Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Używane Elektryki - z Dixi‑Car

Używane samochody elektryczne i hybrydy

Przy komisie samochodów używanych zainstalowaliśmy stację ładowania dla elektryków i hybryd. Wśród używanych mamy samochody demostracyjne, jak Opel Grandland X Hybrid widoczny na drugim planie.

Jako komis dealerski profesjonalnie podchodzimy do sprzedaży używanych samochodów elektrycznych. Mechanicy z Dixi‑Car szkolą się z serwisu hybryd i elektryków, notabene wydatki na naprawy auta bateryjnego powinny być niższe niż spalinowego. Na parkingu zainstalowaliśmy stację ładowania samochodów elektrycznych, podwójny wallbox. Zapraszamy po używanego lub nowego elektryka.

Chociaż jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem Opla, trafiają się u nas również używane hybrydy i samochody elektryczne Toyoty, Nissana czy Hondy. Przyjmiemy w rozliczeniu elektryka większości marek obecnych na polskim rynku. Zapraszamy.

Znalezionych samochodów: 2.

Toyota Yaris 1,5 Hybrid 73 KM, Kamera cofania, klima automatyczna, Navi

Toyota Yaris 1,5 Hybrid 73 KM, Kamera cofania, klima automatyczna, Navi

rok 2018, 53600 km, PHEV (benzyna + prąd), skrzynia automat

cena brutto (faktura vat-marża) 

Toyota Yaris 1,5 Hybrid 73 KM, Kamera cofania, klima automatyczna, Vat23%

Toyota Yaris 1,5 Hybrid 73 KM, Kamera cofania, klima automatyczna, Vat23%

rok 2018, 104000 km, PHEV (benzyna + prąd), skrzynia automat

od 57900 ZŁ 59900 zł

cena brutto 

 

 

Używane Elektryki - Q&A

Jaką Opel daje gwarancję na baterię?

8 lat lub 160 tys. km, w zależności, co nastąpi pierwsze. Taką gwarancję mają osobowe i dostawcze Ople, m.in. Corsa‑e, Mokka‑e, Grandland Hybrid, Astra PHEV, Combo‑e, Vivaro‑e, Zafira‑e Life. Zobacz gamę elektryków Opel.

Będzie to mój pierwszy elektryk w życiu. Skąd mam wiedzieć, czy to dobry wybór?

Szybki poradnik: PHEV, elektryk, diesel, czy benzyna?

Warto się zastanowić nad miejscem ładowania. Własny garaż jest argumentem za samochodem elektrycznym. Jeśli nie masz garażu czy gniazdka w firmie, rozważ hybrydę PHEV i zapoznaj się z mapą publicznych stacji ładowania, np. na greenwaypolska.pl. Przy ładowanej z gniazdka hybrydzie może wystarczyć ogólnodostępna ładowarka pod supermarketem; tych stacji będzie teraz przybywać. Przy zeroemisyjnym, bateryjnym samochodzie publiczna stacja ładowania też może wystarczyć, ale wtedy, żeby naładować baterię w trakcie zakupów (30-60 minut), musimy korzystać z szybkiego gniazdka DC, gdzie jak na razie prąd jest nieco droższy niż z gniazdek AC.

Ew. zwykła hybryda (nie ładowana z gniazdka), która tylko łagodzi piki w poborze energii - do takiej hybrydy nie potrzebujesz gniazdka. Przeczytaj nasz poradnik Samochód elektryczny w praktyce.

Na ile dopłata z programu "Mój elektryk" ew. zaburza sens zakupu używanego elektryka?

Owszem, dopłatę z programu "Mój elektryk" można otrzymać na nowy samochód elektryczny, a nie na używany. Ale to jest w cenach. Używane samochody elektryczne są tańsze o dopłatę, którą otrzymał kupujący. Rynek się tu dostosowuje. Natomiast warto pamiętać, że dopłata jest tylko na auta bateryjne, a nie na hybrydy, i to już będzie działać na korzyść pojazdów BEV, czyli bez silnika spalinowego, które w perspektywie roku-dwóch od wprowadzenia dotacji ("Mój elektryk" wszedł latem 2021) staną się bardziej dostępne cenowo względem hybryd.

 

 

Jedna jedyna ważna decyzja przed zakupem elektryka

Kabel do ładowania możesz później zmienić, a wallbox - dokupić. Lecz jest jedna rzecz, której już po zakupie w samochodzie elektrycznym nie wymienisz. To ładowarka pokładowa - zabudowana jest na stałe w samochodzie. Może ona być 1‑fazowa, lub 3‑fazowa. Którą wybrać?

Znaczek Opla na panelu przednim samochodu elektrycznego

Ładowarka 1‑fazowa

  • Jest o.k., jeśli nie masz trzech faz
  • Jeśli masz dostęp do trzech faz, kupowanie samochodu elektrycznego z ładowarką 1‑fazową jest skrzywdzeniem samego siebie

Ładowarka 3‑fazowa - "prawie zawsze lepsza"

  • Wystarczy, że "kiedyś" przewidujesz mieć dostęp do trzech faz - w domu, w firmie, na działce, "ze słupa"
  • Ładowarki pokładowej nie można później wymienić (jest zabudowana w samochodzie na stałe)
  • Myląca jest moc - ładowarka 3‑fazowa ma 11 kW, podczas gdy 1‑fazowa ma ok. 7 kW. Różnica niby niewielka, ale... ta trójfazowa rozkłada na trzy żyły kabla obciążenie równe kilku czajnikom elektrycznym. Oszczędza słabsze instalacje.
  • 3-fazowa ma wszystkie funkcje 1-fazowej (gdy nie masz dostępu do trzech faz)
  • Prawie zawsze lepsza

Wybór między ładowarką 1- a 3‑fazową to praktycznie jedyna brzemienna w skutkach decyzja przy zakupie elektryka.

Resztę można później zmienić - kabel do ładowania, czy wallbox.

 

Auto elektryczne w praktyce - w odcinkach

 

 

Zobacz także

 

 

78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!

02.2023

Lewarek zmiany biegów automatu, podgrzewane fotele, usb, start stop, ładowarka indukcyjna

78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na wyprzedaży rocznika 2022 korzyść do 10 500 zł.

I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.

Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.

SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).

Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

SsangYong Torres, cena, 10 lat gwarancji