Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Nowy Combo Cargo

Nowy Opel Combo Cargo

Wersja Combo Cargo przedstawiona na fotografii, czyli bez drugiego rzędu siedzeń, może mieć z przodu 2- lub 3-osobową kanapę.

Dwie europalety nawet w krótkim nadwoziu L1. Dwu-, trzy- lub pięcio-osobowa kabina. Do 4,4 m3 w ładowni. Kamery, które utrudniają puknięcie, czy otarcie samochodem. A nawet klapa w dachu pozwalająca przewozić ekstra długie przedmioty. Brzmi zachęcająco? Nowy Opel Combo Cargo, generacja E (piąta). Sprzedaż w Dixi-Car ruszyła.

Opel akcentuje niski TCO (Total Cost of Ownership - koszt posiadania) nowego Combo Cargo, przy topowej w segmencie ładowności i efektywności silników. Osobowa odmiana, czyli Combo Life pojawiła się w sprzedaży kilka miesięcy przed Cargo.

Warto odnotować zmianę nazwy - w Combo D i wcześniejszych generacjach model nazywał się Van. Towarowe Combo E to już Combo Cargo.

 

Nowe Combo Cargo w pigułce

Opel Combo Van, trzy miejsca z przodu

Trzy miejsca z przodu oznaczają, że nie ma już kanapy tylnej.

 

Dwie palety Opel Combo Van

Dwie europalety mieszczą się nawet w krótszym Combo L1. Zobacz rozpiskę dostawczych Opli pod kątem palet.

