Że zmienił sie grill, to mało powiedziane. Pod nim automatycznie zamykające sie przesłony chłodnicy - górna niezależnie od dolnej - dla lepszej aerodynamiki.
Nowy Opel Astra V, model roku 2019 2020. Zmienia się gama silnikowa, dochodzą nowe 7- i 9-biegowe automatyczne skrzynie, by obniżyć spalanie i emisję. Sporo zmian 'niewidocznych': np. poprawione zawieszenie i układ kierowniczy, podgrzewana szyba przednia, ładowarka indukcyjna dla smartfonów czy kamera o większych możliwościach. Sprzedaż poliftingowej Astry hatchback/kombi w Dixi‑Car od września 2019. Poniżej listujemy wszystkie zmiany i zastanawiamy się, czy kupić obecną Astrę w lepszej cenie, czy też nową, ulepszoną, ale nieco droższą.
Nowa Astra poliftingowa już dziś spełnia normę emisji Euro 6d, która wejdzie dopiero w 2021 r.
Face lifting staje się pojęciem umownym pod koniec drugiej dekady XXI w., gdy skokowo obniżają się dopuszczalne limity emisji, z kolei śrubują się normy bezpieczeństwa i komfortu. Twarz Astry rzeczywiście zmienia się nieznacznie (smuklejszy chrom na atrapie), natomiast lista zmian w mechanizmach i kabinie każe przemyśleć znaczenie liter FL.
Względem modelu produkowanego do połowy 2019 roku, w nowej Astrze V, produkcja od poł. 2019 roku, zmiany są następujące:
Prędkościomierz wyświetlany na LCD - nowość po lifcie. Obrotomierz oraz wskaźniki temperatury silnika i poziomu paliwa pozostają analogowe.
Silnik 1.2 (odmiany o mocach 110, 130 lub 145KM) z wtryskiem bezpośrednim benzyny i chłodzonym cieczą koektorem wydechowym. Prawdopodobnie najpopularniejszy wśród polskich klientów. Spełnia przyszłą normę Euro 6d; niższe spalanie i emisja niż w silnikach Astry przedliftingowej.
9-biegowa automatyczna skrzynia - opcja w Dieslu 122KM.
Obniżone spalanie i emisja, m.in. dzięki poprawionej aerodynamice:
Astra hatchback Cd = 0.26
Astra kombi Cd = 0.25
nowa, poliftingowa Astra jest jednym z najlepiej aerodynamicznie dopracowanych kompaktów na rynku
dla poprawnienia aerodynamiki zmieniono (względem przedliftingowej Astry), m.in. osłonę spodu komory silnika, wahacze tylne, grill chłodnicy (chłodnica otrzymała automatycznie otwierające/zamykające się przesłony górną i dolną)
Nowa paleta silników spełniająca ostrzejszą normę Euro 6d, która wejdzie w 2021 r.:
benzyny 1.2 o mocach 110KM, 130KM lub 145KM, z manualem 6-biegowym oraz benzyna 1.4 145KM z automatem
Diesle 1.5 o mocach 105KM i 122KM; common rail pracuje pod ciśnieniem do 2000 bar
wszystkie silniki 3-cylindrowe, z doskonałym wyrównoważeniem dzięki wałkowi obracającemy się w kierunku przeciwnym niż wał korbowy
emisja CO2 i konsumpcja paliwa obcięta nawet o 19% (w zależności od silnika, od 5% do 19%); porównując z silnikami o zbliżonych mocach w Astrze przedliftingowej
wszystkie silniki benzynowe mają wtrysk bezpośredni paliwa do cylindrów, podobnie jak Diesle
wszystkie silniki są turbodoładowane; w Dieslach turbo ma zmienną geometrię łopatek (VGT) i aktywowane jest elektrycznie
Start&Stop - standard przy wszystkich silnikach
w benzynach kolektor wydechowy chłodzony cieczą chłodzącą silnika, zintegrowany w głowicy - takie rozwiązanie skutkuje szybszym nagrzewaniem się silnika oraz niższą emisją zaraz po starcie jednostki
w Dieslach oczyszczanie spalin poprzez pasywny katalizator utleniający, wtrysk AdBlue, katalizator SCR oraz filtr cząstek stałych (DPF); w benzynach jest GPF - filtr cząstek stałych dla benzyn. Teraz filtry te są niezawodniejsze i łatwiejsze w ew. serwisie - o ile do niego w ogóle dojdzie - niż dawniej.
