Warszawa 605 900 939

Radom 605 900 939

Jak działa Napęd IntelliGrip w Oplu Combo?

Opel Combo Cargo napęd IntelliGrip, mulda, trudny teren

Combo Cargo z napędem terenowym IntelliGrip na przednią oś i zwiększonym o 30 mm prześwitem.

Ruszamy Combo w teren! Okazuje się, że za ułamek ceny napędu 4x4 możemy w Combo dostać trakcję na śnieg, błoto, piach i to z podwyższonym prześwitem samochodu. Jak działa napęd IntelliGrip?

 

IntelliGrip to napęd na przednią oś, ale ze sterowanym elektronicznie mechanizmem różnicowym. 5 trybów pracy, ustawiane gałką obok lewarka zmiany biegów. Nie tylko potrafią przyhamować buksujące koło, i wydobyć samochód z opałów drugim kołem, które ma akurat przyczepność, ale potrafią dopuścić ograniczony poślizg obydwu kół, który na piachu, a nawet w pewnych sytuacjach na błocie, jest pożądany.

Co ciekawe, przy Combo Cargo napęd IntelliGrip musi być kupowany razem z Pakietem Budowlanym, czyli m.in. zwiększonym prześwitem, usztywnionym zawieszeniem, natomiast w osobowym Combo Life nie ma takiego obowiązku - można kupić tylko napęd IntelliGrip.

Komu producent poleca IntelliGrip? Pojazdy, które wjeżdżają na budowy, ekipy serwisujące urządzenia w terenie, samochody przeciążane, osoby jeżdżace po lesie, rolnicy. Wśród klientów indywidualnych typy: podróżnik, eksplorator. Cena nadzwyczaj przystępna, porównując z napędem Dangel 4x4.

 

Tryby pracy IntelliGrip

IntelliGrip pokrętło

Pokrętło napędu IntelliGrip na tunelu środkowym przy lewarku zmiany biegów.

  • Normalny - na asfalt.
  • Śnieg - ten tryb koncentruje się na przyhamowywaniu buksującego koła lub obydwu kół i przekazaniu momentu na koło, które ma większą przyczepność. Różnicę, w porównaniu do trybu Normalnego, wyczujemy poniżej 50 km/h. Typowe sytuacje: ruszanie obciążonym samochodem z oblodzonego pobocza, wyjeżdżanie zimą pod górę z zagłębień (plac budowy, łąka, dolina rzeki), parkowanie w 'ryzykownych' miejscach takich jak skraj rowu, gdzie przy ruszaniu ryzykowalibyśmy ześlizgnięciem się do tego rowu.
  • Błoto - tu, podobnie jak przy śniegu, moment jest przekazywany głównie na koło, które ma przyczepność, ale - uwaga - to drugie koło bez przyczepności ma celowo dopuszczone 'wirowanie', w celu 'odrzucenia' błota z bieżnika siłą odśrodkową. Zapyta ktoś - a czym to się różni od zwykłego mechanizmu różnicowego? Przy zwykłym cała 'para' by poszła na to wirujące koło, a to które ma akurat przyczepność, by nam stało w miejscu, podobnie jak samochód stałby w bajorze. Przy IntelliGrip samochód wyjeżdża z błota na tym jednym kole, które ma przyczepność, i dodatkowo próbuje naprawić sytuację drugiego koła. Tryb Błoto jest aktywny do 80 km/h, powyżej tej prędkości Combo zachowuje się jak w trybie Normal, pomimo że gałkę na konsoli środkowej mamy nastawioną na Błoto.
  • Piach - tu z kolei założenie jest takie, że obydwa koła utrzymują ciągły, ale ograniczony poślizg. Powiedzmy, że kręcą się 1,5x szybciej niż powinny. To umowne 1,5x szybciej tak zostało dobrane, żeby pojazd jak najmniej 'tonął' w piachu.
  • ESP Off - wyłączenie ESP do 50 km/h - powiedzmy, że chcemy poszaleć. Powyżej 50 km/h zachowuje się jak Normal, czyli ESP nam się samo załączy.

 

 

 

"Dodatki" do IntelliGrip w Combo Cargo

W dostawczej wersji Cargo musimy kupić IntelliGrip razem z Pakietem Budowalnym. Co w nim znajdziemy?

  • zwiększony o 30 mm prześwit podwozia
  • opony o zwiększonej przyczepności (oraz szerokości i średnicy) 215/65R16 SL 98H BW HW3 M+S względem standardowo występujących opon 195/65R15 i 205/60R16
  • obręcze kół 16"
  • dolna stalowa osłona ochronna silnika
  • sztywniejszy stabilizator przedniej osi
  • sprężyny tylnego zawieszenia o zmiennej twardości
  • tryb pełzania (Hill Descent Control, HDC) - włącza się przy zjazdach w dół o nachyleniu powyżej 5% i przy prędkości do 30 km/h.

 

Opel Combo na drewnianej kładce

Jeśli wjeżdżamy do lasu, warto kupić przynajmniej Pakiet Budowlany, który obejmuje m.in. zwiększony o 30 mm prześwit.

