Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Czy kupić nowy samochód w 2024 2025? [Taniej nie będzie]

Ogłoszenie

Czy kupić nowy samochód w 2024? A może poczekać do 2025, bo wcale nie będzie drożej?

Rozmowy z panią prezes Dixi‑Car oraz z szefem sprzedaży o tym, jak zmieniały się ostatnio ceny nowych samochodów oraz jak będą zmieniały się w najbliższych miesiącach i latach.

 
Wyprzedaż rocznika 2024 SsangYong KGM
Ogłoszenie

Update: grudzień 2024

Jak kupować nowy samochód Zimą 2024/2025?

Kilka obserwacji szefa sprzedaży:

—'Wyprzedaż rocznika' zmieniła dziś znaczenie. Jeśli ceny są rzeczywiście wyprzedażowe (a są), im szybciej, tym lepiej. Ostatni mają cenę, ale już nie wybór samochodów.

Dealerzy nie gromadzą już zapasów samochodów od ręki pod wyprzedaż. W tym sensie zmieniło się znaczenie wyprzedaży. Jest to bardziej hasło marketingowe. Samochodów z rocznika 2024 nie ma tak dużo i nie ma co liczyć, że w marcu 2025 jeszcze będzie wybór.

  • W Dixi-Car dostępnych jest ok. 20 sztuk samochodów BAIC bez przypisanego klienta. Samochodów marki SsangYong-KGM jest trochę więcej. Można więc zapomnieć o stoku wyprzedażowym liczonym w setkach sztuk, jak to bywało w latach nastych XXI wieku, gdy byliśmy autoryzowanym dealerem Opla, marki w tamtym czasie wolumenowej. Pomimo nie tak dużego stoku, na te kilkadziesiąt sztuk samochodów z 2024 roku, które mamy, proponujemy wyprzedażowe ceny.
  • Może poczekać do 2025 roku? Czy samochody zdrożeją?
    • BAIC - już w chwili, gdy materiał powstaje, czyli 18 grudnia, wiemy o podwyżkach cen aut z 2025 roku. BAIC 3 będzie kosztował 84 900 zł (rocznik 2024 kosztuje 78 900 zł). Co prawda wszystkie lakiery - biały, bordo, granatowy - będą w 2025 roku bez dopłaty (obecnie tylko biały perłowy nie wymaga dopłaty). BAIC 5 zdrożeje o 2 tys. zł. Podobnie BAIC 7 - cena rocznika 2025 wzrośnie o 2000 zł. Dochodzi dostępność - na wyprzedaży rocznika 2024 - od ręki; w 2025 roku będzie różnie.
    • SsangYong-KGM - będzie można zapomnieć o upustach, przynajmniej w pierwszej połowie 2025 roku. Np. Torres zapewne wróci do ceny katalogowej 139 900 zł (na wyprzedaży jest to nawet 126 400 zł). O SsangYongach Tivoli, Korando, Torres można powiedzieć, że kupujemy je na wyprzedaży o ok. 10 tys. zł taniej niż normalnie.
  • Gdzie szukać prawdziwej wyprzedaży w dawnym stylu? W markach wolumentowych, i nam przchodzi na myśl jedna, na T. Marek wolumenowych jest coraz mniej w Polsce. Ceny samochodów są tam wyższe, przy okresie gwarancji często krótszej (BAIC i SsangYong dają 5 lat). Klienci chcą dziś nowych samochodów w atrakcyjnej, wręcz niskiej cenie; przy rosnących wymaganiach co do wyposażenia, jakości. Tymi przymiotami mogą pochwalić się marki motoryzacyjne z Chin i Korei. Wracamy więc do sprzedaży niemasowej/butikowej, jak w SsangYongu i Baiku, gdzie samochód sprzedawany jest na etapie clenia czy transportu.
  • Warto szybko się decydować, dla dobrej ceny. Wspomniane kilkadziesiąt sztuk od ręki na wyprzedaży to też są samochody stojące jeszcze na cle, płynące statkiem.

Lista samochodów

Wywiad: Czy kupować w 2024 czy może czekać do 2025 [Taniej nie będzie]?

 

 

Jak wygląda sytuacja na rynku na przedwiośniu 2024?

styczeń 2024

Wysokie ceny samochodów w ostatnich latach towarzyszyły niskiej podaży, poprawa dostępności samochodów w drugiej połowie 2023 roku u niemal wszystkich marek spowodowała powrót upustów i rabatów. Nowy 2024 Rok rynek przywitał wyprzedażą jak za dawnych czasów. Sprzedaż w 2023 roku wzrosła o ponad 13%, jeszcze bardziej optymistycznie prezentują się rejestracje za pierwsze 20 dni stycznia 2024. Ruch w salonie to powrót do normalności, a dla nas energia do działania.

