Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Astra MR 2019/2020. Co się zmienia?

Nowy Opel Astra V 2019 2020

Że zmienił sie grill, to mało powiedziane. Pod nim automatycznie zamykające sie przesłony chłodnicy - górna niezależnie od dolnej - dla lepszej aerodynamiki.

Nowy Opel Astra V, model roku 2019 2020. Zmienia się gama silnikowa, dochodzą nowe 7- i 9-biegowe automatyczne skrzynie, by obniżyć spalanie i emisję. Sporo zmian 'niewidocznych': np. poprawione zawieszenie i układ kierowniczy, podgrzewana szyba przednia, ładowarka indukcyjna dla smartfonów czy kamera o większych możliwościach. Sprzedaż poliftingowej Astry hatchback/kombi w Dixi‑Car od września 2019. Poniżej listujemy wszystkie zmiany i zastanawiamy się, czy kupić obecną Astrę w lepszej cenie, czy też nową, ulepszoną, ale nieco droższą.

Nowa Astra poliftingowa już dziś spełnia normę emisji Euro 6d, która wejdzie dopiero w 2021 r.

 

Dzieje się

 

 

 

Nowa Astra V w pigułce

Face lifting staje się pojęciem umownym pod koniec drugiej dekady XXI w., gdy skokowo obniżają się dopuszczalne limity emisji, z kolei śrubują się normy bezpieczeństwa i komfortu. Twarz Astry rzeczywiście zmienia się nieznacznie (smuklejszy chrom na atrapie), natomiast lista zmian w mechanizmach i kabinie każe przemyśleć znaczenie liter FL.

Względem modelu produkowanego do połowy 2019 roku, w nowej Astrze V, produkcja od poł. 2019 roku, zmiany są następujące:

Cyfrowy prędkościomierz, zegary Opel Astra K

Prędkościomierz wyświetlany na LCD - nowość po lifcie. Obrotomierz oraz wskaźniki temperatury silnika i poziomu paliwa pozostają analogowe.

 

Silnik benzynowy 1.2 Astra 2019 2020

Silnik 1.2 (odmiany o mocach 110, 130 lub 145KM) z wtryskiem bezpośrednim benzyny i chłodzonym cieczą koektorem wydechowym. Prawdopodobnie najpopularniejszy wśród polskich klientów. Spełnia przyszłą normę Euro 6d; niższe spalanie i emisja niż w silnikach Astry przedliftingowej.

 

9AT, 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów Astra V po lifcie

9-biegowa automatyczna skrzynia - opcja w Dieslu 122KM.

