Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Astra H przed i po Liftingu - Porównanie

 

Opel Astra GTC, 111 lat

Okolicznościowa wersja "111 lat firmy Opel" 3-drzwiowej sportowej Astry III GTC z 2010 roku.

Astra "trójka" była produkowana całe 10 lat, a jej face lifting był symboliczny i zaraz na początku produkcji. Co z tego wynika? Że to udany model, a większość egzemplarzy na rynku jest po lifcie.

 

Daty produkcji i kiedy był face-lifting?

W salonach Astra H pojawiła się na początku 2004 r. Face lifting - jesienią 2006. Gdy w 2009 r. weszła do sprzedaży Astra IV, "trójka" w wersjach 5-drzw., sedan i kombi otrzymała nazwę "Astra Classic III". Produkcja zakończyła się w 2014 r., choć w polskich salonach oferowana była do 2012 roku produkcji (wiosną 2013 sprzedaliśmy ostatnie egzemplarze nowych). Szukaj Astry III wśród używanych.

Zobacz, gdzie była produkowana.

 

 

Przód Astry H: przed i po liftingu

Drobne zmiany. Listwa chromowana na atrapie szersza ("grubsza") po liftingu. Widać to przy logo Opla, gdzie przed liftingiem dolna część "Z" jest wyraźnie poniżej dolnej krawędzi listwy. Przed liftingiem chromowana listwa jest też dalej od dolnej krawędzi maski (szpara między maską a chromem większa). W ogóle kształt atrapy po liftingu jest inny, jej dolna krawędź jest na środku przełamana; przed liftingiem - linia prosta.

Okolice reflektorów przeciwmgielnych - inna kratka, a przed liftingiem dodatkowo brewka nad reflektorkami. Reflektory na zbliżeniu.

Przód Opel Astra H przed liftingiem

Przód Astra H przed liftingiem - produkcja 2004-06. W niektórych egzemplarzach grill był lakierowany.

Przód Opel Astra H po face-liftingu

Przód Astry H po face-liftingu, produkcja 2006-14.

 

 

Części do Astry

https://czesci.poradyopel.pl/13-czesci-opel-astra

 

 

Grill, zderzak

Zdjęcia używane swego czasu w reklamach Astry III. Inny jest zderzak i atrapa chłodnicy.

Grill, atrapa chłodnicy, reflektory, maska Opel Astra H przed liftem

Atrapa chłodnicy, reflektory, maska Astry III przed liftem - produkcja 2004-06.

Grill, atrapa chłodnicy, reflektory, maska Astry III po lifcie

Grill, atrapa chłodnicy "plaster miodu" Astry trójki po lifcie, produkcja 2006-14.

 

 

Używane

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Diesel , 2020 , skrzynia manualna , kolor biały

od 73900 cena netto

Zobacz

Citroen Berlingo 1,5 HDI 102KM, 5 osób niski przebieg, Vat23%

Diesel , 2023 , skrzynia manualna , kolor biały

od 80500 cena netto

Zobacz

Volkswagen Golf 1,5 TSI 130KM, masaż, ACC, salon Polska, 1 właściciel

benzyna , 2019 , skrzynia manualna , kolor czarny metallic

od 69900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

 

Kombi - różnice

Inny zderzak, kratki wokół reflektorów przeciwmgielnych, atrapa chłodnicy. Jak w hatchbacku - omówienie powyżej. Patrz reflektory.

Opel Astra H Kombi przed liftingiem

Astra H Kombi przed liftingiem - produkcja 2004-06.

Opel Astra H kombi po face-liftingu

Astra III kombi po face-liftingu, prod. 2006-14.

 

 

Deska

Moda w końcowym okresie produkcji Astry H była inna i pewnie trudno będzie spotkać beżowe tapicerki i drewno w samochodzie z 2012 r. Pierwsze zdjęcie pokazuje deskę z ok. 2004 r., drugie - z późniejszych lat produkcji.

Później było więcej radioodtwarzaczy z wejściem Aux-In (możliwość słuchania muzyki mp3 ze smartfonu).

Deska rozdzielcza Opel Astra H przed liftingiem, beżowa tapicerka

Przedliftingowe zdjęcie deski rozdzielczej.

Deska Astry H po liftingu

Poliftingowe zdjęcie deski z lakierem piano na konsoli środkowej. Z premiery sedana w 2007 r.

