Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Jak długo się czeka na nowy samochód w 2023. Czy możliwy 1 dzień?

Szybka dostawa nowego crossovera, w jeden dzień

Zatowarowany skład to podstawa dobrej dostępności samochodów nowych dla klienta. Lista samochodów. Po drugie, auta do jazdy próbnej - na fot. testowe crossovery, suvy przed Dixi‑Car Warszawa/Raszyn.

Ile się czeka na nowego Opla, a ile na nowe samochody koreańskiej marki SsangYong? Czy klient indywidualny może wybrać wyposażenie i odebrać nowe auto w 1 dzień? Jak zrobić, jeśli masz firmę, żeby mieć szybko fakturę zakupową? Jakie wyposażenie będzie miał samochód ze stocku, a jakie samochód zamówiony do produkcji?

Update 2023:

Super dobre wiadomości dla marki Opel - produkcja ruszyła, samochody zamówione przez dilerow jadą, coraz krótsze okresy oczekiwania; stoki duże, jest w czym wybierać.

Marka Ssangyong w 2023 szykuje duże niespodzianki dla klientów, niemal wszystkie samochody z gamy przechodzą duży lifting, a na jesieni dołączy NOWY Torres, który zbiera mnóstwo pochwał za linię i WYPOSAŻENIE; 
Produkcja koreańska rządzi się innym czasem dostawy niż produkcja europejska, ale dilerzy potrafią dobrać magazyn tak, by klient ze stoku dilera mógł wybrać najlepiej dostosowany do swoich potrzeb samochód.

Przy obecnej inflacji, wskaźnik ekonomiczny i logika finansowa podpowiada „kupuj ze stoku”.

Jest w czym wybierać, zapraszamy.

W tej chwili (2023) jest tak: ponad 60% naszych klientów wybiera nowy samochód z placu, a 40% konfiguruje auto pod własne, indywidualne preferencje. Kluczowy jest wybór dealera z dostępnymi samochodami od ręki, i takiego, który zatrudnia logistyka z głową. Jeśli klient przychodzi do salonu w marcu, to nowe auto dostępne wtedy od ręki, musiało być zamówione do produkcji w styczniu, a może jeszcze w poprzednim roku. Dobry logistyk przewiduje, czuje, wie, jakie opcje wyposażenia są trendy. I odpowiednio konfiguruje zamówienia "bez przypisanego klienta". Teraz, kilka miesięcy później, pojawia się w salonie Klient.

 

Jak mieć nowy samochód szybko - 1 dzień od zamówienia?

Po pierwsze - wybrać samochód spośród dostępnych od ręki. Tu ich lista.

Po drugie - jeśli nie ma akurat takiego auta od ręki, jakie chcemy - wybrać dużego dealaera, który ma niejako "pierwszeństwo" w dostawach. To pierwszeństwo ma różne podłoża. Dealer jest duży, ma dobre układy z importerem, zatrudnia doświadczoną kadrę, która panuje nad systemami informatycznymi. Brzmi niewiarygodnie? Taka prawda, w czasach gdy nowych samochodów brakuje.

Na fot. poniżej plac Dixi-Car z nowymi samochodami. Teraz rozumiesz, dlaczego nasze oferty od ręki to niekoniecznie najtańsze, bazowe wersje, silniki i skrzynie biegów? Zamówiliśmy je z poszukiwanymi pakietami wyposażenia (dalej czytaj, które są popularne) i z reguły napędami ze średniej półki. Czyli: mamy samochody, jakich chcą klienci.

Plac z nowymi samochodami dostępnymi od ręki

Wybór nowych Opli w Dixi‑Car Warszawa‑Raszyn. Zobacz listę.

 

Dlaczego dealer gromadzi samochody?

W czasach dobrobytu klient rozsądnie zapyta, czy to ekonomiczne, żeby dealer miał na placu wiele samochodów od ręki. Przecież płaci się odsetki od kredytu obrotowego. Nie wszytkie marki i dealerzy mają dużo samochodów na składzie. Mniej popularne, niszowe marki (czytaj fragmenty z "Rzeczpospolitej" poniżej), a nawet niektóre salony Opla, mają minimalne zapasy i to są z reguły te mniejsze punkty, które się nie rozwinęły. Tacy dealerzy albo żyją z serwisu, albo po prostu ich właściciele chcą niskiego ryzyka. W Dixi‑Car od zawsze mieliśmy duży stock (i wysoką sprzedaż - jesteśmy drugim-trzecim dealerem w Polsce). A teraz, w 2022 r., doceniamy rolę składu, jak nigdy wcześniej. Oto dlaczego:

 

Polityka wysokiej dostępności samochodów, którą prowadzimy w Dixi‑Car to raczej wyjątek, a nie reguła. Warto przeczytać fragmenty artykułu z "Rzeczpospolitej":

„Chociaż zwykle na nowy samochód czekamy kwartał, to po indywidualnym skonfigurowaniu czas oczekiwania może wynieść nawet 6 miesięcy. Najdłużej poczekamy na model z segmentu premium” – pisze „Rzeczpospolita”. Punktem wyjścia artykułu jest częste rozczarowanie kupujących, którzy dowiadują się w salonie, że „muszą czekać” – mimo że płacą za samochód duże pieniądze (jak widać – brakuje też świadomości, że jedno z drugim ma z reguły niewiele wspólnego, a wpływ dealera na termin dostawy jest mniej niż znikomy...). „Analitycy Carsmile sprawdzili, jakie są obecnie terminy oczekiwania na wybrane modele, jeśli zostaną one zamówione według indywidualnej konfiguracji. W najlepszym wariancie jest to miesiąc, a w najgorszym – 12 miesięcy. Dokładnie rok trzeba poczekać na Forda Mustanga. Z analizy wynika, że średni czas oczekiwania na indywidualnie skonfigurowany samochód wynosi obecnie 3 miesiące” – czytamy. A my dodajemy: to wszystko było pisane przed pandemią.

