Wersja Combo Cargo przedstawiona na fotografii, czyli bez drugiego rzędu siedzeń, może mieć z przodu 2- lub 3-osobową kanapę.
Dwie europalety nawet w krótkim nadwoziu L1. Dwu-, trzy- lub pięcio-osobowa kabina. Do 4,4 m3 w ładowni. Kamery, które utrudniają puknięcie, czy otarcie samochodem. A nawet klapa w dachu pozwalająca przewozić ekstra długie przedmioty. Brzmi zachęcająco? Nowy Opel Combo Cargo, generacja E (piąta). Sprzedaż w Dixi-Car ruszyła.
Opel akcentuje niski TCO (Total Cost of Ownership - koszt posiadania) nowego Combo Cargo, przy topowej w segmencie ładowności i efektywności silników. Osobowa odmiana, czyli Combo Life pojawiła się w sprzedaży kilka miesięcy przed Cargo.
Warto odnotować zmianę nazwy - w Combo D i wcześniejszych generacjach model nazywał się Van. Towarowe Combo E to już Combo Cargo.
Trzy miejsca z przodu oznaczają, że nie ma już kanapy tylnej.
Dwie europalety mieszczą się nawet w krótszym Combo L1. Zobacz rozpiskę dostawczych Opli pod kątem palet.
Niektóre z wymienionych elementów wysposażenie dostępne są za dopłatą.
Combo Cargo Standard, czyli nadwozie o standardowej długości, bez lewych drzwi przesuwnych, które są opcją. Scenka wydaje się aranżowana, ale czy to nie dobry pomysł na biznes?
Combo Cargo jako samochód dla ekipy wykończeniowej - próg załadunku 557 mm spodoba się operatorom wózków widłowych.
Combo Cargo trochę korzysta na tym, że producent postanowił pozycjonować ten model również jako osobowy: litery emblematu "Combo" z kantem, profilowana lampa tylna, czy lakier brązowy perła Cosmic - tych detali mogłoby nie być, gdyby samochód był tylko dostawczy.
Piąta generacja dostawczego Combo to już typowy samochód "na firmę" (nawet z kabiną 5-osobową). Symptomatyczna jest tu zmiana nazwy z 'Combo Van' na 'Combo Cargo'. Dla rodziny jest Combo Life i jest to "oddzielny rozdział" (Opel nie miał wcześniej tak pro-rodzinnego, osobowego, wręcz luksusowo wykończonego Combo). Wracając do Cargo, przykładowi adresaci:
Premiera Combo Van - 19 września 2018 na IAA w Hannoverze - międzynarodowe targi samochodów użytkowych. Ceny w Polsce zostały ogłoszone na początku września 2018; równocześnie ruszyła sprzedaż. Ostatnio Opel ogłasza ceny niemal w momencie premiery, szczególnie jeśli dany model jest już na rynku w innej odmianie. A osobowe Combo Life tej samej, piątej, generacji jest już w sprzedaży w Dixi-Car.
W sprzedaży są jeszcze ostatnie sztuki dotychczasowego Combo Van czwartej generacji (Combo D).
Nasi ludzie od dostawczych
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Piotr Orłowski
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Agnieszka Rospędowska
Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych
Opel Combo E opracowany jest na nowej płycie podłogowej (czyt. bardziej praktyczny, sztywniejszy, większa ładowność) we współpracy z PSA - Peugeot, Citroen. Produkcja nowego Combo model 2019 w Vigo - północ Hiszpanii, Galizia, Atlantyk, chłodny klimat, duże opady - tam gdzie Santiago de Compostela/La Coruna. W Hiszpanii produkowane były, są też inne modele Opla: Corsa, Meriva, Crossland, MOKKA X. Zobacz: fabryki Opla.
Combo będzie również produkowane w Mangualde, Portugalia.
Nt. obydwu fabryk Opel pisze: Industrial innovations ranging from automatic storage on press lines to geometric quality control using artificial vision, collaborative robots (cobots) and the Full Kitting system with distribution via self-guided vehicles (SGVs) will bring both sites firmly into the “Factory 4.0” era.
Trzeba powiedzieć, że ta fotka Combo Cargo jest jedną z dwóch tylko "miejskich" zdjęć, jakie Opel opublikował w pierwszym materiale prasowym nt. nowego modelu. Do jazdy "osobowej" po mieście jest Combo Life. Przy poprzedniej generacji Combo podział na wersję dostawczą/osobową był bardziej płynny - był np. Combo Tour Van - model "po środku".
