Jak działa Napęd IntelliGrip w Oplu Combo?

Opel Combo Cargo napęd IntelliGrip, mulda, trudny teren

Combo Cargo z napędem terenowym IntelliGrip na przednią oś i zwiększonym o 30 mm prześwitem.

Ruszamy Combo w teren! Okazuje się, że za ułamek ceny napędu 4x4 możemy w Combo dostać trakcję na śnieg, błoto, piach i to z podwyższonym prześwitem samochodu. Jak działa napęd IntelliGrip?

 

IntelliGrip to napęd na przednią oś, ale ze sterowanym elektronicznie mechanizmem różnicowym. 5 trybów pracy, ustawiane gałką obok lewarka zmiany biegów. Nie tylko potrafią przyhamować buksujące koło, i wydobyć samochód z opałów drugim kołem, które ma akurat przyczepność, ale potrafią dopuścić ograniczony poślizg obydwu kół, który na piachu, a nawet w pewnych sytuacjach na błocie, jest pożądany.

Co ciekawe, przy Combo Cargo napęd IntelliGrip musi być kupowany razem z Pakietem Budowlanym, czyli m.in. zwiększonym prześwitem, usztywnionym zawieszeniem, natomiast w osobowym Combo Life nie ma takiego obowiązku - można kupić tylko napęd IntelliGrip.

Komu producent poleca IntelliGrip? Pojazdy, które wjeżdżają na budowy, ekipy serwisujące urządzenia w terenie, samochody przeciążane, osoby jeżdżace po lesie, rolnicy. Wśród klientów indywidualnych typy: podróżnik, eksplorator. Cena nadzwyczaj przystępna, porównując z napędem Dangel 4x4.

 

Tryby pracy IntelliGrip

IntelliGrip pokrętło

Pokrętło napędu IntelliGrip na tunelu środkowym przy lewarku zmiany biegów.

  • Normalny - na asfalt.
  • Śnieg - ten tryb koncentruje się na przyhamowywaniu buksującego koła lub obydwu kół i przekazaniu momentu na koło, które ma większą przyczepność. Różnicę, w porównaniu do trybu Normalnego, wyczujemy poniżej 50 km/h. Typowe sytuacje: ruszanie obciążonym samochodem z oblodzonego pobocza, wyjeżdżanie zimą pod górę z zagłębień (plac budowy, łąka, dolina rzeki), parkowanie w 'ryzykownych' miejscach takich jak skraj rowu, gdzie przy ruszaniu ryzykowalibyśmy ześlizgnięciem się do tego rowu.
  • Błoto - tu, podobnie jak przy śniegu, moment jest przekazywany głównie na koło, które ma przyczepność, ale - uwaga - to drugie koło bez przyczepności ma celowo dopuszczone 'wirowanie', w celu 'odrzucenia' błota z bieżnika siłą odśrodkową. Zapyta ktoś - a czym to się różni od zwykłego mechanizmu różnicowego? Przy zwykłym cała 'para' by poszła na to wirujące koło, a to które ma akurat przyczepność, by nam stało w miejscu, podobnie jak samochód stałby w bajorze. Przy IntelliGrip samochód wyjeżdża z błota na tym jednym kole, które ma przyczepność, i dodatkowo próbuje naprawić sytuację drugiego koła. Tryb Błoto jest aktywny do 80 km/h, powyżej tej prędkości Combo zachowuje się jak w trybie Normal, pomimo że gałkę na konsoli środkowej mamy nastawioną na Błoto.
  • Piach - tu z kolei założenie jest takie, że obydwa koła utrzymują ciągły, ale ograniczony poślizg. Powiedzmy, że kręcą się 1,5x szybciej niż powinny. To umowne 1,5x szybciej tak zostało dobrane, żeby pojazd jak najmniej 'tonął' w piachu.
  • ESP Off - wyłączenie ESP do 50 km/h - powiedzmy, że chcemy poszaleć. Powyżej 50 km/h zachowuje się jak Normal, czyli ESP nam się samo załączy.

 

 

 

"Dodatki" do IntelliGrip w Combo Cargo

W dostawczej wersji Cargo musimy kupić IntelliGrip razem z Pakietem Budowalnym. Co w nim znajdziemy?

  • zwiększony o 30 mm prześwit podwozia
  • opony o zwiększonej przyczepności (oraz szerokości i średnicy) 215/65R16 SL 98H BW HW3 M+S względem standardowo występujących opon 195/65R15 i 205/60R16
  • obręcze kół 16"
  • dolna stalowa osłona ochronna silnika
  • sztywniejszy stabilizator przedniej osi
  • sprężyny tylnego zawieszenia o zmiennej twardości
  • tryb pełzania (Hill Descent Control, HDC) - włącza się przy zjazdach w dół o nachyleniu powyżej 5% i przy prędkości do 30 km/h.

