Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Gama modeli elektrycznych OPEL

SsangYong Torres EVX, premiera, dni otwarte

Elektryk elektrykowi nie równy, a Opel zmierzył się już z dwoma trudniejszymi rodzajami - hybrydą ładowaną z gniazdka (PHEV) i samochodem o zasilaniu bateryjnym (EV), zostawiając na razie z boku przypadek prostszy, czyli klasyczną hybrydę. Które elektryczne modele Opla dostępne są w Polsce, w salonach Dixi‑Car? Jakie są 'za i przeciw'? Jakie są plany Opla w kwestii elektryfikacji brakujących modeli?

Sprawdź ceny elektryków:

 

pdf Kompendium elektryków OPEL

ładowanie • wydłużanie trwałości baterii • tryby jazdy • zasięg • zdalne zarządzanie

 

 

Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!

07.2024

Torres eVX tył, jazda próbna

SsangYong Torres eVX przód, jazda próbna

Premiera eVX-a 12-20 lipca 2024. Zapraszamy do Dixi-Car! Zobacz zaproszenie

Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.

Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.

SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.

Umów jazdę

Cena Torresa EVX

 

 

Są dopłaty do elektryków!

Również leasingi i najmy

Dopłata PLN elektryczny SsangYong Torres EVX

Elektryczny SsangYong Torres eVX. Zobacz ceny.

Ministerstwo Klimatu ogłosiło program dopłat do samochodów elektrycznych "Mój elektryk". Dopłatę może uzyskać klient indywidualny lub firma. Zeroemisyjny elektryk koreańskiegoi SsangYonga - Korando e-Motion - kwalifikuje się do dopłaty. Dopłata na samochód osobowy wynosi 18 750 zł lub 27 000 zł, w zależności od rocznego przebiegu i tego, czy masz Kartę Dużej Rodziny.

Samochody hybrydowe - z baterią + silnikiem spalinowym - nie są objęte dofinansowaniem.

Dopłata na Samochód osobowy

  • Dopłata 18 750 zł - dla klientów indywidualnych i firm, jeśli roczny przebieg kupowanego samochodu elektrycznego wyniesie do 15 tys. km
  • Dopłata 27 000 zł - dla klientów indywidualnych i firm, jeśli zadeklarujesz roczny przebieg powyżej 15 tys. km. Jeśli masz Kartę Dużej Rodziny, roczny przebieg może być poniżej 15 tys. km, a i tak otrzymasz dopłatę 27k
  • Do wyboru: SsangYong Torres EVXSsangYong Korando e-Motion

Samochody dostawcze

  • Dopłata 20% ceny samochodu (nie więcej niż 50 tys. zł) - jeśli roczny przebieg kupowanego samochodu elektrycznego wyniesie do 20 tys. km
  • Dopłata 30% ceny samochodu (nie więcej niż 70 tys. zł) - jeśli zadeklarujesz roczny przebieg kupowanego samochodu elektrycznego > 20 tys. km

Uwagi

  • Wniosek o dofinansowanie złóż online w Generatorze Wniosków na https://gwd.nfosigw.gov.pl/. Przy zakupie samochodu na własność, wniosek składamy po zakupie, bo trzeba dołączyć fakturę. Przy leasingu składamy jednocześnie wniosek o leasing i dotację.
  • Dopłata jest przekazywana po zakupie samochodu, zapłacie i ubezpieczeniu pojazdu.
  • Leasingi również są objęte dofinansowaniem (opłata wstępna i transferowa, nie raty). W przypadku leasingu, wniosek o dofinansowanie składamy nie w NFOŚiGW, tylko w banku/firmie leasingowej. NFOŚiGW publikuje na swojej stronie informację o bankach i firmach leasingowych uczestniczących w programie "Mój elektryk".
  • Najem długoterminowy również korzysta z dotacji "Mój elektryk", o ile najem spełnia warunki leasingu operacyjnego.
  • Samochody zarejestrowane na dealera objęte są dopłatą z programu "Mój elektryk", jeśli ich przebieg nie przekracza 50 km. My, w Dixi‑Car, miewamy pulę samochodów zarejestrowanych na naszą firmę i pilnujemy, by ich przebieg nie przekraczał owych 50 km. Zapraszamy.
  • Ponadto kupując samochód elektryczny m.in.: jesteś zwolniony z akcyzy, możesz korzystać z buspasów, nie płacisz za parkowanie w strefach płatnego parkowania.
  • NFOŚiGW planuje uruchomienie programu dofinansowań do stacji ładowania.

pdf Ludzkim głosem

Zapraszamy do zamawiania samochodów elektrycznych w salonie SsangYong Dixi-Car!

