Jak długo się czeka na nowy samochód w 2020. Czy możliwy 1 dzień?

Skład, plac z nowymi samochodami

Duży plac to podstawa dobrej dostępności samochodów nowych dla klienta. Na fot. skład dealerski Dixi‑Car Warszawa/Raszyn. Lista samochodów.

Ile się czeka na nowego Opla, a ile na nowe samochody innych marek? Czy klient indywidualny może wybrać wyposażenie i odebrać nowe auto w 1 dzień? Jak zrobić, jeśli masz firmę, żeby mieć szybko fakturę zakupową? Jakie wyposażenie będzie miał samochód ze stocku, a jakie samochód zamówiony do produkcji?

W tej chwili (2020) jest tak: ponad 90% naszych klientów wybiera nowy samochód z placu, a niespełna 10% konfiguruje auto pod własne, indywidualne preferencje. Nie znaczy to jednak, że klienci przestali marzyć o dobrym wyposażeniu, czy spersonalizowanym samochodzie. Kluczowy jest wybór dealera z dużym składem, i takiego, który zatrudnia logistyka z głową. Jeśli klient przychodzi do salonu w marcu, to nowe auto dostępne wtedy od ręki, musiało być zamówione do produkcji w styczniu, a może jeszcze w grudniu. Dobry logistyk przewiduje, czuje, wie, jakie opcje wyposażenia są trendy. I odpowiednio konfiguruje zamówienia "bez przypisanego klienta". Teraz, trzy miesiące później, pojawia się w salonie Klient.

 

Jak mieć nowy samochód szybko - 1 dzień od zamówienia?

Wybrać samochód spośród dostępnych od ręki. Tu ich lista.

Na fot. poniżej plac Dixi-Car z nowymi samochodami. Teraz rozumiesz, dlaczego nasze oferty od ręki to niekoniecznie najtańsze, bazowe wersje, silniki i skrzynie biegów? Bo zamówiliśmy je z poszukiwanymi pakietami wyposażenia (dalej czytaj, które są popularne) i z reguły napędami ze średniej półki. Czyli: mamy samochody, jakich chcą klienci.

Plac z nowymi samochodami dostępnymi od ręki

Wybór nowych Opli w Dixi‑Car Warszawa‑Raszyn. Zobacz listę.

 

Dlaczego dealer gromadzi samochody?

W czasach dobrobytu klient rozsądnie zapyta, czy to ekonomiczne, żeby dealer miał na placu 200 samochodów od ręki. Przecież płaci się odsetki od kredytu obrotowego. Nie wszytkie marki i dealerzy mają dużo samochodów na składzie. Mniej popularne, niszowe marki (czytaj fragmenty z "Rzeczpospolitej" poniżej), a nawet niektóre salony Opla, mają minimalne zapasy i to są z reguły te mniejsze punkty, które się nie rozwinęły. Tacy dealerzy albo żyją z serwisu, albo po prostu ich właściciele chcą niskiego ryzyka. W Dixi‑Car od zawsze mieliśmy duży stock (i wysoką sprzedaż - jesteśmy drugim-trzecim dealerem w Polsce). A teraz, w 2020 r., skład (i wybór dla klienta) mamy wręcz historycznie wysoki. Oto dlaczego:

 

Polityka wysokiej dostępności samochodów, którą prowadzimy w Dixi‑Car to raczej wyjątek, a nie reguła. Warto przeczytać fragmenty artykułu z "Rzeczpospolitej":

„Chociaż zwykle na nowy samochód czekamy kwartał, to po indywidualnym skonfigurowaniu czas oczekiwania może wynieść nawet 6 miesięcy. Najdłużej poczekamy na model z segmentu premium” – pisze „Rzeczpospolita”. Punktem wyjścia artykułu jest częste rozczarowanie kupujących, którzy dowiadują się w salonie, że „muszą czekać” – mimo że płacą za samochód duże pieniądze (jak widać – brakuje też świadomości, że jedno z drugim ma z reguły niewiele wspólnego, a wpływ dealera na termin dostawy jest mniej niż znikomy...). „Analitycy Carsmile sprawdzili, jakie są obecnie terminy oczekiwania na wybrane modele, jeśli zostaną one zamówione według indywidualnej konfiguracji. W najlepszym wariancie jest to miesiąc, a w najgorszym – 12 miesięcy. Dokładnie rok trzeba poczekać na Forda Mustanga. Z analizy wynika, że średni czas oczekiwania na indywidualnie skonfigurowany samochód wynosi obecnie 3 miesiące” – czytamy.

 

Jakiego wyposażenia dzisiaj poszukują klienci?

