Astra "trójka" była produkowana całe 10 lat, a jej face lifting był symboliczny i zaraz na początku produkcji. Co z tego wynika? Że to udany model, a większość egzemplarzy na rynku jest po lifcie.
W salonach Astra H pojawiła się na początku 2004 r. Face lifting - jesienią 2006. Gdy w 2009 r. weszła do sprzedaży Astra IV, "trójka" w wersjach 5-drzw., sedan i kombi otrzymała nazwę "Astra Classic III". Produkcja zakończyła się w 2014 r., choć w polskich salonach oferowana była do 2012 roku produkcji (wiosną 2013 sprzedaliśmy ostatnie egzemplarze nowych). Szukaj Astry III wśród używanych.
Zobacz, gdzie była produkowana.
Drobne zmiany. Listwa chromowana na atrapie szersza ("grubsza") po liftingu. Widać to przy logo Opla, gdzie przed liftingiem dolna część "Z" jest wyraźnie poniżej dolnej krawędzi listwy. Przed liftingiem chromowana listwa jest też dalej od dolnej krawędzi maski (szpara między maską a chromem większa). W ogóle kształt atrapy po liftingu jest inny, jej dolna krawędź jest na środku przełamana; przed liftingiem - linia prosta.
Okolice reflektorów przeciwmgielnych - inna kratka, a przed liftingiem dodatkowo brewka nad reflektorkami. Reflektory na zbliżeniu.
Przód Astra H przed liftingiem - produkcja 2004-06. W niektórych egzemplarzach grill był lakierowany.
https://czesci.poradyopel.pl/13-czesci-opel-astra
Zdjęcia używane swego czasu w reklamach Astry III. Inny jest zderzak i atrapa chłodnicy.
Inny zderzak, kratki wokół reflektorów przeciwmgielnych, atrapa chłodnicy. Jak w hatchbacku - omówienie powyżej. Patrz reflektory.
Moda w końcowym okresie produkcji Astry H była inna i pewnie trudno będzie spotkać beżowe tapicerki i drewno w samochodzie z 2012 r. Pierwsze zdjęcie pokazuje deskę z ok. 2004 r., drugie - z późniejszych lat produkcji.
Później było więcej radioodtwarzaczy z wejściem Aux-In (możliwość słuchania muzyki mp3 ze smartfonu).
Na początku klosze lamp tylnych 5-drzw. hatchbacka były "mleczne". Potem doszły przezroczyste. Nie łączymy tej zmiany z liftingiem i sądzimy, że był okres, kiedy oba rodzaje lamp występowały jednocześnie. Nie mamy przedliftingowego zdjęcia Astry III, na którym by było widać lampy inne niż z mlecznymi kierunkowskazami.
Mleczna lampa Astry H hatchback. Przedliftingowe foto. Mleczne lampy na samochodzie.
Oprócz sześciu niżej wymienionych, jest jeszcze OPC (na bazie GTC).
W roku modelowym 2007 (sprzedaż od jesieni 2006):
Dane Astry Classic III - ostatnie lata produkcji
Dane tech. z poł. 2006 r.: Astra III 3-/5-drzw./kombi
Dane szczegółowo
OPC: Astra H, Vectra, Zafira, jesień 2005
Wykresy mocy i momentu obrotowego
Wymiary nadwozia
Felgi, kołpaki
na rok modelowy 2006, przed liftingiem
na rok modelowy 2008, po liftingu
Lakiery, tapicerki
Najpierw był reflektor matowy, potem coraz częściej chromowany, ale zmiana nie powiązana bezpośrednio z liftingiem w 2006 r. W GTC i TwinTop był od początku do końca matowy.
Uproszczono odpowietrzenie. Przed liftem separator oparów jest przy wlewie paliwa; po lificie - mniej rurek i zawór odpowietrzający na baku.
Czujniki wyglądają podobnie. Przed liftingiem - liniowy opór. Po liftingu - liniowe napięcie. Sprawne czujniki przy pustym baku wykazują opór: przed liftem - 231 Ohm; po lifcie - 209 Ohm. Na rys. odsłonięta klapka dostępu od góry do baku i jedynką rzymską oznaczony kod kreskowy starego czujnika; dwójką rzymską - nowego.
Na tym rys. oznaczenia na samym czujniku, po rozszczelnieniu baku.
Dodatkowo producent udostępnił funkcję korekcji wskazań "Zużycie paliwa" na komputerze pokładowym w silnikach Diesla 1.3, 1.7, 1.9, o ± 12,8%, przy użyciu urządzenia diagnostycznego Tech2 (na wyposażeniu naszych serwisów). Można wykonać korektę, jeśli kierowca zaobserwuje rozbieżność między wskazaniem komputera, a faktycznym zużyciem oleju napędowego.
W roku modelowym 2007:
Astra III 3dr / 5dr: Standard - składane oparcie 60/40, kanapa (siedzisko) nie jest składana, czyli oparcie można położyć, ale nie tworzy ono po złożeniu płaskiej powierzchni z podłogą bagażnika.
Astra III 4dr: Standard - składane oparcie 60/40 z otwieranym prześwitem do przewożenia długich przedmiotów, kanapa (siedzisko) nie jest składana, czyli oparcie można położyć, ale nie tworzy ono po złożeniu płaskiej powierzchni z podłogą bagażnika.
Astra III Kombi: Standard - składane oparcie 60/40, kanapa (siedzisko) składana, czyli oparcie można położyć, co daje po złożeniu płaską powierzchnię z podłogą bagażnika.
W wersjach 3dr/5dr/Kombi możliwe było zamówienie siedzenia (oparcia) dzielonego w stosunku 40/20/40, jednakże kanapa (siedzisko) była zawsze taka sama jak w powyższych opisach.
Na szaro wytapicerowana przedliftingowa kabina.
Astra III samochodem kibica? Po liftingu.
Używane Astry III zobacz w naszym komisie. Alternatywą może być zakup używanej Astry IV.
Zobacz także
Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Grójec, Janki, Jawczyce, Katowice, Kraków, Lublin, Łomianki, Łódź, woj. mazowieckie, Nadarzyn, Piaseczno, Płock, Poznań, Radom, Rawa Maz., Siedlce, Sochaczew, Szczecin, Tarczyn, Toruń, Warszawa-Puławska, Wrocław
Astra J, Astra K, Corsa, Crossland X, Grandland X, Insignia, Meriva, Mokka, Vivaro, Movano, Zafira, BAIC, Mitsubishi Kielce, SsangYong, Auta Japońskie, Małe / Miejskie, Suvy / Crossovery
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!