Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Jakie nadwozie? 3d, sedan, hatchback, kombi?

Astra sedan, kombi, hatchback

Wersje nadwoziowe Astry IV: (od lewej) sedan, kombi, hatchback.

Subiektywny przegląd nadwoziowy - tendencje rynkowe, wady i zalety poszczególnych wersji nadwoziowych.

"Tradycyjne" nadwozia dążą w kierunku jednobryłowych i kto wie, czy za lat 10-20 nie będziemy wszyscy jeździć minivanami. Są najbardziej praktyczne, mają stosunkowo dobrą aerodynamikę (biorąc pod uwagę powierzchnię czołową), więc i umiarkowanie palą.

Póki co na polskim rynku najlepiej sprzedają się hatchbacki - małe modele (Corsa) - 3-drzwiowe, duże modele (Astra) - 5-drzwiowe. Jeśli chesz kupić tani, praktyczny samochód - kup hatchbacka.

 

Porównanie wersji nadwoziowych

 

  Zalety Wady
3-DRZW. HATCHBACK
np. Corsa
sportowy wygląd, komapktowe rozmiary (łatwe parkowanie) utrudnione wsiadanie na tylną kanapę, trudniej sprzedaź używany
5-DRZW. HATCHBACK
np. Astra 5d
praktyczny, łatwo zająć miejsca z tyłu, łatwo sprzedaż używany; wieksza klapa tylna niż w sedanie (np. 5-drzwiowym przewieziemy pralkę, która do sedana nie wejdzie ze względu na stałą tylną półkę) mała pojemność bagażnika
4-DRZW. SEDAN (lub 5-drzw. liftback)
np. Insignia
klasyczny, reprezentacyjny wygląd (nadaje się na samochód dla głowy rodziny, managera), spory bagażnik większy = trudniejsze parkowanie niż hatchbackiem
KOMBI
np. Insignia kombi
pojemny bagażnik, atrakcyjny wygląd wyższa cena niż 5d
SUV
(sport utility vehicle)
np. Mokka, Grandland
wygląd; wysoko się siedzi (dobra widoczność), wygodna jazda na długich dystansach; wysoki prześwit i napęd 4x4 (można penetrować drogi nieutwardzone) dużo pali, zasłania widoczność innym użytkownikom drogi, wysokie koszty części, opon; cena samochodu
MINIVAN
np. Meriva
praktyczna, pojemna kabina; często 7-osobowy, np. Zafira B lub Zafira C; bardzo duże możliwości przewozowe przy złożeniu wszystkich siedzeń, wiele części dzielonych z hatchbackiem (dostępność i niski koszt części); wysoko się siedzi - dobra widoczność, łatwe wsiadanie np. dla osób starszych nieco wyższe spalanie niż 5d, wyższy koszt zakupu
KABRIOLET, coupe-cabrio
np. Opel Cascada
wygląd, wrażenia z jazdy drogi w zakupie

 

 

 

Ciekawe nadwozia ze stajni Opla

 

Minivan

Opel Meriva - mały van, 5-osobowy, cena niższa niż Astry, dobry dla rodzin z młodszymi dziećmi albo dla osób starszych (łatwe wsiadanie). Ekonomiczne silniki.

 

SUV

Opel Mokka - niewielki, poręczny SUV. Jeśli ktoś chce SUVa, a nie uśmiecha mu się przepłacanie, niech kupi Mokkę - cena nowej trochę tylko wyższa niż Astry, ekonomiczne silniki.

 

3d hatchback

Opel Astra GTC Active - 3-drzwiowa Astra, stylistycznie na plus odróżniona od 5-drzw. Obecnie szukaj wśród używanych.

 

 

Jak zmieniają się sedany i kombi?

Zewnętrznie sedany i kombi upodabniają się do hatchbacków. 4-drzwiowe limuzyny nie mają już wyraźnie widocznego w bryle nadwozia tylnego bagażnika. W przypadku Insigni trudno nawet odróżnić sedana od hatchbacka.

Kombi też starają się ukryć (dla obserwatora zewnętrznego) swoje możliwości przewozowe (hatchbackopodobne kombi). Również nazwa handlowa kombi to już nie "kombi", lecz Insignia SportsTourer, Astra SportsTourer.

 

 

Które nadwozia zyskują popularność, które tracą?

Więcej niż dawniej sprzedajemy SUV-ów i minivanów.

Tracą sedany i trochę też kombi.

Hatchbacki trzymają mocną pozycję.

 

 

Poradnik Kupującego

Zakup nowego samochodu

Na którą oś wybrać napęd - przednią czy tylną (gama SsangYong)?

Który napęd wybrać: PHEV, elektryk, diesel, czy benzyna?

 

Czy Opel jest dobrą marką dla klienta indywidualnego?

Praktyka eksploatacji auta na prąd

Gama elektrycznych Opli

Ile się czeka na nowy samochód?

Czy samochody zdrożeją [taniej nie będzie]?

Trzy cylindry. Dobrze czy źle?

Jak wybrać kolor samochodu?

Czy doposażyć samochód w pakiet?

Który silnik wybrać?

Czy mały samochód jest tańszy w eksploatacji niż duży? Jaka klimatyzacja - ręczna czy climatronic? Jaka skrzynia biegów: automat, manual?
Nowy czy używany samochód - odwieczne pytanie Jaki samochód dla profesjonalisty? Dlaczego lekki samochód do miasta (o spalaniu)?
Felgi kół - jakie wybrać? Ubezpieczenie od dealera - czy warto? Które nadwozie? 3d, 4d, 5d, kombi, suv, a może minivan?
Samochody naszych klientów Rok produkcji, modelowy, data pierwszej rejestracji - czym się kierować? Samochód po powodzi: jak rozpoznać i czy warto?
AdBlue - czyli co oznacza Euro6?,
Euro6 a dostawcze
eCall, OpelConnect Czy polować na samochód podemonstracyjny?
ABS, ESP, tempomat, czujniki parkowania - czy warto? Sekrety wyprzedaży rocznika Jak popularny jest Opel w Polsce? Garść statystyk
Trendy na polskim rynku. Jaki będzie za kilka lat? Android Auto, Apple CarPlay a Opel Gniazdko 230V w samochodzie
Czy samochody zdrożeją? SUVy Opla Automaty w Oplach
Napęd 4x4 w Oplach Kombiaki Opla
Fabryki Opla Ople produkowane w Polsce Najtańszy nowy Opel
Sportowe Ople Nowy Opel na raty Ile kosztuje Opel?
Różnice między latami modelowymi Nowe auto na abonament Busy i minivany Opla

Czy Opel jest niemiecki?

A może francuski?

Modele dla rodzin

Rodziny 2+2, 2+3

Hatchbacki Opla - porównanie
Katalogi Opel - kopalnia wiedzy

Jak kupować samochód [Komiks]?

Wszystkie odcinki poradnika

 

 

BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!

03.2024

BAIC Beijing 7 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 7 samochód do jazdy testowej

Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.

A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Ceny BAIC 7

Warszawa

Radom




 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowy Torres EVX z napędem elektrycznym