Opel chwali się szybką reakcją silników na "wdepnięcie gazu do podłogi": 90% maks. momentu jest dostepne w ciągu 1,5 sek.
Skrzynie biegów:
po liftingu minimum to 6-biegowy manual; nie ma już w Astrze skrzyń 5-biegowych
nowa 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów - opcja w Dieslu 122KM
nowy 7-biegowy automat CVT - dedykowana, jedyna skrzynia dla benzyny 1.4 145KM. W przypadku tej skrzyni możliwa jest, i wykonalna w praktyce, zmiana biegów zarówno automatyczna jak i ręczna
Zmiany w podwoziu:
nowe amortyzatory, większy komfort przy zachowaniu jednak dość "dynamicznej" charakterystyki zawieszenia
opcjonalnie: sportowe zawieszenie ze sztywniejszymi amortyzatorami, bardziej bezpośrednim układem kierowniczym i z drążkiem Watta na tylnej osi
Zmiany w kabinie:
cyfrowy prędkościomierz, wyświetlany na LCD
nowa kamera przednia - mniejsza, z szybszym procesorem i większą rozdzielczością. Rozpoznaje więcej znaków (które wyświetlane są na desce), zauważa pieszych (a nie tylko inne pojazdy, jak to ma miejsce w Astrze przedliftingowej)
nowa kamera tylna (występuje razem z Multimedia Navi Pro) - poprawiona ostrość obrazu; lepszy jest kontrast, szczególnie w ciemnościach
infotainment nowej generacji: Multimedia Radio > Multimedia Navi > Multimedia Navi Pro. Szybsze, bardziej intuicyjne w obsłudze, nowocześniejszy interfejs i ikony
on-line nawigacja (Connected Navigation services): informacja o ruchu (korkach, utrudnieniach), aktualizacje map bez ich dokupywania
8-calowy ekran dotykowy w Navi Pro; obsługa komend głosowych
opcjonalnie: high-end'owe nagłośnienie Bose - 7 głośników, w tym RichBass subwoofer w bagażniku; cyfrowy amplifier zapamiętuje 8 profili dźwięku. Polecane dla lubiących słuchać zarówno z tylnej jak i przedniej kanapy
E-Call - czerwony przycisk SOS - łączność ze służbami w razie wypadku (wystrzelenie poduszki, napinaczy) lub łączność na żądanie w razie kłopotów (np. gdy widzimy czyjś wypadek)
bezprzewodowa, indukcyjna ładowarka smartfonów w konsoli środkowej
podgrzewana (elektrycznie) szyba przednia
Zmiany wizualne:
nowy grill (trójwymiarowy, jak pisze Opel)
pakiet stylizacyjny nadwozia High Gloss Black (błyszczący czarny), opcja
Niektóre z powyższych elementów wyposażenia to opcje.
Kiedy nowa Astra? Kiedy premiera w Polsce?
Produkcja poliftingowej Astry rusza w połowie 2019 r., również możliwość zamawiania jej w Dixi-Car. Importer, jak i nasze salony, mają jednak znaczący stock Astry dotychczasowej i jeśli cena gra rolę, warto z tego stocku korzystać póki jest. Nowa Astra będzie nieco droższa, bo development silników jest kosztowny. Większość silników w dotychczasowej Astrze, ze sztandarowymi 1.4 Turbo 125KM i 150KM, jest czterocylindrowa - dla niektórych klientów ma to znaczenie.
Poliftingowa Astra kombi. Tu w wersji z reflektorami LED-owymi IntelliLux.
Ceny nowej Astry V. I czy warto czekać...
Powyżej wylistowaliśmy wszystkie zmiany Astra po liftingu vs. przed liftingiem. Cała bateria systemów pozostaje bez zmian, m.in. LED-owe reflektory matrycowe, adaptacyjny tempomat, automatyczne hamowanie przed przeszkodą, asystent pasa ruchu, fotele ortopedyczne AGR z wentylacją i masażem. Nie jest więc tak, że samochód zmienia się całkowicie. Na pewno warto poczekać, jeśli uwrażliwiłeś(-aś) się na kwestie emisji - tu postęp jest znaczny. Drugą przesłanką czekania jest chęć zamówienia tzw. full-opcji - niemal wszystkiego z cennika - Dixi-Car ma takich klientów. Natomiast jeśli cena leży Ci na sercu, rozważ przedliftingowy model. Zwłaszcza, że z zewnątrz amiany są niewielkie.
