Nowy Opel Astra L pojawiła się w polskich salonach w 2022 roku. Szósta generacja Astry występuje z nadwoziami hatchback i kombi.Jakie nowe rozwiązania ma Astra VI? Z jakimi napędami spalinowymi i elektrycznymi jest oferowana w Polsce? Co oferuje nowy system Intelli‑Drive 2.0? Ile czasu mija od zamówienia nowej Astry w Dixi‑Car do otrzymania samochodu ?
Spójrzmy na sytuację okiem osoby wybierającej w Polsce model segmentu C - uniwersalny, ponadczasowy kompakt, który sprawdzi się w mieście i na autostradzie. Dodatkowo insiderskie informacje z salonów Opel Dixi‑Car.
Astra wnosi do segmentu C innowacje spotykane w droższych samochodach. Relację aktualizujemy w miarę pojawiania się nowych informacji na temat Astry Model Roku 2022.
Z przodu już ów charakterystyczny półprzezroczysty panel, znak samochodu zelektryfikowanego. Silniki benzynowe i diesla też są.
Producent ogranicza liczbę przycisków w kabinie. Na fot. koło kierownicy nowej Astry.
Nowa Astra jest dla wymagających kobiet i mężczyzn.
Przy fotelach AGR, w nowej Astrze siedzi się o 12 mm niżej niż w poprzedniej generacji kompaktowego Opla. Sporty look & feel.
—Będzie bestsellerem i przyciągnie do marki Opel nowych klientów - mówi Michael Lohscheller, CEO Opla.
W kwaterze głównej Opla w Rüsselsheim, w Niemczech nowa Astra została zaprojektowana - zarówno projekt wizualny, jak i konstrukcja. W tamtejszej fabryce jest też produkowana, od jesieni 2021 roku. Z najwyższą precyzją - jak sygnalizuje Opel. Nowa Astra - made in Germany.
Astra hatchback. Mamy ofertę i wydajemy nową Astrę hatchback klientom. Astrę zaprezentował w Rüsselsheim 2 września 2021 nowy CEO Opla Uwe Hochgeschurtz, w obecności Jürgena Kloppa, 180 dziennikarzy na miejscu i ok. 500 przedstawicieli mediów online. Premiera nowej Astry L w Polsce, z napędem benzynowym, diesla i hybryda PHEV, miała miejsce jesienią 2021 roku. Dla salonów Opla na Mazowszu prezentacja Astry odbyła się 13.10.2021 w Julianowie k. Warszawy - zobacz video poniżej.
Nadwozie Kombi - w Dixi-Car od stycznia 2023. Na niemieckiej stronie Opla w kontekście nowej Astry kombi pada sformułowanie 'Konfiguriere deinen ab 2022' ('Skonfiguruj swoją od 2022'). Tradycyjnie konfigurator rusza zanim jeszcze samochód jest w salonie, na dodatek rynek niemiecki wyprzedza Polskę.
Ok. 2023 roku u dealerów pojawi się w pełni elektryczny, zeroemisyjny Opel Astra‑e. Obecnie dostępna jest hybryda PHEV, która pozostanie w ofercie po wejściu elektryka.
Oto opinia Jürgena Kloppa, który kierował egzemplarzem przedprodukcyjnym: —Jeszcze w kamuflażu, Astra VI PHEV zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Cicha, mocna, prowadzi się jak samochód sportowy. I ten design: solidny, innowacyjny, kreatywny. Opel zrobił dobrą robotę!
Ekstra niskie LED-owe lampy, czarny blitz Opla. Lampa biegu wstecznego nisko w zderzaku. Świeży design.
Wersja Kombi / Sports Tourer, co ciekawe, ma takie same lampy tylne jak hatchback. Ładne, smukłe lampy, ale rozwiązanie też praktyczne dla użytkownika.
Emblemat ASTRA na środku klapy bagażnika + nowy font.
Nowa Astra L jest zelektryfikowana w ten bardziej sprzyjający dla polskich klientów sposób, czyli jako PHEV, plug-in hybrid vehicle, ładowana z gniazdka hybryda. Z jednej strony można jeździć zeroemisyjnie, na samych bateriach. Z drugiej pozostaje silnik spalinowy, czyli można jechać na Mazury, do Berlina, etc. bez planowania postojów na ładowanie. Grandland jest drugim modelem PHEV w gamie Opla, natomiast w przewadze są modele bateryjne, te z przyrostkiem '-e', jak Corsa‑e, Mokka‑e, Combo‑e, Zafira‑e, Vivaro‑e, Movano‑e. Na samochody bateryjne oferowane jest dofinansowanie 'Mój elektryk'. Hybrydy są natomiast bardziej praktyczne w polskich realiach, szczególnie jeśli mieszkamy w budynku wielorodzinnym, nie mamy dostępu do stacji ładowania.
