Po liftingu do Vectry dodano opcję, system TSA - stabilizację przyczepy. Z Dieslem 1.9 CDTi 150KM Vectra C może pełnić rolę długodystansowego holownika przyczepy kempingowej.
Lifting Vectry C z 2005 r. opierał się na zmianie przodu, reflektorów. Po tym, jak głęboko 8 lat później przeprojektowano następcę Vectry - Insignię, w przypadku Vectry C można mówić o małym liftingu. Co się zmieniło poza przodem?
Produkcja Vectry C od jesieni 2002 r. W poł. 2005 r. face-lifting. Zakończenie produkcji wraz z wejściem Insigni w 2008 r. Nie ma Opla Vectra D - jest Insignia. Poprzednie generacje - Vectra A, B. Produkcja Vectry C w Rüsselsheim, Niemcy.
Czy zmiana przodu była na plus? Zdania są podzielone. Poliftingowa Vectra nawiązuje wyglądem do Astry III, czyli modelu późniejszego (na rynku od 2004 r.), więc może designersko nowocześniejszego. Mniej się postarzała poliftingowa Vectra - dziś wciąż wygląda aktualnie. Z drugiej strony przedliftingowa Vectra C wygląda jakby oryginalniej na tle "samochodowej masy" i jakby bardziej z klasy wyższej. Reflektory na zbliżeniu.
https://czesci.poradyopel.pl/1221-czesci-opel-vectra-c
Nowocześniejszy w poliftingowej Vectrze. Atrapa chłodnicy z przedliftingowej Vectry nawiązuje do Astry II, Zafiry A, czyli modeli z końca lat 90. XX w. Co prawda w Vectrze C przedliftingowej dodano poziomą listwę chromowaną, którą następnie przeniesiono do Zafiry A przy faceliftingu minivana w 2003, a w Astrze G nawet do końca produkcji nie było tej listwy... Ale grill Vectry C poliftingowej to już oplowa stylistyka XXI w. z grubym chromowanym "skrzydłem", logo - blitzem nie dotykającym dolnej krawędzi grilla i brakiem zaokrąglenia w "kącikach ust".
Maski obu Vectr nie są wzajemnie zamienne. W tej przed liftingiem grill jest częścią maski, a po liftingu - częścią zderzaka. I przed, i po liftingu maska jest z aluminium.
OFERTA DNIA
OFERTA DNIA
OFERTA DNIA
Głębokie zmiany w zderzaku. Stonowane kształty wlotów i okolice świateł przeciwmgielnych w Vectrze przed liftingiem. Bardziej agresywne kształty i grubiej żeberkowane kraty w Vectrze po liftingu.
Liczne, drobne zmiany. Kierownica przed liftingiem czteroramienna; po liftingu - trójramienna i znana z innych modeli Opli z lat zerowych XXI w. (Astry H). Poduszki powietrzne do każdej z tych kierownic są inne.
Kierownica poliftingowa ma przyciski do przewijania menu góra-dół (namiastki joysticków); jeśli przejedziemy za daleko, cofamy pozycję menu bez poszukiwania drugiego przycisku. Daszek nad zegarami po lifcie łagodniej wyprofilowany na styku z resztą deski - brak kantu. Po liftingu "wystające" nad resztę przeprofilowanie nad środkowymi dyszami powietrza. Przed liftigiem było wklęśnięte.
Same wyloty powietrza są bardziej zaokrąglone po liftingu, a przełączniki do zamykania dysz powietrza - chromowane. Pozioma listwa - dekor nad radiem i schowkiem pasażera ma po liftingu niejednolity profil - daje jakby więcej miejsca na kolana pasażera - i jest dwukolorowa.
Po liftingu dano lepszej jakości materiał na górze tapicerek drzwi i na górze kokpitu - bardziej przypomina skórę.
Sedan ma stałą szybę tylną; w liftbacku szyba jest częścią klapy i podnoszona. W liftbacku jest wycieraczka, spryskiwacz tylnej szyby. Kierunkowskazy tylnych lamp w liftbacku przyciemnione.