  • Nadwozie:
    • Nowa architektura EMP2 - jest lepsza, sztywniejsza, pojemniejsza, nie ma związku z poprzednikiem, czyli z Combo D
    • Dwie długości nadwozia: L1 - 4,40 m (rozstaw osi 2785 mm); L2 - 4,75 m (rozstaw osi 2975 mm)
    • Obydwie długości nadwozia dostępne z 2 lub 3 miejscami z przodu
    • Obydwie długości nadwozia dostępne również z 5-osobową kabiną - 2 miejsca w pierwszym rzędzie + 3 w drugim (5-os. kabina Combo Cargo to coś innego niż typowo osobowy Combo Life)
  • Możliwości przewozowe:
    • pojemność: wersja L1 - 3,3-3,8 m3, wersja L2 - do 4,4 m3
    • długość przewożonych przedmiotów: wersja L1 - do 3090 mm, wersja L2 - do 3440 mm
    • ładowność do 1000 kg
    • mieszczą się 2 europalety (również w krótszej wersji L1)
    • opcjonalna klapa dachowa umożliwiająca przewóz "po skosie" nawet dłuższych przedmiotów ważących do 100 kg
    • drzwi dwuskrzydłowe, dopuszczony przewóz długich przedmiotów z otwartymi drzwiami
    • czujnik + wskaźnik przeładowania - biały LED powyżej 80% ładowności; pomarańczowy po przekroczeniu 100%, sprawdzanie ładunku przy uruchamianiu silnika albo na życzenie przyciskiem
    • krawędź załadunku tylnych drzwi na wysokości 557 mm
    • sześć "oczek" do mocowania ładunku na podłodze, opcjonalnie dalsze cztery "oczka" wyżej nad podłogą
  • Kabina 5-osobowa, załogowa (opcja):
    • składana kanapa drugiego rzędu, 3-miejscowa
    • po złożeniu drugiego rzędu siedzeń przegrodę z przestrzenią bagażową można przesunąć do przodu
    • w przegrodzie jest klapa pozwalająca wsunąć do przestrzeni pasażerskiej długie przedmioty (widać ją na jednym z fot. poniżej)
  • Wybór 19 systemów pokładowych, m. in.:
    • Surround Rear Vision, składający się dwóch kamer:
      • Kamera tylna tzw. permanentna - zalecana do wersji bez szyb albo gdy jeździmy załadowani po sufit. Przy włączonym biegu wstecznym na ekranie mamy linie pokazujące tor jazdy w zależności od skręcenia kierownicy; przy jeździe do przodu kamera wyświetla widok 4-30 m za samochodem (stałe "lusterko wsteczne" przy nadwoziu bez szyb)
      • Kamera boczna w prawym lusterku - zapobiega martwemu polu, widok z niej załącza się sam w określonych sytuacjach grożących otarciami, kolizjami (gdy czujnik boczny wykryje przeszkodę)
    • system Flank Guard - oszczędza zahaczenia o słupek lub inny pojazd na budowie, dróżce osiedlowej (12 czujników na obwodzie samochodu, załącza się poniżej 10 km/h, sygnalizacja wizualna i dźwiękowa)
    • napęd IntelliGrip - zamiast zwykłego mechanizmu różnicowego na przedniej osi dostajemy mechanizm kontrolowany elektronicznie; lepsza trakcja na błocie, piachu, śniegu. Zawiera: zwiększony o 30 mm prześwit, opony o większej średnicy, dodatkowe stabilizatory zawieszenia na przedniej i tylnej osi, sprężyny tylnego zawieszenia o zmiennej twardości. Więcej
    • Hill Descent Control - samochód przyhamowuje sam przy zjazdach z góry (tryb pełzania włącza się przy prędkości <30 km/h i nachyleniu >5%). Jest to skłdowa systemu IntelliGrip
    • Alarm kolizji przedniej z wykrywaniem pieszych i automatycznym hamowaniem; trudniej wjechać w człowieka lub komuś "w tył". Układ hamulcowy Bosch z funkcją AEB, w mieście, tj. przy prędkościach 5-85 km/h reaguje na samochód; 5-60 km/h reaguje na pieszego
    • Alarm zasypiania na autostradzie (znaczek kawy - filiżanka się pojawi ;)
    • Intelligent Speed Adaptation
    • ACC - adaptacyjny tempomat; potrafi zwalniać i przyspieszać w kolumnie pojazdów. Guzik 'MEM' - gdy wciśniesz dwa razy, tempomat dopasuje się do odczytanego przez kamerę znaku prędkości
    • Speed Sign Recognition, znany też pod nazwą Kamera OpelEye - np. wyświetla na desce znak drogowy, który minąłeś 500 m wcześniej; współpracuje z systemem utrzymywania pasa ruchu (samochód potrafi sam "odbić" kierownicą)
    • Hamulec pokolizyjny, od 2019 r. - utrudnia rykoszet samochodu po pierwszym uderzeniu, by samochód nie przeleciał w sposób niekontrolowany np. na przeciwległy pas ruchu
  • Ogrzewanie/klimatyzacja:
    • podgrzewane przednie fotele
    • podgrzewane koło kierownicy
    • klimatronik dwustrefowy
  • Fabryczne audio współpracuje z Apple CarPlay, Android Auto:
    • dwie rodziny: Multimedia Radio lub Multimedia Navi Pro (nawigacja 3D, potrafi także odczytywać komunikaty radiowe TMC o korkach)
    • 8-calowy ekran dotykowy
    • port USB

Niektóre z wymienionych elementów wysposażenie dostępne są za dopłatą.

 

Opel Combo E Van, malowanie muru, małpy

Combo Cargo Standard, czyli nadwozie o standardowej długości, bez lewych drzwi przesuwnych, które są opcją. Scenka wydaje się aranżowana, ale czy to nie dobry pomysł na biznes?

 

Wiadra z farbą na palecie w ładowni Opla Combo Van

Combo Cargo jako samochód dla ekipy wykończeniowej - próg załadunku 557 mm spodoba się operatorom wózków widłowych.

 

Emblemat Combo tylna klapa

Combo Cargo trochę korzysta na tym, że producent postanowił pozycjonować ten model również jako osobowy: litery emblematu "Combo" z kantem, profilowana lampa tylna, czy lakier brązowy perła Cosmic - tych detali mogłoby nie być, gdyby samochód był tylko dostawczy.

Dla kogo?