 

Salon Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 4

 

Dotacja to niejedyna korzyść związana z poruszaniem się elektrykiem. Inne to możliwość jazdy buspasami, darmowe parkowanie, prawo wjazdu na obszary zamknięte dla samochodów spalinowych na zielonej tablicy rejestracyjnej. Kierowcy samochodów elektrycznych zostaną zwolnieni z opłat za przejazd autostradami w Polsce. Dodatkowo - kalkulatory kosztów zakupu e-auta, kosztów podróży oraz mocy instalacji fotowoltaicznej niezbędnej do ładowania samochodu elektrycznego w domu zieloną energią - w ramach kampanii zorganizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych i Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu, wspieranej przez samorządy i wiele instytucji, pod patronatem Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Infrastruktury.

Źródło: Rzeczpospolita

Auto elektryczne w praktyce - w odcinkach

 

 

 

 

Model Opla
Lata produkcji
Typ napędu
Segment
  Fakty
Corsa-e 2019- BEV - bateryjny B, hatchback
Astra Hybrid 2022- PHEV - hybryda ładowalna z gniazdka C, hatchback, kombi
Grandland Hybrid 2019- PHEV - hybryda ładowalna z gniazdka C, crossover
Mokka-e
2021- BEV B, crossover
Combo‑e Life/Cargo 2021- BEV C, kombivan
Vivaro-e 2020- BEV D, LCV
Zafira-e Life 2021- BEV C/D, MPV
Movano-e 2021- BEV E, LCV
Rocks-e 2021- BEV A, SUM
Ampera-e 2017-2019 bateryjny (zasięg do 383 - 520 km w zależności od metody pomiaru) B, crossover
Ampera 2011-2014 Plug-in hybrid - PHEV, lub wg niektórych EREV (extended range electric vehicle). Napęd bateryjny - zasięg do 80 km; potem załącza się spalinowy generator prądu (zasięg do 500 km) C, hatchback
GM EV1 1996-1999 bateryjny (zasięg do 230 km) 2-os. coupe
  Plany, spekulacje
Insignia C 2021 ? PHEV D
pozostałe modele Opla do 2024 każdy model ma mieć wersję bateryjną lub PHEV; wersje tylko z silnikiem spalinowym pozostaną w ofercie  

Porównaj osiągi i koszty eksploatacji

 

 

 

 

Elektryczna Corsa‑e z Dixi‑Car jedzie do Tuszyna

Elektryczna Corsa salon sprzedaż klienci

Elektryczna Corsa‑e będzie jeździć po Tuszynie i województwie łódzkim. Klienci wybrali Dixi‑Car, bo elektryk był u nas dostępny od ręki. Salon w Raszynie k. Warszawy od Tuszyna dzieli 140 km, a zasięg elektrycznej Corsy to do ok. 330 km wg WLTP i 450 km wg NEDC.

Wyróżniające się zielone tablice dają przywileje: można jeździć buspasami, bezpłatnie parkować w strefie płatnego parkowania, zatrzymywać się przy publicznych stacjach ładowania (parkować w trakcie ładowania baterii). Można też samochodem zeroemisyjnym wjechać do strefy czystego transportu.

Klienci odebrali Corsę, gdy na zewnątrz było lekko powyżej 0 st. C. Jak w elektryku rozwiązano ogrzewanie kabiny? Zapraszamy na jazdę próbną do Dixi‑Car.

Zobacz gamę samochodów elektrycznych

 

Gotowy? Porozmawiajmy.

Salon Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 4

Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.

