Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Jak działa Napęd IntelliGrip w Oplu Combo?

Opel Combo Cargo napęd IntelliGrip, mulda, trudny teren

Combo Cargo z napędem terenowym IntelliGrip na przednią oś i zwiększonym o 30 mm prześwitem.

Ruszamy Combo w teren! Okazuje się, że za ułamek ceny napędu 4x4 możemy w Combo dostać trakcję na śnieg, błoto, piach i to z podwyższonym prześwitem samochodu. Jak działa napęd IntelliGrip?

 

IntelliGrip to napęd na przednią oś, ale ze sterowanym elektronicznie mechanizmem różnicowym. 5 trybów pracy, ustawiane gałką obok lewarka zmiany biegów. Nie tylko potrafią przyhamować buksujące koło, i wydobyć samochód z opałów drugim kołem, które ma akurat przyczepność, ale potrafią dopuścić ograniczony poślizg obydwu kół, który na piachu, a nawet w pewnych sytuacjach na błocie, jest pożądany.

Co ciekawe, przy Combo Cargo napęd IntelliGrip musi być kupowany razem z Pakietem Budowlanym, czyli m.in. zwiększonym prześwitem, usztywnionym zawieszeniem, natomiast w osobowym Combo Life nie ma takiego obowiązku - można kupić tylko napęd IntelliGrip.

Komu producent poleca IntelliGrip? Pojazdy, które wjeżdżają na budowy, ekipy serwisujące urządzenia w terenie, samochody przeciążane, osoby jeżdżace po lesie, rolnicy. Wśród klientów indywidualnych typy: podróżnik, eksplorator. Cena nadzwyczaj przystępna, porównując z napędem Dangel 4x4.

 

Tryby pracy IntelliGrip

IntelliGrip pokrętło

Pokrętło napędu IntelliGrip na tunelu środkowym przy lewarku zmiany biegów.

  • Normalny - na asfalt.
  • Śnieg - ten tryb koncentruje się na przyhamowywaniu buksującego koła lub obydwu kół i przekazaniu momentu na koło, które ma większą przyczepność. Różnicę, w porównaniu do trybu Normalnego, wyczujemy poniżej 50 km/h. Typowe sytuacje: ruszanie obciążonym samochodem z oblodzonego pobocza, wyjeżdżanie zimą pod górę z zagłębień (plac budowy, łąka, dolina rzeki), parkowanie w 'ryzykownych' miejscach takich jak skraj rowu, gdzie przy ruszaniu ryzykowalibyśmy ześlizgnięciem się do tego rowu.
  • Błoto - tu, podobnie jak przy śniegu, moment jest przekazywany głównie na koło, które ma przyczepność, ale - uwaga - to drugie koło bez przyczepności ma celowo dopuszczone 'wirowanie', w celu 'odrzucenia' błota z bieżnika siłą odśrodkową. Zapyta ktoś - a czym to się różni od zwykłego mechanizmu różnicowego? Przy zwykłym cała 'para' by poszła na to wirujące koło, a to które ma akurat przyczepność, by nam stało w miejscu, podobnie jak samochód stałby w bajorze. Przy IntelliGrip samochód wyjeżdża z błota na tym jednym kole, które ma przyczepność, i dodatkowo próbuje naprawić sytuację drugiego koła. Tryb Błoto jest aktywny do 80 km/h, powyżej tej prędkości Combo zachowuje się jak w trybie Normal, pomimo że gałkę na konsoli środkowej mamy nastawioną na Błoto.
  • Piach - tu z kolei założenie jest takie, że obydwa koła utrzymują ciągły, ale ograniczony poślizg. Powiedzmy, że kręcą się 1,5x szybciej niż powinny. To umowne 1,5x szybciej tak zostało dobrane, żeby pojazd jak najmniej 'tonął' w piachu.
  • ESP Off - wyłączenie ESP do 50 km/h - powiedzmy, że chcemy poszaleć. Powyżej 50 km/h zachowuje się jak Normal, czyli ESP nam się samo załączy.

 

 

 

"Dodatki" do IntelliGrip w Combo Cargo

W dostawczej wersji Cargo musimy kupić IntelliGrip razem z Pakietem Budowalnym. Co w nim znajdziemy?

  • zwiększony o 30 mm prześwit podwozia
  • opony o zwiększonej przyczepności (oraz szerokości i średnicy) 215/65R16 SL 98H BW HW3 M+S względem standardowo występujących opon 195/65R15 i 205/60R16
  • obręcze kół 16"
  • dolna stalowa osłona ochronna silnika
  • sztywniejszy stabilizator przedniej osi
  • sprężyny tylnego zawieszenia o zmiennej twardości
  • tryb pełzania (Hill Descent Control, HDC) - włącza się przy zjazdach w dół o nachyleniu powyżej 5% i przy prędkości do 30 km/h.

 

Opel Combo na drewnianej kładce

Jeśli wjeżdżamy do lasu, warto kupić przynajmniej Pakiet Budowlany, który obejmuje m.in. zwiększony o 30 mm prześwit.