Piąta generacja dostawczego Combo to już typowy samochód "na firmę" (nawet z kabiną 5-osobową). Symptomatyczna jest tu zmiana nazwy z 'Combo Van' na 'Combo Cargo'. Dla rodziny jest Combo Life i jest to "oddzielny rozdział" (Opel nie miał wcześniej tak pro-rodzinnego, osobowego, wręcz luksusowo wykończonego Combo). Wracając do Cargo, przykładowi adresaci:

  • Small-biznes i mikro-biznes, np.:
    • sklepy rodzinne
    • usługi cateringowe, mała gastronomia
    • instalatorzy
    • monitoringi
  • Klienci komercyjni:
    • minibusy
    • opieka medyczna
    • taksówki miejskie, taksówki lotniskowe (tu bardziej Combo Life)
    • firmy sprzątające
    • firmy serwisujące urządzenia w terenie, u klienta

 

Kiedy w Polsce?

Premiera Combo Van - 19 września 2018 na IAA w Hannoverze - międzynarodowe targi samochodów użytkowych. Ceny w Polsce zostały ogłoszone na początku września 2018; równocześnie ruszyła sprzedaż. Ostatnio Opel ogłasza ceny niemal w momencie premiery, szczególnie jeśli dany model jest już na rynku w innej odmianie. A osobowe Combo Life tej samej, piątej, generacji jest już w sprzedaży w Dixi-Car.

W sprzedaży są jeszcze ostatnie sztuki dotychczasowego Combo Van czwartej generacji (Combo D).

 

Nasi ludzie od dostawczych

Piotr Damaziak

Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 609 822 122  WhatsApp

Przemysław Zimnicki

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 605 900 633  WhatsApp

Piotr Orłowski

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 601 340 336  WhatsApp

Agnieszka Rospędowska

Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 605 990 531  WhatsApp

 

 

Jaki rodowód, gdzie produkcja?

Opel Combo E opracowany jest na nowej płycie podłogowej (czyt. bardziej praktyczny, sztywniejszy, większa ładowność) we współpracy z PSA - Peugeot, Citroen. Produkcja nowego Combo model 2019 w Vigo - północ Hiszpanii, Galizia, Atlantyk, chłodny klimat, duże opady - tam gdzie Santiago de Compostela/La Coruna. W Hiszpanii produkowane były, są też inne modele Opla: Corsa, Meriva, Crossland, MOKKA X. Zobacz: fabryki Opla.

Combo będzie również produkowane w Mangualde, Portugalia.

Nt. obydwu fabryk Opel pisze: Industrial innovations ranging from automatic storage on press lines to geometric quality control using artificial vision, collaborative robots (cobots) and the Full Kitting system with distribution via self-guided vehicles (SGVs) will bring both sites firmly into the “Factory 4.0” era.

 

Opel Combo E Van w mieście

Trzeba powiedzieć, że ta fotka Combo Cargo jest jedną z dwóch tylko "miejskich" zdjęć, jakie Opel opublikował w pierwszym materiale prasowym nt. nowego modelu. Do jazdy "osobowej" po mieście jest Combo Life. Przy poprzedniej generacji Combo podział na wersję dostawczą/osobową był bardziej płynny - był np. Combo Tour Van - model "po środku".

 

8-calowy wyświetlacz dotykowy

Fabryczny ekran dotykowy 8-calowy z ładującym USB.

 

Combo Van L1 krótszy

Drzwi przesuwne z prawej strony w standardzie.

 

Bagażnik Opel Combo Van

Przestrzeń ładunkowa krótszej wersji L1. Widoczna otwierana klapa w przegrodzie oddzielającej przestrzeń pasażerską. Widać też "oka" do mocowania ładunku, wykończoną drewnem podłogę i lampę oświetlającą przestrzeń ładunkową. Tatuaż na ramieniu kobiety wydaje się przesadą ze strony Opla - niewątpliwie pochodzi z Zachodu - chociaż jak będzie wyglądał ten biznes w Polsce za lat parę, nie wiemy.

