Jaki samochód dla rodziny 2+2? Przeglądamy modele Opla w kontekście jednego albo dwóch samochodów w rodzinie. Jakie modele wybrały w salonach Dixi-Car rodziny z dwójką dzieci?
Dziewczynka za kierownicą Opla Zafiry. Ten duży minivan Opla jako samochód nowy z salonu dopiero zdobywa popularność wśród polskich rodzin 2 plus 2.
Do niedawna jeden samochód w rodzinie 2+2 był oczywistym układem. Szefowie salonów Dixi-Car sygnalizują spadek popularności tego modelu na rzecz dwóch aut w rodzinie. Niemniej jeśli rodzina 2+2 chce mieć jeden samochód (i jedną składkę OC, AC), i zoptymalizować się kosztowo i pod względem możliwości przewozowych, to zaproponujemy:
Propozycja 1: Opel Crossland z silnikiem 1.2 Turbo 130KM, poziom wyposażenia Edition, lub wyższy.
Bagażnik ma tu od 410 litrów, przez 520 l, do 1255 l, w zależności od położenia kanapy tylnej. Więcej.
Propozycja 2: Opel Astra Kombi z silnikiem 1.4 Turbo 125KM, poziom wyposażenia Enjoy, w kolorze szarym metalik.
Opel Astra SportsTourer (kombi), wyposażenie Enjoy, z silnikiem benzynowym 1.4 Turbo 125KM to naszym zdaniem optymalny samochód dla rodziny 2+2 (na fot. wersja Elite). W porównaniu z czerwonym autem na zdjęciu, zmienilibyśmy kolor. Na szary metalik (lakiery Astry). To najczęściej wybierany lakier w naszych salonach.
Bo masz w niej wszystko, czego będziesz używać na co dzień mając rodzinę "dwa plus dwa". Wersja dla ludzi ceniących sobie prostotę i funkcjonalność. Maksimum potrzebnego wyposażenia w rozsądnej cenie. Tzn. komputer, tempomat, elektryczne szyby również z tyłu, multimedia z kolorowym ekranem dotykowym, ładniejsze felgi (niż w podstawowej Essentii).
Gdy potrzebujesz odrobinę elegancji. Duże, ozdobne felgi aluminiowe, chromowana listwa otaczająca przyciemniane szyby. Te elementy zewnętrznej stylizacji tworzą ekskluzywny wygląd Twojego Opla. No i środek Twojego wozu… odpowiednio dobrana ozdobna listwa okalająca kokpit i drzwi boczne + tapicerka , często skórzana lub materiałowa przeszyta ozdobną nitką. Klienci, którzy wybierają wersję Elite, cenią sobie komfort podróżowania, chcą mieć auto wyróżniające się na ulicy. Wybierają często mocniejsze silniki.
Bagażnik minivana Zafira w konfiguracji 5-miejscowej. Przy wykorzystywanych 7 miejscach (trzeci rząd siedzeń wysuwa się z podłogi bagażnika), kufer robi się niewielki. Są wersje Zafiry C typowo 5-miejscowe (bez foteli chowanych w podłodze - tańsze).
Oczywiście, jest moda na SUVy. Z kolei minivany (u Opla Meriva B lub A, Zafira C lub B) są szczególnie popularne na rynku używanych. Niemniej jeśli rodzina 2+2 chce mieć tylko jeden samochód, to za Astrą Kombi przemawia pojemność jak w minivanie przy aerodynamice jak w samochodzie osobowym (niskim zużyciu paliwa), kosztach części jak przy samochodzie osobowym (np. dla SUV-ów części, ubezpieczenie będzie już droższe).
Proponujemy więc odłożyć na bok "ambicje", być pragmatycznym i wybrać to, co naprawdę dobre, choć niekoniecznie efektowne.
Szef salonu Dixi-Car w Radomiu: Astra Kombi to wariant uniwersalny, gdy jest jedno auto w domu, samochód do pracy, do podwożenia dzieci do przedszkola i na wakacje (duży bagażnik).
Szef salonu Raszyn/Warszawa: Ostatnio u nas popularny jest także minivan Zafira Enjoy 1.4 benzyna Turbo 140KM 5-miejscowa. Samochód wyższy, bardziej pakowny niż Astra V. Idealny dla rodziny 2 plus 2. Kolory stonowane… szary króluje.
Zapytaliśmy głowę rodziny 2+2:
Alternatywa nr 1 dla Astry: SUV Grandland
Zobacz parametry bagażnika Grandlanda X.
Bezpieczny, pojemny, atrakcyjnie wyglądający duży crossover Opel Grandland X. Jeśli masz rodzinę i w miarę elastyczny budżet, zdecydowanie polecamy na pierwszy samochód w rodzinie 2+2 - jako numer 1.
Pięć gwiazdek EuroNCAP, bardzo dobra ocena bezpieczeństwa kierowcy i dzieci przewożonych w fotelikach.
Przy tym parametry terenowe; modny wygląd.
Alternatywa nr 2 dla Astry: Nowe Combo Life
Taka ilość zabawek naprawdę wejdzie do Combo, poczytaj o bagażniku i zobacz schowki w Combo.
Combo E, jest rewelacją dla rodzin 2+2, oto dlaczego:
Jako drugi samochód w rodzinie 2+2 u nas najczęściej kupowana jest
W salonie w Radomiu rodzinom 2+2 sprzedajemy najwięcej Mokk z poziomem wyposażenia Enjoy lub Elite, silnik raczej 1.6 benzyna 115KM, kolor biały perłowy lub soczysta pomarańcza. Zobacz kolory Mokki.