 

 

Nowa Corsa-e

 

Elektryczna Corsa podłączona do stacji ładowania

Corsę-e można ładować ze stacji ulicznej (również szybkie ładowanie), jak i w garażu z wallbox'a.

Nowa Corsa F, czyli szósta generacja, jest dostępna zarówno z silnikami spalinowymi (benzyna, Diesel), jako 'Corsa', jak i z napędem elektrycznym, jako 'Corsa-e'. Oto dane techniczne wersji elektrycznej:

Kompendium Corsy szóstej generacji

Zobacz OPŁACALNOŚĆ

 

Przekrój Opel Corsa-e, silnik elektryczny, baterie

Przekrój przez Corsę-e, czyli wersję elektryczną. Bagażnik o pełnej pojemności, dzięki ulokowaniu baterii w miejscu, gdzie tradycyjnie był zbiornik paliwa oraz pod przednimi fotelami.

 

 

 

 

Nowy Grandland X Hybrid

 

Opel PHEV

Opel Grandland X - ładowalna z gniazdka hybryda.

W odróżnieniu od wielu hybryd (tych nie ładowanych z gniazdka), Grandlandem X można jeździć w trybie czysto elektrycznym i można go doładowywać z gniazdka:

Kompendium Grandlanda X PHEV

 

Przekrój Opel Grandland X Hybrid, silnik elektryczny, baterie

Przekrój przez Grandlanda X Hybrid4. Bagażnik o pełnej pojemności, dzięki ulokowaniu baterii pod tylną kanapą po lewej stronie. Zwraca uwagę silnik elektryczny na tylnej osi. Złącze do ładowania samochodu na lewym tylnym błotniku, wlew paliwa na prawym.

 

 

Co mówi domowe gniazdko (o czasie ładowania)?

Jakie masz gniazdka w domu? Które gniazdko pozwala jak szybko naładować samochód elektryczny? I czy są samochodowe kable pod każde z tych gniazdek? I dlaczego pomimo obecności 'siły' w garażu, ludzie i tak montują wallbox?

Rodzaje gniazdek domowych

Gniazdko a czas ładowania

Łatwo policzyć, ile potrwa ładowanie z każdego z domowych gniazdek. Bierzemy pojemność baterii samochodu, w Oplu jest to najczęściej 50kWh przy elektryku i np. 13,2 kWh przy hybrydzie (Grandland PHEV).

Teraz dzielimy pojemność baterii np. 50 kWh przez wydajność gniazdka, np. 3,7 kW (na rys. powyżej wydajność jest zapisana na czerwono). Wychodzi 13 godzin. Trzynaście godzin potrwa w teorii ładowanie baterii Opla Corsy-e od zera do pełna. Jednak rzadko rozładowujemy baterię samochodu do zera. Więc powinno być szybciej.

Do których domowych gniazdek są kable?

W standardzie z nowym Oplem otrzymujemy kabel do domowego gniazdka 230V, na rys. pierwszego od lewej. Jako docelowe rozwiązanie można ten kabel traktować przy autach hybrydowych PHEV. Przy elektrykach bateria jest za duża, żeby stale ładować ją z typowego domowego gniazdka 230V.

Przejściówki do ładowania samochodu elektrycznego

Jest możliwe ładowanie Opla z domowego gniazdka 400V (siła) przy pomocy jednego z adapterów z akcesoryjnej walizki Opla (w cennikach: 'Kabel ładowania uniwersalny 1,8-22 kW'). Ile potrwa takie ładowanie? Bateria o pojemności 50 kWh podzielić przez wydajność 11 kWh gniazda 3‑fazowego 400V typu siła. Wychodzi ok. 4,5 godziny. Jest to wartość teoretyczna, w praktyce końcowa faza ładowania może trwać dłużej.

