Nasz plac, oprócz aut osobowych mamy też używane dostawcze. Firmy leasingowe preferują pojazdy z pewnego źródła.
Wzięcie samochodu używanego w leasing na firmę jest rozsądną formą finansowania i optymalizacji. Są trzy zasady: (a) zakup powinien być na fakturę VAT 23%, (b) samochód maks. 6‑letni, oraz (c) kupiony u dealera lub w renomowanym komisie. Poniżej nasze oferty z pełną fakturą vat. Odpowiadamy także na pytania o leasing używanego auta.
PKO i Getin Leasing mamy na miejscu w Dixi‑Car
Masz lepszą ofertę leasingu? Zapraszamy.
Znalezionych samochodów: 30.
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
OFERTA DNIA
cena brutto
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
cena brutto
cena netto
cena netto
cena brutto
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
cena brutto
cena brutto
cena brutto
cena brutto
W przypadku samochodu używanego, za leasingiem operacyjnym przemawiają podobne argumenty, jak przy zakupie samochodu nowego, tzn.:
Z naszej praktyki: leasing samochodu używanego jest często wybieraną przez przedsiębiorców opcją i dlatego wprowadziliśmy w naszej głównej wyszukiwarce opcję .
Ponieważ to firma leasingowa staje się właścicielem samochodu używanego, który wybierzesz, ona też ponosi część ryzyka, i w związku z tym wymusza pewne standardy.
Wiek samochodu. Dobrą (tanią) ofertę leasingową dostaniesz przy samochodzie w wieku do 4 lat. Auto 5-7-letnie też jeszcze się uda wyleasingować, szczególnie jeśli jest wystawione w renomowanym punkcie, np. dealer, czy wiarygodny komis.
Niektórzy leasingodawcy stosują zasadę, wedle której 'wiek pojazdu w chwili zakupu + okres leasingu' nie może przekroczyć np. 7 lub 8 lat. Czyli jeśli samochód ma trzy lata, będzie można go wyleasingować nawet na 60 miesięcy, co razem daje 8 lat.
Natomiast mało opłacalny jest leasing samochodów 10-15-letnich. Dla firmy leasingowej może to być za duże ryzyko, a i przedsiębiorca może, zamiast rozwijać biznes, wpaść potem w serwisowy korkociąg. Samochód jest wizytówką firmy, itd. Poza tym przy samochodzie wartym już ledwie 15-20 tys. zł - jakie będą korzyści podatkowe z leasingu?
Nie bardzo ma to sens. Przy fakturze vat-marża do raty leasingowej trzeba doliczać vat. Podaż samochodów oferowanych na pełną fakturę vat 23% jest duża, lepiej znaleźć interesujący nas pojazd sprzedawany z pełną fakturą.
Po zakończeniu umowy leasingowej, której przedmiotem był samochód używany, możliwe będzie przejęcie go na własność, i wtedy uzyskujemy dalsze korzyści, tym razem w postaci 'prawie bezkosztowego środka transportu', jeśli dbaliśmy o pojazd.
Na miejscu proponujemy leasing samochodu używanego w PKO Leasing oraz w Getin Leasing, również w procedurze uproszczonej, czyli praktycznie na dowód osobisty i numer NIP. Są to konkurencyjne cenowo firmy. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żebyś sfinansował zakup przez zewnętrzną firmę leasingową.
Jest to takie samo pytanie, jak 'Używany czy nowy samochód w ogóle?'. Tu nasze stanowisko w odwiecznym dylemacie 'Nowy vs. używany'. Ratę na nowe samochody w leasingu sprawdzisz tu. Samochód przedsiębiorcy powinien dobrze wyglądać, bo jest wizytówką firmy. Jedna branża przeżyje 10-latka, inna - np. biznes technologiczny, i tam gdzie się jeździ do klienta - polecalibyśmy nowy pojazd, ew. 1-2-letni. Przy nowym jest też silniejszy bodziec podatkowy, bo amortyzacja fabrycznie nowego pojazdu kupowanego za gotówkę lub na kredyt trwa 5 lat, a w leasingu spłacić go można w 2 lata.
Jak najbardziej. Dany pojazd mógł być najpierw wzięty w leasing jako nowy, później dealer go mogł odkupić od właściciela, i teraz taki pojazd jest wystawiany na sprzedaż jako używany z pełną fakturą vat 23%. Czyli możliwe jest ponowne wzięcie go w leasing.
Jest też druga możliwość - rozłożenia kwoty wykupu na raty – czyli można sobie wydłużyć okres leasingu o kolejne miesiące (jeśli nie mamy gotówki na wykup).
U przedsiębiorców. W Google są to hasła 'samochody poleasingowe', 'samochody firmowe', 'samochody używane z vat 23', 'auta podemonstracyjne', pokontraktowe, powindykacyjne. Sprzedawca musi być płatnikiem VAT. Z drugiej strony wspomnieliśmy już, że leasingodawcy preferują wiarygodnych sprzedawców. Czyli dealer, który i wystawia pełną fakturę vat, i ma często 20-letnią historię działalności w danym miejscu - jest dobrym źródłem zakupu.
Tak, przy czym podobnie jak przy zakupie na własność, powinieneś pojawić się u nas, by osobiście zapoznać się ze stanem technicznym i wizualnym samochodu. Fakt, że firma leasingowa będzie właścicielem samochodu niewiele tu zmienia. Firmie leasingowej zależy przede wszystkim na wykryciu ew. wad prawnych pojazdu. Natomiast to Ty ponosisz ryzyko ew. błędnej decyzji w odniesieniu do stanu technicznego. Firma leasingowa, jeśli w ogóle będzie ją interesował stan pojazdu, to tylko tyle, czy samochód ma wszystkie koła, zapala i czy stan wizualny jest poprawny. Podpisując kontrakt leasingowy, zobowiązujesz się do spłacania samochodu wg ceny zakupu, nawet gdyby później samochód wymagał większej naprawy np. za 5 tys. zł.
Zobacz także
Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Grójec, Janki, Jawczyce, Katowice, Kraków, Lublin, Łomianki, Łódź, woj. mazowieckie, Nadarzyn, Piaseczno, Płock, Poznań, Radom, Rawa Maz., Siedlce, Sochaczew, Szczecin, Tarczyn, Toruń, Warszawa-Puławska, Wrocław
Astra J, Astra K, Corsa, Crossland X, Grandland X, Insignia, Meriva, Mokka, Vivaro, Movano, Zafira, BAIC, Mitsubishi Kielce, SsangYong, Auta Japońskie, Małe / Miejskie, Suvy / Crossovery
BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!
03.2024
Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.
A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!