Warszawa (22) 716 30 20
Radom (48) 360 98 26
Duży plac to podstawa dobrej dostępności samochodów nowych dla klienta. Na fot. skład dealerski Dixi‑Car Warszawa/Raszyn. Lista samochodów.
Ile się czeka na nowego Opla, a ile na nowe samochody innych marek? Czy klient indywidualny może wybrać wyposażenie i odebrać nowe auto w 1 dzień? Jak zrobić, jeśli masz firmę, żeby mieć szybko fakturę zakupową? Jakie wyposażenie będzie miał samochód ze stocku, a jakie samochód zamówiony do produkcji?
W tej chwili (2022) jest tak: ponad 60% naszych klientów wybiera nowy samochód z placu, a 40% konfiguruje auto pod własne, indywidualne preferencje. Kluczowy jest wybór dealera z dostępnymi samochodami od ręki, i takiego, który zatrudnia logistyka z głową. Jeśli klient przychodzi do salonu w marcu, to nowe auto dostępne wtedy od ręki, musiało być zamówione do produkcji w styczniu, a może jeszcze w poprzednim roku. Dobry logistyk przewiduje, czuje, wie, jakie opcje wyposażenia są trendy. I odpowiednio konfiguruje zamówienia "bez przypisanego klienta". Teraz, kilka miesięcy później, pojawia się w salonie Klient.
Po pierwsze - wybrać samochód spośród dostępnych od ręki. Tu ich lista.
Po drugie - jeśli nie ma akurat takiego auta od ręki, jakie chcemy - wybrać dużego dealaera, który ma niejako "pierwszeństwo" w dostawach. To pierwszeństwo ma różne podłoża. Dealer jest duży, ma dobre układy z importerem, zatrudnia doświadczoną kadrę, która panuje nad systemami informatycznymi. Brzmi niewiarygodnie? Taka prawda, w czasach gdy nowych samochodów brakuje.
Na fot. poniżej plac Dixi-Car z nowymi samochodami. Teraz rozumiesz, dlaczego nasze oferty od ręki to niekoniecznie najtańsze, bazowe wersje, silniki i skrzynie biegów? Zamówiliśmy je z poszukiwanymi pakietami wyposażenia (dalej czytaj, które są popularne) i z reguły napędami ze średniej półki. Czyli: mamy samochody, jakich chcą klienci.
Wybór nowych Opli w Dixi‑Car Warszawa‑Raszyn. Zobacz listę.
W czasach dobrobytu klient rozsądnie zapyta, czy to ekonomiczne, żeby dealer miał na placu wiele samochodów od ręki. Przecież płaci się odsetki od kredytu obrotowego. Nie wszytkie marki i dealerzy mają dużo samochodów na składzie. Mniej popularne, niszowe marki (czytaj fragmenty z "Rzeczpospolitej" poniżej), a nawet niektóre salony Opla, mają minimalne zapasy i to są z reguły te mniejsze punkty, które się nie rozwinęły. Tacy dealerzy albo żyją z serwisu, albo po prostu ich właściciele chcą niskiego ryzyka. W Dixi‑Car od zawsze mieliśmy duży stock (i wysoką sprzedaż - jesteśmy drugim-trzecim dealerem w Polsce). A teraz, w 2022 r., doceniamy rolę składu, jak nigdy wcześniej. Oto dlaczego:
„Chociaż zwykle na nowy samochód czekamy kwartał, to po indywidualnym skonfigurowaniu czas oczekiwania może wynieść nawet 6 miesięcy. Najdłużej poczekamy na model z segmentu premium” – pisze „Rzeczpospolita”. Punktem wyjścia artykułu jest częste rozczarowanie kupujących, którzy dowiadują się w salonie, że „muszą czekać” – mimo że płacą za samochód duże pieniądze (jak widać – brakuje też świadomości, że jedno z drugim ma z reguły niewiele wspólnego, a wpływ dealera na termin dostawy jest mniej niż znikomy...). „Analitycy Carsmile sprawdzili, jakie są obecnie terminy oczekiwania na wybrane modele, jeśli zostaną one zamówione według indywidualnej konfiguracji. W najlepszym wariancie jest to miesiąc, a w najgorszym – 12 miesięcy. Dokładnie rok trzeba poczekać na Forda Mustanga. Z analizy wynika, że średni czas oczekiwania na indywidualnie skonfigurowany samochód wynosi obecnie 3 miesiące” – czytamy. A my dodajemy: to wszystko było pisane przed pandemią.