Ponadto warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden szczegół. Na pokładzie samochodu mamy na stałe zabudowaną ładowarkę. Jeśli chcemy ładować z domowego gniazda 400V 'siła', to w samochodzie musimy mieć ładowarkę trójfazową, 11 kW. A co jeśli kupując samochód wybraliśmy ładowarkę jednofazową 7,4 kW? Będziemy ograniczeni mocą tejże ładowarki, czyli pomimo podłączenia naszego elektryka do gniazda trójfazowego, o wydajności 11 kW, albo nawet i 22 kW, i tak będziemy ładować samochód "z prędkością" 7,4 kW. Ile takie ładowanie potrwa? Jeszcze raz: pojemność baterii 50 kWh podzielić na 7,4 kW = ok. 6,75 godziny. Tyle wychodzi z wzoru.

Kupując samochód elektryczny warto zastanowić się, czy będziemy go ładować z gniazd trójfazowych. Podpowiadamy: prawie każdy będzie korzystał z prądu 3-fazowego, jeśli nawet nie w domu, to w publicznym punkcie ładowania. Prawie każdy powinien więc wybrać pokładową ładowarkę trójfazową, a nie jednofazową. Obydwie ładowarki są w cennikach pdf nowych Opli.

Dlaczego kable z wtyczką 'siła' są mało popularne?

Skoro większość domowych garaży posiada gniazdo 400V 3-fazowe, tzw. 'siłę', może zastanawiać niewielka popularność kabli pozwalających ładować samochód z takiego gniazda. Popularne są natomiast kable z wtykiem samochodowym (tzw. Typ 2) z obydwu stron kabla. Wtyki te pasują bowiem do ładowarek publicznych, ale także do domowych wallboxów. Są zoptymalizowane pod częste rozłączanie/podłączanie kabla. Ładowarki publiczne czy garażowe wallboxy są to urządzenia programowalne, w przeciwieństwie do gniazda typu 'siła'. Można zaplanować ładowanie nocą, itp.

 

Auto elektryczne w praktyce - w odcinkach

 

 

Stacja ładowania Opel Corsa-e

 

Czy Opel sprzedaje samochody elektryczne w oficjalnej sieci salonów w Polsce?

Porównanie zasięgu Opel Ampera i konkurencja

Porówanie zasięgu na bateriach: Opel Ampera-e kontra Renault Zoe, BMW i3, VW e-Golf, Nissan Leaf.

W 2018 r. odpowiedź brzmi 'Nie'. Natomiast w niektórych krajach europejskich sprzedaje Amperę-e - model czysto bateryjny, bez silnika spalinowego, z zasięgiem do 520 km. Z takim zasięgiem mogą się mierzyć jedynie górne modele Tesli, reszta konkurencji... pozostała w tyle. W latach 2020-2024 prawdopodobnie nastąpi elektryfikacja modeli Opla na dużą skalę. Przyjrzyjmy się rozwiązaniom elektryków, które stosował Opel od lat 90. do dziś. I skąd dane stanowisko polskiego importera. I na co się przygotować, gdy pojazdy elektryczne dotrą już do polskich salonów.

 

Hybryda, PHEV czy napęd bateryjny?

Różni producenci poszli w różnych kierunkach i dziś - ponad 20 lat od pojawienia się na rynku pierwszych współczesnych pojazdów elektrycznych/hybrydowych - widać jak trudna jest to materia. Choćby po tym, jak niewiele wciąż na ulicach samochodów elektrycznych. Najwięcej, w Polsce, jest klasycznych hybryd. Bo naprościej taką zbudować. Czy jest ona opłacalna dla użytkownika?

 

Klasyczna hybryda - w to Opel nie wszedł

W klasycznej hybrydzie podstawą napędu jest nadal silnik spalinowy. Mamy jednak też i silnik elektryczny, z reguły o mocy od 10 KM wzwyż, załączający się przy przyspieszaniu, lub przy "przetaczaniu się" samochodu w korku ulicznym. Z kolei przy hamowaniu odzyskiwana jest energia i ładowany akumulator.