Czy to oznacza stabilizację? Obniżkę cen? Ani jedno, ani drugie w naszej opinii, ale na pewno jest to dobry czas na zakup auta. I dla osób uważnych na cenę i dla osób szukających ciekawego auta, bo podaż jest teraz doskonała. A już słyszy się o zatrzymaniach produkcji ze względu na braki części spowodowane problemami logistycznymi (piractwo morskie) na wschodzie.

W wielu przypadkach samochód marzeń jest teraz na składzie dealera, warto więc sięgnąć, o ile w planach.

Cieszy nas wzrost sprzedaży nadwozi SUV, nasza marka Ssangyong przy rynku wzrastającym o 13% w 2023 odnotowała 33% wzrost. Dixi‑Car dodało do swojego portfolio kolejne samochody SUV pod marką Baic. Zapraszamy do nowiutkiego salonu Baic do testowania modeli Beijing 3 i Beijing 5, od pierwszego dnia cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Wydaliśmy już pierwsze auta.

Analitycy i znawcy rynku prognozują wzrost sprzedaży w 2024 roku. Stęskniliśmy się za ruchem jak przed covidem i z ogromną radością witamy klientów w salonach. Jest miejsce na dobry rok.

 

 

Jak wygląda sytuacja na rynku na przedwiośniu 2023?

marzec 2023

Ceny samochodów zostały w 2022 mocno wywindowane przez wszystkie marki, globalna sprzedaż aut spadła. Jednak to niestety, w naszej opinii, nie oznacza stabilizacji cen czy obniżek cen samochodów.

Nadal warto zwracać uwagę na wyprzedaże, jeżeli jesteśmy uważni na cenę.

Poprawia się natomiast dostępność modeli, a za tym doposażenie i specyfikacje, więc niedługo może można będzie znowu wybrać samochód marzeń, a nie tylko ten ze stoku dilera.

Zauważamy, już kolejny rok z rzędu, ogromny wzrost zainteresowania i sprzedaży nadwoziami typu SUV. Dixi-Car podpisało nową umowę autoryzacyjną z koreańską marką Ssangyong, specjalizującą się od ponad 70 lat tylko w autach w nadwoziu SUV.

Skąd popularność SUV-ów?  Wysoka pozycja za kierownicą, poczucie bezpieczeństwa; przestronność kabiny i pojemny bagażnik; łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie; łatwiej zapiąć dziecko w foteliku; dobre radzenie sobie z przeszkodami na drodze. Skąd popularność SUV-ów - info sztucznej inteligencji.

Dlaczego wybraliśmy Ssangyong, piszemy na blogu.

Ale najważniejszym trendem jest elektryfikacja i redukcja emisji spalin, to wymusza na producentach i importerach sprzedaż silników o określonych parametrach emisyjnych, nie zawsze jeszcze tych najbardziej pożądanych. Marki niszowe mają inne wskaźniki emisji, co daje chwilową przewagę i możliwość sprzedaży w 2023 silników poszukiwanych na rynku, 4-cylindrowych, diesli, zasilanych gazem.

Rok 2023 znowu będzie inny. Czy zatem wstrzymywać się z zakupem? Jeżeli jesteś miłośnikiem silników elektrycznych, pewnie warto jeszcze troszkę poczekać, jeżeli tradycyjnych spalinowych – kupuj.

Powodzenia i radosnych decyzji.

 

 

Skąd popularność SUV-ów - info sztucznej inteligencji

  • Wysoka pozycja za kierownicą: Samochody SUV mają zwykle wyższe siedzenia, co daje kierowcy lepszą widoczność na drodze i poczucie większej kontroli nad pojazdem.
  • Wytrzymałość i niezawodność: Samochody SUV są często budowane na ramie, co sprawia, że są bardziej wytrzymałe i lepiej nadają się do jazdy po trudnym terenie. Ponadto, często są wyposażone w silniki o większej mocy, co daje im większą elastyczność w trudnych warunkach drogowych.
  • Większa przestrzeń: Samochody SUV są zwykle większe od tradycyjnych samochodów osobowych, co daje pasażerom i kierowcy więcej miejsca na nogi i w bagażniku.
  • Atrakcyjny wygląd: Samochody SUV mają zwykle nowoczesny wygląd, z dużymi kołami i agresywnym wyglądem, co przyciąga wielu kierowców.
  • Uniwersalność: Samochody SUV są często wykorzystywane zarówno jako samochody miejskie, jak i terenowe, co czyni je uniwersalnymi i atrakcyjnymi dla wielu kierowców.
  • Zwiększone bezpieczeństwo: Dzięki większej masie i wyższej pozycji za kierownicą, samochody SUV oferują zwykle większe bezpieczeństwo kierowcom i pasażerom w przypadku kolizji lub wypadku.

 

 

Jak wygląda sytuacja na rynku na przedwiośniu 2022?

luty 2022

Jeśli chcesz samochód z silnikiem spalinowym, im szybciej tym lepiej.

Nic nie zapowiada, by trend cenowy się zmienił. Kto kupił używany samochód rok temu, wie, że dziś taki samochód jest droższy. Rosną ceny komponentów do produkcji. Samochodów nowych brakuje, producenci niechętnie dają upusty. Postępuje downsizing - eliminowane są z oferty takie silniki, jak 1.6 benzyna w Oplu Grandland. W zamian - hybrydy i elektryki. W niektórych dużych modelach - u Opla są to Vivaro osobowe, Zafira Life, Combo Life - jest już tylko napęd elektryczny.

Dlatego - jeśli chcesz nowy samochód z silnikiem spalinowym - nie ma na co czekać.

Wyjście z kryzysu dostaw przewidujemy ok. 2023 roku, najwcześniej pod koniec 2022. Np. dziś wiemy, że do końca 2022 w niektórych modelach jest problem z dostępnością czujników parkowania. Montujemy te czujniki akcesoryjne, na miejscu w serwisach Dixi-Car. Jakieś światełko w tunelu jest - np. w styczniu 2022 dostaliśmy tylko 9 nowych samochodów, w maju ma być dostawa 40 sztuk. Ale to są i tak liczby mniejsze niż przed pandemią. Coś w fabrykach zaczyna się układać, ale rynek polski jest mało dochodowy dla producentów.

Rozważam hybrydę lub elektryka...

Tendencja w kierunku elektryków nie zaniknie. Coraz więcej klientów znajduje sobie jakąś furtkę do hybrydy lub elektryka, np. montują fotowoltaikę, gniazdko na wspólnotowym parkingu. Ci, którzy się przesiedli do elektryka wskazują na:

  • psychika - "stoję w korku, nic nie spalam", "aż chce się jeździć", "przy fotowoltaice jazda za darmo"
  • przy przesiadce np. z elektrycznej Mokki-e do spalinowej Insigni subiektywne wrażenie "zepsutego" samochodu (spalinowego)

Czy zakup samochodu spalinowego dziś jest bezpieczny na 10-20 lat?

Większość ludzi w Polsce, mieszkający w blokach, nie ma dostępu do ładowania.

Kupić samochód z placu dealera, czy zamówić do produkcji?

Na placu cena jest pewna. Przy zamawianiu do produkcji - nie jest gwarantowana. Wybór oczywisty.

 

 

Jak wyglądała sytuacja na rynku wiosną 2021?

Czy samochody w drugiej połowie 2021 i w 2022 będą nadal drożeć?

Tak, będą, ochrona środowiska i bezpieczeństwo pasażerów są głównymi driverami wzrostu cen. Klienci wrażliwi na cenę powinni wybierać auta teraz, jest duża gama samochodów zarejestrowanych na dealerów z zerowym przebiegiem; tak się stało, bo była zmiana przepisów emisyjnych, końcowe partie produkcji zbyt niskie, więc potrzebne były rejestracje; auta są gotowe do drogi, często jeszcze z silnikami, które już tylko w działach używanych się znajdzie, oferty też są tańsze niż na nowe modele.

Dlaczego samochody będą drożeć?

Nieustannie z powodu wymogów odnośnie emisji spalin. Hasło "niskoemisyjne samochody" to konieczność wdrażania zmian w silnikach, odchudzanie wagi samochodów. Do tego dochodzi gama napędów elektrycznych, hybrydowych, kosztowne działy rozwoju. Samochody stają się skomplikowane.

Względy bezpieczeństwa pasażerów i przechodniów, to kolejna gama systemów wspierających kierowcę, każdy kosztuje, ale też daje komfort. Pandemia to ograniczenia produkcyjne, czasowe braki w dostępności części czy podzespołów, to też generuje wzrost ceny samochodów.

Wybierać warto teraz. Jeśli jesteś wrażliwy na cenę - najtaniej wybierać spośród samochodów dostępnych od ręki.

 

 

Jak wyglądała sytuacja na rynku jesienią 2020?

  • Wszystkie marki podnoszą ceny, nawet bardziej niż pierwotnie zakładano.
  • Nieustannie jest to kwestia norm CO2. Nie ma, mimo pandemii taryfy ulgowej.
  • Dodatkowo, ograniczenia produkcji i brak dostępności samochodów, również spowodowane pandemią.
  • Jeszcze inna sprawa to wyniki finansowe producentów. Nierentowna sprzedaż przez chwilę może być strategią zwiększenia udziału w rynku, jednak długoterminowo jest nie do utrzymania.
  • To też dobra wiadomość dla klientów, bo będą rosły wartości rezydualne, ceny odsprzedaży.

Według Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR:

  1. na koniec września 2020 średnia ważona cena sprzedaży nowego samochodu osobowego była wyższa o 10,9 proc. od tej sprzed roku. Niższy wskaźnik wzrostu – o 7,2 proc. na przestrzeni roku – wykazuje cena sprzedaży w samym wrześniu.
  2. Samar sprawdził również, jak wygląda porównanie średnich ważonych cen nowych samochodów na polskim rynku i statystycznych wynagrodzeń Polaków. Okazuje się, że choć ceny aut rosną, to rosną też średnie wynagrodzenia, przynajmniej te oficjalnie podawane przez Główny Urząd Statystyczny. Tempo wzrostu wynagrodzeń jest porównywalne z podwyżką cen samochodów. Oznacza to, że siła nabywcza wynagrodzeń Polaków, przynajmniej jeśli chodzi o nowe samochody, pozostaje niezmieniona. W styczniu 2018 r. na zakup nowego samochodu osobowego w średniej cenie statystyczny Kowalski potrzebował blisko 31 pensji, czyli wynagrodzenia za 2 lata i 7 miesięcy pracy. We wrześniu 2020 r. na taki zakup musi pracować o ponad miesiąc dłużej.

 

 

Poniższy wywiad powstał w 2019 roku.

 

Samochody w Europie zdrożeją w 2020 o ok. 10‑20%, bo muszą.

W Polsce ceny mogą wzrosnąć nawet bardziej.

Dlaczego?

Nie jest to wina dealerów, ani producentów samochodów, Unii Europejskiej troszkę, o tym za chwilę. Przede wszystkim prawda jest taka: coraz więcej ludzi chce jeździć samochodami, również w krajach, w których dotychczas jeździło się rowerem. Emisja CO2 przyrasta lawinowo i obojętnie, czy decydenci wierzą w efekt cieplarniany, czy nie -- nie da się już nic nie robić. Dlatego Unia Europejska podjęła walkę z emisją CO2, a branża motoryzacyjna poszła na pierwszy ogień.

Samochody nowe zdrożeją wkrótce, bo muszą, więc KUP TERAZ.

Posiadamy samochody w tzw. starej cenie. Oto ich lista.

 

Zmiany w UE. Jak wpłyną na ceny?

Od stycznia 2020 r. normy emisji w UE zaostrzają się ze 130 g w 2019 roku do 95 g CO2/km (średnio). Większość producentów ich nie spełni. Będą płacić kary - 95 Euro za każdy przekroczony gram pomnożone przez liczbę samochodów wprowadzonych na rynek. Żeby zmniejszyć kary, wprowadzane są m.in. nowe silniki z niską emisją spalin, pojawił się ruch elektryfikacji, w wielu krajach UE dotacje do niskoemisyjnych samochodów. Ale ogromne zaostrzenie norm emisji spalin, powoduje też wycofanie wielu tzw. fajnych samochodów i silników - tych tańszych i lubianych przez klientów.

Mogą zostać wycofane niektóre wersje wyposażeniowe, zmiany już widać w ofertach wielu marek, a niebawem będzie tego więcej i więcej.

Najbardziej procentowo mogą zdrożeć auta najtańsze, bo niska cena + relatywnie wysoka kara - wzrost cen nawet i o 20%.

 

Dlaczego w polskich salonach nowe samochody mogą zdrożeć bardziej niż w Europie?

Bo ich ceny w Polsce były zaniżone - o ok. 20% w stosunku do salonów w Niemczech. Przy powyższych restrykcjach, producentów może nie być stać na utrzymanie tej różnicy. Poza tym emisja spalin liczona jest relatywnie na rynek, producentom może zależeć na niwelacji różnic cenowych, by ograniczyć sprzedaż poza Polskę.

 

Czy stanieją elektryki i auta eko (małe, z silnikami spełniającymi normy)?

Niekoniecznie. Jeśli trzon rynku, czyli samochody kompaktowe, zdrożeją, nie ma co liczyć, że samochód spełniający 95 g/km stanieje. Prawa rynku. Kary zostaną w praktyce mniej więcej po równo rozłożone na wszystkie segmenty.

 

Posiadamy auta w tzw. starej cenie

Oto lista.

 

 

Dzieje się

 

 

Zobacz też:

Jak długo się czeka na nowy samochód?

Czy wzrosną ceny samochodów (długofalowo)

Normy emisji Euro

 

 

Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!

03.2024

BAIC Beijing 5 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 3 samochód do jazdy próbnej

Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.

A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Godziny pracy salonu

Warszawa

Radom




 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wynajem długoterminowy Nowy SsangYong KGM Torres