Poliftingowa Meriva A z belkami dachowymi i uchwytami do przewozu rowerów. Samochód dla rodziny 2+2.
Po premierze rewelacyjnej Astry H (2004), Opel postanowił upodobnić do Astry "twarze" innych modeli. Meriva A jest jednym z nich, ale liftingowe zmiany były tu stosunkowo niewielkie (w porównaniu z Vectrą C). Co się zmieniło?
W salonach Meriva A pojawiła się wiosną 2003 r. Face lifting - jesienią 2005. W produkcji do poł. 2010 r., wtedy zastąpiona przez Merivę B. Szukaj Meriw A i B wśród używanych.
Zobacz, gdzie była produkowana.
Szeroka listwa na grillu to najbardziej rzucająca się w oczy zmiana. Inne są: zderzak, atrapa chłodnicy, opcjonalne soczewkowe reflektory. W reflektorach dodano jako opcję tzw. bi-halogen.
Przód Meriva A przed liftingiem - produkcja 2003-05. Wyraźne nawiązania do przedliftingowej Vectry C.
https://czesci.poradyopel.pl/23-czesci-opel-meriva
Zachowano w poliftingowej Merivie pionowy układ reflektora, tzn. żarówka długich nad żarówką mijania. Na fot. samochody z bogatszymi reflektorami soczewkowymi, zobacz porównanie.
Zmiany: lampy tylne i dodana chromowana listwa na dolnej krawędzi klapy bagażnika. Emblemat "Meriva" przeniesiony niżej.
Zmieniło się osadzenie wyświetlacza centralnego nad konsolą środkową. Podstawowym był tzw. "wyświetlacz trójfunkcyjny czas-data-temperatura", podobny rozmiarami do pierwszego zdjęcia, który był dostępny i przed, i po liftingu. Przy małym wyświetlczu poliftingowy "daszek" widoczny na drugim foto, jest niższy.
Ponadto nowa grafika zegarów - widać po powiększeniu zdjęć. Producent pisze też o chromie po liftingu - na lewarku zmiany biegów, przycisku dźwigni ręcznego, klamkach - co nie do końca zgadza się ze zdjęciami, zapewne po liftingu chrom był częściej stosowany w poszczególnych wersjach, a wersje to Essentia, Enjoy i Cosmo - od bazowej do najbogatszej.
Przedliftingowe zdjęcie deski rozdzielczej. Zobacz ujęcie kabiny z boku.
Chociaż Merivę zaliczamy do pojazdów nowej odsłony jakościowej Opla (kojarzonej z kanciastą linią nadwozia, p. Vectra C), to jej linia, klamki mają krągłości charakterystyczne dla przełomu lat 90/00. Praktyczne, ustawne wnętrze to już zdecydowanie XXI w.
W roku modelowym 2006.5 (sprzedaż od zimy 2005/6):
W Merivie zmiany były wprowadzane z roku na rok, np. pół roku przed liftingiem (wraz z początkiem roku modelowego 2006, a więc produkcja od poł. 2005 r.) zaczęto dodawać do ABS-u jako opcję system HSA (asystent ruszania pod górę).
Meriva A, rok modelowy 2007 (po liftingu)
Wykresy mocy i momentu obrotowego
Wymiary nadwozia
Lakiery, tapicerki
Lakiery, tapicerki na rok modelowy 2006
Lakiery, tapicerki, prawdopodobnie rok modelowy 2008
Najczęściej spotykany i przed, i po liftingu jest reflektor bez soczewki, na żarówki H7, pierwsze foto.
Na przykładzie rzadko spotykanego wśród używanych reflektora z soczewką i systemem AFL (doświetlanie zakrętów), pokazujemy różnice w okolicach reflektora przed i po liftingu - drugie i trzecie zdjęcie.
Jeśli soczewka, to przed liftingiem mógł być w niej tylko ksenon, natomiast po liftingu - albo ksenon, albo żarówka halogenowa.
Reflektor bazowy, na żarówki, bez soczewek, dostępny przed i po liftingu. Na fot. Meriva po liftingu.
Lewy reflektor z soczewką Meriva A po lifcie. Ciekawe, że brewki dodane nad reflektorami przeciwmgielnymi, już rok później zostały usunięte ze zderzaka Astry III, w czasie liftingu tego modelu.
W kontekście pojemności bagażnika Merivy często padała wartość 1410 l. To było policzone po sufit, z położonym oparciem tylnej kanapy i do oparć przednich foteli. Ale bagażnik może być jeszcze większy, bo składa się również oparcie przedniego prawego fotela i odrobinę tego widać na zdjęciu powyżej.
Standardowo bagażnik ma 360 l.
Płaską podłogę po położeniu oparcia kanapy zawdzięczamy dwóm rzeczom:
Podnoszona podłoga bagażnika, a pod nią schowek.
Konfiguracje tylnych siedzeń, czyli system FlexSpace, patrz film poniżej. Kanapę tylną łatwo przekonwertować na dwuosobową (dwa wygodne fotele), siedzenia tylnej kanapy są wtedy zsunięte do siebie, dzięki czemu pasażerowie mają też więcej miejsca na łokieć przy drzwiach.
Tylna kanapa Merivy A słynie z tego, że nawet przy najbardziej cofniętych przednich fotelach, pasażerowie tylnej kanapy mają sporo miejsca na nogi.
Używane Merivy A i B zobacz w naszym komisie. Alternatywą może być zakup Merivy B.
Zobacz także
Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Grójec, Janki, Jawczyce, Katowice, Kraków, Lublin, Łomianki, Łódź, woj. mazowieckie, Nadarzyn, Piaseczno, Płock, Poznań, Radom, Rawa Maz., Siedlce, Sochaczew, Szczecin, Tarczyn, Toruń, Warszawa-Puławska, Wrocław
Astra J, Astra K, Corsa, Crossland X, Grandland X, Insignia, Meriva, Mokka, Vivaro, Movano, Zafira, BAIC, Mitsubishi Kielce, SsangYong, Auta Japońskie, Małe / Miejskie, Suvy / Crossovery
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.