Bateria NiMH lub Li-Ion, zlokalizowana w okolicach bagażnika, odpowiada pod względem pojemności i ilości zajmowanego miejsca jednemu lub dwóm klasycznym akumulatorom rozruchowym (65Ah), niemniej zamiast napięcia 12V ma napięcie 100-200 i więcej Volt, więc i pojemność aku w hybrydzie klasycznej nie będzie 65Ah, tylko ok. 6,5Ah - w uproszczeniu ;)

Niektóre klasyczne hybrydy potrafią pokonać w trybie akumulatorowym dystans do 2 km, po czym akumulator ulegnie rozładowaniu. Jak z tego wynika sensem tego typu konstrukcji nie jest jazda na akumulatorach, lecz spłaszczanie "pików" zapotrzebowania na moc przy gwałtownym przyspieszaniu, a także wyłączanie jednostki spalinowej przy jeździe 10 km/h w gęstym ruchu miejskim, by "nie smrodzić". Co więcej komputer stara się utrzymać tylko ok. 60% poziom naładowania baterii, by zachować w aku miejsce na prąd powstający przy hamowaniu i by wydłużyć żywotność baterii.

Spalanie benzyny w hybrydach klasycznych oscyluje w granicach 3,5-4,5 l/100 km, czyli oszczędzamy 1-2 l/100 km względem konwencjonalnego napędu spalinowego. Z drugiej strony nowe Diesle nie-hybrydy też palą te 3,5 l.

W klasycznych hybrydach nie przewiduje się ładowania akumulatora z gniazdka, akumulator jest doładowywany przez silnik spalinowy w trakcie jazdy. Jest to więc samochód praktyczny w polskich warunkach (mieszkanie w bloku, parkowanie na ulicy).

Takie podejście do samochodu elektrycznego jest najtańsze, najmniej rewolucyjne i skutkujące niewielką oszczędnością paliwa kopalnego. Producenci japońscy idą tą drogą od ok. 1997 - 2000 r. Opel nie miał i nie ma w ofercie klasycznej hybrydy. Skupiał się na dwóch bardziej zaawansowanych rodzajach pojazdów elektrycznych: PHEV i napędzie bateryjnym.

 

Opel Ampera-e (2017-) - samochód bateryjny (BEV)

EV Opel Ampera-e

W europejskich salonach Ampera-e znalazła się w 2017 r. i wkrótce stało się jasne, że wyprzedziła możliwości polskiego rynku. Jako samochód zasilany wyłącznie z baterii, pomimo rewelacyjnego zasięgu do 520 km, cierpi z powodu praktycznie braku w Polsce ulicznych stacji ładowania. Na to nakłada się procent miejskiej ludności (potencjalnych klientów) zamieszkałej w blokach (brak możliwości naładowania samochodu w garażu). Cena na poziomie 30-40 tys. Euro za pojazd klasy B (czyli taki jak Corsa), przy cenocentrycznym polskim rynku, też wpłynęła na stanowisko importera.

Więcej o Amperze-e

 

  Ampera (2011-2014) Ampera-e (2017-)
Klasa samochodu C, kompakt B, subkompakt, 5-drzw. kammback/hatchback
dług./szer./wys. 4498/1791/1439 mm 4164/1854(2039)/1594 mm
lusterka złożone (rozłożone)
Napęd hybryda ładowana z gniazdka (PHEV) bateryjny (EV)
Skrzynia biegów elektryczna;
powyżej 48 km/h w niektórych sytuacjach silnik spalinowy może mieć mechaniczne połączenie z osią przednią
jednobiegowa
Masa samochodu 1721 kg 1625 kg
Liczba miejsc 4 5
Pojemność bagażnika 310-1005 l 381-1274 l
Napęd elektryczny
Zasięg przy zasilaniu bateryjnym 56-83 km (w zależności od metody pomiaru) 423 km (wg WLTP)
520 km (wg NEDC)
Akumulator Li-Ion
16 kWh (lata 2011-12)
16,5 kWh (2013-14)
Li-Ion, 60 kWh
Masa akumulatora 197 kg 440 kg
Czas ładowania stacja ładowania (opcja) - 4 godz.
przewodem 10A z gniazdka w domu - ok. 6 godz.
przewodem 6A z gniazdka w domu - ok. 11 godz.