Nowa Astra ma dwie odmiany napędu hybrydowego, o różnych mocach (mocniejsza oddaje na koła 165 kW/225 KM). Wersje czysto spalinowe nowej Astry VI (benzyna/diesel) nadal są w sprzedaży.
Kierowco-centryczny kokpit Pure Panel. Opel podkreśla nowy, intuicyjny interfejs graficzny. Inżynierowie położyli nacisk na nieprzytłaczanie kierowcy i pasażerów informacjami. Jest mniej sub-menu.
Zegary Pure Panel drugiej generacji, czyli dwa ekrany LCD 10". Fizyczne przyciski i pokrętła np. klimatyzacji pozostają. Widoczny lewy nawiew kierowcy, zintegrowany z obudową zegarów.
Piąta generacja Astry, produkcja w latach 2015-2021, to model udany. Otrzymał tytuł Europejskiego Samochodu Roku. Astra V została zaprojektowana przez Opla, dla Europy, gdy Opel działał w strukturze General Motors. Czyli jest to model o korzeniach niemieckich. Chociaż lifting w 2019 roku przyniósł zmianę silników, to są to wciąż silniki niemieckie. Nowa, szósta generacja Astry to już produkt Stellantis. Kształtuje się jednak odrębność Opla w ramach grupy. Np. twardsze, bardziej sportowe zawieszenia są w Oplach. Kabiny, przód, tył samochodu też są inne.
Piąta generacja Astry jest już lżejsza niż była Astra IV, ma integracje smartfonowe, systemy bezpieczeństwa typu aktywny asystent pasa ruchu, czyli jest to też już model z nowego rozdania. Niemniej Astra VI ma wspomniany system Intelli‑Drive.
Sesja foto na torze.
Nowa Astra VI, model roku 2022 - linie nadwozia sportowo-techniczne. Opel chwali się kreską słupka C.
Jakość i design tapicerki - tylna kanapa nowej Astry VI.
Ceny samochodów rosły przez ostatnie dwa lata szybciej niż bywało to wcześniej i mogą rosnąć dalej. Dlaczego tak się dzieje, piszemy tu. Nowa Astra L nie może kosztować 50+ tys. zł, jak to bywało z Astrą jeszcze kilka lat temu. Już na fabrycznie nową Astrę V trzeba było wydać co najmniej 70+ tys. zł i to też tylko wybierając spośród egzemplarzy od ręki. Co się za tę sumę dostaje, to inna sprawa i tu trzeba widzieć jedną z przyczyn wzrostu cen. Nowa Astra VI ma jeszcze bogatszy standard (np. klimatronik, pełny LED, tzw. Pakiet Bezpieczeństwa, elektryczny hamulec postojowy) i cena to odzwierciedla.
Real foto gdzieś nad Renem.
Deska rozdzielcza nowej Astry złożona z dwóch dużych LCD, tzw. Pure Panel.
LED-owy reflektor pikselowy Astry L kształtem nawiązuje do nowej Mokki, ale konstrukcją, parametrami - do Insigni i nowego Grandlanda. Opel liderem i ekspertem w oświetleniu i fotelach.
Sportowa, "solidna" kreska nadwozia. Charakterystyczne dla modeli klasy wyższej wycięcie maski. Czarny dach - popularna w Europie opcja.
Opony 225/40R18 na nowych, dwubarwnych obręczach aluminiowych wykorzystujących motyw pentagonu, heksagon i trójkąty.
Model | Lata produkcji na rynek paneuropejski | Lata, w których model był oferowany jako "Classic" na wybranych rynkach | |
---|---|---|---|
Astra VI | 2021- | - | |
Astra V | 2015-2021 | - | |
Astra IV |
2009-2015 | wersja sedan, 2015-2019 | |
Astra III |
2004-2009 | 2009-2014 | |
Astra II | 1998-2004 | 2004-2009 | |
Astra I | 1991-1998 | 1998-2002 |
Update 08.2022
Nowa, szósta generacja Astry jest już w obydwu salonach Dixi‑Car. Zapraszamy na prezentację i jazdę próbną w obydwu lokalizacjach: Raszyn/Warszawa i Radom.
W salonie w Raszynie mamy do jazd próbnych zarówno wersję benzynową, jak i PHEV. W Radomiu - benzynę Turbo 130KM.
Przeskok między Astrą V a nową Astrą VI jest ogromny, choćby klimatyzacja elektroniczna, pełne oświetlenie LED i układ utrzymania w pasie ruchu w standardzie w nowej Astrze. W najbliższych tygodniach spodziewamy się coraz lepszej dostępności nowego modelu. Zamówienie możesz złożyć dziś w obydwu salonach. Zobacz real foto wersji Ultimate 130KM z 8‑bieg. automatem. Zapraszamy.
Salon Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 4
Opony premium 225/40R18, dwukolorowe felgi ze stopów. Wysokiej jakości design, pełne oświetlenie LED przód + tył.
BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!
03.2024
Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.
A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!