Coraz częściej automatycznej skrzyni biegów, niemal 100% kupujących chce klimatyzacji, coraz częściej padają pytania o aktywny tempomat.

Natomiast do standardowego wyposażenia w modelach Opla weszły rzeczy, których klienci poszukiwali kiedyś, jak bezpieczeństwo (min. 6 poduszek, ESP), system multimedialny (USB, Bluetooth, dotykowy ekran), kamera przednia, elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek, komputer pokładowy, tempomat. Te elementy mamy już nawet w najtańszym poziomie wyposażenia nowej Corsy F.

Ciekawy jest przypadek pokładowej nawigacji. Kiedyś wręcz ekskluzywna, później łatwym rozwiązaniem stał się smartfon z nawigacją podłączony do gniazdka USB. Obecnie nawigacja fabryczna znów ma atuty, bo oferuje wszystko to, co Google Maps na smartfonie (w tym live update'y o ruchu drogowym), ale ma dodatkowo większy wyświetlacz, integrację z funkcjonalnościami samochodu, jak zasięg na baterii w elektryku, no i wbudowana jest w deskę rozdzielczą - nie potrzeba 'łapki'.

 

 

OKAZJA!

Zarejestrowane auta bez przebiegu: 80 SZTUK w Dixi‑Car

Zarejestrowane samochody bez przebiegu

Update styczeń 2021: w Dixi‑Car mamy 80 zarejestrowanych samochodów BEZ PRZEBIEGU od ręki. Gratka dla oszczędnych. Skąd się wzięła?

Tak naprawdę są to fabrycznie nowe samochody - Ople Corsa, Astra, Crossland X, Grandland X, Insignia i inne modele - ale w cenie używanego - czytaj dalej.

Zrobiliśmy w Dixi‑Car zapasy aut w "starych" cenach i z silnikami spełniającymi łagodniesze normy. Bo w 2021 roku nowe samochody muszą zdrożeć - tu wyjaśnienie. Zarejestrowaliśmy te samochody na naszą firmę, tak jest teraz lepiej - zapraszamy, wyjaśnimy dlaczego.

Dzięki temu korzystasz!

  • kupujesz samochód w Super Cenie - cena jak w używanym, a faktycznie pojazd nowy
  • samochody te kilka miesięcy stały u nas na placu - są bez przebiegu - nawet im nie założyliśmy tablic rejestracyjnych
  • mają czyste silniki Euro 6d-Temp i Euro 6d, dzięki czemu auto będzie wpuszczane do centrum miasta
  • nie płacisz podatku PCC, jak przy aucie używanym, bo kupujesz na fakturę od dealera
  • kredyt, leasing, wynajem Opel Free2Move u nas na miejscu w jeden dzień

Jak kupić?

Zadzwoń po listę samochodów z ceną: Salon Warszawa/Raszyn (22) 716 30 20 -- Salon Radom (48) 360 98 26

 

Zobacz Nowoczesne finansowanie.

Możemy taki samochód wydać od ręki, a Ty go będziesz mógł przerejestrować za miesiąc.

 

 

Jak mieć szybko fakturę kosztową na firmę?

Mamy klientów z działalnością, którzy chcą szybko kupić samochód, bo potrzebują kosztów w danym miesiącu. Przy leasingu pierwsza faktura zostanie wystawiona dopiero po zarejestrowaniu samochodu. Przy zakupie za gotówkę jest trochę lepiej: faktura zaliczkowa (u nas zwyczajowo 2000 zł) już w dniu podpisywania umowy. Ale i tak większość ceny samochodu zostanie zafakturowana tuż przed odbiorem. Czyli również firma nie może sobie pozwolić na czekanie 3 miesiące.

Klient-firma, któremu się spieszy, ma u nas dwie opcje:

 

Czy są jakieś inne bariery, które mogą opóźnić "samochód nowy w 1 dzień"?

Barierą jest tylko wydział komunikacji, rejestrujący samochód, bo finansowanie i ubezpieczenie organizujemy niemal od ręki.

