Z napędem elektrycznym jest dostępny zarówno dostawczy Opel Combo‑e Cargo, jak i osobowy Combo‑e Life. Combo‑e to zeroemisyjna wersja bateryjna, a nie hybryda phev. Rejestrujemy taki samochód na zielone tablice z przywilejami w Polsce. Producent gwarantuje "autobahn-proofness", czyli prędkość maksymalna jest odpowiednia na autostrady, a zasięg powinien usatysfakcjonować polskiego przedsiębiorcę.
Baterie mieszczą się w podłodze między przednią a tylną osią. Pojemność bagażnika jest taka sama jak w Combo z napędem spalinowym. Dodatkowo obniżamy środek ciężkości - stabilność przy bocznym wietrze i mniejsze przechyły na zakrętach.
Combo-e jest drugim zelektryfikowanym modelem dostawczym Opla. Wcześniej pojawiło się Vivaro‑e, w wersji dostawczej i osobowej, a zaraz po Combo będzie dostępne Movano‑e.
Elektryczne Combo‑e Cargo polecamy m. in.:
Kupując Combo ciężko się pomylić. Samochód jest ultrapraktyczny, pojemny, sprawdzi się w wielu sytuacjach życiowych. Może pomóc w odkryciu nowych pasji (nurkowanie, kamper)
Bateria w podłodze. Przestrzeń ładunkowa elektryka jest taka, jak w odmianach z napędem spalinowym. Zobacz parametry przestrzeni ładunkowej.
Czas ładowania baterii Combo Cargo ze słupka to kilka godzin. Jazda i ładowanie elektryka w praktyce. Na fot. wydłużone Combo‑e Cargo XL.
Wersję wydłużoną XL łatwo poznać po ok. 20-cm pasie blachy między tylnym nadkolem a odsuwanymi drzwiami. Wymiary nadwozia standardowego i wydłużonego XL.
Elektryczny Opel Combo-e Cargo osiąga prędkości obwodnicowe-autostradowe.
Komfort samochodu osobowego. Zwraca uwagę trzyosobowy przedni rząd siedzeń. Więcej zdjęć na stronie, którą stworzyliśmy dla odmian spalinowych.
Combo urosło. Czasem może występować w firmie w roli, którą dotyczas pełniło większe Vivaro. To pewne pocieszenie w obliczu rosnących cen nowych samochodów.
Zasięg samochodu elektrycznego
Jest odwrotnie niż w spalinowym. Zasięg samochodu elektrycznego jest większy w mieście, a mniejszy w trasie. Elektryk jest mistrzem odzyskiwania energii. Gdy zdejmujesz nogę z gazu i hamujesz silnikiem", doładowuje się bateria. A gdzie dużo hamujemy? Oczywiście w mieście. Na zasięg w trasie jest jednak sposób - jazda z prędkością 80‑100 km/h zamiast 130 km/h.
—W trasie, przy prędkościach autostradowych, zasięg spada nawet o połowę. Klienci są przyzwyczajeni, że w trasie samochód pali mniej. Ale w elektryku jest odwrotnie niż w samochodzie z napędem spalinowym. I to nie samochód elektryczny jest zły, tylko samochód spalinowy, który w mieście marnuje energię kinetyczną zamieniając ją w ciepło na klockach i tarczach hamulcowych, podczas gdy elektryk, gdy dojeżdżamy do czerwonego światła, doładowuje baterię – mówi Łukasz, menedżer ds. sprzedaży w Dixi‑Car.
Dlatego jeśli Opel Corsa‑e ma zasięg 337 kilometrów po naładowaniu baterii do pełna, to jest to realny zasięg w warunkach miejskich. Zasiegi dla elektryków Opel podaje wg WLTP, czyli normy ostrzejrzej, korzystniejszej dla klienta, niż dawna norma NEDC.
Ostatecznie zasięg i tak zależy od kierowcy. Jak zwiększyć zasięg?
Jedna jedyna ważna decyzja przed zakupem elektryka
Kabel do ładowania możesz później zmienić, a wallbox - dokupić. Lecz jest jedna rzecz, której już po zakupie w samochodzie elektrycznym nie wymienisz. To ładowarka pokładowa - zabudowana jest na stałe w samochodzie. Może ona być 1‑fazowa, lub 3‑fazowa. Którą wybrać?
Wybór między ładowarką 1- a 3‑fazową to praktycznie jedyna brzemienna w skutkach decyzja przy zakupie elektryka.
Resztę można później zmienić - kabel do ładowania, czy wallbox.
Są dopłaty do elektryków!
Również leasingi i najmy
Elektryczny SsangYong Torres eVX. Zobacz ceny.
Ministerstwo Klimatu ogłosiło program dopłat do samochodów elektrycznych "Mój elektryk". Dopłatę może uzyskać klient indywidualny lub firma. Zeroemisyjny elektryk koreańskiegoi SsangYonga - Korando e-Motion - kwalifikuje się do dopłaty. Dopłata na samochód osobowy wynosi 18 750 zł lub 27 000 zł, w zależności od rocznego przebiegu i tego, czy masz Kartę Dużej Rodziny.
Samochody hybrydowe - z baterią + silnikiem spalinowym - nie są objęte dofinansowaniem.
Zapraszamy do zamawiania samochodów elektrycznych w salonie SsangYong Dixi-Car!
Salon Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 4
Dotacja to niejedyna korzyść związana z poruszaniem się elektrykiem. Inne to możliwość jazdy buspasami, darmowe parkowanie, prawo wjazdu na obszary zamknięte dla samochodów spalinowych na zielonej tablicy rejestracyjnej. Kierowcy samochodów elektrycznych zostaną zwolnieni z opłat za przejazd autostradami w Polsce. Dodatkowo - kalkulatory kosztów zakupu e-auta, kosztów podróży oraz mocy instalacji fotowoltaicznej niezbędnej do ładowania samochodu elektrycznego w domu zieloną energią - w ramach kampanii zorganizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych i Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu, wspieranej przez samorządy i wiele instytucji, pod patronatem Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Infrastruktury.
Źródło: Rzeczpospolita
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2021
od 78900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76300 zł
cena netto
Peugeot Boxer 2.2 HDI 165KM L4H2 Salon PL Serwis ASO Bezwypadkowy Gwarancja Vat23%, rok prod. 2021
od 79600 zł
cena netto
FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM BEZ AdBlue Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2019
od 69900 zł
cena netto
Fiat Doblo L2H1 1,6 Multijet 105KM, Salon PL, niski przebieg, Vat23%, rok prod. 2018
od 49500 zł
cena netto
SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / Wild, rok prod. 2023
od 169 900 zł
cena netto
FIAT DUCATO L2H2 2,3 120 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2020
od 74300 zł
cena netto
Fiat Talento L2H1, 2,0 Multijet 146KM, klima automatyczna, Salon Polska, rok prod. 2019
od 72900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 77200 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 cdti Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76300 zł
cena netto
Gotowy? Poproś o ofertę
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Piotr Orłowski
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Agnieszka Rospędowska
Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.
Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!
07.2024
Premiera eVX-a 12-20 lipca 2024. Zapraszamy do Dixi-Car! Zobacz zaproszenie
Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.
Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.
SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.