Nowe Vivaro C. Drzwi boczne można otwierać gestem nogą, resztę zrobi za nas mechanizm elektryczny.
Nowe Vivaro - z okresami międzyprzeglądowymi do 50 000 km, elektrycznie odsuwanymi bocznymi drzwiami, i aż trzema opcjami "na trudny teren". Sprzedaż ruszyła. Gdzie produkcja? Kiedy wersja elektryczna?
Nowe Vivaro C w pigułce
Fragment oparcia środkowego fotela można opuścić - utworzy stolik.
Trzy długości nadwozia:
Compact - długość 4,60 m. Pojemność ładowni 4,6 m3, a po otwarciu przegrody FlexCargo (pod fotelem pasażera) - 5,1 m3. Przewozi dłużycę 2,16 m, a z otwartym FlexCargo - 3,32 m. Rozstaw osi 2,93 m. Promień zawracania 11,3 m, typowy dla osobowych
Long - długość 4,95 m. Pojemność ładowni do 5,8 m3, przewozi dłużycę do 3,67 m, dzięki otwieranej przegrodzie FlexCargo pod fotelem pasażera. Rozstaw osi 3,28 m
Extra Long - długość 5,30 m. Pojemność ładowni do 6,6 m3, przewozi dłużycę do 4,02 m, dzięki otwieranej przegrodzie FlexCargo pod fotelem pasażera. Rozstaw osi 3,28 m
FlexCargo - ściana grodziowa za fotelami, składa się z:
otwieranej przegrody pod siedziskami - by położyć dłużycę, drabinę, rury
fragmentu oparcia środkowego fotela, który można złożyć tak, by utworzył stolik na dokumenty lub notebook
ładowność do 1400 kg (200 kg więcej niż Vivaro B)
masa przyczepy do 2500 kg (ok. 500 kg więcej niż Vivaro II)
wysokość większości wersji nowego Vivaro nie przekracza 1,9 m - wjazd bez ograniczeń na podziemne parkingi (Vivaro B ma 1,97 m)
drzwi:
tylne, dwuskrzydłowe
boczne - przesuwne, mogą być otwierane/zamykane elektrycznie, możliwość sterowania nimi ruchem stopy pod progiem
opcje na trudny teren:
IntelliGrip, czyli napęd na przednią oś z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym - tu tłumaczymy, jak działa, albo...
Pakiet Budowlany - zwiększony prześwit i osłony podwozia (na koleiny) - tę opcję można kupić razem z IntelliGrip
napęd 4x4 firmy Dangel - w nowym Vivaro będzie dostępny od początku sprzedaży modelu
wybrane systemy pokładowe:
wyświetlacz Head up display (HUD) - rzutnik komunikatów na linii wzroku
kamera tylna 180 stopni - obraz z niej wyświetla się na 7-calowym LCD albo na lusterku wstecznym, zależnie od poziomu wyposażenia
kamera + radar z przodu. Co dają?
asystent pasa ruchu - potrafi "odbić" kierownicą przy niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa
alarm zasypiania - "doradza przerwę" po 2 godzinach nieprzerwanej jazdy, ale też potrafi wyrwać zmęczonego kierowcę z letargu (wizualnie i dźwiękowo)
adaptacyjny tempomat ACC - potrafi zwolnić nawet do 20 km/h, by dostosować prędkość do pojazdu poprzedzającego
alarm kolizji przodem - dwustopniowy
awaryjne hamowanie, np. przed pieszym
Flank Guard - oszczędza zahaczenia o słupek lub inny pojazd na osiedlowej krętej uliczce (czujniki na błotnikach). Te same czujniki monitorują "martwy punkt" w czasie jazdy
Premiera Vivaro III na targach motoryzacyjnych w Brukseli, Belgia, styczeń 2019. W polskich salonach Vivaro C będzie: do zamawiania - od lutego, do odebrania - od września 2019. Elektryczne Vivaro w 2020 r. Zobacz elektryczne modele Opla.
Przegroda FlexCargo pod przednim fotelem. Dzięki niej w nadwoziu 5,3-metrowym, zmieści się dłużyca o długości do 4,02 m.
Centrum logistyczne, a stąd dostawa "do miasta". A w mieście problemy, bo coraz więcej ograniczeń dla pojazdów spalinowych. Problem "ostatniej mili" ma rozwiązać wersja bateryjna Vivaro - do kupienia od 2020 r.
Tylne drzwi dwuskrzydłowe, ładowność do 1400 kg. Opony 215/65R16C.
Samochody dostawcze kupuje się inaczej niż osobowe - większość Vivaro klienci zamawiają do produkcji, a nie wybierają ze stocku. Czyli na dziś - początek 2019 - zamawiamy już do produkcji Vivaro III.
Dwie poprzednie generacje Vivaro przywyczaiły nas do nazewnictwa: Van - to blaszak, Kombi - 9-os. bus. Z kolei wersja 6-os. w nomenklaturze polskiego importera nazywana jest 'kabina załogowa' albo 'brygadówka', rzadziej 'towos'. Dalej: L1, L2 to długości nadwozia, chociaż przy Vivaro B oficjalnie nazywały się Long i ExtraLong. H1, H2 to wysokości nadwozia.
Czy to nazewnictwo się utrzyma w Vivaro III? O 'Kombi' mowa już w pierwszym materiale, natomiast nie będzie raczej osobowych wersji Tourer i Life pod egidą Vivaro. Jest za to Zafira Life.
Generacje Vivaro
W latach 2001-2018 zjechało ich z taśmy produkcyjnej łącznie ok. 1 mln sztuk - mówimy o Vivaro A i B.
Generacja
Lata produkcji
Vivaro C Vivaro III
2019-
Vivaro B
Vivaro II
2014-2018
Vivaro A Vivaro I
2001-2014
Design przypomina nieco niemieckiego "klasyka". Opel podkreśla, że za rozwój segmentu LCV (lekkich dostawczych) w grupie PSA odpowiada centrum inżynierskie w Rüsselsheim.
Wysokość nadwozia 1,9 m. Dotychczasowa generacja Vivaro ma 1,97 m. W Polsce większość sprzedaży Vivaro to i tak była wersja osobowa Kombi. A jeśli wozimy ludzi, prawdopodobnie nawiedzamy różne garaże podziemne. Czy pamiętamy limit wysokości w tego typu obiektach?
Drzwi boczne odsuwają się elektrycznie. Gdy mamy ręce pełne czegoś, "kopiemy" stopą powietrze pod progiem i Sezamie otwórz się.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Firmowo-rodzinnie: Vivaro Extra Long na wiślańskim wale
W dni robocze samochód biznesowy, w weekend rodzinna półterenówka. Wydłużone nadwozie Extra Long ma taki sam rozstaw osi, jak nadwozie Long, dzięki czemu garby pokonujemy normalnie.
Zdjęcie wykonaliśmy nad Wisłą w Regowie Starym, powiat kozienicki, woj. mazowieckie. Mamy takie Vivaro od ręki w Dixi‑Car.