W salonie Raszyn/Warszawa wśród rodzin 2+2 szczególnie popularna jest MOKKA X Elite z silnikiem benzynowym 1.4 Turbo 140KM. Zarówno ze skrzynią manualną 6-biegową, jak i 6-biegowy automat. I z kamerą parkowania.
Opel Mokka - najczęściej wybierany w salonach Dixi-Car drugi samochód w rodzinie. Rodziny 2+2 częściej wybierają średni - Enjoy - poziom wyposażenia, lub wyższy - Elite. I silniki benzynowe.
lub
Wersja Enjoy, silniki benzynowe: 1.2 75KM, 100KM lub 130KM. Kolor grafitowy metalik lub przecudny błękitny Voltaic. Zobacz kolory Corsy.
Kapłanki domowego ogniska wybierają często Opla Corsę (jako drugi samochód w rodzinie).
Nowa Insignia. Kropka.
Gdy piszemy ten artykuł (październik 2017), jesteśmy tuż po premierze dwóch crossoverów - Crossland (mniejszy), Grandland (w Europie to już prawie full-size suv). Obydwa doskonale sprawdzą się w roli pojazdów dla rodzin 2+2, zarówno jedynego, jak i przy dwóch samochodach w rodzinie. Niemniej na dziś sprzedaliśmy dopiero po kilkanaście-kilkadziesiąt egzemplarzy, trudno nam już teraz mówić o preferencjach wśród rodzin 2+2 - popularnych silnikach, poziomach wyposażenia czy kolorach.
Fabryczne fotografie Opla, robione przez Niemców dla Niemców, są kopalnią wiedzy o ich preferencjach. Nas zawsze dziwiło, jak mocno adresują oni do rodzin modele w Polsce uważane za użytkowe, jak Combo na fot. poniżej. W rodzinnej odsłonie występuje też na fabrycznych zdjęciach większe Vivaro w otapicerowanych, przeszklonych (i przyciemnionych), zapełnionych wyposażeniem odmianach Tour i Life.
Rodzina 2+2 na łonie natury. Opel Combo Tour, czyli wersja 5-miejscowa, otapicerowana, z wygodami.
Zobacz też: Isofix w SsangYongach
Insignia dla Rodziny / off-road
Insignia może pełnić rolę samochodu rodzinnego i do off-road'u. Samochód nie tylko do firmy. Sprawdziliśmy to w Mazowieckim Parku Krajobrazowym.
Nowa Insignia z Dixi-Car w weekend pojechała przez Górę Kalwarię za Wisłę, w mniej znane rejony Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Jeden z wilgotniejszych okołowarszawskich parków rzucił Insigni wyzwanie w dżdżyste przedwiośnie 2021 roku. Off-roadowy test Insignia zaliczyła, i podtrzymujemy zdanie, że stosunek właściwości jezdnych, pojemności nadwozia do kosztu zakupu i utrzymania jest tu jeden z najlepszych w gamie Opla.
Zobacz oferty Insigni w wirtualnym salonie. Zapraszamy!
Salon Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 4
Zobacz także
Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Grójec, Janki, Jawczyce, Katowice, Kraków, Lublin, Łomianki, Łódź, woj. mazowieckie, Nadarzyn, Piaseczno, Płock, Poznań, Radom, Rawa Maz., Siedlce, Sochaczew, Szczecin, Tarczyn, Toruń, Warszawa-Puławska, Wrocław
Astra J, Astra K, Corsa, Crossland X, Grandland X, Insignia, Meriva, Mokka, Vivaro, Movano, Zafira, BAIC, Mitsubishi Kielce, SsangYong, Auta Japońskie, Małe / Miejskie, Suvy / Crossovery
Pierwsi polscy klienci zamówili już elektryczne Ople.
Salony Opel najpopularniejszymi wśród polskich milenialsów - ludzi w wieku 18‑30 lat, ustaliła firma technologiczna Proxi.cloud. Badanie na próbie ponad 100 tys. osób wykazało, że młodzi konsumenci, korzystający ze smartfonów, najczęściej są obecni w okolicach dealerów Opla.
‒ Na ruch w salonach wpływa wiele składowych, m.in. rozwój sieci dealerskiej, oferta cenowa, dostępne portfolio modelowe, pozycjonowanie koncernu i siła komunikacji. I właśnie Opel, czyli lider rankingu, należy do marek najczęściej pojawiających się w mediach. Dosyć często ogłasza też wysokie rabaty ‒ mówi Piotr Francuz, Business Manager z domu mediowego MediaCom.
Na drugim miejscu w rankingu Proxi.cloud znalazły się Renault i Peugeot, które to marki również mają doskonale zlokalizowane, z punktu widzenia pokolenia Y, salony.
Źródło: money.pl. Firma technologiczna Proxi.cloud zbadała ruch w 910 salonach w całej Polsce. Analizą objęła 102 923 konsumentów w wieku 18-30 lat, którzy bezpośrednio odwiedzili lub w bardzo bliskiej odległości przechodzili obok jednego z wybranych punktów. Łącznie odnotowano 272 499 takich wizyt. Badanie było realizowane od 08 lutego do 31 marca 2019 roku. Anonimowe dane zebrano za pośrednictwem tzw. geofencingów, czyli wirtualnych punktów na mapie. Dzięki nim rejestrowano liczbę użytkowników smartfonów wchodzących na dany teren.
Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!
07.2024
Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.
Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.
SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.