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

Crossland X Elite F1.2XE MT5 82KM

OFERTA DNIA

Crossland X Elite F1.2XE MT5 82KM

benzyna, skrzynia manualna, kolor SREBRNY - GRIS ARTENSE, '2020

od 70900  zł   88400 zł cena brutto

Zobacz

Movano 2.3 BiTurbo 136kM Skrzynia otwarta / Kabina załogowa 7 osobowa

OFERTA DNIA

Movano 2.3 BiTurbo 136kM Skrzynia otwarta / Kabina załogowa 7 osobowa

Diesel, skrzynia manualna, kolor biały, '2020

od ręki

od 97800  zł   156490 zł cena netto

Zobacz

Opel Movano 2.3 180kM Laweta - ALGEMA Mini-Blitzlader

OFERTA DNIA

Opel Movano 2.3 180kM Laweta - ALGEMA Mini-Blitzlader

Diesel, skrzynia manualna, kolor Żółty, '2020

dla firmy od ręki

od 188500  zł cena netto

Zobacz

Corsa 4DR Edition F1.2XEL 75KM MT5 Start&Stop

Corsa 4DR Edition F1.2XEL 75KM MT5 Start&Stop

benzyna, skrzynia manualna, kolor POMARAŃCZOWY, '2020

od 56900  zł   60950 zł cena brutto

Zobacz

Corsa 4DR Edition F1.2XEL 75KM MT5 Start&Stop

Corsa 4DR Edition F1.2XEL 75KM MT5 Start&Stop

benzyna, skrzynia manualna, kolor POMARAŃCZOWY, '2020

od 58900  zł   63650 zł cena brutto

Zobacz

Corsa Edition F1.2XHL 75KM MT5 Start&Stop

Corsa Edition F1.2XHL 75KM MT5 Start&Stop

benzyna, skrzynia manualna, kolor Czerwony Metalik, '2020

od 59 900  zł   65 100 zł cena brutto

Zobacz

Astra 1,2 110KM Benzyna

Astra 1,2 110KM Benzyna

benzyna, skrzynia manualna, kolor Czerwony Metalik, '2019,   Samochód DEMONSTRACYJNY

4 lata gwarancji
od 66900  zł cena brutto

Zobacz

Corsa 5DR GS Line F1.2XHT 100KM AT8 Start&Stop

Corsa 5DR GS Line F1.2XHT 100KM AT8 Start&Stop

benzyna, skrzynia automat 8-bieg., kolor BIAŁY - SUMMIT WHITE, '2020,   Samochód DEMONSTRACYJNY

od 75900  zł   81250 zł cena brutto

Zobacz

Corsa GS LINE 100KM Benzyna

Corsa GS LINE 100KM Benzyna

benzyna, skrzynia manualna, kolor CZerwony Metalik Czarny Dach, '2020,   Samochód DEMONSTRACYJNY

od 76900  zł cena brutto

Zobacz

Astra V 5DR Edition F1.2SHR MT6 145KM Start&Stop

Astra V 5DR Edition F1.2SHR MT6 145KM Start&Stop

benzyna, skrzynia manualna, kolor CZERWONY - PEPERONCINO RED S, '2019,   Samochód DEMONSTRACYJNY

4 lata gwarancji
od 76900  zł   91350 zł cena brutto

Zobacz

Nowy Crossland Ultimate 130KM

Nowy Crossland Ultimate 130KM

benzyna, skrzynia manualna, kolor Czerwony Metalik, '2020,   Samochód DEMONSTRACYJNY

od 99900  zł cena brutto

Zobacz

Insignia Grand Sport Enjoy D1.5XFT 165KM AT6 Start&Stop

Insignia Grand Sport Enjoy D1.5XFT 165KM AT6 Start&Stop

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor CZARNY - BLACK MEET KETTLE, '2020,   Samochód DEMONSTRACYJNY

od 108900  zł   129790 zł cena brutto

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

Czy braki półprzewodników spowodują wzrost cen samochodów?

02.2021

Linia produkcyjna Opel Insignia po liftingu

"Citroën, Opel, Peugeot oraz Renault zatrzymują produkcję nowych samochodów. Powodem brak komponentów" – piszą portale motoryzacyjne. Po chwili dodają "na kilka dni". A my pytamy: czy braki na rynku półprzewodników wywrą presję na ceny samochodów?

Oto cytaty z tekstu Tomasza Nowickiego z 6 lutego 2021, na francuskie.pl:

  • Wszystko z powodu niedoboru półprzewodników na całym świecie. Są one niezbędne m.in. w układach sterowania silnikiem i systemach wspomagania kierownicy.
  • Pandemia COVID-19 spowodowała gwałtowny wzrost popytu na podzespoły elektroniczne używane w laptopach, telefonach komórkowych oraz w samochodach.
  • sytuację utrudniają również amerykański sankcje, nałożone na Chiny
  • Brak półprzewodników dotyka cały przemysł samochodowy.
  • Przestój będzie trwał co najmniej kilka dni.

Niedługo.

Ale - jak niedobory półprzewodników wpłyną na ceny samochodów?

Przypominamy: w Dixi-Car są jeszcze samochody od ręki w "starych cenach".

Zobacz

 

 

Zobacz też:

Czy kupić nowy samochód w 2020?



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowy Opel Crossland premiera