Combo Cargo z napędem terenowym IntelliGrip na przednią oś i zwiększonym o 30 mm prześwitem.
Ruszamy Combo w teren! Okazuje się, że za ułamek ceny napędu 4x4 możemy w Combo dostać trakcję na śnieg, błoto, piach i to z podwyższonym prześwitem samochodu. Jak działa napęd IntelliGrip?
IntelliGrip to napęd na przednią oś, ale ze sterowanym elektronicznie mechanizmem różnicowym. 5 trybów pracy, ustawiane gałką obok lewarka zmiany biegów. Nie tylko potrafią przyhamować buksujące koło, i wydobyć samochód z opałów drugim kołem, które ma akurat przyczepność, ale potrafią dopuścić ograniczony poślizg obydwu kół, który na piachu, a nawet w pewnych sytuacjach na błocie, jest pożądany.
Co ciekawe, przy Combo Cargo napęd IntelliGrip musi być kupowany razem z Pakietem Budowlanym, czyli m.in. zwiększonym prześwitem, usztywnionym zawieszeniem, natomiast w osobowym Combo Life nie ma takiego obowiązku - można kupić tylko napęd IntelliGrip.
Komu producent poleca IntelliGrip? Pojazdy, które wjeżdżają na budowy, ekipy serwisujące urządzenia w terenie, samochody przeciążane, osoby jeżdżace po lesie, rolnicy. Wśród klientów indywidualnych typy: podróżnik, eksplorator. Cena nadzwyczaj przystępna, porównując z napędem Dangel 4x4.
Tryby pracy IntelliGrip
Pokrętło napędu IntelliGrip na tunelu środkowym przy lewarku zmiany biegów.
Normalny - na asfalt.
Śnieg - ten tryb koncentruje się na przyhamowywaniu buksującego koła lub obydwu kół i przekazaniu momentu na koło, które ma większą przyczepność. Różnicę, w porównaniu do trybu Normalnego, wyczujemy poniżej 50 km/h. Typowe sytuacje: ruszanie obciążonym samochodem z oblodzonego pobocza, wyjeżdżanie zimą pod górę z zagłębień (plac budowy, łąka, dolina rzeki), parkowanie w 'ryzykownych' miejscach takich jak skraj rowu, gdzie przy ruszaniu ryzykowalibyśmy ześlizgnięciem się do tego rowu.
Błoto - tu, podobnie jak przy śniegu, moment jest przekazywany głównie na koło, które ma przyczepność, ale - uwaga - to drugie koło bez przyczepności ma celowo dopuszczone 'wirowanie', w celu 'odrzucenia' błota z bieżnika siłą odśrodkową. Zapyta ktoś - a czym to się różni od zwykłego mechanizmu różnicowego? Przy zwykłym cała 'para' by poszła na to wirujące koło, a to które ma akurat przyczepność, by nam stało w miejscu, podobnie jak samochód stałby w bajorze. Przy IntelliGrip samochód wyjeżdża z błota na tym jednym kole, które ma przyczepność, i dodatkowo próbuje naprawić sytuację drugiego koła. Tryb Błoto jest aktywny do 80 km/h, powyżej tej prędkości Combo zachowuje się jak w trybie Normal, pomimo że gałkę na konsoli środkowej mamy nastawioną na Błoto.
Piach - tu z kolei założenie jest takie, że obydwa koła utrzymują ciągły, ale ograniczony poślizg. Powiedzmy, że kręcą się 1,5x szybciej niż powinny. To umowne 1,5x szybciej tak zostało dobrane, żeby pojazd jak najmniej 'tonął' w piachu.
ESP Off - wyłączenie ESP do 50 km/h - powiedzmy, że chcemy poszaleć. Powyżej 50 km/h zachowuje się jak Normal, czyli ESP nam się samo załączy.
"Dodatki" do IntelliGrip w Combo Cargo
W dostawczej wersji Cargo musimy kupić IntelliGrip razem z Pakietem Budowalnym. Co w nim znajdziemy?
zwiększony o 30 mm prześwit podwozia
opony o zwiększonej przyczepności (oraz szerokości i średnicy) 215/65R16 SL 98H BW HW3 M+S względem standardowo występujących opon 195/65R15 i 205/60R16
obręcze kół 16"
dolna stalowa osłona ochronna silnika
sztywniejszy stabilizator przedniej osi
sprężyny tylnego zawieszenia o zmiennej twardości
tryb pełzania (Hill Descent Control, HDC) - włącza się przy zjazdach w dół o nachyleniu powyżej 5% i przy prędkości do 30 km/h.
Jeśli wjeżdżamy do lasu, warto kupić przynajmniej Pakiet Budowlany, który obejmuje m.in. zwiększony o 30 mm prześwit.
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
Jak często przegląd?
Benzyna - co 15 tys. km/1 rok
Diesel 1.6 - co 25 tys. km/1 rok
Diesel 1.5 - co 40 tys. km/2 rok więcej
Konsultant sprzedaży nowych samochodów:
Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26
Nagrody dla Combo Cargo
Ocenili nas
"
Chciałbym razem z żoną bardzo podziękować Panu Łukaszowi Sosińskiemu za bardzo profesjonalną i miłą obsługę. Od 22.04 jestem posiadaczem Opla Asty V właśnie dzięki dobrym radom pana Łukasza. Od naszej pierwszej wizyty w salonie Dixi-Car Raszyn do momentu wyjazdu z salonu nowym samochodem (a nawet później) Pan Łukasz zawsze był do naszej dyspozycji, służył nam radą i pomocą nie tylko w sprawie nowego samochodu ale również w sprawie kontaktu z działami sprzedaży samochodów używanych oraz finansowania i ubezpieczeń. Jesteśmy bardzo zadowoleni z całościowej obsługi w Państwa salonie (przede wszystkim przez Pana Łukasza ale również przez pozostałe osoby z którymi mieliśmy kontakt) co na pewno spowoduje że w przyszłości w momencie decyzji o zakupie kolejnego nowego samochodu pierwsze kroki skierujemy do Dixi-Car Raszyn.