Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Insignia PRZED i PO liftingu - Porównanie

Grill, atrapa chłodnicy, Insigni po liftingu

Grill, atrapa chłodnicy Insigni po liftingu. Omówienie grilli w Insigni.

Opel Insignia po liftingu to inny, lepszy, wyższej klasy samochód - mówią ci, którzy jeździli obydwoma wersjami. Czym się różnią Insignie sprzed i po modernizacji, która miała miejsce w poł. 2013 roku?

 

Daty produkcji i kiedy był face-lifting?

Produkcja Insigni od jesieni 2008 r. W poł. 2013 r. głęboki face-lifting.

Insignia kontynuuje tradycje Vectry C.

 

 

Przód Insigni: przed i po liftingu

Reflektory naszym zdaniem ładniejsze w Insigni po liftingu - szczególnie dół reflektora - jest wizualnie przełamany. Reflektory na zbliżeniu.

Przód Opel Insignia przed liftingiem

Przód Insignia przed liftingiem - produkcja 2008-13.

Przód Insigni po face-liftingu

Przód Insigni po face-liftingu, produkcja 2013-.

 

 

Części do Insigni

https://insignia24.pl/

 

 

Tył

O tylnej listwie chromowanej mówi się, że ta poliftingowa wzorowana jest na Cascadzie.

Tył Opel Insignia przed liftingiem

Tył Insigni przed liftingiem - produkcja 2008-13.

Tył Insigni po face-liftingu

Tył Insigni po face-liftingu, produkcja 2013-.

 

 

Używane

Opel Insignia A 2,0 CDTI 170KM Cosmo Salon PL Navi Xenon Skóra

Diesel , 2016 , skrzynia manualna , kolor srebrny metalic

od 44900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Opel Insignia B 2,0 CDTI 170 KM, Elite, Salon PL, Vat23%

Diesel , 2019 , skrzynia manualna , kolor bordowy metallic

od 69900 cena brutto

Zobacz

Opel Insignia B 1.5 165KM Innovation Led Navi Kamera Masaże Niski Przebieg

benzyna , 2020 , skrzynia manualna , kolor atramentowy metalic

od 81900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

 

SportsTourer, kombi - różnice

Można spotkać się z opiniami, że lifting tyłu bardziej udany w kombi.

Tył Opel Insignia SportsTourer przed liftingiem

Tył Insigni Kombi przed liftingiem - produkcja 2008-13.

Tył Insigni Sports Tourer po face-liftingu

Tył Insigni SportsTourer po face-liftingu, prod. 2013-.

 

 

Deska

Deska jest jednym z istotniejszych argumentów za Insignią poliftingową. Tapicerki na zdjęciach przypadkowo dobrane. Zarówno przed, jak i po liftingu najwięcej spotkamy czarnych tapicerek, przynajmniej w samochodach z polskich salonów. Między lewarkiem zmiany biegów a podłokietnikiem przed liftingiem było pokrętło wielofunkcyjne, a po liftingu - panel dotykowy.

Deska rozdzielcza Opel Insignia przed liftem

Deska Insigni przed liftingiem - produkcja 2008-13.

Deska Insigni po lifcie

Deska Insigni po face-liftingu, produkcja 2013-.

 

 

Zegary i kierownica

Po liftingu jest albo kolorowy wyświetlacz w miejscu prędkościomierza, jak na fot., albo mniejszy, z białymi lub czerwonymi literami - i wtedy nawet po liftingu mamy nad nim analogowy termometr płynu chłodniczego i paliwomierz. Przy czym analogowa deska po liftingu dzieli się jeszcze na: podstawową deskę z wersji Insignia (mało takich samochodów na rynku) i fajniejszą deskę z wersji Edition

Zegary, kierownica Opel Insignia przed liftingiem

Zegary i kierownica, Opel Insignia przed liftingiem - produkcja 2008-13.

Zegary, kierownica, Opel Insignia po liftingu

Zegary, kierownica Insigni po liftingu, prod. 2013-.

 

 

Konsola środkowa

Po liftingu mniej przycisków i zawsze kolorowy, dotykowy wyświetlacz: w bogatszych wersjach 8-calowy, w uboższych - 4,2-calowy. Przed liftingiem w "czarnym scenariuszu" w konsoli centralnej mógł być nawet monochromatyczny wyświetlacz segmentowy. Kolorowe przed liftingiem oczywiście też były (nie dotykowe) i taki pokazujemy na fot.

Konsola środkowa, Opel Insignia przedliftingowy

Konsola środkowa przedliftingowej Insigni.

Konsola środkowa, Insignia poliftingowa

Konsola środkowa poliftingowej Insigni.

 

Zmienione elementy nadwozia Insigni

Zmienione elementy zewnętrzne nadwozia zaznaczone na czerwono. Więcej zmian w kabinie, pod maską.

 

Insignia 5d hatchback szmaragdowy zielony Emerald G6R

Sztandarowy kolor poliftingowej Insigni, szmaragdowy zielony, kod lakieru G6R

Co się zmieniło?