 

Drzwi dwuskrzydłowe Opel Combo E Van

Drzwi dwuskrzydłowe dominują w Combo Cargo. Pozwalają jechać z otwartą np. połówką i rurami, deskami. W osobowym Combo Life z kolei klapa otwierana do góry na pewno znajduje większe uznanie użytkowników, choćby jako ochrona przed deszczem na biwaku. Na fot. lakier brązowy Cosmic, perła.

 

Schowek pod szybą przednią

Schowek pod szybą przednią - kierowca łatwo sięga. Calówka, nóż modelarski - na pewno tak. Czy taśma malarska? Zimą i jesienią, ze względu na prawdopodobne nagrzewanie się tego miejsca od słońca.

 

Pomysł na biznes malarski Opel Combo Van

Malarz wielkopowierzchniowy + artysta - da się na tym zarobić?

 

Silniki, skrzynie

W nowym Combo są silniki benzynowe turbo z wtryskiem bezpośrednim (direct injection) oraz turbodiesle. Producent pisze o "przyjemności z jazdy", a jednocześnie "niskim spalaniu".

Zobacz dane techniczne

 

Napęd IntelliGrip

IntelliGrip pokrętło

Pokrętło napędu IntelliGrip na tunelu środkowym przy lewarku zmiany biegów.

W Combo Cargo mamy opcjonalnie dostępny sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy przedniej osi ze wzmocnionym zawieszeniem i zwiększonym prześwitem. Poprawia trakcję na śniegu, błocie, piachu, rosie. Jego pokrętło znajduje się przy lewarku. Występuje z manulaną i z automatyczną skrzynią biegów. Ma następujące tryby pracy (patrz symbole na pokrętle zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara):

  • Tryb standardowy
  • Tryb jazdy po śniegu
  • Tryb jazdy po błocie
  • Tryb jazdy po piachu
  • wyłączone ESP

Jak te tryby działają

IntelliGrip to napęd na przednią oś. W komplecie z zaawansowanym mechanizmem różnicowym kupujemy:

  • felgi 16-calowe (zamiast standardowych 15-calowych)
  • inne opony - 215/65R16 SL 98H BW HW3 M+S
  • dolną stalową osłonę ochronną silnika
  • zwiększony o 30 mm prześwit podwozia
  • sztywniejszy stabilizator zawieszenia przedniego
  • sztywniejsza belka zwieszenia tylnego
  • sprężyny tylnego zawieszenia o zmiennej twardości
  • tryb pełzania - włącza się przy zjazdach w dół o nachyleniu >5% i przy prędkości <30 km/h

Cena napędu IntelliGrip, w cenniku funkcjonującego pod nazwą Pakiet Na Wszystkie Drogi, jest przystępna!

 

 

Generacje Combo Van

Czy fakt przygotowania nowego Combo we współpracy z PSA ma związek z przejęciem Opla przez PSA w 2017? Niekoniecznie. Już w 2015 r., na długo przed odejściem marki Opel z General Motors, GM umówił się z PSA na wspólne przygotowanie trzech modeli - jednym z tych samochodów jest Combo. Czytaj: nowe Combo E Cargo powstawało spokojnie przez ok. 3 lata, niezależnie od zawirowań "politycznych".

Model Geneza Lata produkcji
Combo E Van piątej generacji Nowe
Combo E
we współpracy z PSA 2018-
Opel Combo D Van Combo D we współpracy z Fiatem 2011-2018
Opel Combo C Van Combo C Corsa C 2001-2011
Opel Combo B Combo B Corsa B 1993-2001
Opel Combo A Combo A Kadett 1986-1993

 

 

Samochody użytkowe od ręki

Wszystkie używane
Wszystkie nowe od ręki
Samochód dostawczy Renault Trafic L2H1 2,0 DCI 120KM Bezwypadkowy Vat23%

Renault Trafic L2H1 2,0 DCI 120KM Bezwypadkowy Vat23%, rok prod. 2021

od 73090 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Fiat Talento L2H1 2,0 Multijet 120KM, Keyless, Klima auto, Nawigacja, VAT23%

Fiat Talento L2H1 2,0 Multijet 120KM, Keyless, Klima auto, Nawigacja, VAT23%, rok prod. 2021

od 77900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Peugeot Expert 2.0 HDI 5 osobowy Niski SALON POLSKA REJ 2020

