Astra MR 2019/2020. Co się zmienia?
Że zmienił sie grill, to mało powiedziane. Pod nim automatycznie zamykające sie przesłony chłodnicy - górna niezależnie od dolnej - dla lepszej aerodynamiki.
Nowy Opel Astra V, model roku 2019 2020. Zmienia się gama silnikowa, dochodzą nowe 7- i 9-biegowe automatyczne skrzynie, by obniżyć spalanie i emisję. Sporo zmian 'niewidocznych': np. poprawione zawieszenie i układ kierowniczy, podgrzewana szyba przednia, ładowarka indukcyjna dla smartfonów czy kamera o większych możliwościach. Sprzedaż poliftingowej Astry hatchback/kombi w Dixi‑Car od września 2019. Poniżej listujemy wszystkie zmiany i zastanawiamy się, czy kupić obecną Astrę w lepszej cenie, czy też nową, ulepszoną, ale nieco droższą.
Nowa Astra poliftingowa już dziś spełnia normę emisji Euro 6d, która wejdzie dopiero w 2021 r.
Dzieje się
Nowa Astra V w pigułce
Face lifting staje się pojęciem umownym pod koniec drugiej dekady XXI w., gdy skokowo obniżają się dopuszczalne limity emisji, z kolei śrubują się normy bezpieczeństwa i komfortu. Twarz Astry rzeczywiście zmienia się nieznacznie (smuklejszy chrom na atrapie), natomiast lista zmian w mechanizmach i kabinie każe przemyśleć znaczenie liter FL.
Względem modelu produkowanego do połowy 2019 roku, w nowej Astrze V, produkcja od poł. 2019 roku, zmiany są następujące:
Prędkościomierz wyświetlany na LCD - nowość po lifcie. Obrotomierz oraz wskaźniki temperatury silnika i poziomu paliwa pozostają analogowe.
Silnik 1.2 (odmiany o mocach 110, 130 lub 145KM) z wtryskiem bezpośrednim benzyny i chłodzonym cieczą koektorem wydechowym. Prawdopodobnie najpopularniejszy wśród polskich klientów. Spełnia przyszłą normę Euro 6d; niższe spalanie i emisja niż w silnikach Astry przedliftingowej.
9-biegowa automatyczna skrzynia - opcja w Dieslu 122KM.
- Obniżone spalanie i emisja, m.in. dzięki poprawionej aerodynamice:
- Astra hatchback Cd = 0.26
- Astra kombi Cd = 0.25
- nowa, poliftingowa Astra jest jednym z najlepiej aerodynamicznie dopracowanych kompaktów na rynku
- dla poprawnienia aerodynamiki zmieniono (względem przedliftingowej Astry), m.in. osłonę spodu komory silnika, wahacze tylne, grill chłodnicy (chłodnica otrzymała automatycznie otwierające/zamykające się przesłony górną i dolną)
- Nowa paleta silników spełniająca ostrzejszą normę Euro 6d, która wejdzie w 2021 r.:
- benzyny 1.2 o mocach 110KM, 130KM lub 145KM, z manualem 6-biegowym oraz benzyna 1.4 145KM z automatem
- Diesle 1.5 o mocach 105KM i 122KM; common rail pracuje pod ciśnieniem do 2000 bar
- wszystkie silniki 3-cylindrowe, z doskonałym wyrównoważeniem dzięki wałkowi obracającemy się w kierunku przeciwnym niż wał korbowy
- emisja CO2 i konsumpcja paliwa obcięta nawet o 19% (w zależności od silnika, od 5% do 19%); porównując z silnikami o zbliżonych mocach w Astrze przedliftingowej
- wszystkie silniki benzynowe mają wtrysk bezpośredni paliwa do cylindrów, podobnie jak Diesle
- wszystkie silniki są turbodoładowane; w Dieslach turbo ma zmienną geometrię łopatek (VGT) i aktywowane jest elektrycznie
- Start&Stop - standard przy wszystkich silnikach
- w benzynach kolektor wydechowy chłodzony cieczą chłodzącą silnika, zintegrowany w głowicy - takie rozwiązanie skutkuje szybszym nagrzewaniem się silnika oraz niższą emisją zaraz po starcie jednostki
- w Dieslach oczyszczanie spalin poprzez pasywny katalizator utleniający, wtrysk AdBlue, katalizator SCR oraz filtr cząstek stałych (DPF); w benzynach jest GPF - filtr cząstek stałych dla benzyn. Teraz filtry te są niezawodniejsze i łatwiejsze w ew. serwisie - o ile do niego w ogóle dojdzie - niż dawniej.