 

Opel Combo na drewnianej kładce

Jeśli wjeżdżamy do lasu, warto kupić przynajmniej Pakiet Budowlany, który obejmuje m.in. zwiększony o 30 mm prześwit.

 

Nowe auta dostawcze od ręki

 

 

 

 

 

Gotowy? Poproś o ofertę

Piotr Damaziak

Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 609 822 122  WhatsApp

Łukasz Sosiński

Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 601 340 336  WhatsApp

Krzysztof Chołuj

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Radom

tel. 603 750 325  WhatsApp

 

 

Więcej o Combo Cargo

 

 

Potrzebujesz więcej informacji? Musisz tylko wpisać kontakt:

Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Czy braki półprzewodników spowodują wzrost cen samochodów?

02.2021

Linia produkcyjna Opel Insignia po liftingu

"Citroën, Opel, Peugeot oraz Renault zatrzymują produkcję nowych samochodów. Powodem brak komponentów" – piszą portale motoryzacyjne. Po chwili dodają "na kilka dni". A my pytamy: czy braki na rynku półprzewodników wywrą presję na ceny samochodów?

Oto cytaty z tekstu Tomasza Nowickiego z 6 lutego 2021, na francuskie.pl:

  • Wszystko z powodu niedoboru półprzewodników na całym świecie. Są one niezbędne m.in. w układach sterowania silnikiem i systemach wspomagania kierownicy.
  • Pandemia COVID-19 spowodowała gwałtowny wzrost popytu na podzespoły elektroniczne używane w laptopach, telefonach komórkowych oraz w samochodach.
  • sytuację utrudniają również amerykański sankcje, nałożone na Chiny
  • Brak półprzewodników dotyka cały przemysł samochodowy.
  • Przestój będzie trwał co najmniej kilka dni.

Niedługo.

Ale - jak niedobory półprzewodników wpłyną na ceny samochodów?

Przypominamy: w Dixi-Car są jeszcze samochody od ręki w "starych cenach".

Zobacz


Ogłoszenie, tuba
Czy kupić nowy samochód 2022/2023? [Taniej nie będzie] Wywiad

Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy

Więcej o Combo Cargo

Ceny
Promocje
Wyprzedaż

Co wiemy - kompendium
Combo‑e elektryk
Dane techniczne
Wersja XL (wydłużona)
Wersja Flex (5-os.)
Napęd IntelliGrip
Kamery Surround
Sklejka na podłogę/ściany

Video
Testy

Cenniki

pdf Combo Cargo 2022

pdf Combo‑e Cargo 2022

 

pdf Katalog

pdf Test z prasy

 

Zainteresowany Combo?

Wpisz dane, nasz sprzedawca odpisze/oddzwoni.1

1 w miarę dostępnych mocy przerobowych

Wypełnij formularz

 

Gwarancja, przeglądy

Gwarancja producenta: 2 lata
Gwarancja na perforację: 5 lat więcej

Ochrona pogwarancyjna
Do 8 lat więcej

Jak często przegląd?
Benzyna - co 15 tys. km/1 rok
Diesel 1.6 - co 25 tys. km/1 rok
Diesel 1.5 - co 40 tys. km/2 rok więcej

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:
Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Nagrody dla Combo Cargo

Opel Combo Cargo International Van of the Year 2019

Opel Leasing

Ocenili nas

"

Chciałbym razem z żoną bardzo podziękować Panu Łukaszowi Sosińskiemu za bardzo profesjonalną i miłą obsługę. Od 22.04 jestem posiadaczem Opla Asty V właśnie dzięki dobrym radom pana Łukasza. Od naszej pierwszej wizyty w salonie Dixi-Car Raszyn do momentu wyjazdu z salonu nowym samochodem (a nawet później) Pan Łukasz zawsze był do naszej dyspozycji, służył nam radą i pomocą nie tylko w sprawie nowego samochodu ale również w sprawie kontaktu z działami sprzedaży samochodów używanych oraz finansowania i ubezpieczeń. Jesteśmy bardzo zadowoleni z całościowej obsługi w Państwa salonie (przede wszystkim przez Pana Łukasza ale również przez pozostałe osoby z którymi mieliśmy kontakt) co na pewno spowoduje że w przyszłości w momencie decyzji o zakupie kolejnego nowego samochodu pierwsze kroki skierujemy do Dixi-Car Raszyn.

"

Więcej opinii



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowe auta dostawcze od ręki