Fabryczny ekran dotykowy 8-calowy z ładującym USB.
Drzwi przesuwne z prawej strony w standardzie.
Przestrzeń ładunkowa krótszej wersji L1. Widoczna otwierana klapa w przegrodzie oddzielającej przestrzeń pasażerską. Widać też "oka" do mocowania ładunku, wykończoną drewnem podłogę i lampę oświetlającą przestrzeń ładunkową. Tatuaż na ramieniu kobiety wydaje się przesadą ze strony Opla - niewątpliwie pochodzi z Zachodu - chociaż jak będzie wyglądał ten biznes w Polsce za lat parę, nie wiemy.
Drzwi dwuskrzydłowe dominują w Combo Cargo. Pozwalają jechać z otwartą np. połówką i rurami, deskami. W osobowym Combo Life z kolei klapa otwierana do góry na pewno znajduje większe uznanie użytkowników, choćby jako ochrona przed deszczem na biwaku. Na fot. lakier brązowy Cosmic, perła.
Schowek pod szybą przednią - kierowca łatwo sięga. Calówka, nóż modelarski - na pewno tak. Czy taśma malarska? Zimą i jesienią, ze względu na prawdopodobne nagrzewanie się tego miejsca od słońca.
Malarz wielkopowierzchniowy + artysta - da się na tym zarobić?
W nowym Combo są silniki benzynowe turbo z wtryskiem bezpośrednim (direct injection) oraz turbodiesle. Producent pisze o "przyjemności z jazdy", a jednocześnie "niskim spalaniu".
W Combo Cargo mamy opcjonalnie dostępny sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy przedniej osi ze wzmocnionym zawieszeniem i zwiększonym prześwitem. Poprawia trakcję na śniegu, błocie, piachu, rosie. Jego pokrętło znajduje się przy lewarku. Występuje z manulaną i z automatyczną skrzynią biegów. Ma następujące tryby pracy (patrz symbole na pokrętle zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara):
IntelliGrip to napęd na przednią oś. W komplecie z zaawansowanym mechanizmem różnicowym kupujemy:
Cena napędu IntelliGrip, w cenniku funkcjonującego pod nazwą Pakiet Na Wszystkie Drogi, jest przystępna!
Czy fakt przygotowania nowego Combo we współpracy z PSA ma związek z przejęciem Opla przez PSA w 2017? Niekoniecznie. Już w 2015 r., na długo przed odejściem marki Opel z General Motors, GM umówił się z PSA na wspólne przygotowanie trzech modeli - jednym z tych samochodów jest Combo. Czytaj: nowe Combo E Cargo powstawało spokojnie przez ok. 3 lata, niezależnie od zawirowań "politycznych".
Model | Geneza | Lata produkcji | |
---|---|---|---|
Nowe Combo E |
we współpracy z PSA | 2018- | |
Combo D | we współpracy z Fiatem | 2011-2018 | |
Combo C | Corsa C | 2001-2011 | |
Combo B | Corsa B | 1993-2001 | |
Combo A | Kadett | 1986-1993 |
Ford Transit L2H2 2,0 TDCI 131KM, webasto, niski przebieg, Vat23%, rok prod. 2018
od 59900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76500 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 150KM, czujniki, 3os, Vat23%, rok prod. 2021
od 73100 zł
cena netto
Opel Vivaro B 1,6 CDTI 120KM, L2H1, Salon Polska, 9 osób, Vat23%, rok prod. 2019
od 95900 zł
cena brutto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 145KM klima auto, kamera, niski przebieg, 3os, rok prod. 2022
od 80900 zł
cena netto
Ford Transit Custom L2H1, 2,0 TDCI 130KM, Navi, Bluetooth, Automat, Vat23%, rok prod. 2020
od 73100 zł
cena netto
Fiat Doblo Maxi 1,4 benzyna 95KM L2H1, bardzo niski przebieg, doinwestowany Vat23%, rok prod. 2018
od 34500 zł
cena netto
Renault Master L3H2 2,3 DCI 136KM, Salon PL, Kamera, tempomat Vat23%, rok prod. 2021
od 80500 zł
cena netto
FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue , rok prod. 2019
od 70900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 73900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 64250 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
Gotowy? Poproś o ofertę
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Piotr Orłowski
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Agnieszka Rospędowska
Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.