 

Samochody użytkowe od ręki

Wszystkie używane
Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Vivaro B L1H1 1,6 CDTI 120KM, serwis ASO, 2xdrzwi boczne,Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Opel Vivaro B L1H1 1,6 CDTI 120KM, serwis ASO, 2xdrzwi boczne,Vat23%, rok prod. 2018

od 47900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Movano L1H1 2,3 CDTI 136KM, niski przebieg, Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Opel Movano L1H1 2,3 CDTI 136KM, niski przebieg, Vat23%, rok prod. 2021

od 63900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Movano L3H2 2,3 CDTI 136KM, 2x Drzwi, Vat 23%

NOWA LOKALIZACJA Opel Movano L3H2 2,3 CDTI 136KM, 2x Drzwi, Vat 23%, rok prod. 2019

od 65000 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Vivaro B L1H1 1,6 CDTI 120KM, serwis ASO, 2xdrzwi boczne,Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Opel Vivaro B L1H1 1,6 CDTI 120KM, serwis ASO, 2xdrzwi boczne,Vat23%, rok prod. 2018

od 47900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Movano 2.3 CDTI 136KM L2H2 Serwis Gwarancja Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Opel Movano 2.3 CDTI 136KM L2H2 Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2020

od 72200 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Movano 2.3 CDTI 136KM L2H2 Serwis Gwarancja Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Opel Movano 2.3 CDTI 136KM L2H2 Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2020

od 72200 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Citroen Jumper 2.2 HDI L2H2 Bezwypadkowy Niski Przebieg Gwarancja

NOWA LOKALIZACJA Citroen Jumper 2.2 HDI L2H2 Bezwypadkowy Niski Przebieg Gwarancja , rok prod. 2021

od 71900 zł

cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Movano 2.3 CDTI 136KM L2H2 Serwis Gwarancja Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Opel Movano 2.3 CDTI 136KM L2H2 Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2020

od 67900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Movano 2.3 CDTI 136KM L2H2 Serwis Gwarancja Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Opel Movano 2.3 CDTI 136KM L2H2 Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2021

od 73900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Movano L3H2 2.3cdti 2xdrzwi WINDA Niski Przebieg Vat23

NOWA LOKALIZACJA Opel Movano L3H2 2.3cdti 2xdrzwi WINDA Niski Przebieg Vat23, rok prod. 2020

od 79900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Movano L3H2 2.3cdti 2xdrzwi WINDA Niski Przebieg Serwis ASO Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Opel Movano L3H2 2.3cdti 2xdrzwi WINDA Niski Przebieg Serwis ASO Vat23%, rok prod. 2020

od 77900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Citroen Jumper L3H2 2,2 HDI 165KM, tempomat

NOWA LOKALIZACJA Citroen Jumper L3H2 2,2 HDI 165KM, tempomat, rok prod. 2022

od 68900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Renault Master L3H2 Salon Polska Vat23

NOWA LOKALIZACJA Renault Master L3H2 Salon Polska Vat23, rok prod. 2021

od 77900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Peugeot Boxer L2H2 2.2 HDI 140KM, salon PL, Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Peugeot Boxer L2H2 2.2 HDI 140KM, salon PL, Vat23%, rok prod. 2020

od 88900 zł

cena brutto

Zobacz

 

 

 

Gotowy? Poproś o ofertę

Piotr Damaziak

Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 609 822 122  WhatsApp

Przemysław Zimnicki

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 605 900 633  WhatsApp

Piotr Orłowski

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 601 340 336  WhatsApp

Agnieszka Rospędowska

Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 605 990 531  WhatsApp

 

 

Więcej o Combo Cargo

 

 

Potrzebujesz więcej informacji? Musisz tylko wpisać kontakt:
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Dixi-Car drugim dealerem w Polsce!

01.2025

Duży dealer samochodowy w Polska, laureat konkursu

Dixi-Car drugim największym dealerem KGM - SsangYong - BAIC w Polsce. Mieszkańcy Warszawy i Mazowsza kupują nasze samochody. Ile? W 2024 roku tylko z naszego salonu wyjeżdżało po 20-50 sztuk miesięcznie. Marki motoryzacyjne nowe w Polsce. Ale czy tyle osób mogłoby się mylić?

Gwarancja 5 lat na auta z Chin i Korei to jedno. Jednak wybór człowiek podejmuje po dotknięciu samochodu w salonie i po jeździe próbnej. Były to w 2024 roku decyzje na 'Tak'.

W Warszawie jest już cztrech dealerów BAIC. W 2024 roku byliśmy Top 1 dealerem w stolicy. Jako pierwsi wchodziliśmy na Mazowszu w nasze marki. Słyszeliśmy od klientów, że "z wami przynajmniej jest o czym porozmawiać".

Stoimy na pudle - z wymagającym (bariera językowa), nowym w Polsce produktem. Który jednak możemy z czystym sumieniem polecić.

Więcej statystyk


Ogłoszenie, tuba
Czy kupić nowy samochód 2025/2026? [Taniej nie będzie] Wywiad

Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy

Więcej o Combo Cargo

Wyprzedaż

Co wiemy - kompendium
Combo‑e elektryk
Dane techniczne
Wersja XL (wydłużona)
Wersja Flex (5-os.)
Napęd IntelliGrip
Kamery Surround
Sklejka na podłogę/ściany

Video
Testy

 

pdf Katalog

pdf Test z prasy

 

Zainteresowany Combo?

Wpisz dane, nasz sprzedawca odpisze/oddzwoni.1

1 w miarę dostępnych mocy przerobowych

Wypełnij formularz

 

Gwarancja, przeglądy

Gwarancja producenta: 2 lata
Gwarancja na perforację: 5 lat więcej

Ochrona pogwarancyjna
Do 8 lat więcej

Jak często przegląd?
Benzyna - co 15 tys. km/1 rok
Diesel 1.6 - co 25 tys. km/1 rok
Diesel 1.5 - co 40 tys. km/2 rok więcej

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:
Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Nagrody dla Combo Cargo

Opel Combo Cargo International Van of the Year 2019

Ocenili nas

"

Jestem bardzo zadowolony z zakupu samochodu u Państwa. Pan Marcin Hoffman jest doskonałym sprzedawcą. Z pewnością polecę Państwa salon innym osobom. Pozdrawiam, :)

"

Więcej opinii



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Koła i opony zimowe Opel na zimę 2025/2026