9,3 godz. (Level 2, 240V)

1 godzina ładowania dodaje ok. 30­50 km zasięgu

Ponadto z ulicznej stacji można dodać 140 km zasięgu w 30 minut lub naładować baterię do 80% pojemności w ciągu godziny (wymagany zakup odpowiedniej opcji)

Ładowanie z gniazdka w domu tak, bez ładowarki, fabrycznym kablem tak,
pod podłogą bagażnika jest ładowarka
Standard ulicznej stacji ładowania   SAE Combo DC Fast Charge
Moc silnika elektrycznego 111kW/150KM 150kW/204KM
Moment obrotowy silnika elektrycznego 370 Nm 360 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h ok. 9,5 s 7,3 s
Przyspieszenie 80-120 km/h   4,5 s
Prędkość maksymalna 160 km/h 146 km/h
Napęd spalinowy
Silnik spalinowy 1.4 63kW/86KM, załącza się po rozładowaniu baterii, napędza generator elektryczny o mocy 55kW. Koła napędzane są przez przekładnię elektryczną, i jednocześnie ładowany jest akumulator. Przy prędkościach powyżej 48 km/h silnik spalinowy może mechanicznie napędzać koła. -
Zbiornik paliwa 35 l  

 

Opel Ampera (2011 - 2014) - PHEV, hybryda ładowana z gniazdka, wg innej klasyfikacji EREV

Plug-in hybryda Opel Ampera

Opel Ampera ma się świetnie na amerykańskim rynku, gdzie jest już w sprzedaży druga generacja (Chevrolet Volt).

'Duża' Ampera to samochód klasy C (kompakt), jeżdżący częściej poza miastem, przez to predestynowany do formatu PHEV, czyli plug-in hybrid - hybryda ładowana z gniazdka. Pojazd kwalifikuje się też jako EREV (Extended Range Electric Vehicle) - w tym formacie silnik spalinowy napędza tylko generator prądu, nie ma mechanicznego połączenia z kołami jezdnymi samochodu. Zachowany został w Amperze pierwszej generacji silnik spalinowy, czyli możemy takim samochodem śmignąć na trasie Warszawa - Poznań i nie martwić się po drodze o brak stacji ładowania, czy też czas oczekiwania na pełne naładowanie na takiej stacji.

pdf Katalog Ampera A

 

Więcej o Amperze

 

 

GM EV1 - bateryjny (1996-1999)

Samochody elektryczne GM EV1 na lawecie

Policja ochrania kilkuletnie GM EV1 przed ich wyruszeniem w ostatnią drogę. Fot. Plug in America/Wikipedia

By zrozumieć, z jakimi barierami mierzy się napęd elektryczny, warto prześledzić historię protoplasty elektrycznych Opli - jedynego w historii samochodu sprzedawanego pod marką General Motors. GM EV1 miał czysto bateryjny napęd, tradycyjne kwasowo-ołowiowe akumulatory (16,5-18,7 kWh o masie 590 kg), później zmienione na NiMH (26,4 kWh) i zasięg 112-230 km na jednym ładowaniu. Nie można go było mieć na własność, był dostępny w najmie za $349 - 574/miesiąc w wybranych miastach USA.

Rewolucyjny samochód został wycofany z rynku w 2002 r., większość z 1117 samochodów zniszczona, kilkadziesiąt egzemplarzy przekazano ze zdezaktywowanym napędem do muzeów i instytucji publicznych. Lawety wywożące ledwie kilkuletnie GM EV1 do salvage yards czasem potrzebowały eskorty policji - użytkownicy kochali swoje elektryki. Skąd taka decyzja GM?

Jak nie wiadomo o co chodzi, chodzi o...

 

Czy warto czekać na elektryczne Ople?

Ostatnie 20 lat pokazuje, że przed samochodami elektrycznymi jeszcze długa droga, a szczególnie dotyczy to Polski. Decydując się w Polsce na samochód elektryczny warto wziąć pod uwagę:

 

Update z listopada 2018

Opel ogłasza szkolenia dla pracowników autoryzowanych salonów i serwisów. Pracownicy m.in. Dixi-Car w trybie pilnym mają się uczyć, jak postępować z instalacjami wysokonapięciowymi w samochodach, a w materiale padają daty: wprowadzenie pierwszych modeli PHEV i BEV Opla "do 2020 r.", zelektryfikowanie gamy modelowej - "lata 2020-24"...

