Opel Vivaro C rzuca na kolana swojego poprzednika wyposażeniem standardowym, systemami bezpieczeństwa, Dieslem 2.0, ładownością, a nawet ceną. Jest jednak mniejszy. Które wybrać: używane Vivaro B, czy nowe Vivaro C. Porównujemy wersje Kombi, czyli 9-osobowe - najczęściej wybierane przez polskich klientów. Do wożenia gabarytów jest większe Movano.
Vivaro B produkowane było w latach 2014-2019; Vivaro C - od 2019 roku. Obydwie generacje są dostępne jako Van (towarowy), brygadówka 6-os. i Kombi (9-osobowe). Jako samochód nowy, z salonu, nadwozie 9-osobowe jest w Polsce najpopularniejsze.
Większe rozmiary (cm)
Lepsze wykończenie kabiny (2. i 3. rząd)
Dostępna fabryczna skórzana kierownica (opcja)
Większa ładowność (kg)
Wyższy poziom bezpieczeństwa - poduszki czołowe i boczne kierowcy i pasażera w standardzie
Standardowe światła dzienne LED
Dostępność mocnego silnika 2.0 150KM
Okresy międzyprzeglądowe 50 tys. km przy Dieslu 2.0
Niższe spalanie (niezależnie od silnika)
W przypadku Vivaro B do porównania wzięliśmy wersję Edition, bo ona w praktyce była kupowana w polskich salonach.
Vivaro B Kombi Edition | Vivaro C Kombi | |
---|---|---|
Liczba miejsc | 9 | 9 |
Poduszki powietrzne | czołowe kierowcy i pasażera | czołowe i boczne kierowcy i pasażera |
Światła dzienne | tradycyjna żarówka | LED |
Koło kierownicy | pokryte tworzywem lub, za dopłatą, obszyte skórą (w fabryce) | fabrycznie tylko pokryte tworzywem; (możliwe jest zlecenie nam obszycia kierownicy skórą lub późniejsze obszycie jej na własną rękę; w każdym razie fabryczne tworzywo jest dość miękkie, przyjemne w dotyku) |
Wykończenie wnętrza do wysokości okien (2. i 3. rząd) | panele plastikowe | panele Isorel (przy zamówieniu klimatyzacji na tył, opcja C7C, boczne części poniżej okien pomiędzy słupkami C i D będą w pełni wykończone platikowymi panelami, w pozostałych miejscach pozostają panele Isorel; dodatkowo: niedługo będzie możliwe pełne wykończenie panelami plastikowymi) |
WymiaryWymiary wnętrza zostały zmierzone przez nas w przykładowych samochodach, stąd nie są to ścisłe i oficjalne dane. |
||
Rozstaw osi + zwis tylny, nadwozie Extra Long (decyduje o użytkowej długości wnętrza) | 446,3 cm | 442,8 cm |
Wysokość całkowita (warto pamiętać o limicie 1,9 m na parkingach podziemnych, wielopoziomowych) | 197,1 cm | 189,5 - 194 cm |
Szerokość nadwozia (bez lusterek) | 195,6 cm | 192 cm |
Na poziomie bioder szerokość wnętrza jest porównywalna w Vivaro B i C. | ||
Silnik 120KM |
||
1.6 Diesel | 1.5 Diesel | |
Moc | 121KM przy 3500 obr./min. | 120KM przy 3500 obr./min. |
Moment obrotowy | 300 Nm przy 1750 obr./min. | 300 Nm przy 1740 obr./min. |
Zużycie paliwa (średnio, NEDC) | 6,2 l/100 km | 4,8 l/100 km 4,9 l/100 km - ładowność podwyższona |
Emisja CO2 (średnio, NEDC) | 164 g/km | 128 g/km |
Ładowność pojazdu | 746 kg | 1050 kg 1095 kg - ładowność podwyższona |
DMC pojazdu | 2890 kg | 2785 kg 2830 kg - ładowność podwyższona |
DMC przyczepy z hamulcem | 2000 kg | 1800 kg 2000 kg - ładowność podwyższona |
Okresy międzyprzeglądowe | co 40 000 km / 2 lata | co 40 000 km / 2 lata |
Cena | W momencie premiery Vivaro C 120KM jest średnio o ok. 1000 zł tańsze (jako fabrycznie nowe, po uwzględnieniu promocji) niż Vivaro B. Dużo zależy od silnika, wyposażenia. | |
Silnik 150KM |
||
1.6 Diesel | 2.0 Diesel | |
Moc | 145KM przy 3500 obr./min. | 150KM przy 4000 obr./min. |
Moment obrotowy | 340 Nm przy 1250-2500 obr./min. | 370 Nm przy 2000 obr./min. |
Zużycie paliwa (średnio, NEDC) | 6,3 l/100 km | 5,5 l/100 km |
Emisja CO2 (średnio, NEDC) | 164 g/km | 145 g/km 146 g/km - ładowność podwyższona |
Ładowność pojazdu | 932 kg | 1000 kg 1255 kg - ładowność podwyższona |
DMC pojazdu | 3020 kg | 2845 kg 3100 kg - ładowność podwyższona |
DMC przyczepy z hamulcem | 2000 kg | 2300 kg 2500 kg - ładowność podwyższona |
Okresy międzyprzeglądowe | co 40 000 km / 2 lata | co 50 000 km / 2 lata |
Cena | W momencie premiery Vivaro C 150KM jest średnio o ok. 3 tys. zł droższe (jako fabrycznie nowe, po uwzględnieniu promocji) niż Vivaro B. Dużo zależy od silnika, wyposażenia. |
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Piotr Orłowski
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Agnieszka Rospędowska
Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 150KM klima, kolor ekran, niski przebieg, 3os, rok prod. 2021
od 73100 zł
cena netto
Opel Movano L4H2 nowe rozrządy 2szt serwis ASO Gwarancja Vat23%, rok prod. 2022
od 98900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76500 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 145KM klima auto, kamera, niski przebieg, 3os, rok prod. 2022
od 80900 zł
cena netto
Ford Transit Custom L2H1, 2,0 TDCI 130KM, Navi, Bluetooth, Automat, Vat23%, rok prod. 2020
od 73100 zł
cena netto
Fiat Doblo Maxi 1,4 benzyna 95KM L2H1, bardzo niski przebieg, doinwestowany Vat23%, rok prod. 2018
od 37000 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 73900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 62520 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / Wild, rok prod. 2023
od 169 900 zł
cena netto
BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!
03.2024
Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.
A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!