Czy kupić nowy samochód w 2020 2021? [Taniej nie będzie]

Ogłoszenie

Czy kupić nowy samochód w 2020? A może poczekać do 2021, bo wcale nie będzie drożej? Rozmowa z prezesem Dixi-Car.

Update: Jak wygląda sytuacja na rynku jesienią 2020?

Poniższy wywiad powstał w 2019 roku. Jak zmieniła się sytuacja i co dodatkowo wiemy w październiku 2020?

  • Wszystkie marki podnoszą ceny, nawet bardziej niż pierwotnie zakładano.
  • Nieustannie jest to kwestia norm CO2. Nie ma, mimo pandemii taryfy ulgowej.
  • Dodatkowo, ograniczenia produkcji i brak dostępności samochodów, również spowodowane pandemią.
  • Jeszcze inna sprawa to wyniki finansowe producentów. Nierentowna sprzedaż przez chwilę może być strategią zwiększenia udziału w rynku, jednak długoterminowo jest nie do utrzymania.
  • To też dobra wiadomość dla klientów, bo będą rosły wartości rezydualne, ceny odsprzedaży.

Według Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR:

  1. na koniec września 2020 średnia ważona cena sprzedaży nowego samochodu osobowego była wyższa o 10,9 proc. od tej sprzed roku. Niższy wskaźnik wzrostu – o 7,2 proc. na przestrzeni roku – wykazuje cena sprzedaży w samym wrześniu.
  2. Samar sprawdził również, jak wygląda porównanie średnich ważonych cen nowych samochodów na polskim rynku i statystycznych wynagrodzeń Polaków. Okazuje się, że choć ceny aut rosną, to rosną też średnie wynagrodzenia, przynajmniej te oficjalnie podawane przez Główny Urząd Statystyczny. Tempo wzrostu wynagrodzeń jest porównywalne z podwyżką cen samochodów. Oznacza to, że siła nabywcza wynagrodzeń Polaków, przynajmniej jeśli chodzi o nowe samochody, pozostaje niezmieniona. W styczniu 2018 r. na zakup nowego samochodu osobowego w średniej cenie statystyczny Kowalski potrzebował blisko 31 pensji, czyli wynagrodzenia za 2 lata i 7 miesięcy pracy. We wrześniu 2020 r. na taki zakup musi pracować o ponad miesiąc dłużej.

 

Samochody w Europie zdrożeją w 2020 o ok. 10‑20%, bo muszą.

W Polsce ceny mogą wzrosnąć nawet bardziej.

Dlaczego?

Nie jest to wina dealerów, ani producentów samochodów, Unii Europejskiej troszkę, o tym za chwilę. Przede wszystkim prawda jest taka: coraz więcej ludzi chce jeździć samochodami, również w krajach, w których dotychczas jeździło się rowerem. Emisja CO2 przyrasta lawinowo i obojętnie, czy decydenci wierzą w efekt cieplarniany, czy nie -- nie da się już nic nie robić. Dlatego Unia Europejska podjęła walkę z emisją CO2, a branża motoryzacyjna poszła na pierwszy ogień.

Samochody nowe zdrożeją wkrótce, bo muszą, więc KUP TERAZ.

Posiadamy samochody w tzw. starej cenie. Oto ich lista.

 

Zmiany w UE. Jak wpłyną na ceny?

Od stycznia 2020 r. normy emisji w UE zaostrzają się ze 130 g w 2019 roku do 95 g CO2/km (średnio). Większość producentów ich nie spełni. Będą płacić kary - 95 Euro za każdy przekroczony gram pomnożone przez liczbę samochodów wprowadzonych na rynek. Żeby zmniejszyć kary, wprowadzane są m.in. nowe silniki z niską emisją spalin, pojawił się ruch elektryfikacji, w wielu krajach UE dotacje do niskoemisyjnych samochodów. Ale ogromne zaostrzenie norm emisji spalin, powoduje też wycofanie wielu tzw. fajnych samochodów i silników - tych tańszych i lubianych przez klientów.

Mogą zostać wycofane niektóre wersje wyposażeniowe, zmiany już widać w ofertach wielu marek, a niebawem będzie tego więcej i więcej.

Najbardziej procentowo mogą zdrożeć auta najtańsze, bo niska cena + relatywnie wysoka kara - wzrost cen nawet i o 20%.

 

Dlaczego w polskich salonach nowe samochody mogą zdrożeć bardziej niż w Europie?

