niż w Niemczech.
Porówanie zasięgu na bateriach: Opel Ampera-e kontra Renault Zoe, BMW i3, VW e-Golf, Nissan Leaf.
(wstępne)
Ampera B | |
---|---|
Moc silnika elektrycznego równowartość spalinowego | 150 kW/204 KM |
Moment obrotowy | 360 Nm |
Pojemność baterii | 60 kWh |
Układ baterii | płasko, pod podłogą |
Osiągi | |
Przyspieszenie 0-50 km/h | 3,2 s |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,3 s |
Przyspieszenie 80-120 km/h | 4,5 s |
Zasięg na bateriach, bez ładowania wg NEDC - New European Driving Cycle | powyżej 500 km |
Zasięg na bateriach, bez ładowania wg WLTP - Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure | powyżej 380 km |
Ładowanie baterii |
|
30-minutowe ładowanie z ulicznej stacji daje zasięg |
150 km |
90-minutowe ładowanie z ulicznej stacji daje zasięg |
300 km |
Ładowanie z gniazdka 240V w domu | tak |
Ampera B przejechała 417-kilometrową trasę z Londynu do Paryża, po czym komputer pokładowy wciąż pokazywał zasięg 80 km. Konkurencyjne elektryczne modele nie zdołały pokonać całej trasy - pokazuje to film.
Pod podłogą, dzięki temu w samochodzie jest 5 miejsc, duży bagażnik. Typowy hatchback klasy kompakt. Plus środek ciężkości położony nisko - dobrze. Baterie usztywniają nadwozie, poprawiają bezpieczeństwo w razie wypadku.
Opel milczy w temacie silnika spalinowego. Z jednej strony przy przebiegu 400-500 km bez ładowania Ampera B z samym silnikiem elektrycznym poradzi sobie. Z drugiej strony - co z wyjazdem na Mazury, gdzie niekoniecznie napotkamy stację ładowania? Oczywiście Amperę można ładować z gniazdka 240V. Na filmie widać tylko silnik elektryczny.
W Amperze będzie m.in. system multimedialny IntelliLink (duży, dotykowy wyświetlacz) z obsługą Android Auto i Apple CarPlay. Do tego GM-owy system OnStar (obecnie Opel Connect).
Elektryczna Ampera-e na ulicach Paryża, pod Wieżą Eiffla. Jako jedyna dotarła do mety morderczego wyścigu Londyn-Paryż (dystans 417 km), patrz film powyżej.
Stan naładowania baterii na dotykowym wyświetlaczu centralnym, normalnie służącym systemowi multimedialnemu IntelliLink.
Przy zasięgu 500 km realne stają się wyjazdy elektrycznym Oplem w plener.
Ulubione przez Europejczyków nadwozie hatchback. Samochód elektryczny dla Kowalskiego.
Przestronna, 5-osobowa kabina elektrycznego Opla.
Podpodłogowa bateria akumulatorów Ampery-e.
Cena nowej Ampery-e w Niemczech od ok. 40k Euro. W Polsce Ampera-e nie jest oferowana jako nowa w salonach. Z czasem mogą napłynąć używane z Niemiec.
Zobacz też: modele elektryczne Opla
OFERTA DNIA
Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!
07.2024
Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.
Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.
SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.