 

Jakiego wyposażenia dzisiaj poszukują klienci?

Coraz częściej automatycznej skrzyni biegów, niemal 100% kupujących chce klimatyzacji, coraz częściej padają pytania o aktywny tempomat.

Natomiast do standardowego wyposażenia weszły rzeczy, których klienci poszukiwali kiedyś, jak bezpieczeństwo (co najmniej 6 poduszek, ESP), system multimedialny (USB, Bluetooth, dotykowy ekran), kamera przednia, elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek, komputer pokładowy, tempomat. Te elementy mamy już nawet w najtańszym poziomie wyposażenia nowej Corsy.

Ciekawy jest przypadek pokładowej nawigacji. Kiedyś wręcz ekskluzywna, później łatwym rozwiązaniem stał się smartfon z nawigacją podłączony do gniazdka USB. Obecnie nawigacja fabryczna znów ma atuty, bo oferuje wszystko to, co Google Maps na smartfonie (w tym live update'y o ruchu drogowym), ale ma dodatkowo większy wyświetlacz, integrację z funkcjonalnościami samochodu, jak zasięg na baterii w elektryku, no i wbudowana jest w deskę rozdzielczą - nie potrzeba 'łapki'.

 

Jak mieć szybko fakturę kosztową na firmę?

Mamy klientów z działalnością, którzy chcą szybko kupić samochód, bo potrzebują kosztów w danym miesiącu. Przy leasingu pierwsza faktura zostanie wystawiona dopiero po zarejestrowaniu samochodu. Przy zakupie za gotówkę jest trochę lepiej: faktura zaliczkowa (u nas zwyczajowo 2000 zł) już w dniu podpisywania umowy. Ale i tak większość ceny samochodu zostanie zafakturowana tuż przed odbiorem. Czyli również firma nie może sobie pozwolić na czekanie 3 miesiące.

Klient-firma, któremu się spieszy, ma u nas dwie opcje:

 

Czy są jakieś inne bariery, które mogą opóźnić "samochód nowy w 1 dzień"?

Barierą jest tylko wydział komunikacji, rejestrujący samochód, bo finansowanie i ubezpieczenie organizujemy niemal od ręki.

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

BAIC Beijing 3 Luxury 1.5 136KM MT6 2WD

BAIC Beijing 3 Luxury 1.5 136KM MT6 2WD

benzyna, skrzynia manualna, kolor Czerwony, '2025

Mogę być wyposażony w Instalację LPG!

Cena 84 900  zł

Zobacz

BAIC Beijing 3 Luxury 1.5 136KM MT6 2WD

BAIC Beijing 3 Luxury 1.5 136KM MT6 2WD

benzyna, skrzynia manualna, kolor Czerwony, '2025

Mogę być wyposażony w Instalację LPG!

Cena 84 900  zł

Zobacz

KGM Tivoli 1.5 Turbo 163 KM MT6 JOY

KGM Tivoli 1.5 Turbo 163 KM MT6 JOY

benzyna, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Latte Greige, '2025

EXTRA PROMOCJA!!!

Cena 88900  zł

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

Zobacz też:

Czy kupić nowy samochód w 2025/2026?

 

 

Najdłużej działający Autoryzowany Serwis OPEL w Warszawie

03.2025

Nowoczesny serwis Opla w stolicy Polski

 

Wydaje się, że Dixi‑Car jest najdłużej działającą obecnie Autoryzowaną Stacją Obsługi OPEL w Warszawie. Doświadczenie załogi ma ogromne znaczenie. Szczególnie w serwisie znajomość marki, jej niuansów, wpływają na jakość, szybkość i skuteczność.

I temat dotyka tak umiejętności skutecznej naprawy za pierwszym razem, ale przede wszystkim doświadczenia diagnostycznego, działań prewencyjnych, umiejętności pozyskania części, gdy w fabrykach są czasowe braki, dbanie o terminowość.

Dixi-Car działa pod tym samym zarządem od ponad 25 lat, duża część zespołu jest z firmą od samego początku, tj. roku 1998.

Byliśmy stabilnym serwisem Opla we współpracy z koncernem General Motors, PSA, a teraz Stellantis. Napawa nas to dumą.

Jednocześnie idziemy z duchem zmian w motoryzacji. Od 2023 roku jesteśmy autoryzowanym dealerem koreańskiej marki Ssangyong by KGM, a od początku 2024 r. także chińskiej marki BAIC.

 

Umów wizytę



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Promocja serwisu Opel lato 2025