 

 

Lampy tylne hatchbacka

Na początku klosze lamp tylnych 5-drzw. hatchbacka były "mleczne". Potem doszły przezroczyste. Nie łączymy tej zmiany z liftingiem i sądzimy, że był okres, kiedy oba rodzaje lamp występowały jednocześnie. Nie mamy przedliftingowego zdjęcia Astry III, na którym by było widać lampy inne niż z mlecznymi kierunkowskazami.

Prawa lampa tylna Astra H przed liftingiem

Mleczna lampa Astry H hatchback. Przedliftingowe foto. Mleczne lampy na samochodzie.

Przezroczyste lampy tylne Astra III hatchback 5-drzw.

Przezroczyste klosze lamp tylnych, z późniejszego okresu. Poliftingowe foto.

 

 

Dostępne nadwozia

Oprócz sześciu niżej wymienionych, jest jeszcze OPC (na bazie GTC).

Nadwozie hatchback 5-drzw.

5-drzw. hatchback. Produkowany w latach 2004-14. Zdjęcie z lat poliftingowych.

Nadwozie Kombi

Kombi. Produkcja w latach 2004-14. Zdjęcie poliftingowe.

Nadwozie 3-drzw. GTC

3-drzw. GTC. Produkcja: 2005-10. Zdjęcie poliftingowe.

Nadwozie 4-drzw. sedan

4-drzw. sedan. Produkcja w latach 2007-14.

Astra TwinTop

Astra TwinTop z twardym składanym dachem. Produkcja w latach 2006-10.

Astra III Van

Astra Van, nie oferowana w Polsce jako nowa.

 

 

Przekrój Opel Astra H

Przekrój Opla Astry III.

Co zmienił face lifting w bebechach?

W roku modelowym 2007 (sprzedaż od jesieni 2006):

  • nowa pompa hamulcowa (producent nazywa ją "kompaktowa"), taka jak w Zafirze B, i wspólna dla wszystkich wersji silnikowych Astry H i taka sama w wersjach z kierownicą po lewej i po prawej stronie
  • w silniku benzynowym 2.2, wycofano zawór recyrkulacji gazów wydechowych, teraz jest zaślepka
  • nowa skrzynia biegów 5-biegowa (F13+, zamiast dotychczasowej F13), przenosząca moment 155 Nm, do silnika benzynowego 1.6 (Z16XEP)
  • nowy zbiornik paliwa w wersjach benzynowych
  • nowy czujnik poziomu paliwa
  • w Astrach H ze zautomatyzowaną skrzynią Easytronic, po liftingu na desce jest ostrzeżenie, że należy nacisnąć pedał hamulca, żeby uruchomić silnik (a ponieważ jest to podłączone pod czujnik świateł stop, to po liftingu nie uruchomi się silnika ze skrzynią Easytronic, jeśli czujnik świateł stop jest uszkodzony)
 

 

Silniki i dane

Dane Astry Classic III - ostatnie lata produkcji

Przekrój granatowa Astra H

Ryc. z premiery w 2004 r..

pdf Dane tech. z poł. 2006 r.: Astra III 3-/5-drzw./kombi

Dane szczegółowo

pdf Astra H Kombi, jesień 2006

pdf Astra H GTC, jesień 2006

pdf OPC: Astra H, Vectra, Zafira, jesień 2005

pdf Astra TwinTop, 2007

Wykresy mocy i momentu obrotowego

pdf Astry H cywilne

pdf OPC: Astra H, Vectra, Zafira

Wymiary nadwozia

pdf hatchback

pdf kombi

pdf 3-drzw. GTC

Felgi, kołpaki

pdf na rok modelowy 2006, przed liftingiem

pdf na rok modelowy 2008, po liftingu

Lakiery, tapicerki

pdf Lakiery na rok modelowy 2006

Tapicerki, rok modelowy 2007

 

 

Porównanie reflektorów

Najpierw był reflektor matowy, potem coraz częściej chromowany, ale zmiana nie powiązana bezpośrednio z liftingiem w 2006 r. W GTC i TwinTop był od początku do końca matowy.

Reflektor matowy Astra III

Prawy reflektor matowy Opel Astra III.

Prawy reflektor chromowany Astra H po lifcie

Prawy reflektor chromowany Astry H po lifcie.