Coraz częściej automatycznej skrzyni biegów, niemal 100% kupujących chce klimatyzacji, coraz częściej padają pytania o aktywny tempomat.
Natomiast do standardowego wyposażenia w modelach Opla weszły rzeczy, których klienci poszukiwali kiedyś, jak bezpieczeństwo (co najmniej 6 poduszek, ESP), system multimedialny (USB, Bluetooth, dotykowy ekran), kamera przednia, elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek, komputer pokładowy, tempomat. Te elementy mamy już nawet w najtańszym poziomie wyposażenia nowej Corsy.
Ciekawy jest przypadek pokładowej nawigacji. Kiedyś wręcz ekskluzywna, później łatwym rozwiązaniem stał się smartfon z nawigacją podłączony do gniazdka USB. Obecnie nawigacja fabryczna znów ma atuty, bo oferuje wszystko to, co Google Maps na smartfonie (w tym live update'y o ruchu drogowym), ale ma dodatkowo większy wyświetlacz, integrację z funkcjonalnościami samochodu, jak zasięg na baterii w elektryku, no i wbudowana jest w deskę rozdzielczą - nie potrzeba 'łapki'.
OKAZJA!
Update luty 2022: w Dixi‑Car mamy 18 zarejestrowanych samochodów BEZ PRZEBIEGU od ręki. Gratka. Skąd się wzięła?
Są to fabrycznie nowe samochody - Ople Corsa, Crossland, Mokka, Grandland X, Insignia, Vivaro, Movano. Ostatnie sztuki dostępne od ręki. W trudnych czasach zrobiliśmy zapasy. Zarejestrowaliśmy te samochody na naszą firmę, tak jest teraz lepiej - zapraszamy, wyjaśnimy dlaczego.
Dzięki temu korzystasz!
Jak kupić?
Zadzwoń po listę samochodów z ceną: Salon Warszawa/Raszyn (22) 716 30 20 -- Salon Radom (48) 360 98 26
Zobacz Nowoczesne finansowanie.
Możemy taki samochód wydać od ręki, a Ty go będziesz mógł przerejestrować za miesiąc.
Mamy klientów z działalnością, którzy chcą szybko kupić samochód, bo potrzebują kosztów w danym miesiącu. Przy leasingu pierwsza faktura zostanie wystawiona dopiero po zarejestrowaniu samochodu. Przy zakupie za gotówkę jest trochę lepiej: faktura zaliczkowa (u nas zwyczajowo 2000 zł) już w dniu podpisywania umowy. Ale i tak większość ceny samochodu zostanie zafakturowana tuż przed odbiorem. Czyli również firma nie może sobie pozwolić na czekanie 3 miesiące.
Klient-firma, któremu się spieszy, ma u nas dwie opcje:
Barierą jest tylko wydział komunikacji, rejestrujący samochód, bo finansowanie i ubezpieczenie organizujemy niemal od ręki.
Czy braki półprzewodników spowodują wzrost cen samochodów?
02.2021
"Citroën, Opel, Peugeot oraz Renault zatrzymują produkcję nowych samochodów. Powodem brak komponentów" – piszą portale motoryzacyjne. Po chwili dodają "na kilka dni". A my pytamy: czy braki na rynku półprzewodników wywrą presję na ceny samochodów?
Oto cytaty z tekstu Tomasza Nowickiego z 6 lutego 2021, na francuskie.pl:
Niedługo.
Ale - jak niedobory półprzewodników wpłyną na ceny samochodów?
Przypominamy: w Dixi-Car są jeszcze samochody od ręki w "starych cenach".
Zobacz też: