Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Czy kupić nowy samochód w 2024 2025? [Taniej nie będzie]

Ogłoszenie

Czy kupić nowy samochód w 2024? A może poczekać do 2025, bo wcale nie będzie drożej?

Rozmowy z panią prezes Dixi‑Car oraz z szefem sprzedaży o tym, jak zmieniały się ostatnio ceny nowych samochodów oraz jak będą zmieniały się w najbliższych miesiącach i latach.

 

Jak wygląda sytuacja na rynku na przedwiośniu 2024?

styczeń 2024

Wysokie ceny samochodów w ostatnich latach towarzyszyły niskiej podaży, poprawa dostępności samochodów w drugiej połowie 2023 roku u niemal wszystkich marek spowodowała powrót upustów i rabatów. Nowy 2024 Rok rynek przywitał wyprzedażą jak za dawnych czasów. Sprzedaż w 2023 roku wzrosła o ponad 13%, jeszcze bardziej optymistycznie prezentują się rejestracje za pierwsze 20 dni stycznia 2024. Ruch w salonie to powrót do normalności, a dla nas energia do działania.

Czy to oznacza stabilizację? Obniżkę cen? Ani jedno, ani drugie w naszej opinii, ale na pewno jest to dobry czas na zakup auta. I dla osób uważnych na cenę i dla osób szukających ciekawego auta, bo podaż jest teraz doskonała. A już słyszy się o zatrzymaniach produkcji ze względu na braki części spowodowane problemami logistycznymi (piractwo morskie) na wschodzie.

W wielu przypadkach samochód marzeń jest teraz na składzie dealera, warto więc sięgnąć, o ile w planach.

Cieszy nas wzrost sprzedaży nadwozi SUV, nasza marka Ssangyong przy rynku wzrastającym o 13% w 2023 odnotowała 33% wzrost. Dixi‑Car dodało do swojego portfolio kolejne samochody SUV pod marką Baic. Zapraszamy do nowiutkiego salonu Baic do testowania modeli Beijing 3 i Beijing 5, od pierwszego dnia cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Wydaliśmy już pierwsze auta.

Analitycy i znawcy rynku prognozują wzrost sprzedaży w 2024 roku. Stęskniliśmy się za ruchem jak przed covidem i z ogromną radością witamy klientów w salonach. Jest miejsce na dobry rok.

 

 

Wyprzedaż rocznika 2024 SsangYong KGM
Ogłoszenie

Update: październik 2024

Jak kupować nowy samochód Jesienią i Zimą 2024?

Kilka obserwacji szefa sprzedaży:

—Wyprzedaż rocznika u SsangYonga KGM obejmuje jeszcze ostatnie sztuki z poprzedniego roku. U nas są to 1x Korando, 1x Torres, 1x Musso (krótkie) i 2x Musso Grand (długie). Cenowo - perełki. Wyprzedaż rocznika 2024 może ruszyć około listopada, grudnia.

Samochody z 4‑cylindrowymi silnikami, ale w budżecie, są u nas od ręki. Żeby mieć cztery cylindry (sprawdzony, trwały napęd) od konkurencji, praktycznie trzeba szukać u marek premium.

  • Jeśli utrzyma się inflacja, samochody będą drożały. Nie ma co odkładać zakupu.
  • Obecnie - październik - sprzedajemy już w większości samochody wyprodukowane w 2024 roku.
    Mamy jednak jeszcze na wyprzedaży ostatnie sztuki z 2023 roku, znacząco tańsze:
    • Korando - jeden egzemplarz z 2023 roku - w super cenie (w ogóle Korando ma najlepsze 'value for money' w gamie SsangYonga KGM).
    • Torres - jeszcze jedna sztuka.
    • Musso Grand - 2 szt. na placu.
    • Musso - 1 sztuka - wersja Joy ze skrzynią manualną - rarytas cenowy.
  • Obserwujemy pozytywne zaskoczenia klientów po jeździe testowej, organoleptycznej ocenie samochodu (dotknięciu auta), analizie oferty (ile kosztuje na przykład napęd 4x4 w SsangYongu, a ile u konkurencji; ile kosztuje Automat u nas, ile w innych markach). Wyjechać, zobaczyć, dotknąć - Made in Korea, 5 Lat Gwarancji.
  • Silniki koreańskiego SsangYonga można doposażyć w instalację LPG – pełna aprobata producenta, zachowanie gwarancji na samochód. Fabryczne LPG jest w promocji - od 0 PLN.
  • Crossovery SsangYong, nawet gdyby doliczyć cenę instalacji gazowej, są korzystnie wycenione. A przecież do Korando, Torresa, Tivoli i Tivoli Grand instalacja LPG jest od 0 PLN.

Lista samochodów

Wywiad: Czy kupować w 2024 czy może czekać do 2025 [Taniej nie będzie]?

 

 

Jak wygląda sytuacja na rynku na przedwiośniu 2023?

marzec 2023

Ceny samochodów zostały w 2022 mocno wywindowane przez wszystkie marki, globalna sprzedaż aut spadła. Jednak to niestety, w naszej opinii, nie oznacza stabilizacji cen czy obniżek cen samochodów.

Nadal warto zwracać uwagę na wyprzedaże, jeżeli jesteśmy uważni na cenę.

Poprawia się natomiast dostępność modeli, a za tym doposażenie i specyfikacje, więc niedługo może można będzie znowu wybrać samochód marzeń, a nie tylko ten ze stoku dilera.

Zauważamy, już kolejny rok z rzędu, ogromny wzrost zainteresowania i sprzedaży nadwoziami typu SUV. Dixi-Car podpisało nową umowę autoryzacyjną z koreańską marką Ssangyong, specjalizującą się od ponad 70 lat tylko w autach w nadwoziu SUV.

Skąd popularność SUV-ów?  Wysoka pozycja za kierownicą, poczucie bezpieczeństwa; przestronność kabiny i pojemny bagażnik; łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie; łatwiej zapiąć dziecko w foteliku; dobre radzenie sobie z przeszkodami na drodze. Skąd popularność SUV-ów - info sztucznej inteligencji.

Dlaczego wybraliśmy Ssangyong, piszemy na blogu.

Ale najważniejszym trendem jest elektryfikacja i redukcja emisji spalin, to wymusza na producentach i importerach sprzedaż silników o określonych parametrach emisyjnych, nie zawsze jeszcze tych najbardziej pożądanych. Marki niszowe mają inne wskaźniki emisji, co daje chwilową przewagę i możliwość sprzedaży w 2023 silników poszukiwanych na rynku, 4-cylindrowych, diesli, zasilanych gazem.

Rok 2023 znowu będzie inny. Czy zatem wstrzymywać się z zakupem? Jeżeli jesteś miłośnikiem silników elektrycznych, pewnie warto jeszcze troszkę poczekać, jeżeli tradycyjnych spalinowych – kupuj.

Powodzenia i radosnych decyzji.

 

 

Skąd popularność SUV-ów - info sztucznej inteligencji

  • Wysoka pozycja za kierownicą: Samochody SUV mają zwykle wyższe siedzenia, co daje kierowcy lepszą widoczność na drodze i poczucie większej kontroli nad pojazdem.
  • Wytrzymałość i niezawodność: Samochody SUV są często budowane na ramie, co sprawia, że są bardziej wytrzymałe i lepiej nadają się do jazdy po trudnym terenie. Ponadto, często są wyposażone w silniki o większej mocy, co daje im większą elastyczność w trudnych warunkach drogowych.
  • Większa przestrzeń: Samochody SUV są zwykle większe od tradycyjnych samochodów osobowych, co daje pasażerom i kierowcy więcej miejsca na nogi i w bagażniku.
  • Atrakcyjny wygląd: Samochody SUV mają zwykle nowoczesny wygląd, z dużymi kołami i agresywnym wyglądem, co przyciąga wielu kierowców.
  • Uniwersalność: Samochody SUV są często wykorzystywane zarówno jako samochody miejskie, jak i terenowe, co czyni je uniwersalnymi i atrakcyjnymi dla wielu kierowców.
  • Zwiększone bezpieczeństwo: Dzięki większej masie i wyższej pozycji za kierownicą, samochody SUV oferują zwykle większe bezpieczeństwo kierowcom i pasażerom w przypadku kolizji lub wypadku.

 

 

Jak wygląda sytuacja na rynku na przedwiośniu 2022?

luty 2022

Jeśli chcesz samochód z silnikiem spalinowym, im szybciej tym lepiej.

Nic nie zapowiada, by trend cenowy się zmienił. Kto kupił używany samochód rok temu, wie, że dziś taki samochód jest droższy. Rosną ceny komponentów do produkcji. Samochodów nowych brakuje, producenci niechętnie dają upusty. Postępuje downsizing - eliminowane są z oferty takie silniki, jak 1.6 benzyna w Oplu Grandland. W zamian - hybrydy i elektryki. W niektórych dużych modelach - u Opla są to Vivaro osobowe, Zafira Life, Combo Life - jest już tylko napęd elektryczny.

Dlatego - jeśli chcesz nowy samochód z silnikiem spalinowym - nie ma na co czekać.

Wyjście z kryzysu dostaw przewidujemy ok. 2023 roku, najwcześniej pod koniec 2022. Np. dziś wiemy, że do końca 2022 w niektórych modelach jest problem z dostępnością czujników parkowania. Montujemy te czujniki akcesoryjne, na miejscu w serwisach Dixi-Car. Jakieś światełko w tunelu jest - np. w styczniu 2022 dostaliśmy tylko 9 nowych samochodów, w maju ma być dostawa 40 sztuk. Ale to są i tak liczby mniejsze niż przed pandemią. Coś w fabrykach zaczyna się układać, ale rynek polski jest mało dochodowy dla producentów.

Rozważam hybrydę lub elektryka...

Tendencja w kierunku elektryków nie zaniknie. Coraz więcej klientów znajduje sobie jakąś furtkę do hybrydy lub elektryka, np. montują fotowoltaikę, gniazdko na wspólnotowym parkingu. Ci, którzy się przesiedli do elektryka wskazują na:

  • psychika - "stoję w korku, nic nie spalam", "aż chce się jeździć", "przy fotowoltaice jazda za darmo"
  • przy przesiadce np. z elektrycznej Mokki-e do spalinowej Insigni subiektywne wrażenie "zepsutego" samochodu (spalinowego)

Czy zakup samochodu spalinowego dziś jest bezpieczny na 10-20 lat?

Większość ludzi w Polsce, mieszkający w blokach, nie ma dostępu do ładowania.

Kupić samochód z placu dealera, czy zamówić do produkcji?

Na placu cena jest pewna. Przy zamawianiu do produkcji - nie jest gwarantowana. Wybór oczywisty.

 

 

Jak wyglądała sytuacja na rynku wiosną 2021?

Czy samochody w drugiej połowie 2021 i w 2022 będą nadal drożeć?

Tak, będą, ochrona środowiska i bezpieczeństwo pasażerów są głównymi driverami wzrostu cen. Klienci wrażliwi na cenę powinni wybierać auta teraz, jest duża gama samochodów zarejestrowanych na dealerów z zerowym przebiegiem; tak się stało, bo była zmiana przepisów emisyjnych, końcowe partie produkcji zbyt niskie, więc potrzebne były rejestracje; auta są gotowe do drogi, często jeszcze z silnikami, które już tylko w działach używanych się znajdzie, oferty też są tańsze niż na nowe modele.

Dlaczego samochody będą drożeć?

Nieustannie z powodu wymogów odnośnie emisji spalin. Hasło "niskoemisyjne samochody" to konieczność wdrażania zmian w silnikach, odchudzanie wagi samochodów. Do tego dochodzi gama napędów elektrycznych, hybrydowych, kosztowne działy rozwoju. Samochody stają się skomplikowane.

Względy bezpieczeństwa pasażerów i przechodniów, to kolejna gama systemów wspierających kierowcę, każdy kosztuje, ale też daje komfort. Pandemia to ograniczenia produkcyjne, czasowe braki w dostępności części czy podzespołów, to też generuje wzrost ceny samochodów.

Wybierać warto teraz. Jeśli jesteś wrażliwy na cenę - najtaniej wybierać spośród samochodów dostępnych od ręki.

 

 

Jak wyglądała sytuacja na rynku jesienią 2020?

  • Wszystkie marki podnoszą ceny, nawet bardziej niż pierwotnie zakładano.
  • Nieustannie jest to kwestia norm CO2. Nie ma, mimo pandemii taryfy ulgowej.
  • Dodatkowo, ograniczenia produkcji i brak dostępności samochodów, również spowodowane pandemią.
  • Jeszcze inna sprawa to wyniki finansowe producentów. Nierentowna sprzedaż przez chwilę może być strategią zwiększenia udziału w rynku, jednak długoterminowo jest nie do utrzymania.
  • To też dobra wiadomość dla klientów, bo będą rosły wartości rezydualne, ceny odsprzedaży.

Według Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR:

  1. na koniec września 2020 średnia ważona cena sprzedaży nowego samochodu osobowego była wyższa o 10,9 proc. od tej sprzed roku. Niższy wskaźnik wzrostu – o 7,2 proc. na przestrzeni roku – wykazuje cena sprzedaży w samym wrześniu.
  2. Samar sprawdził również, jak wygląda porównanie średnich ważonych cen nowych samochodów na polskim rynku i statystycznych wynagrodzeń Polaków. Okazuje się, że choć ceny aut rosną, to rosną też średnie wynagrodzenia, przynajmniej te oficjalnie podawane przez Główny Urząd Statystyczny. Tempo wzrostu wynagrodzeń jest porównywalne z podwyżką cen samochodów. Oznacza to, że siła nabywcza wynagrodzeń Polaków, przynajmniej jeśli chodzi o nowe samochody, pozostaje niezmieniona. W styczniu 2018 r. na zakup nowego samochodu osobowego w średniej cenie statystyczny Kowalski potrzebował blisko 31 pensji, czyli wynagrodzenia za 2 lata i 7 miesięcy pracy. We wrześniu 2020 r. na taki zakup musi pracować o ponad miesiąc dłużej.

 

 

Poniższy wywiad powstał w 2019 roku.

 

Samochody w Europie zdrożeją w 2020 o ok. 10‑20%, bo muszą.

W Polsce ceny mogą wzrosnąć nawet bardziej.

Dlaczego?

Nie jest to wina dealerów, ani producentów samochodów, Unii Europejskiej troszkę, o tym za chwilę. Przede wszystkim prawda jest taka: coraz więcej ludzi chce jeździć samochodami, również w krajach, w których dotychczas jeździło się rowerem. Emisja CO2 przyrasta lawinowo i obojętnie, czy decydenci wierzą w efekt cieplarniany, czy nie -- nie da się już nic nie robić. Dlatego Unia Europejska podjęła walkę z emisją CO2, a branża motoryzacyjna poszła na pierwszy ogień.

Samochody nowe zdrożeją wkrótce, bo muszą, więc KUP TERAZ.

Posiadamy samochody w tzw. starej cenie. Oto ich lista.

 

Zmiany w UE. Jak wpłyną na ceny?

Od stycznia 2020 r. normy emisji w UE zaostrzają się ze 130 g w 2019 roku do 95 g CO2/km (średnio). Większość producentów ich nie spełni. Będą płacić kary - 95 Euro za każdy przekroczony gram pomnożone przez liczbę samochodów wprowadzonych na rynek. Żeby zmniejszyć kary, wprowadzane są m.in. nowe silniki z niską emisją spalin, pojawił się ruch elektryfikacji, w wielu krajach UE dotacje do niskoemisyjnych samochodów. Ale ogromne zaostrzenie norm emisji spalin, powoduje też wycofanie wielu tzw. fajnych samochodów i silników - tych tańszych i lubianych przez klientów.

Mogą zostać wycofane niektóre wersje wyposażeniowe, zmiany już widać w ofertach wielu marek, a niebawem będzie tego więcej i więcej.

Najbardziej procentowo mogą zdrożeć auta najtańsze, bo niska cena + relatywnie wysoka kara - wzrost cen nawet i o 20%.

 

Dlaczego w polskich salonach nowe samochody mogą zdrożeć bardziej niż w Europie?

Bo ich ceny w Polsce były zaniżone - o ok. 20% w stosunku do salonów w Niemczech. Przy powyższych restrykcjach, producentów może nie być stać na utrzymanie tej różnicy. Poza tym emisja spalin liczona jest relatywnie na rynek, producentom może zależeć na niwelacji różnic cenowych, by ograniczyć sprzedaż poza Polskę.

 

Czy stanieją elektryki i auta eko (małe, z silnikami spełniającymi normy)?

Niekoniecznie. Jeśli trzon rynku, czyli samochody kompaktowe, zdrożeją, nie ma co liczyć, że samochód spełniający 95 g/km stanieje. Prawa rynku. Kary zostaną w praktyce mniej więcej po równo rozłożone na wszystkie segmenty.

 

Posiadamy auta w tzw. starej cenie

Oto lista.

 

 

OKAZJA!

Zarejestrowane auta bez przebiegu: 14 SZTUK w Dixi‑Car

Zarejestrowane samochody bez przebiegu

Update marzec 2023: w Dixi‑Car mamy 14 zarejestrowanych samochodów BEZ PRZEBIEGU od ręki. Gratka. Skąd się wzięła?

Są to fabrycznie nowe samochody - Ople Corsa, Crossland, Mokka, Grandland, Insignia, Movano. Ostatnie sztuki dostępne od ręki. Zrobiliśmy zapasy po niższych cenach i zarejestrowaliśmy te samochody na naszą firmę. Zapraszamy, wyjaśnimy jak mieć tańszy nowy samochód.

Korzystasz, bo:

  • odbierasz nowy samochód nawet w dniu zakupu
  • nie ryzykujesz, że cena wzrośnie, albo będzie poślizg w terminie dostawy
  • kredyt, leasing, wynajem u nas na miejscu w jeden dzień

Jak kupić?

Zadzwoń po listę samochodów z ceną: Salon Warszawa/Raszyn (22) 716 30 20 -- Salon Radom (48) 360 98 26

 

Możemy taki samochód wydać od ręki, a Ty go będziesz mógł przerejestrować za miesiąc.

 

 

Dzieje się

 

 

Zobacz też:

Jak długo się czeka na nowy samochód?

Czy wzrosną ceny samochodów (długofalowo)

Normy emisji Euro

 

 

Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie

08.2023

Opinia liczba zamówień SsangYong Torres, tablica rejestracyjna WN

Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali

– pisze na:Temat, 24.07.2023.

 

Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.

– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.

 

Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.

– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.

 

Zobacz opinie

Warszawa

Radom




 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

BAIC Beijing 7 pakiet ubezpieczeń za 1 zł