Używane Vivaro B Kombi (9‑osobowe) z nadwoziem Extra Long L2H1 (długie, ale o standardowej wysokości) to to, co u polskich dealerów sprzedawało się najlepiej. Na fot. przed naszym salonem w Radomiu.
Przymierzając się do zakupu używanego Opla Vivaro warto sobie zdać sprawę z nieco odmiennego profilu Vivaro generacji B (2014‑2019) w porównaniu z Vivaro generacji C (2019-). W Polsce dominują używane Vivaro Kombi, czyli wersje 9‑osobowe, a w tym segmencie zarówno generacja B, jak i C błyszczą. Dlaczego?
W skrócie: Vivaro B ma bardziej pojemą kabinę, ale wysokość jego nadwozia przekracza 1,9 m (o ok. 7 cm). Kabina Vivaro C jest bardziej kompaktowa, ale za to wysokość nadwozia mieści się już w 1,9 m, co pozwala bez przeszkód penetrować parkingi wielopoziomowe i podziemne, zupełnie tak samo jakbyśmy jeździli samochodem osobowym. Vivaro C ma też nawet do 200 kg większą ładowność. Obydwa modele mogą mieć 9‑osobową kabinę. Tu tłumaczymy różnice szczegółowo.
Znalezionych samochodów: 10.
cena netto
cena netto
cena brutto
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
Oto dane techniczne Vivaro B (2014-2019).
Oraz dane techniczne Vivaro C (2019-).
L1 - Long - długość standardowa.
L2 - Extra Long - nadwozie o większym rozstawie osi (w Vivaro B o 40 cm więcej)
H1 - wysokość standardowa.
H2 - nadwozie podwyższone
W Vivaro C dochodzi jeszcze nadwozie Compact, czyli krótsze niż Long i ExtraLong.
W polskich salonach więcej sprzedaje się wersji 9-osobowej. Jest co prawda w Vivaro dostępna wysokość nadwozia H2, czyli podwyższona, ale do transportu gabarytów lepiej nadaje się Opel Movano i to on jest w większości kupowany jako furgon-blaszak.
Tak. Produkcję Vivaro B zakończono po zaledwie pięciu latach od premiery, czyli wcześniej niż by to wynikało z kalendarza zmiany modeli. W samochodach dostawczych producenci wymieniają modele co ok. 12 lat, czyli dwa razy rzadziej niż w osobowych. Gdyby nie przejęcie Opla przez PSA, Vivaro B mogłoby być produkowane do ok. 2026 roku i dopiero wtedy wymienione na nowszą generację.
Szczególnie nowe duże Combo jest modelem podobnym do Vivaro, a spali mniej. Z kolei Movano będzie miało większe możliwości przewozowe niż Vivaro. Oferty Combo i Movano poniżej. Chyba, że szukasz 9‑osobowego Vivaro, wtedy sprawdź używane Zafiry, szczególnie Zafirę Life.
Opel Movano L4H2 nowe rozrządy 2szt serwis ASO Gwarancja Vat23%, rok prod. 2022
od 98900 zł
cena netto
Ford Transit L2H2 2,0 TDCI 131KM, webasto, niski przebieg, Vat23%, rok prod. 2018
od 59900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76500 zł
cena netto
Opel Vivaro B 1,6 CDTI 120KM, L2H1, Salon Polska, 9 osób, Vat23%, rok prod. 2019
od 95900 zł
cena brutto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 145KM klima auto, kamera, niski przebieg, 3os, rok prod. 2022
od 80900 zł
cena netto
Ford Transit Custom L2H1, 2,0 TDCI 130KM, Navi, Bluetooth, Automat, Vat23%, rok prod. 2020
od 73100 zł
cena netto
Fiat Doblo Maxi 1,4 benzyna 95KM L2H1, bardzo niski przebieg, doinwestowany Vat23%, rok prod. 2018
od 37000 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 73900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 62520 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / Wild, rok prod. 2023
od 169 900 zł
cena netto
Zobacz także
Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Grójec, Janki, Jawczyce, Katowice, Kraków, Lublin, Łomianki, Łódź, woj. mazowieckie, Nadarzyn, Piaseczno, Płock, Poznań, Radom, Rawa Maz., Siedlce, Sochaczew, Szczecin, Tarczyn, Toruń, Warszawa-Puławska, Wrocław
Astra J, Astra K, Corsa, Crossland X, Grandland X, Insignia, Meriva, Mokka, Vivaro, Movano, Zafira, BAIC, Mitsubishi Kielce, SsangYong, Auta Japońskie, Małe / Miejskie, Suvy / Crossovery
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.