- Opel chwali się szybką reakcją silników na "wdepnięcie gazu do podłogi": 90% maks. momentu jest dostepne w ciągu 1,5 sek.
- Skrzynie biegów:
- po liftingu minimum to 6-biegowy manual; nie ma już w Astrze skrzyń 5-biegowych
- nowa 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów - opcja w Dieslu 122KM
- nowy 7-biegowy automat CVT - dedykowana, jedyna skrzynia dla benzyny 1.4 145KM. W przypadku tej skrzyni możliwa jest, i wykonalna w praktyce, zmiana biegów zarówno automatyczna jak i ręczna
- Zmiany w podwoziu:
- nowe amortyzatory, większy komfort przy zachowaniu jednak dość "dynamicznej" charakterystyki zawieszenia
- opcjonalnie: sportowe zawieszenie ze sztywniejszymi amortyzatorami, bardziej bezpośrednim układem kierowniczym i z drążkiem Watta na tylnej osi
- Zmiany w kabinie:
- cyfrowy prędkościomierz, wyświetlany na LCD
- nowa kamera przednia - mniejsza, z szybszym procesorem i większą rozdzielczością. Rozpoznaje więcej znaków (które wyświetlane są na desce), zauważa pieszych (a nie tylko inne pojazdy, jak to ma miejsce w Astrze przedliftingowej)
- nowa kamera tylna (występuje razem z Multimedia Navi Pro) - poprawiona ostrość obrazu; lepszy jest kontrast, szczególnie w ciemnościach
- infotainment nowej generacji: Multimedia Radio > Multimedia Navi > Multimedia Navi Pro. Szybsze, bardziej intuicyjne w obsłudze, nowocześniejszy interfejs i ikony
- on-line nawigacja (Connected Navigation services): informacja o ruchu (korkach, utrudnieniach), aktualizacje map bez ich dokupywania
- 8-calowy ekran dotykowy w Navi Pro; obsługa komend głosowych
- opcjonalnie: high-end'owe nagłośnienie Bose - 7 głośników, w tym RichBass subwoofer w bagażniku; cyfrowy amplifier zapamiętuje 8 profili dźwięku. Polecane dla lubiących słuchać zarówno z tylnej jak i przedniej kanapy
- E-Call - czerwony przycisk SOS - łączność ze służbami w razie wypadku (wystrzelenie poduszki, napinaczy) lub łączność na żądanie w razie kłopotów (np. gdy widzimy czyjś wypadek)
- bezprzewodowa, indukcyjna ładowarka smartfonów w konsoli środkowej
- podgrzewana (elektrycznie) szyba przednia
- Zmiany wizualne:
- nowy grill (trójwymiarowy, jak pisze Opel)
- pakiet stylizacyjny nadwozia High Gloss Black (błyszczący czarny), opcja
Niektóre z powyższych elementów wyposażenia to opcje.
Kiedy nowa Astra? Kiedy premiera w Polsce?
Produkcja poliftingowej Astry rusza w połowie 2019 r., również możliwość zamawiania jej w Dixi-Car. Importer, jak i nasze salony, mają jednak znaczący stock Astry dotychczasowej i jeśli cena gra rolę, warto z tego stocku korzystać póki jest. Nowa Astra będzie nieco droższa, bo development silników jest kosztowny. Większość silników w dotychczasowej Astrze, ze sztandarowymi 1.4 Turbo 125KM i 150KM, jest czterocylindrowa - dla niektórych klientów ma to znaczenie.
