Czy kupić nowy samochód w 2020 2021? [Taniej nie będzie]

Ogłoszenie

Czy kupić nowy samochód w 2020? A może poczekać do 2021, bo wcale nie będzie drożej? Rozmowa z prezesem Dixi-Car.

Update: Jak wygląda sytuacja na rynku jesienią 2020?

Poniższy wywiad powstał w 2019 roku. Jak zmieniła się sytuacja i co dodatkowo wiemy w październiku 2020?

  • Wszystkie marki podnoszą ceny, nawet bardziej niż pierwotnie zakładano.
  • Nieustannie jest to kwestia norm CO2. Nie ma, mimo pandemii taryfy ulgowej.
  • Dodatkowo, ograniczenia produkcji i brak dostępności samochodów, również spowodowane pandemią.
  • Jeszcze inna sprawa to wyniki finansowe producentów. Nierentowna sprzedaż przez chwilę może być strategią zwiększenia udziału w rynku, jednak długoterminowo jest nie do utrzymania.
  • To też dobra wiadomość dla klientów, bo będą rosły wartości rezydualne, ceny odsprzedaży.

Według Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR:

  1. na koniec września 2020 średnia ważona cena sprzedaży nowego samochodu osobowego była wyższa o 10,9 proc. od tej sprzed roku. Niższy wskaźnik wzrostu – o 7,2 proc. na przestrzeni roku – wykazuje cena sprzedaży w samym wrześniu.
  2. Samar sprawdził również, jak wygląda porównanie średnich ważonych cen nowych samochodów na polskim rynku i statystycznych wynagrodzeń Polaków. Okazuje się, że choć ceny aut rosną, to rosną też średnie wynagrodzenia, przynajmniej te oficjalnie podawane przez Główny Urząd Statystyczny. Tempo wzrostu wynagrodzeń jest porównywalne z podwyżką cen samochodów. Oznacza to, że siła nabywcza wynagrodzeń Polaków, przynajmniej jeśli chodzi o nowe samochody, pozostaje niezmieniona. W styczniu 2018 r. na zakup nowego samochodu osobowego w średniej cenie statystyczny Kowalski potrzebował blisko 31 pensji, czyli wynagrodzenia za 2 lata i 7 miesięcy pracy. We wrześniu 2020 r. na taki zakup musi pracować o ponad miesiąc dłużej.

 

Samochody w Europie zdrożeją w 2020 o ok. 10‑20%, bo muszą.

W Polsce ceny mogą wzrosnąć nawet bardziej.

Dlaczego?

Nie jest to wina dealerów, ani producentów samochodów, Unii Europejskiej troszkę, o tym za chwilę. Przede wszystkim prawda jest taka: coraz więcej ludzi chce jeździć samochodami, również w krajach, w których dotychczas jeździło się rowerem. Emisja CO2 przyrasta lawinowo i obojętnie, czy decydenci wierzą w efekt cieplarniany, czy nie -- nie da się już nic nie robić. Dlatego Unia Europejska podjęła walkę z emisją CO2, a branża motoryzacyjna poszła na pierwszy ogień.

Samochody nowe zdrożeją wkrótce, bo muszą, więc KUP TERAZ.

Posiadamy samochody w tzw. starej cenie. Oto ich lista.

 

Zmiany w UE. Jak wpłyną na ceny?

Od stycznia 2020 r. normy emisji w UE zaostrzają się ze 130 g w 2019 roku do 95 g CO2/km (średnio). Większość producentów ich nie spełni. Będą płacić kary - 95 Euro za każdy przekroczony gram pomnożone przez liczbę samochodów wprowadzonych na rynek. Żeby zmniejszyć kary, wprowadzane są m.in. nowe silniki z niską emisją spalin, pojawił się ruch elektryfikacji, w wielu krajach UE dotacje do niskoemisyjnych samochodów. Ale ogromne zaostrzenie norm emisji spalin, powoduje też wycofanie wielu tzw. fajnych samochodów i silników - tych tańszych i lubianych przez klientów.

Mogą zostać wycofane niektóre wersje wyposażeniowe, zmiany już widać w ofertach wielu marek, a niebawem będzie tego więcej i więcej.

Najbardziej procentowo mogą zdrożeć auta najtańsze, bo niska cena + relatywnie wysoka kara - wzrost cen nawet i o 20%.

 

Dlaczego w polskich salonach nowe samochody mogą zdrożeć bardziej niż w Europie?

Bo ich ceny w Polsce były zaniżone - o ok. 20% w stosunku do salonów w Niemczech. Przy powyższych restrykcjach, producentów może nie być stać na utrzymanie tej różnicy. Poza tym emisja spalin liczona jest relatywnie na rynek, producentom może zależeć na niwelacji różnic cenowych, by ograniczyć sprzedaż poza Polskę.

 

Czy stanieją elektryki i auta eko (małe, z silnikami spełniającymi normy)?