4-drzw. sedan nazywany był często "notchback", a 5-drzw. hatchback to raczej w przypadku Vectry C "liftback", ew. GTS. Przed liftingiem 5-drzw. liftback był dostępny tylko jako sportowa wersja GTS, z podwójnymi i widocznymi końcówkami rur wydechowych. W sedanie końcówka rury niewidoczna. Po liftingu 5-drzw. liftback zaczął być dostępny nie jako GTS - po prostu Vectra liftback - i były wersje bez widocznych końcówek rur wydechowych.
Oba poniższe zdjęcia są sprzed face-liftingu. Po liftingu samochody wyglądają prawie tak samo, więcej.
Opinia naszego pracownika, który jeździł 7 lat Vectrą 1.9 CDTi 150KM po liftingu, przejechał 140 tys. km:
Bok poliftingowych Vectr jest podobny jak przed liftingiem; inny jest przedni zderzak, błotnik. Pomarańczowy klosz tylnego i bocznego kierunkowskazu w przedliftingowej Vectrze C na fot. nie jest powiązany z liftingiem. Przed liftingiem były też lampy z przezroczystym szkiełkiem, widać było przezeń pomarańczowe żarówki.
Oprócz zmian przodu i deski widocznych na zdjęciach, Vectra po liftingu różni się od tej przedliftingowej następująco:
Omówienie zmian w informacji prasowej.
Dane tech. syntetycznie: Vectra C, Signum po liftingu
Dane szczegółowo
Vectra C sedan, liftback po liftingu
Vectra C sedan, liftback przed liftingiem
Vectra C kombi przed liftingiem
Wykresy mocy i momentu obrotowego
Vectra C sedan, liftback po liftingu
Wymiary nadwozia
sedan, liftback przed liftingiem
Hatchback - w przypadku Vectry lepiej nazywany liftbackiem (czyli tylna klapa podnoszona razem z szybą) - był oferowany od początku do końca produkcji. Jednak przed face liftingiem 5-drzwiowe nadwozie było pozycjonowane na samochód sportowy i zawsze nazywało się GTS. Po liftingu obowiązek zakupu emblematu GTS z nadwoziem liftback zniknął, więc tych praktycznych wersji powinno być więcej na rynku od roku modelowego 2006. Na fot. poliftingowy 5-drzw. liftback z emblematem GTS (wersja GTS nadal była po liftingu dostępna), z nowym silnikiem V6. Wygląd tyłu podobny przed i po liftingu. Po liftingu mogło brakować emblematu GTS, skoro nie wszystkie liftbacki były już GTS-ami.
Tył kombi się nie zmienił w czasie liftingu. Naszym zdaniem jest do dziś aktualny - solidny niemiecki design. Kombi pojawiło się na rynku jesienią 2003 r., rok później niż sedan i GTS. Rozstaw osi większy w kombi (2830 mm) niż w nadwoziach 4-/5-drzw. (2700 mm), a taki sam jak w hatchbacko-kombi Signum (biznesowej odmianie Vectry C). Na fot. Vectra kombi przedliftingowa.
Używane Vectry C trafiają się jeszcze w naszym komisie. Osobom szukającym Opla klasy średniej (segment D) w dobrym stanie i przystającego do współczesności coraz częściej proponujemy używane Insignie.
Zobacz także
Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Grójec, Janki, Jawczyce, Katowice, Kraków, Lublin, Łomianki, Łódź, woj. mazowieckie, Nadarzyn, Piaseczno, Płock, Poznań, Radom, Rawa Maz., Siedlce, Sochaczew, Szczecin, Tarczyn, Toruń, Warszawa-Puławska, Wrocław
Astra J, Astra K, Corsa, Crossland X, Grandland X, Insignia, Meriva, Mokka, Vivaro, Movano, Zafira, BAIC, Mitsubishi Kielce, SsangYong, Auta Japońskie, Małe / Miejskie, Suvy / Crossovery
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!