Podemonstracyjny, używany Opel Crossland X przed naszym salonem. Produkcja crossovera ruszyła w 2017 r.
Opel Crossland X, to już samochód z nowej, cyfrowej epoki. Produkcja ruszyła w 2017 r., sprzedaż salonowa w Polsce rozkręcała się dopiero od 2018 r. Co to oznacza dla kupującego używany egzemplarz? Że w standardzie w Crosslandzie mamy już kamerę przednią rozpoznającą znaki drogowe, łącza Bluetooth i USB, oraz światła dzienne LED.
Kilka słów nt. cen używanego Crosslanda. Klienci polskich salonów, którzy kupują nowe Crosslandy, zdają się preferować bogatsze wersje Enjoy, Action i Elite, i to z silnikami benzynowymi Turbo 110KM lub 130KM, a bazowa Essentia z silnikiem 83KM jest kupowana rzadziej. Ma to odzwierciedlenie w cenach samochodów posalonowych - po prostu są to lepiej wyposażone egzemplarze i z lepszym przyspieszeniem.
Czytaj Test "Auto Świata": Crossland X vs. konkurencja
Znalezionych samochodów: 2.
cena brutto
cena brutto
Rata od 719,26 zł/mc. netto w leasingu - zapytaj o szczegóły
I dlaczego Opel ma dwa tak podobne SUVy-crossovery w swoim portfolio modelowym?
Faktycznie, w latach 2017-2019 Opel jednocześnie produkował i Mokkę X, i Crosslanda X, samochody podobne wymiarami nadwozia, jednak adresowane do innej klienteli. Mokka to samochód sportowy-lifestyle'owy - SUV - dla rodzin, ale i dla singli, czy na drugi samochód w rodzinie. Crossland X to bardziej crossover, samochód rodzinny, dobry jako pierwszy samochód w rodzinie. Mokka została wprowadzona na rynek w 2012 r., lifting w 2016, zakończenie produkcji w 2019. Natomiast premiera Crosslanda przypadła na 2017 r. i jest on oczywiście nadal w produkcji. Mokka to taki premium suv - robi wrażenie wykończenie kabiny, deski. Mokka może mieć napęd 4x4 i wielu klientów naszego salonu taki wybrało. Crossland ma napęd na przednią oś. Mokka toczy się na felgach 16-calowych lub większych, Crossland może mieć również felgi 15-calowe. W Mokce najsłabszy silnik benzynowy to 1.6 115KM, a wiele egzemplarzy ma jednostkę 1.4 Turbo 120KM lub 140KM. W używanych Crosslandach dostępne są również silniki klasy "do 100KM". Crossland X, już w chwili premiery miał w standardzie kamerę przednią, w Mokce była to opcja. Używany Crossland jest z reguły nieco tańszy w zakupie niż Mokka z tego samego rocznika.
Obydwa modele były oferowane z fabryczną instalacją LPG, lecz są to raczej perełki na rynku używanych: Mokka LPG TEC była droga w zakupie jako nowa. Crossland LPG był już korzystniej wyceniony, ale trafił w erę zaostrzających się norm emisji/elektryków i szybko zniknął z oferty importera.
Jak widać, obydwa modele mają swoje atuty, idą łeb w łeb.
W czasie głębokiego liftingu, jesienią 2020 r., usunięto z nazwy literę X. Czym różni się Crossland X od Crosslanda poliftingowego?
Tu wymiary, osiągi i spalanie Crosslanda X przedliftingowego oraz Crosslanda po liftingu.
Tu, dla porównania, dane poliftingowej Mokki X.
"Auto Świat" nr 34/2017 z 21.08.2017 testuje: Opel Crossland 1.2 Turbo 130KM, Renault Captur TCe 120 118KM, Mazda CX-3 Skyactiv-G 120KM. Zobacz, kto wygrał (tabelka na ostatniej stronie testu).
Zobacz także
Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Grójec, Janki, Jawczyce, Katowice, Kraków, Lublin, Łomianki, Łódź, woj. mazowieckie, Nadarzyn, Piaseczno, Płock, Poznań, Radom, Rawa Maz., Siedlce, Sochaczew, Szczecin, Tarczyn, Toruń, Warszawa-Puławska, Wrocław
Astra J, Astra K, Corsa, Crossland X, Grandland X, Insignia, Meriva, Mokka, Vivaro, Movano, Zafira, BAIC, Mitsubishi Kielce, SsangYong, Auta Japońskie, Małe / Miejskie, Suvy / Crossovery
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.