Peugeot Expert 2.0 HDI 5 osobowy Niski SALON POLSKA REJ 2020, rok prod. 2019

od 67400 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue

FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue , rok prod. 2019

od 70900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Citroen Jumper 2.2 HDI 130KM L2H2 Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23%

Citroen Jumper 2.2 HDI 130KM L2H2 Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2014

od 36500 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Citroen Berlingo 1,5 HDI 102KM, 5 osób niski przebieg, Vat23%

Citroen Berlingo 1,5 HDI 102KM, 5 osób niski przebieg, Vat23% , rok prod. 2023

od 86100 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi  Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020

od 73900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele

Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021

od 64999 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi  Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020

od 75900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi  Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020

od 76300 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Vivaro C Long 1,5 CDTI 120KM, Salon Polska, Vat23%

Opel Vivaro C Long 1,5 CDTI 120KM, Salon Polska, Vat23%, rok prod. 2021

od 69840 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / WILD

SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / WILD, rok prod. 2024

od 199900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / Wild

SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / Wild, rok prod. 2023

od 169 900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy FIAT DUCATO L2H2 2,3 120 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23%

FIAT DUCATO L2H2 2,3 120 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2020

od 74300 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele

Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021

od 70650 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

od 145900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Ssangyong Musso Grand JOY 2.2 D 202 KM 4WD AT6

Ssangyong Musso Grand JOY 2.2 D 202 KM 4WD AT6

od 135900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

od 145900 zł

cena netto

Zobacz

 

 

 

Gotowy? Poproś o ofertę

Piotr Damaziak

Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 609 822 122  WhatsApp

Przemysław Zimnicki

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 605 900 633  WhatsApp

Piotr Orłowski

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 601 340 336  WhatsApp

Agnieszka Rospędowska

Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 605 990 531  WhatsApp

 

 

Więcej o Combo Cargo

 

 

Potrzebujesz więcej informacji? Musisz tylko wpisać kontakt:

Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!

03.2024

BAIC Beijing 5 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 3 samochód do jazdy próbnej

Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.

A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Godziny pracy salonu


Ogłoszenie, tuba
Czy kupić nowy samochód 2024/2025? [Taniej nie będzie] Wywiad

Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy

Więcej o Combo Cargo

Wyprzedaż

Co wiemy - kompendium
Combo‑e elektryk
Dane techniczne
Wersja XL (wydłużona)
Wersja Flex (5-os.)
Napęd IntelliGrip
Kamery Surround
Sklejka na podłogę/ściany

Video
Testy

 

pdf Katalog

pdf Test z prasy

 

Zainteresowany Combo?

Wpisz dane, nasz sprzedawca odpisze/oddzwoni.1

1 w miarę dostępnych mocy przerobowych

Wypełnij formularz

 

Gwarancja, przeglądy

Gwarancja producenta: 2 lata
Gwarancja na perforację: 5 lat więcej

Ochrona pogwarancyjna
Do 8 lat więcej

Jak często przegląd?
Benzyna - co 15 tys. km/1 rok
Diesel 1.6 - co 25 tys. km/1 rok
Diesel 1.5 - co 40 tys. km/2 rok więcej

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:
Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Nagrody dla Combo Cargo

Opel Combo Cargo International Van of the Year 2019

Ocenili nas

"

Szanowna Pani Prezes:

Nabyłam u Państwa, w Salonie Dixi-Car S.A. w Raszynie, nowy samochód marki Opel Astra. Od początku, do chwili zakupu, prowadziłam rozmowy z Panem Łukaszem Sosińskim. Pan Łukasz Sosiński wykazał się profesjonalizmem oraz ogromnym zaangażowaniem. Sposób, w jaki wywiązuje się ze swoich obowiązków, niewątpliwie wpływa na wizerunek Firmy, którą reprezentuje.

Tą drogą, na Pani ręce, przekazuję wyrazy podziękowania i uznania.

"

Więcej opinii



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Raty leasingowe BAIC Beijing 3, 5 i 7