  • Obniżone spalanie i emisja, m.in. dzięki poprawionej aerodynamice:
    • Astra hatchback Cd = 0.26
    • Astra kombi Cd = 0.25
    • nowa, poliftingowa Astra jest jednym z najlepiej aerodynamicznie dopracowanych kompaktów na rynku
    • dla poprawnienia aerodynamiki zmieniono (względem przedliftingowej Astry), m.in. osłonę spodu komory silnika, wahacze tylne, grill chłodnicy (chłodnica otrzymała automatycznie otwierające/zamykające się przesłony górną i dolną)
  • Nowa paleta silników spełniająca ostrzejszą normę Euro 6d, która wejdzie w 2021 r.:
    • benzyny 1.2 o mocach 110KM, 130KM lub 145KM, z manualem 6-biegowym oraz benzyna 1.4 145KM z automatem
    • Diesle 1.5 o mocach 105KM i 122KM; common rail pracuje pod ciśnieniem do 2000 bar
    • wszystkie silniki 3-cylindrowe, z doskonałym wyrównoważeniem dzięki wałkowi obracającemy się w kierunku przeciwnym niż wał korbowy
    • emisja CO2 i konsumpcja paliwa obcięta nawet o 19% (w zależności od silnika, od 5% do 19%); porównując z silnikami o zbliżonych mocach w Astrze przedliftingowej
    • wszystkie silniki benzynowe mają wtrysk bezpośredni paliwa do cylindrów, podobnie jak Diesle
    • wszystkie silniki są turbodoładowane; w Dieslach turbo ma zmienną geometrię łopatek (VGT) i aktywowane jest elektrycznie
    • Start&Stop - standard przy wszystkich silnikach
    • w benzynach kolektor wydechowy chłodzony cieczą chłodzącą silnika, zintegrowany w głowicy - takie rozwiązanie skutkuje szybszym nagrzewaniem się silnika oraz niższą emisją zaraz po starcie jednostki
    • w Dieslach oczyszczanie spalin poprzez pasywny katalizator utleniający, wtrysk AdBlue, katalizator SCR oraz filtr cząstek stałych (DPF); w benzynach jest GPF - filtr cząstek stałych dla benzyn. Teraz filtry te są niezawodniejsze i łatwiejsze w ew. serwisie - o ile do niego w ogóle dojdzie - niż dawniej.
    • Opel chwali się szybką reakcją silników na "wdepnięcie gazu do podłogi": 90% maks. momentu jest dostepne w ciągu 1,5 sek.
  • Skrzynie biegów:
    • po liftingu minimum to 6-biegowy manual; nie ma już w Astrze skrzyń 5-biegowych
    • nowa 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów - opcja w Dieslu 122KM
    • nowy 7-biegowy automat CVT - dedykowana, jedyna skrzynia dla benzyny 1.4 145KM. W przypadku tej skrzyni możliwa jest, i wykonalna w praktyce, zmiana biegów zarówno automatyczna jak i ręczna
  • Zmiany w podwoziu:
    • nowe amortyzatory, większy komfort przy zachowaniu jednak dość "dynamicznej" charakterystyki zawieszenia
    • opcjonalnie: sportowe zawieszenie ze sztywniejszymi amortyzatorami, bardziej bezpośrednim układem kierowniczym i z drążkiem Watta na tylnej osi
  • Zmiany w kabinie:
    • cyfrowy prędkościomierz, wyświetlany na LCD
    • nowa kamera przednia - mniejsza, z szybszym procesorem i większą rozdzielczością. Rozpoznaje więcej znaków (które wyświetlane są na desce), zauważa pieszych (a nie tylko inne pojazdy, jak to ma miejsce w Astrze przedliftingowej)
    • nowa kamera tylna (występuje razem z Multimedia Navi Pro) - poprawiona ostrość obrazu; lepszy jest kontrast, szczególnie w ciemnościach
    • infotainment nowej generacji: Multimedia Radio > Multimedia Navi > Multimedia Navi Pro. Szybsze, bardziej intuicyjne w obsłudze, nowocześniejszy interfejs i ikony
    • on-line nawigacja (Connected Navigation services): informacja o ruchu (korkach, utrudnieniach), aktualizacje map bez ich dokupywania
    • 8-calowy ekran dotykowy w Navi Pro; obsługa komend głosowych
    • opcjonalnie: high-end'owe nagłośnienie Bose - 7 głośników, w tym RichBass subwoofer w bagażniku; cyfrowy amplifier zapamiętuje 8 profili dźwięku. Polecane dla lubiących słuchać zarówno z tylnej jak i przedniej kanapy
    • E-Call - czerwony przycisk SOS - łączność ze służbami w razie wypadku (wystrzelenie poduszki, napinaczy) lub łączność na żądanie w razie kłopotów (np. gdy widzimy czyjś wypadek)
    • bezprzewodowa, indukcyjna ładowarka smartfonów w konsoli środkowej
    • podgrzewana (elektrycznie) szyba przednia
  • Zmiany wizualne:
    • nowy grill (trójwymiarowy, jak pisze Opel)
    • pakiet stylizacyjny nadwozia High Gloss Black (błyszczący czarny), opcja

Niektóre z powyższych elementów wyposażenia to opcje.

 

Kiedy nowa Astra? Kiedy premiera w Polsce?

Produkcja poliftingowej Astry rusza w połowie 2019 r., również możliwość zamawiania jej w Dixi-Car. Importer, jak i nasze salony, mają jednak znaczący stock Astry dotychczasowej i jeśli cena gra rolę, warto z tego stocku korzystać póki jest. Nowa Astra będzie nieco droższa, bo development silników jest kosztowny. Większość silników w dotychczasowej Astrze, ze sztandarowymi 1.4 Turbo 125KM i 150KM, jest czterocylindrowa - dla niektórych klientów ma to znaczenie.

 

Piotr Damaziak

Specjalista ds. samochodów nowych

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 609 822 122  WhatsApp

Piotr Orłowski

Specjalista ds. samochodów nowych

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 601 340 336  WhatsApp

Przemysław Zimnicki

Specjalista ds. samochodów nowych

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 605 900 633  WhatsApp

Piotr Orłowski

Doradca ds. samochodów nowych

Salon Raszyn/Warszawa

tel. 601 340 336  WhatsApp

 

Poliftingowa Astra V Sports Tourer kombi

Poliftingowa Astra kombi. Tu w wersji z reflektorami LED-owymi IntelliLux.

 

 

Ceny nowej Astry V. I czy warto czekać...

