Używane Elektryki - z Dixi‑Car

Używane samochody elektryczne i hybrydy

Przy komisie samochodów używanych zainstalowaliśmy stację ładowania dla elektryków i hybryd. Wśród używanych mamy samochody demostracyjne, jak Opel Grandland X Hybrid widoczny na drugim planie.

Jako komis dealerski profesjonalnie podchodzimy do sprzedaży używanych samochodów elektrycznych. Mechanicy z Dixi‑Car szkolą się z serwisu hybryd i elektryków, notabene wydatki na naprawy auta bateryjnego powinny być niższe niż spalinowego. Na parkingu zainstalowaliśmy stację ładowania samochodów elektrycznych, podwójny wallbox. Zapraszamy po używanego lub nowego elektryka.

Chociaż jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem Opla, trafiają się u nas również używane hybrydy i samochody elektryczne Toyoty, Nissana czy Hondy. Przyjmiemy w rozliczeniu elektryka większości marek obecnych na polskim rynku. Zapraszamy.

Znalezionych samochodów: 2.

Nowy Grandland X Hybrydowy 300KM 4x4 / nowa niższa cena

Nowy Grandland X Hybrydowy 300KM 4x4 / nowa niższa cena

rok 2020, 27800 km, PHEV (benzyna + prąd), skrzynia automat 8-bieg. ,  Samochód DEMONSTRACYJNY   0020WP1Q

od 169 900 ZŁ 220 700 zł

cena brutto 

Rata od 1866 zł/mc.  

Mokka-E Ultimate 136KM | Batt. 50kWh

Mokka-E Ultimate 136KM | Batt. 50kWh

rok 2021, 50 km, elektryk, skrzynia automat 8-bieg. ,  Samochód DEMONSTRACYJNY   0031XGM8

cena brutto 

 

 

Używane Elektryki - Q&A

Jaką Opel daje gwarancję na baterię?

8 lat lub 160 tys. km, w zależności, co nastąpi pierwsze. Taką gwarancję mają osobowe i dostawcze Ople, m.in. Corsa‑e, Mokka‑e, Grandland Hybrid, Astra PHEV, Combo‑e, Vivaro‑e, Zafira‑e Life. Zobacz gamę elektryków Opel.

Będzie to mój pierwszy elektryk w życiu. Skąd mam wiedzieć, czy to dobry wybór?

Warto się zastanowić nad miejscem ładowania. Własny garaż jest argumentem za samochodem elektrycznym. Jeśli nie masz garażu czy gniazdka w firmie, rozważ hybrydę PHEV i zapoznaj się z mapą publicznych stacji ładowania, np. na greenwaypolska.pl. Przy ładowanej z gniazdka hybrydzie może wystarczyć ogólnodostępna ładowarka pod supermarketem; tych stacji będzie teraz przybywać. Przy zeroemisyjnym, bateryjnym samochodzie publiczna stacja ładowania też może wystarczyć, ale wtedy, żeby naładować baterię w trakcie zakupów (30-60 minut), musimy korzystać z szybkiego gniazdka DC, gdzie jak na razie prąd jest nieco droższy niż z gniazdek AC.

Ew. zwykła hybryda (nie ładowana z gniazdka), która tylko łagodzi piki w poborze energii - do takiej hybrydy nie potrzebujesz gniazdka. Przeczytaj nasz poradnik Samochód elektryczny w praktyce.

Na ile dopłata z programu "Mój elektryk" ew. zaburza sens zakupu używanego elektryka?

Owszem, dopłatę z programu "Mój elektryk" można otrzymać na nowy samochód elektryczny, a nie na używany. Ale to jest w cenach. Używane samochody elektryczne są tańsze o dopłatę, którą otrzymał kupujący. Rynek się tu dostosowuje. Natomiast warto pamiętać, że dopłata jest tylko na auta bateryjne, a nie na hybrydy, i to już będzie działać na korzyść pojazdów BEV, czyli bez silnika spalinowego, które w perspektywie roku-dwóch od wprowadzenia dotacji ("Mój elektryk" wszedł latem 2021) staną się bardziej dostępne cenowo względem hybryd.

 

 

Wallbox a ładowarka pokładowa

Wallbox a ładowarka pokładowa

Na słupku widać wallbox, a ładowarka pokładowa jest zamontowana na stałe w samochodzie.