 

 

Zbiornik paliwa (wersje benzynowe) przed i po liftingu

Uproszczono odpowietrzenie. Przed liftem separator oparów jest przy wlewie paliwa; po lificie - mniej rurek i zawór odpowietrzający na baku.

Zbiornik paliwa przed liftem

Zbiornik paliwa benzynowe Astry przed liftem

1. przedliftingowy zbiornik paliwa
2. separator oparów
3. szyjka baku
6, 7. rurki

Bak po lifcie

Zbiornik paliwa benzyna po lifcie

4. zawór odpowietrzający z rurką
5. nowy zbiornik paliwa

 

Czujnik poziomu paliwa przed i po liftingu

Czujniki wyglądają podobnie. Przed liftingiem - liniowy opór. Po liftingu - liniowe napięcie. Sprawne czujniki przy pustym baku wykazują opór: przed liftem - 231 Ohm; po lifcie - 209 Ohm. Na rys. odsłonięta klapka dostępu od góry do baku i jedynką rzymską oznaczony kod kreskowy starego czujnika; dwójką rzymską - nowego.

Na tym rys. oznaczenia na samym czujniku, po rozszczelnieniu baku.

Czujnik poziomu paliwa Astra H przed i po liftingu

 

Dodatkowo producent udostępnił funkcję korekcji wskazań "Zużycie paliwa" na komputerze pokładowym w silnikach Diesla 1.3, 1.7, 1.9, o ± 12,8%, przy użyciu urządzenia diagnostycznego Tech2 (na wyposażeniu naszych serwisów). Można wykonać korektę, jeśli kierowca zaobserwuje rozbieżność między wskazaniem komputera, a faktycznym zużyciem oleju napędowego.

 

Składanie kanapy

Pakowanie kajaka do Astry 3 Kombi

W Kombi po złożeniu tylnej kanapy mamy płaską podłogę bagażnika.

W roku modelowym 2007:

Astra III 3dr / 5dr: Standard - składane oparcie 60/40, kanapa (siedzisko) nie jest składana, czyli oparcie można położyć, ale nie tworzy ono po złożeniu płaskiej powierzchni z podłogą bagażnika.

Astra III 4dr: Standard - składane oparcie 60/40 z otwieranym prześwitem do przewożenia długich przedmiotów, kanapa (siedzisko) nie jest składana, czyli oparcie można położyć, ale nie tworzy ono po złożeniu płaskiej powierzchni z podłogą bagażnika.

Astra III Kombi: Standard - składane oparcie 60/40, kanapa (siedzisko) składana, czyli oparcie można położyć, co daje po złożeniu płaską powierzchnię z podłogą bagażnika.

W wersjach 3dr/5dr/Kombi możliwe było zamówienie siedzenia (oparcia) dzielonego w stosunku 40/20/40, jednakże kanapa (siedzisko) była zawsze taka sama jak w powyższych opisach.

 

Kabina przed liftingiem

Na szaro wytapicerowana przedliftingowa kabina.

 

 

Szalik powiewający z Astry III

Astra III samochodem kibica? Po liftingu.

 

 

Cena Astry H

Używane Astry III zobacz w naszym komisie. Alternatywą może być zakup używanej Astry IV.

 

Zobacz także

 

 

Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!

03.2024

BAIC Beijing 5 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 3 samochód do jazdy próbnej

Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.

A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Godziny pracy salonu



Więcej o Oplu Astra Classic

Astra H przed i po liftingu - porównanie

Dane techniczne

 

pdf Katalog hatchback (4 MB)

pdf Katalog GTC i sedan (4 MB)

pdf Katalog wszystkie (z 2009 r.)

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:
Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Warszawa

Ocenili nas

"

Chcę tą drogą wyrazić moją wdzięczność i uznanie dla pracy Pana Łukasza Sosińskiego. Poza profesjonalizmem i wiedzą Pan Łukasz Sosiński wykazał się ogromnym zaangażowaniem i życzliwością w kontakcie ze mną jako klientem. W ciągu dwóch moich wizyt w Państwa salonie Pan Łukasz poświęcił ok 4 godz. na rozmowy i jazdy próbne, nie bacząc nawet na to, że czas pracy salonu się zakończył. Sposób w jaki Pan Łukasz podchodzi do swojej pracy, niewątpliwie wpływa na pozytywny wizerunek Państwa Firmy. Gratuluję takiego pracownika.

"

Więcej opinii



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowy SsangYong KGM Actyon w polskim salonie