Powyżej wylistowaliśmy wszystkie zmiany Astra po liftingu vs. przed liftingiem. Cała bateria systemów pozostaje bez zmian, m.in. LED-owe reflektory matrycowe, adaptacyjny tempomat, automatyczne hamowanie przed przeszkodą, asystent pasa ruchu, fotele ortopedyczne AGR z wentylacją i masażem. Nie jest więc tak, że samochód zmienia się całkowicie. Na pewno warto poczekać, jeśli uwrażliwiłeś(-aś) się na kwestie emisji - tu postęp jest znaczny. Drugą przesłanką czekania jest chęć zamówienia tzw. full-opcji - niemal wszystkiego z cennika - Dixi-Car ma takich klientów. Natomiast jeśli cena leży Ci na sercu, rozważ przedliftingowy model. Zwłaszcza, że z zewnątrz amiany są niewielkie.

 

 

Używane

OFERTA DNIA

Opel Astra IV 1,6 CDTI 110KM, Xenon, Navi, pakiet zimowy

Diesel , 2014 , skrzynia manualna , kolor brązowy metallic

od 32900 33900  zł cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Opel Astra V 1.6 cdti SalonPL Navi Serwis Gwarancja Vat23%

Diesel , 2018 , skrzynia manualna , kolor srebrny metalic

od 44900 cena brutto

Zobacz

Opel Astra IV 1,4 Turbo 140KM SALON POLSKA

benzyna , 2015 , skrzynia manualna , kolor SREBRNY MET.

od 35900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Opel Astra V 1.4T SportsTourer Niski Przebieg Gwarancja

benzyna , 2019 , skrzynia manualna , kolor szary metalic

od 62900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Opel Astra IV Sports Tourer 1,4 Turbo 120KM

benzyna , 2011 , skrzynia manualna , kolor srebrny metallic

od 27900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

Poliftingowa kabina, deska Opel Astra V

Kabina poliftingowej Astry. Zwraca uwagę prędkościomierz wyświetlany na ekranie LCD.

 

Astra V po liftingu, zielono, kręta szosa

Pod nowym grillem kryją się automatycznie zamykające / otwierające się przesłony chłodnicy.

 

Kombi, SportsTourer po liftingu

Większość zmian pod maską, w kabinie, w zawieszeniu. Poliftingowa Astra Kombi (jak i hatchback) są doskonalsze.

 

Astra hatchback po liftingu

Poliftingowy hatchback. Sprzedaż w Dixi-Car od połowy 2019 r.

 

Tył Astra V po liftingu

Z tyłu poliftingowa Astra hatchback nie zmieniła się. Podobnie kombi. Ew. można dojrzeć udoskonalone wahacze tylnego zawieszenia, które zmniejszają turbulencje pod samochodem i poprawiają aerodynamikę. Porównaj ze zdjęciami Astry przedliftingowej.

 

 

Używane

Opel Astra V 1.6 cdti SalonPL Navi Serwis Gwarancja Vat23%

Diesel , 2018 , skrzynia manualna , kolor srebrny metalic

od 44900 cena brutto

Zobacz

Opel Astra V FL 1,2 benzyna 130KM, Ultimate, Alcantara, Kamera, pakiet zimowy, LED, VAT23%

benzyna , 2019 , skrzynia manualna , kolor niebieski metallic

od 69900 cena brutto

Zobacz

Opel Astra V 1.4 Turbo Niski Przebieg Serwis ASO Gwarancja

benzyna , 2018 , skrzynia manualna , kolor biały

od 57900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

 

Kup samochód

bez wychodzenia z domu

3. Przygotujemy ofertę, wszystkie formalności zdalnie

Oferta, formalności

4. Dostarczymy samochód do Ciebie

Oferta, formalności

 

 

Zobacz także

Piloci w Opel Business Lounge

Foto z premier w Dixi: hatchback, kombi

 

 

Co najchętniej kupują Polacy?

Czerwona Astra V, jazda szosowa

Polecamy Astrę V (fot.). Miłośnikom żyłowania wskaźnika wyposażenie/cena - Astrę Sedan.

Samar opublikował ranking najpopularniejszych nowych kompaktów w Polsce w 2018 roku. Astra - nr 1 wśród modeli "uniwersalnych" - dostępnych jako hatchback, sedan i kombi.

  1. Skoda Octavia: 21125 egz.
  2. Opel Astra: 15282 egzemplarzy
  3. VW Golf: 14190
  4. Toyota Auris: 12073
  5. Ford Focus: 11126
  6. Skoda Rapid: 9833
  7. Fiat Tipo: 8059
  8. Toyota Corolla: 7509
  9. Seat Leon: 6038
  10. Kia Ceed: 5854

Więcej statystyk

 

 

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, nauczyciel, taksówkarz - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to!