 

Samochody użytkowe od ręki

Wszystkie używane
Wszystkie nowe od ręki
Samochód dostawczy Renault Trafic L2H1 2,0 DCI 146KM, Automat, webasto Vat23%

Renault Trafic L2H1 2,0 DCI 146KM, Automat, webasto Vat23%, rok prod. 2019

od 85900 zł

cena brutto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2 2,3 CDTI 110KM, Vat23%

Opel Movano L2H2 2,3 CDTI 110KM, Vat23%, rok prod. 2020

od 72300 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Citroen Berlingo L1H1, 1,5 HDI 102KM, salon PL, niski przebieg, kamera, Vat23%

Citroen Berlingo L1H1, 1,5 HDI 102KM, salon PL, niski przebieg, kamera, Vat23%, rok prod. 2020

od 49000 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele

Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021

od 65900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi  Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2021

od 78800 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi  Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020

od 76300 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Vivaro C Long 1,5 CDTI 120KM, Salon Polska, Vat23%

Opel Vivaro C Long 1,5 CDTI 120KM, Salon Polska, Vat23%, rok prod. 2021

od 72270 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Peugeot Boxer 2.2 HDI 165KM L4H2 Salon PL Serwis ASO Bezwypadkowy Gwarancja Vat23%

Peugeot Boxer 2.2 HDI 165KM L4H2 Salon PL Serwis ASO Bezwypadkowy Gwarancja Vat23%, rok prod. 2021

od 79600 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / WILD

SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / WILD, rok prod. 2024

od 199900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / Wild

SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / Wild, rok prod. 2023

od 169 900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Fiat Talento L2H1, 2,0 Multijet 146KM,  klima automatyczna, Salon Polska

Fiat Talento L2H1, 2,0 Multijet 146KM, klima automatyczna, Salon Polska, rok prod. 2019

od 72900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele

Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021

od 77200 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2 Lift 2.3 cdti Navi  Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 cdti Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2021

od 78800 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Combo Life L1H1 1,5 CDTI 102KM, Salon PL, VAT23%

Opel Combo Life L1H1 1,5 CDTI 102KM, Salon PL, VAT23%, rok prod. 2020

od 63900 zł

cena brutto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Combo VAN XL L2H1 1,5 CDTI 102KM, Salon PL, VAT23%

Opel Combo VAN XL L2H1 1,5 CDTI 102KM, Salon PL, VAT23%, rok prod. 2020

od 64900 zł

cena brutto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

od 147050 zł

cena netto

Zobacz

 

 

 

Gotowy? Poproś o ofertę

Piotr Damaziak

Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 609 822 122  WhatsApp

Przemysław Zimnicki

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 605 900 633  WhatsApp

Piotr Orłowski

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 601 340 336  WhatsApp

Agnieszka Rospędowska

Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 605 990 531  WhatsApp

 

 

Więcej o Combo Cargo

 

 

Potrzebujesz więcej informacji? Musisz tylko wpisać kontakt:

Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!

07.2024

Torres eVX tył, jazda próbna

SsangYong Torres eVX przód, jazda próbna

Premiera eVX-a 12-20 lipca 2024. Zapraszamy do Dixi-Car! Zobacz zaproszenie

Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.

Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.

SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.

Umów jazdę

Cena Torresa EVX


Ogłoszenie, tuba
Czy kupić nowy samochód 2024/2025? [Taniej nie będzie] Wywiad

Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy

Więcej o Combo Cargo

Wyprzedaż

Co wiemy - kompendium
Combo‑e elektryk
Dane techniczne
Wersja XL (wydłużona)
Wersja Flex (5-os.)
Napęd IntelliGrip
Kamery Surround
Sklejka na podłogę/ściany

Video
Testy

 

pdf Katalog

pdf Test z prasy

 

Zainteresowany Combo?

Wpisz dane, nasz sprzedawca odpisze/oddzwoni.1

1 w miarę dostępnych mocy przerobowych

Wypełnij formularz

 

Gwarancja, przeglądy

Gwarancja producenta: 2 lata
Gwarancja na perforację: 5 lat więcej

Ochrona pogwarancyjna
Do 8 lat więcej

Jak często przegląd?
Benzyna - co 15 tys. km/1 rok
Diesel 1.6 - co 25 tys. km/1 rok
Diesel 1.5 - co 40 tys. km/2 rok więcej

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:
Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Nagrody dla Combo Cargo

Opel Combo Cargo International Van of the Year 2019

Ocenili nas

"

Od dwóch tygodni jesteśmy posiadaczami Opla Zafiry, którego kupiliśmy w Dixi-Car. Przy załatwianiu ubezpieczenia i finansowania pomogły nam Panie: Ewa Chrzanowska i Agnieszka Szymańska, a przy wyborze, zakupie i odbiorze samochodu Panowie: Piotr Damaziak i Łukasz Sosiński. Wszystko odbyło się sprawnie i miło, więc jesteśmy bardzo zadowoleni. Dziękujemy i pozdrawiamy.

"

Więcej opinii



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Raty leasingowe BAIC Beijing 3, 5 i 7