Combo Cargo z napędem terenowym IntelliGrip na przednią oś i zwiększonym o 30 mm prześwitem.
Ruszamy Combo w teren! Okazuje się, że za ułamek ceny napędu 4x4 możemy w Combo dostać trakcję na śnieg, błoto, piach i to z podwyższonym prześwitem samochodu. Jak działa napęd IntelliGrip?
IntelliGrip to napęd na przednią oś, ale ze sterowanym elektronicznie mechanizmem różnicowym. 5 trybów pracy, ustawiane gałką obok lewarka zmiany biegów. Nie tylko potrafią przyhamować buksujące koło, i wydobyć samochód z opałów drugim kołem, które ma akurat przyczepność, ale potrafią dopuścić ograniczony poślizg obydwu kół, który na piachu, a nawet w pewnych sytuacjach na błocie, jest pożądany.
Co ciekawe, przy Combo Cargo napęd IntelliGrip musi być kupowany razem z Pakietem Budowlanym, czyli m.in. zwiększonym prześwitem, usztywnionym zawieszeniem, natomiast w osobowym Combo Life nie ma takiego obowiązku - można kupić tylko napęd IntelliGrip.
Komu producent poleca IntelliGrip? Pojazdy, które wjeżdżają na budowy, ekipy serwisujące urządzenia w terenie, samochody przeciążane, osoby jeżdżace po lesie, rolnicy. Wśród klientów indywidualnych typy: podróżnik, eksplorator. Cena nadzwyczaj przystępna, porównując z napędem Dangel 4x4.
Tryby pracy IntelliGrip
Pokrętło napędu IntelliGrip na tunelu środkowym przy lewarku zmiany biegów.
Normalny - na asfalt.
Śnieg - ten tryb koncentruje się na przyhamowywaniu buksującego koła lub obydwu kół i przekazaniu momentu na koło, które ma większą przyczepność. Różnicę, w porównaniu do trybu Normalnego, wyczujemy poniżej 50 km/h. Typowe sytuacje: ruszanie obciążonym samochodem z oblodzonego pobocza, wyjeżdżanie zimą pod górę z zagłębień (plac budowy, łąka, dolina rzeki), parkowanie w 'ryzykownych' miejscach takich jak skraj rowu, gdzie przy ruszaniu ryzykowalibyśmy ześlizgnięciem się do tego rowu.
Błoto - tu, podobnie jak przy śniegu, moment jest przekazywany głównie na koło, które ma przyczepność, ale - uwaga - to drugie koło bez przyczepności ma celowo dopuszczone 'wirowanie', w celu 'odrzucenia' błota z bieżnika siłą odśrodkową. Zapyta ktoś - a czym to się różni od zwykłego mechanizmu różnicowego? Przy zwykłym cała 'para' by poszła na to wirujące koło, a to które ma akurat przyczepność, by nam stało w miejscu, podobnie jak samochód stałby w bajorze. Przy IntelliGrip samochód wyjeżdża z błota na tym jednym kole, które ma przyczepność, i dodatkowo próbuje naprawić sytuację drugiego koła. Tryb Błoto jest aktywny do 80 km/h, powyżej tej prędkości Combo zachowuje się jak w trybie Normal, pomimo że gałkę na konsoli środkowej mamy nastawioną na Błoto.
Piach - tu z kolei założenie jest takie, że obydwa koła utrzymują ciągły, ale ograniczony poślizg. Powiedzmy, że kręcą się 1,5x szybciej niż powinny. To umowne 1,5x szybciej tak zostało dobrane, żeby pojazd jak najmniej 'tonął' w piachu.
ESP Off - wyłączenie ESP do 50 km/h - powiedzmy, że chcemy poszaleć. Powyżej 50 km/h zachowuje się jak Normal, czyli ESP nam się samo załączy.
"Dodatki" do IntelliGrip w Combo Cargo
W dostawczej wersji Cargo musimy kupić IntelliGrip razem z Pakietem Budowalnym. Co w nim znajdziemy?
zwiększony o 30 mm prześwit podwozia
opony o zwiększonej przyczepności (oraz szerokości i średnicy) 215/65R16 SL 98H BW HW3 M+S względem standardowo występujących opon 195/65R15 i 205/60R16
obręcze kół 16"
dolna stalowa osłona ochronna silnika
sztywniejszy stabilizator przedniej osi
sprężyny tylnego zawieszenia o zmiennej twardości
tryb pełzania (Hill Descent Control, HDC) - włącza się przy zjazdach w dół o nachyleniu powyżej 5% i przy prędkości do 30 km/h.
Jeśli wjeżdżamy do lasu, warto kupić przynajmniej Pakiet Budowlany, który obejmuje m.in. zwiększony o 30 mm prześwit.
Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.
A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Jak często przegląd?
Benzyna - co 15 tys. km/1 rok
Diesel 1.6 - co 25 tys. km/1 rok
Diesel 1.5 - co 40 tys. km/2 rok więcej
Konsultant sprzedaży nowych samochodów:
Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26
Nagrody dla Combo Cargo
Ocenili nas
"
Szanowna Pani Prezes. Na Pani ręce chciałabym złożyć serdeczne podziękowania dla Pani pracownika Pana Marcina za okazaną pomoc oraz fachową obsługę podczas dokonywania wyboru oraz zakupu auta w Waszym salonie. Niewątpliwie profesjonalizm Pana Marcina oraz kompetencje zawodowe przyczyniły się do podjęcia decyzji zakupu auta właśnie u Państwa. Od samego początku współpraca z Panem Marcinem układała się doskonale, wręcz na najwyższym poziomie. Pan Marcin bardzo rzetelnie oraz z dużym zaangażowaniem przedstawiał ofertę zakupu mojego auta, odpowiadał na wszystkie pytania oraz na bieżąco rozwiewał wątpliwości, jeśli takowe się pojawiły podczas rozmowy. Wysoka kultura osobista, komunikatywność oraz taktowność Pana Marcina sprawiły, że proces nabycia samochodu przebiegał dynamicznie i przyjemnie. Życzę Pani Prezes jak najwięcej tak profesjonalnych i miłych pracowników na swoim pokładzie jakim jest Pan Marcin. Właściwy człowiek na właściwym miejscu. Również chciałabym przekazać słowa uznania dla Pani Agnieszki za pomoc w załatwianiu formalności związanych z ubezpieczeniem i kredytem pojazdu.