Oprócz ewidentnych zmian wizualnych widocznych na zdjęciach, Insignia po liftingu różni się od tej przedliftingowej następująco:

  • Adaptacyjny tempomat Stop&Go. Przed liftingiem był adaptacyjny tempomat, ale nie potrafił zatrzymać samochodu i sam ruszyć. Po liftingu jest to możliwe.
  • Wymiana systemów audio - temat rzeka i na plus dla Insigni po liftingu. Odnotowujemy ciurkiem. To że np. piszemy, że usunięte USB, znaczy tylko tyle, że USB usunięty jako oddzielna opcja, za którą trzeba dopłacić, a po liftingu wprowadzony do standardu:
    • Nowe systemy: Radio 300, Radio RF 400, Radio RF 700 Touch IntelliLink, Odtwarzacz CD, Navi RF 900 IntelliLink, Dotykowy panel sterowania w konsoli środkowej, System Bose, Czytnik kart SD, 3.5" jednokolorowy wyświetlacz, 4.2" kolorowy wyświetlacz kierowcy, 8'' duży wyświetlacz kierowcy
    • Wycofane systemy: Radio CD 300, Radio CD 400, USB, Navi 600, Navi 900, Pokrętło wielofunkcyjne, Bluetooth, System Infinity, 3.5" segmentowy wyświetlacz
  • Doszły opcje:
  • Rekonfiguracja wersji wyposażeniowych Insignia, Edition, Cosmo. Wersja Sport znika z cenników na rzecz nowej wersji Executive. W praktyce jednak nadal można mieć wersję Sport przez dokupienie trzech opcji: wnętrze OPC (kod opcji XK0), dostępne dla ciemnych tapicerek; usunięcie hamulca elektrycznego (OGF); system FlexRide (URC). Wersja Active (specjalna, na polski rynek) po liftingu znika na pewien czas z oferty (później wraca).
  • Inne tapicerki, listwy dekoracyjne kabiny
  • Nowe lakiery nadwozia, sztandarowy zielony szmaragdowy na fot. obok
  • Zmienione wzory felg stalowych i aluminiowych
  • doszedł system monitorowania ciśnienia w kołach TPMS (z autokalibracją) jako standardowe wyposażenie
  • doszła odmiana terenowa Country Tourer 4x4, jako nowa, czwarta wersja nadwoziowa - obok 4-drzw. sedana, 5-drzw. hatchbacka/liftbacka i 5-drzw. kombi (SportsTourer). Przed liftingiem można było zamówić napęd 4x4 do jednej z trzech wymienionych wersji nadwoziowych.
 

 

Silniki

Diesel 120/140KM pod maską Insigni po liftingu

Nowy Diesel 120/140KM pod maską Insigni po liftingu. Dane techniczne Insigni.

Benzynowe: Bez zmian przeszły do poliftingowej Insigni jednostki 1.8 140KM i 1.4 Turbo 140KM. Ale już nie wersja 1.4 Turbo z systemem Start&Stop albo z fabrycznym LPG. Przy tych kombinacjach zmienił się kod silnika, więc zmiany - niewielkie - zaszły.

Przedliftingowy 1.6 Turbo 180KM z 6-bieg. skrzynią manualną został w poliftingowych Insigniach zastąpiony jednostką 1.6 Turbo SIDI (wtrysk bezpośredni benzyny) 170KM albo z manualem 6-biegowym i systemem Start&Stop, albo z 6-bieg. automatem.

Benzyny 220KM i 250KM były przed i po liftingu. Do wersji 250KM po liftingu dochodzi skrót SIDI - wtrysk bezpośredni. Zniknął po liftingu z oferty cywilnych Insigni silnik V6 2.8 260KM (pozostał w OPC w wersji 325KM).

Diesle: popularny 2.0 CDTi 160KM - moc po liftingu rośnie do 163KM. Diesle 2.0 110 i 130KM są stopniowo zastępowane przez silniki wysokoprężne 120 i 140KM, ale w chwili liftingu dotyczy to tylko odmian z systemem Start&Stop. Wersje bez tego systemu są przez pewien czas dostępne w Insigni równolegle.

W 2015 r. dalsze zmiany w Dieslach w związku z normą Euro 6: jednostki 2.0 CDTi 170KM (więcej) i 1.6 CDTi 120/136KM (tzw. szepczące Diesle).

 

 

Porównanie reflektorów

Prawy reflektor Insignia przed liftem

Prawy reflektor Insigni przed liftem.

Prawy reflektor Insignia po lifcie

Prawy reflektor Insignia po lifcie.

 

 

Porównanie tapicerek drzwi

Wzory tapicerek są inne przed i po liftingu, ale same wytłoczki - takie same.

Beżowa tapicerka z drewnianymi wstawkami. Insignia przed liftingiem

Beżowa tapicerka z drewnianymi wstawkami. Insignia przed liftingiem.

Tapicerki prawych drzwi, Insignia po liftingu

Tapicerki prawych drzwi, Insignia po liftingu.

 

 

Zobacz także

 

 

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, nauczyciel, taksówkarz - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!

02.2023

Lewarek zmiany biegów automatu, podgrzewane fotele, usb, start stop, ładowarka indukcyjna

78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na wyprzedaży rocznika 2023 rabat do 25 000 zł.

I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.

Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.

SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).

Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Kredyt promocja SsangYong Tivoli. Rata od 599 zł +vat/mc