Bo ich ceny w Polsce były zaniżone - o ok. 20% w stosunku do salonów w Niemczech. Przy powyższych restrykcjach, producentów może nie być stać na utrzymanie tej różnicy. Poza tym emisja spalin liczona jest relatywnie na rynek, producentom może zależeć na niwelacji różnic cenowych, by ograniczyć sprzedaż poza Polskę.

 

Czy stanieją elektryki i auta eko (małe, z silnikami spełniającymi normy)?

Niekoniecznie. Jeśli trzon rynku, czyli samochody kompaktowe, zdrożeją, nie ma co liczyć, że samochód spełniający 95 g/km stanieje. Prawa rynku. Kary zostaną w praktyce mniej więcej po równo rozłożone na wszystkie segmenty.

 

Posiadamy auta w tzw. starej cenie

Oto lista.

 

 

OKAZJA!

Zarejestrowane auta bez przebiegu: 120 SZTUK w Dixi‑Car

Zarejestrowane samochody bez przebiegu

Update czerwiec 2020: w Dixi‑Car mamy 120 zarejestrowanych samochodów BEZ PRZEBIEGU od ręki. Gratka dla oszczędnych. Skąd się wzięła?

Tak naprawdę są to fabrycznie nowe samochody - Ople Corsa, Astra, Crossland X, Grandland X, Insignia i inne modele - ale w cenie używanego - czytaj dalej.

Zrobiliśmy w Dixi‑Car zapasy aut w "starych" cenach i z silnikami spełniającymi łagodniesze normy. Bo w 2020 roku nowe samochody muszą zdrożeć - tu wyjaśnienie. Musieliśmy te auta zarejestrować na naszą firmę, bo był deadline - niektóre modele/wersje można było zarejestrować tylko do końca 2019.

Dzięki temu korzystasz!

  • kupujesz samochód w Super Cenie - cena jak w używanym, a faktycznie pojazd nowy
  • samochody te kilka miesięcy stały u nas na placu - są bez przebiegu - nawet im nie założyliśmy tablic rejestracyjnych
  • mają czyste silniki Euro 6d-Temp (poprzednia norma), dzięki czemu auto będzie tańsze w serwisie. W roczniku 2020 już takiego nie kupisz.
  • nie płacisz podatku PCC, jak przy aucie używanym, bo kupujesz na fakturę od dealera
  • kredyt, leasing, wynajem Opel Free2Move u nas na miejscu w jeden dzień

Jak kupić?

Zadzwoń po listę samochodów z ceną: Salon Warszawa/Raszyn (22) 716 30 20 -- Salon Radom (48) 360 98 26

 

Zobacz Nowoczesne finansowanie.

Możemy taki samochód wydać od ręki, a Ty go będziesz mógł przerejestrować za miesiąc.

 

 

Dzieje się

 

 

Zobacz też:

Jak długo się czeka na nowy samochód?

Czy wzrosną ceny samochodów (długofalowo)

Normy emisji Euro

 

 

Wyprzedaż - ostatnia sztuka Astry za 57 900 zł.

Ostatnie Astry z silnikiem 4‑Cylindrowym - tylko w Dixi‑Car.

Najtańszej Astry, w cenie od 57 900 zł, mamy już tylko jedną sztukę. Od ręki w Dixi-Car. W cenie m. in.: klimatyzacja elektroniczna dwustrefowa, piloty parkowania przód-tył, konsola-podłokietnik, niemiecki silnik. Wybierz swój kolor i wyjedź dziś. Są to tzw. stare ceny (przed-covidowe).

Jako jedyny dealer w Polsce mamy duży wybór Astr z silnikami zarówno 3- jak i 4‑cylindrowymi.

Dlaczego mamy takie samochody? Spodziewaliśmy się, że wdrożenie nowych, 3‑cylindrowych, oszczędnych silników, zoptymalizowanych pod nowe normy emisji, nie spotka się tak od razu z entuzjazmem klientów. Zabepieczyliśmy stoki 4‑cylindrowych silników, by jak najdłużej dać naszym klientom wybór.

Zadzwoń: Salon Radom, (48) 360 98 26. Salon Wwa/Raszyn, tel. (22) 716 30 20.

 

Wyprzedaż: nowa Astra cena od 57 900 zł, ostatnie sztuki

Warszawa

Radom




 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wyprzedaż promocyjna cena Opel Astra