02.2023

SUVy i crossovery SsangYong. Made in Korea. 5 lat gwarancji

48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to! SsangYong to najstarszy producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Na wyprzedaży rocznika 2023 rabat do 25 000 zł.

I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.

Trzecia duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w SUV-ach i crossoverach. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.

SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).

Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl


Ogłoszenie, tuba
Czy kupić nowy samochód 2024/2025? [Taniej nie będzie] Wywiad

Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy

Więcej o Astrze V

Wyprzedaż Opla Astry

Ceny używanych

Astra od ręki
Tanio - wg ceny

LPG

Zakup na Firmę

Astra V po liftingu

Kolory
Tapicerki
Black Edition
Dane techniczne
Dane Kombi
Bagażnik
Silniki

Czym się wyróżnia?

Galeria 5d
Galeria real 5d
5d, Dynamic

Galeria Kombi
Kombi, Dynamic
Kombi, Elite

Pakiet OPC
Filmy
Opinie

 

pdf Katalog

pdf Katalog akcesoriów

 

Gwarancja, przeglądy

Gwarancja producenta: 2 lata więcej

Ochrona pogwarancyjna
Do 8 lat więcej

Jak często przegląd?
Co 30 tys. km/1 rok więcej

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:

Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Warszawa

Umowy Serwisowe Opel
Gwarancja do 8 Lat.
Stały koszt serwisu. Zobacz
Astra V ma najniższy koszt użytkowania
w swoim segmencie
TCO - całkowity koszt użytkowania, wg Eurotax

Więcej

Nagrody dla Astry V

 

logo "Auto Świat"

Złota Kierownica w kategorii „Auta Kompaktowe i Crossovery”

Samochód Roku Internautów

 

AutoBest

Nagroda SafetyBest za poprawiające bezpieczeństwo reflektory LED.

 

Złota kierownica

Złota Kierownica dla najlepszego samochodu klasy kompakt.

 

Prasa o Astrze V

Auto Świat
„Lepsza – to widać, słychać i czuć” tak swój pierwszy polski test nowej Astry zatytułował Auto Świat. Podkreślono, że nową generację cechuje „dynamiczniejszy wygląd, lżejsze nadwozie, nowe zawieszenie i silniki”. Testowaną jednostkę napędową 1.4 150 KM określono jako „dynamiczną, cichą i oszczędną”. „Brawo!” – pisze Auto Świat i daje testowanemu modelowi pięć gwiazdek, czyli najwyższą możliwą notę.

Motor
„Nowe wcielenie kompaktowego Opla to najlepsza Astra, jaka do tej pory powstała” – podsumowuje swój pierwszy polski test Astry z silnikiem 1.4 125 KM Motor. Astra ma „dopracowany układ jezdny, obszerne wnętrze i jest dobrze wykonana, a nowy silnik przekonuje dynamiką i niedużym zużyciem paliwa”. „Volkswagen może już zacząć się bać” – tymi słowami kończy swój test Motor.

Auto Motor i Sport
na okładce podsumował Astrę następującymi słowami ”zachwyca wyglądem, szokuje osiągami”, a artykuł na jej temat wymownie zatytułował „Lepsza niż myślisz”. Nowość od Opla zdaniem dziennikarzy „sprawnie przeskakuje z zakrętu na zakręt, dobrze hamuje, ma sporo miejsca także z tyłu i nieźle wygląda”. „To mocny konkurent dla innych popularnych kompaktów w na rynku” – podsumowuje Auto Motor i Sport.

 

EuroNCAP 5 gwiazdek

Pięć gwiazdek w teście zderzeniowym dla Astry V.

Ocenili nas

"

Chcę tą drogą wyrazić moją wdzięczność i uznanie dla pracy Pana Łukasza Sosińskiego. Poza profesjonalizmem i wiedzą Pan Łukasz Sosiński wykazał się ogromnym zaangażowaniem i życzliwością w kontakcie ze mną jako klientem. W ciągu dwóch moich wizyt w Państwa salonie Pan Łukasz poświęcił ok 4 godz. na rozmowy i jazdy próbne, nie bacząc nawet na to, że czas pracy salonu się zakończył. Sposób w jaki Pan Łukasz podchodzi do swojej pracy, niewątpliwie wpływa na pozytywny wizerunek Państwa Firmy. Gratuluję takiego pracownika.

"

Więcej opinii



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

SsangYong Torres, rabat, suma korzyści 23 000 zł