Kupując nowego elektrycznego Opla w standardzie otrzymujemy z reguły kabel do ładowania baterii z domowego gniazdka 230V oraz pokładową ładowarkę 7,4 kW. Natomiast wallbox, czyli stacja ładowania, którą możemy sobie zamontować na słupku, ścianie domu, czy w garażu, jest w cennikach pdf wymieniana oddzielnie, jako płatna opcja. Może więc pojawić się pytanie o zależności między wallboxem a pokładową ładowarką 7,4 kW, skoro Opel nie dołącza wallboxu w standardzie, a pokładową ładowarkę - już tak.

Ładowarkę mamy zabudowaną na stałe w samochdzie. Bez niej nie naładujemy samochodu, nawet z domowego gniazdka 230V. Po prostu bez pokładowej ładowarki się nie obejdziemy, dlatego musi być ona w standardzie i dlatego jest zabudowana w pojeździe na stałe. Natomiast bez wallboxu już możemy się obejść - wystarczy skorzystać z domowego gniazdka 230V, zamiast z wallboxu. Tyle że ładowanie baterii prądem 1,8 kW z gniazdka 230V zajmie ok. 20 godzin, oczywiście od "zera do pełna" (przy doładowywaniu baterii - szybciej).

Natomiast jeśli dokupimy sobie wallbox i zamontujemy np. w garażu, w pełni wykorzystamy potencjał pokładowej ładowarki i będziemy ładować już prądem 7,4 kW - od pustej do pełnej baterii w ciągu zaledwie ok. 7 godzin. Stacja ładowania typu Wallbox jest dostarczana już z kablem, tzw. kablem Mode 3.

W praktycznej eksploatacji obserwujemy też, że do wallboxu samochód podłącza się nieco szybciej niż do standardowego gniazdka 230V. Dlaczego tak jest? Kabel 230V (tzw. Mode 2) wozimy w bagażniku, by ew. doładować samochód "na mieście". Tymczasem kabel wallboxowy jest zawieszony przy stacji ładowania, czeka gotowy do użycia, i wymaga tylko jednokrotnego wetknięcia - do samochodu, bo do wallboxa jest podłączony na stałe. Ponadto wallbox daje funkcje sterowania procesem ładowania, np. przez aplikację na smartfonie.

Wallbox ma też potencjał by zwiększyć wartość nieruchomości. W przypadku starych domów i starych instalacji elektrycznych, wallbox może poprawiać bezpieczeństwo przeciwporażeniowe i przeciwpożarowe. Gniazdka 230V, nawet w nowych domach, nie były projektowane do częstego podłączania/rozłączania i wielogodzinnego obciążania dużym prądem.

—Często klienci myślą, że montaż wallboxa to ogromny koszt. Ceny wahają się od ok. 2300/2500 zł do 3800 zł + montaż. Wallbox pracuje na napięcie od 230V do 400V (tzw. siła) - mówi manager ds. sprzedaży w Dixi‑Car.

Inną wątpliwością, jaka może się pojawić, jest zależność między ładowarką 7,4 kW, a ładowarką 11 kW, wszak obydwie widać w cennikach pdf elektrycznych modeli Opla. Na polskim rynku, w polskich salonach samochód elektryczny marki Opel będzie miał w standardzie tą pierwszą, jest to ładowarka jednofazowa, pod sieć 230V. Co jeśli mamy w garażu 'siłę', i chcemy nieco szybciej ładować prądem trójfazowym 400V (ok. 5 godzin vs 7 godzin w przypadku auta zeroemisyjnego, nie-hybrydy; przy hybrydzie phev krócej)? Musimy już w chwili składania zamówienia na samochód wybrać pokładową ładowarkę 11 kW, i taką zabuduje fabryka w naszym samochodzie. Wtedy dokupujemy też wallbox 11 kW. Ceny obydwu urządzeń znajdziemy w cennikach pdf elektrycznych Opli.

Mając pokładową ładowarkę 7,4 kW i wallbox 11 kW, będziemy ładować samochód z prędkością wolniejszego urządzenia. Podobnie podpięcie samochodu z ładowarką 11 kW pod wallbox 7,4 kW owocuje czasem ładowania jak dla wolniejszego urządzenia.

Oplowskie wallboxy otrzymują wsparcie producenta. Jeśli zostanie ogłoszona kampania przywołwcza, tak jak to się zdarza dla samochodów, jako użytkownik wallboxa zostaniesz zaproszony na bezpłatny serwis. Dlatego sprzedawca w salonie Opel może pytać o miejsce instalacji wallboxa.

Auto elektryczne w praktyce - w odcinkach

 

 

Zobacz także



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Dofinansowanie Mój elektryk, Opel Mokka