Z napędem elektrycznym jest dostępny zarówno dostawczy Opel Combo‑e Cargo, jak i osobowy Combo‑e Life. Combo‑e to zeroemisyjna wersja bateryjna, a nie hybryda phev. Rejestrujemy taki samochód na zielone tablice z przywilejami w Polsce. Producent gwarantuje "autobahn-proofness", czyli prędkość maksymalna jest odpowiednia na autostrady, a zasięg powinien usatysfakcjonować polskiego przedsiębiorcę.
Baterie mieszczą się w podłodze między przednią a tylną osią. Pojemność bagażnika jest taka sama jak w Combo z napędem spalinowym. Dodatkowo obniżamy środek ciężkości - stabilność przy bocznym wietrze i mniejsze przechyły na zakrętach.
Combo-e jest drugim zelektryfikowanym modelem dostawczym Opla. Wcześniej pojawiło się Vivaro‑e, w wersji dostawczej i osobowej, a zaraz po Combo będzie dostępne Movano‑e.
Elektryczne Combo‑e Cargo polecamy m. in.:
Kupując Combo ciężko się pomylić. Samochód jest ultrapraktyczny, pojemny, sprawdzi się w wielu sytuacjach życiowych. Może pomóc w odkryciu nowych pasji (nurkowanie, kamper)
Bateria w podłodze. Przestrzeń ładunkowa elektryka jest taka, jak w odmianach z napędem spalinowym. Zobacz parametry przestrzeni ładunkowej.
Czas ładowania baterii Combo Cargo ze słupka to kilka godzin. Jazda i ładowanie elektryka w praktyce. Na fot. wydłużone Combo‑e Cargo XL.
Wersję wydłużoną XL łatwo poznać po ok. 20-cm pasie blachy między tylnym nadkolem a odsuwanymi drzwiami. Wymiary nadwozia standardowego i wydłużonego XL.
Elektryczny Opel Combo-e Cargo osiąga prędkości obwodnicowe-autostradowe.
Komfort samochodu osobowego. Zwraca uwagę trzyosobowy przedni rząd siedzeń. Więcej zdjęć na stronie, którą stworzyliśmy dla odmian spalinowych.
Combo urosło. Czasem może występować w firmie w roli, którą dotyczas pełniło większe Vivaro. To pewne pocieszenie w obliczu rosnących cen nowych samochodów.
Wallbox a ładowarka pokładowa
Na słupku widać wallbox, a ładowarka pokładowa jest zamontowana na stałe w samochodzie.
Kupując nowego elektrycznego Opla w standardzie otrzymujemy z reguły kabel do ładowania baterii z domowego gniazdka 230V oraz pokładową ładowarkę 7,4 kW. Natomiast wallbox, czyli stacja ładowania, którą możemy sobie zamontować na słupku, ścianie domu, czy w garażu, jest w cennikach pdf wymieniana oddzielnie, jako płatna opcja. Może więc pojawić się pytanie o zależności między wallboxem a pokładową ładowarką 7,4 kW, skoro Opel nie dołącza wallboxu w standardzie, a pokładową ładowarkę - już tak.
Ładowarkę mamy zabudowaną na stałe w samochdzie. Bez niej nie naładujemy samochodu, nawet z domowego gniazdka 230V. Po prostu bez pokładowej ładowarki się nie obejdziemy, dlatego musi być ona w standardzie i dlatego jest zabudowana w pojeździe na stałe. Natomiast bez wallboxu już możemy się obejść - wystarczy skorzystać z domowego gniazdka 230V, zamiast z wallboxu. Tyle że ładowanie baterii prądem 1,8 kW z gniazdka 230V zajmie ok. 20 godzin, oczywiście od "zera do pełna" (przy doładowywaniu baterii - szybciej).
Natomiast jeśli dokupimy sobie wallbox i zamontujemy np. w garażu, w pełni wykorzystamy potencjał pokładowej ładowarki i będziemy ładować już prądem 7,4 kW - od pustej do pełnej baterii w ciągu zaledwie ok. 7 godzin. Stacja ładowania typu Wallbox jest dostarczana już z kablem, tzw. kablem Mode 3.
W praktycznej eksploatacji obserwujemy też, że do wallboxu samochód podłącza się nieco szybciej niż do standardowego gniazdka 230V. Dlaczego tak jest? Kabel 230V (tzw. Mode 2) wozimy w bagażniku, by ew. doładować samochód "na mieście". Tymczasem kabel wallboxowy jest zawieszony przy stacji ładowania, czeka gotowy do użycia, i wymaga tylko jednokrotnego wetknięcia - do samochodu, bo do wallboxa jest podłączony na stałe. Ponadto wallbox daje funkcje sterowania procesem ładowania, np. przez aplikację na smartfonie.