Niekoniecznie. Jeśli trzon rynku, czyli samochody kompaktowe, zdrożeją, nie ma co liczyć, że samochód spełniający 95 g/km stanieje. Prawa rynku. Kary zostaną w praktyce mniej więcej po równo rozłożone na wszystkie segmenty.

 

Posiadamy auta w tzw. starej cenie

Oto lista.

 

 

OKAZJA!

Zarejestrowane auta bez przebiegu: 80 SZTUK w Dixi‑Car

Zarejestrowane samochody bez przebiegu

Update styczeń 2021: w Dixi‑Car mamy 80 zarejestrowanych samochodów BEZ PRZEBIEGU od ręki. Gratka dla oszczędnych. Skąd się wzięła?

Tak naprawdę są to fabrycznie nowe samochody - Ople Corsa, Astra, Crossland X, Grandland X, Insignia i inne modele - ale w cenie używanego - czytaj dalej.

Zrobiliśmy w Dixi‑Car zapasy aut w "starych" cenach i z silnikami spełniającymi łagodniesze normy. Bo w 2021 roku nowe samochody muszą zdrożeć - tu wyjaśnienie. Zarejestrowaliśmy te samochody na naszą firmę, tak jest teraz lepiej - zapraszamy, wyjaśnimy dlaczego.

Dzięki temu korzystasz!

  • kupujesz samochód w Super Cenie - cena jak w używanym, a faktycznie pojazd nowy
  • samochody te kilka miesięcy stały u nas na placu - są bez przebiegu - nawet im nie założyliśmy tablic rejestracyjnych
  • mają czyste silniki Euro 6d-Temp i Euro 6d, dzięki czemu auto będzie wpuszczane do centrum miasta
  • nie płacisz podatku PCC, jak przy aucie używanym, bo kupujesz na fakturę od dealera
  • kredyt, leasing, wynajem Opel Free2Move u nas na miejscu w jeden dzień

Jak kupić?

Zadzwoń po listę samochodów z ceną: Salon Warszawa/Raszyn (22) 716 30 20 -- Salon Radom (48) 360 98 26

 

Zobacz Nowoczesne finansowanie.

Możemy taki samochód wydać od ręki, a Ty go będziesz mógł przerejestrować za miesiąc.

 

 

Czy braki półprzewodników spowodują wzrost cen samochodów?

02.2021

Linia produkcyjna Opel Insignia po liftingu

"Citroën, Opel, Peugeot oraz Renault zatrzymują produkcję nowych samochodów. Powodem brak komponentów" – piszą portale motoryzacyjne. Po chwili dodają "na kilka dni". A my pytamy: czy braki na rynku półprzewodników wywrą presję na ceny samochodów?

Oto cytaty z tekstu Tomasza Nowickiego z 6 lutego 2021, na francuskie.pl:

  • Wszystko z powodu niedoboru półprzewodników na całym świecie. Są one niezbędne m.in. w układach sterowania silnikiem i systemach wspomagania kierownicy.
  • Pandemia COVID-19 spowodowała gwałtowny wzrost popytu na podzespoły elektroniczne używane w laptopach, telefonach komórkowych oraz w samochodach.
  • sytuację utrudniają również amerykański sankcje, nałożone na Chiny
  • Brak półprzewodników dotyka cały przemysł samochodowy.
  • Przestój będzie trwał co najmniej kilka dni.

Niedługo.

Ale - jak niedobory półprzewodników wpłyną na ceny samochodów?

Przypominamy: w Dixi-Car są jeszcze samochody od ręki w "starych cenach".

Zobacz

 

 

Dzieje się

 

 

Zobacz też:

Jak długo się czeka na nowy samochód?

Czy wzrosną ceny samochodów (długofalowo)

Normy emisji Euro

 

 

Pełny ocynk we wszystkich modelach Opla!

Opel Corsa F w zimowych warunkach, śnieg

Demonstracyjna, ocynkowana Corsa przed salonem Dixi‑Car w Radomiu. Zapraszamy na jazdę próbną.

Przypominamy, że wszystkie oferowane na stronie Dixi‑Car nowe samochody Opel (osobowe i dostawcze) mają pełny ocynk blach nadwozia. Osobowe Ople objęte są 12‑letnią gwarancją na perforację blach.

Polska leży w klimacie przejściowym. Ścierają się u nas masy powietrza o różnych cechach, w efekcie zimą temperatura często przechodzi przez 0 st. C, i drogi – częściej niż w innych krajach – posypywane są solą. Samochód marki Opel jest mądrym wyborem na polskie zimy.

Samochody Opel są cynkowane całe i obustronnie – nadwozia zatapiane są w wannach z cynkiem. Nazywa się to cynkowanie ogniowe, jego zaletą jest fakt, iż cynk wlewa się w każdy otwór i warstwa cynku jest gruba zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz karoserii.

Więcej o ocynku w Oplach

Wybierz ocynkowany samochód od ręki

Warszawa

Radom




 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowy Opel Mokka premiera