Poliftingowa Astra kombi. Tu w wersji z reflektorami LED-owymi IntelliLux.
Ceny nowej Astry V. I czy warto czekać...
Powyżej wylistowaliśmy wszystkie zmiany Astra po liftingu vs. przed liftingiem. Cała bateria systemów pozostaje bez zmian, m.in. LED-owe reflektory matrycowe, adaptacyjny tempomat, automatyczne hamowanie przed przeszkodą, asystent pasa ruchu, fotele ortopedyczne AGR z wentylacją i masażem. Nie jest więc tak, że samochód zmienia się całkowicie. Na pewno warto poczekać, jeśli uwrażliwiłeś(-aś) się na kwestie emisji - tu postęp jest znaczny. Drugą przesłanką czekania jest chęć zamówienia tzw. full-opcji - niemal wszystkiego z cennika - Dixi-Car ma takich klientów. Natomiast jeśli cena leży Ci na sercu, rozważ przedliftingowy model. Zwłaszcza, że z zewnątrz amiany są niewielkie.
Używane
benzyna ,
2018 , skrzynia
automat 6-bieg. , kolor
granatowy metallic
od
55900 zł
cena brutto
Zobacz
benzyna ,
2016 , skrzynia
manualna , kolor
czarny metalic
od
36900 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Zobacz
benzyna ,
2019 , skrzynia
manualna , kolor
biały
od
59900 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Zobacz
benzyna ,
2019 , skrzynia
manualna , kolor
atramentowy metalic
od
49500 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Zobacz
benzyna ,
2018 , skrzynia
manualna , kolor
bordowy metallic
od
54900 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Zobacz
Więcej samochodów używanych
Kabina poliftingowej Astry. Zwraca uwagę prędkościomierz wyświetlany na ekranie LCD.
Pod nowym grillem kryją się automatycznie zamykające / otwierające się przesłony chłodnicy.
Większość zmian pod maską, w kabinie, w zawieszeniu. Poliftingowa Astra Kombi (jak i hatchback) są doskonalsze.
Poliftingowy hatchback. Sprzedaż w Dixi-Car od połowy 2019 r.
Z tyłu poliftingowa Astra hatchback nie zmieniła się. Podobnie kombi. Ew. można dojrzeć udoskonalone wahacze tylnego zawieszenia, które zmniejszają turbulencje pod samochodem i poprawiają aerodynamikę. Porównaj ze zdjęciami Astry przedliftingowej.
Używane
benzyna ,
2018 , skrzynia
manualna , kolor
biały
od
52900 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Zobacz
benzyna ,
2018 , skrzynia
manualna , kolor
bordowy metallic
od
54900 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Zobacz
benzyna ,
2019 , skrzynia
manualna , kolor
biały
od
59900 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Zobacz
Więcej samochodów używanych
Kup samochód
bez wychodzenia z domu
3. Przygotujemy ofertę, wszystkie formalności zdalnie
4. Dostarczymy samochód do Ciebie
Zobacz także
Co najchętniej kupują Polacy?
Polecamy Astrę V (fot.). Miłośnikom żyłowania wskaźnika wyposażenie/cena - Astrę Sedan.
Samar opublikował ranking najpopularniejszych nowych kompaktów w Polsce w 2018 roku. Astra - nr 1 wśród modeli "uniwersalnych" - dostępnych jako hatchback, sedan i kombi.
- Skoda Octavia: 21125 egz.
- Opel Astra: 15282 egzemplarzy
- VW Golf: 14190
- Toyota Auris: 12073
- Ford Focus: 11126
- Skoda Rapid: 9833
- Fiat Tipo: 8059
- Toyota Corolla: 7509
- Seat Leon: 6038
- Kia Ceed: 5854
Więcej statystyk
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!
Umów datę i godzinę testu
Godziny pracy salonu