Kabina poliftingowej Astry. Zwraca uwagę prędkościomierz wyświetlany na ekranie LCD.
Pod nowym grillem kryją się automatycznie zamykające / otwierające się przesłony chłodnicy.
Większość zmian pod maską, w kabinie, w zawieszeniu. Poliftingowa Astra Kombi (jak i hatchback) są doskonalsze.
Poliftingowy hatchback. Sprzedaż w Dixi-Car od połowy 2019 r.
Z tyłu poliftingowa Astra hatchback nie zmieniła się. Podobnie kombi. Ew. można dojrzeć udoskonalone wahacze tylnego zawieszenia, które zmniejszają turbulencje pod samochodem i poprawiają aerodynamikę. Porównaj ze zdjęciami Astry przedliftingowej.
Samar opublikował ranking najpopularniejszych nowych kompaktów w Polsce w 2018 roku. Astra - nr 1 wśród modeli "uniwersalnych" - dostępnych jako hatchback, sedan i kombi.
W 2021 Dixi‑Car urósł do roli czołowego dealera Opla w Warszawie. Wcześniej byliśmy kojarzeni z przedmieściami stolicy, kupowali samochody u nas właściciele podmiejskich willi i przedsiębiorcy. Sytuacja się zmienia - w marcu 2021 jesteśmy już pierwszym dealerem w Warszawie, pod względem sprzedaży nowych samochodów.
Nowa Insignia z Dixi-Car pod Narodową Galerią Sztuki Zachęta i pod Warszawską Nike ma nie tylko symbolizować związki Dixi‑Car z Warszawą. To przede wszystkim symbol otwarcia marki Opel zarówno na prących do przodu innowatorów, jak i czerpiących siłę z chlubnej przeszłości.
Opel ma propozycje dla obydwu grup - choćby nową Mokkę i Crosslanda. Zapraszamy!
Salon Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 1
Salon Radom
(48) 360 98 26 wew. 2
Demonstracyjny Opel Insignia Sports Tourer z Dixi-Car pod Pomnikiem Bohaterów Warszawy. Nike - bogini zwycięstwa.
Czy kupić nowy samochód 2023/2024? [Taniej nie będzie] Wywiad
Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy
Złota Kierownica w kategorii „Auta Kompaktowe i Crossovery”
Samochód Roku Internautów
Nagroda SafetyBest za poprawiające bezpieczeństwo reflektory LED.
Złota Kierownica dla najlepszego samochodu klasy kompakt.
Prasa o Astrze V
Auto Świat
„Lepsza – to widać, słychać i czuć” tak swój pierwszy polski test nowej Astry zatytułował Auto Świat. Podkreślono, że nową generację cechuje „dynamiczniejszy wygląd, lżejsze nadwozie, nowe zawieszenie i silniki”. Testowaną jednostkę napędową 1.4 150 KM określono jako „dynamiczną, cichą i oszczędną”. „Brawo!” – pisze Auto Świat i daje testowanemu modelowi pięć gwiazdek, czyli najwyższą możliwą notę.
Motor
„Nowe wcielenie kompaktowego Opla to najlepsza Astra, jaka do tej pory powstała” – podsumowuje swój pierwszy polski test Astry z silnikiem 1.4 125 KM Motor. Astra ma „dopracowany układ jezdny, obszerne wnętrze i jest dobrze wykonana, a nowy silnik przekonuje dynamiką i niedużym zużyciem paliwa”. „Volkswagen może już zacząć się bać” – tymi słowami kończy swój test Motor.
Auto Motor i Sport na okładce podsumował Astrę następującymi słowami ”zachwyca wyglądem, szokuje osiągami”, a artykuł na jej temat wymownie zatytułował „Lepsza niż myślisz”. Nowość od Opla zdaniem dziennikarzy „sprawnie przeskakuje z zakrętu na zakręt, dobrze hamuje, ma sporo miejsca także z tyłu i nieźle wygląda”. „To mocny konkurent dla innych popularnych kompaktów w na rynku” – podsumowuje Auto Motor i Sport.
Pięć gwiazdek w teście zderzeniowym dla Astry V.
Ocenili nas
"
Jestem bardzo zadowolony z zakupu samochodu u Państwa. Pan Marcin Hoffman jest doskonałym sprzedawcą. Z pewnością polecę Państwa salon innym osobom. Pozdrawiam, :)