Wallbox ma też potencjał by zwiększyć wartość nieruchomości. W przypadku starych domów i starych instalacji elektrycznych, wallbox może poprawiać bezpieczeństwo przeciwporażeniowe i przeciwpożarowe. Gniazdka 230V, nawet w nowych domach, nie były projektowane do częstego podłączania/rozłączania i wielogodzinnego obciążania dużym prądem.
—Często klienci myślą, że montaż wallboxa to ogromny koszt. Ceny wahają się od ok. 2300/2500 zł do 3800 zł + montaż. Wallbox pracuje na napięcie od 230V do 400V (tzw. siła) - mówi manager ds. sprzedaży w Dixi‑Car.
Inną wątpliwością, jaka może się pojawić, jest zależność między ładowarką 7,4 kW, a ładowarką 11 kW, wszak obydwie widać w cennikach pdf elektrycznych modeli Opla. Na polskim rynku, w polskich salonach samochód elektryczny marki Opel będzie miał w standardzie tą pierwszą, jest to ładowarka jednofazowa, pod sieć 230V. Co jeśli mamy w garażu 'siłę', i chcemy nieco szybciej ładować prądem trójfazowym 400V (ok. 5 godzin vs 7 godzin w przypadku auta zeroemisyjnego, nie-hybrydy; przy hybrydzie phev krócej)? Musimy już w chwili składania zamówienia na samochód wybrać pokładową ładowarkę 11 kW, i taką zabuduje fabryka w naszym samochodzie. Wtedy dokupujemy też wallbox 11 kW. Ceny obydwu urządzeń znajdziemy w cennikach pdf elektrycznych Opli.
Mając pokładową ładowarkę 7,4 kW i wallbox 11 kW, będziemy ładować samochód z prędkością wolniejszego urządzenia. Podobnie podpięcie samochodu z ładowarką 11 kW pod wallbox 7,4 kW owocuje czasem ładowania jak dla wolniejszego urządzenia.
Oplowskie wallboxy otrzymują wsparcie producenta. Jeśli zostanie ogłoszona kampania przywołwcza, tak jak to się zdarza dla samochodów, jako użytkownik wallboxa zostaniesz zaproszony na bezpłatny serwis. Dlatego sprzedawca w salonie Opel może pytać o miejsce instalacji wallboxa.
Jedna jedyna ważna decyzja przed zakupem elektryka
Kabel do ładowania możesz później zmienić, a wallbox - dokupić. Lecz jest jedna rzecz, której już po zakupie w samochodzie elektrycznym nie wymienisz. To ładowarka pokładowa - zabudowana jest na stałe w samochodzie. Może ona być 1‑fazowa, lub 3‑fazowa. Którą wybrać?
Wybór między ładowarką 1- a 3‑fazową to praktycznie jedyna brzemienna w skutkach decyzja przy zakupie elektryka.
Resztę można później zmienić - kabel do ładowania, czy wallbox.
Są dopłaty do elektryków!
Również leasingi i najmy
Elektryczny SsangYong Torres eVX. Zobacz ceny.
Ministerstwo Klimatu ogłosiło program dopłat do samochodów elektrycznych "Mój elektryk". Dopłatę może uzyskać klient indywidualny lub firma. Zeroemisyjny elektryk koreańskiegoi SsangYonga - Korando e-Motion - kwalifikuje się do dopłaty. Dopłata na samochód osobowy wynosi 18 750 zł lub 27 000 zł, w zależności od rocznego przebiegu i tego, czy masz Kartę Dużej Rodziny.
Samochody hybrydowe - z baterią + silnikiem spalinowym - nie są objęte dofinansowaniem.
Zapraszamy do zamawiania samochodów elektrycznych w salonie SsangYong Dixi-Car!
Salon Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 4
Dotacja to niejedyna korzyść związana z poruszaniem się elektrykiem. Inne to możliwość jazdy buspasami, darmowe parkowanie, prawo wjazdu na obszary zamknięte dla samochodów spalinowych na zielonej tablicy rejestracyjnej. Kierowcy samochodów elektrycznych zostaną zwolnieni z opłat za przejazd autostradami w Polsce. Dodatkowo - kalkulatory kosztów zakupu e-auta, kosztów podróży oraz mocy instalacji fotowoltaicznej niezbędnej do ładowania samochodu elektrycznego w domu zieloną energią - w ramach kampanii zorganizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych i Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu, wspieranej przez samorządy i wiele instytucji, pod patronatem Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Infrastruktury.
Źródło: Rzeczpospolita
Renault Master L3H2 2,3 DCI 136KM, Salon PL, Kamera, tempomat Vat23%, rok prod. 2021
od 80500 zł
cena netto
Fiat Talento L2H1 2,0 Multijet 120KM, Keyless, Klima auto, Nawigacja, VAT23%, rok prod. 2021
od 78900 zł
cena netto
FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue , rok prod. 2019
od 70900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 73900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 64250 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76300 zł
cena netto
Gotowy? Poproś o ofertę
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Piotr Orłowski
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Agnieszka Rospędowska
Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!