Mówimy o salonach/ASO w Polsce.

Co elektryki zmienią dla pracowników dealerstw?

 

Samochody elektryczne z pewnością staną się popularne. Jeśli marzysz o elektrycznym napędzie 'już' i chcesz naprawdę przysłużyć się 'planecie', może rower? Dobry elektryk kosztuje od 5 tys. zł. Co do samochodu, proponujemy:

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

SsangYong Torres Wild AT6 4x4 1.5 163KM

SsangYong Torres Wild AT6 4x4 1.5 163KM

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Cherry Red, '2023

w cenie pakiet ubezpieczenie za 0 zł Generali

Cena 196800  zł

Zobacz

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 4x4

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 4x4

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Space Black, '2023

w cenie pakiet ubezpieczenie za 0 zł Generali

Cena 171 900  zł

Rata od  1882 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

Używane

SsangYong Tivoli Adventure Plus 1.5 163KM AT6 2WD

benzyna , 2023 , skrzynia automat 6-bieg. , kolor Grand White

od 110000

Zobacz

Opel Corsa F 1.2T 100KM Elegance Navi Kamera Salon PL

benzyna , 2022 , skrzynia manualna , kolor bordowy metalic

od 69900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

Słowniczek

NEDC New European Driving Cycle - nowy europejski cykl jazdy. Norma pomiarów emisji spalin i zużycia paliwa obowiązująca do 2017 roku.

WLTP Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure - ogólnoświatowa znormalizowana procedura badań lekkich pojazdów. Nowa metodologia określania emisji spalin i zużycia paliwa.

LEV Low Emission Vehicle - samochód o niskiej emisji spalin, samochódy elektryczny albo hybryda plug-in.

BEV Battery Electric Vehicle - samochód elektryczny, auto posiadające jedynie napęd elektryczny i zasilane przez prąd zgromadzony w baterii.

PHEV Plug-in Hybrid Electric Vehicle - samochód hybrydowy ładowany z gniazdka. Samochód z napędem hybrydowym, używającym dwóch silników: spalinowego oraz elektrycznego, przy czym baterie można ponownie naładować podłączając do źródła prądu.

HEV Hybrid Electric Vehicle - samochód hybrydowy. Auto posiadające silnik spalinowy oraz elektryczny, a także akumulatory, które ładują się wyłącznie podczas jazdy.

ICE Internal Combustion Engine - silnik ze spalaniem wewnętrznym. Tradycyjny silnik spalinowy na paliwa kopalne - benzynę, olej napędowy, LPG, CNG.

 

 

Centrum Inżynierskie w Rüsselsheim staje się laboratorium e-mobilności

Stacja ładowania samochodu elektrycznego Opel EV

Centrum Inżynierskie Opla w Rüsselsheim otrzymuje ponad 160 stacji ładowania samochodów elektrycznych. Firma Opel opracuje inteligentny system ładowania i infrastruktury dla samochodów elektrycznych.

Wspólnie z Uniwersytetem w Kassel oraz specjalizującymi się w infrastrukturze ładowania firmami FLAVIA IT i PLUG’n CHARGE Opel będzie prowadził badania nad idealną konfiguracją sieci elektroenergetycznej pod kątem przyszłych potrzeb.

To kolejny ważny etap w dążeniu firmy Opel do zajęcia czołowej pozycji w elektrycznej mobilności, czyli realizacji celu wyraźnie określonego w planie strategicznym PACE!. Do końca 2020 roku producent z Rüsselsheim będzie miał w swojej ofercie cztery zelektryfikowane modele. Do końca 2024 roku wszystkie modele Opla będą dostępne w odmianie zelektryfikowanej.

11.2018 | Źródło: motohigh.pl

Więcej o samochodach elektrycznych Opla

 

 

Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.

 

 

Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie

08.2023

Opinia liczba zamówień SsangYong Torres, tablica rejestracyjna WN

Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali

– pisze na:Temat, 24.07.2023.

 

Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.

– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.

 

Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.

– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.

 

Zobacz opinie



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowy Torres EVX z napędem elektrycznym już dostepny