Z napędem elektrycznym jest dostępny zarówno dostawczy Opel Combo‑e Cargo, jak i osobowy Combo‑e Life. Combo‑e to zeroemisyjna wersja bateryjna, a nie hybryda phev. Rejestrujemy taki samochód na zielone tablice z przywilejami w Polsce. Producent gwarantuje "autobahn-proofness", czyli prędkość maksymalna jest odpowiednia na autostrady, a zasięg powinien usatysfakcjonować polskiego przedsiębiorcę.
Elektryczne Combo-e Cargo w pigułce
Baterie mieszczą się w podłodze między przednią a tylną osią. Pojemność bagażnika jest taka sama jak w Combo z napędem spalinowym. Dodatkowo obniżamy środek ciężkości - stabilność przy bocznym wietrze i mniejsze przechyły na zakrętach.
Nadwozie 2-, 3 lub 5-miejscowe, o dwóch długościach:
długość standardowa (4,4 m), rozstaw osi 2785 mm, może przewozić dłużycę do 3090 mm, a przestrzeń ładunkowa ma pojemność do 3,8 m3
wydłużone nadwozie XL (4,75 m) ma rozstaw osi 2975 mm, może przewozić rury czy deski o długości do 3440 mm i ma przestrzeń ładunkową do 4,4 m3. Zobacz wymiary
ładowność samochodu do 800 kg, masa przyczepy z hamulcem do 750 kg
dostępne są przesuwne drzwi boczne z prawej strony lub z obydwu stron
wersja załogowa, 5-osobowa ma przegrodę z klapką pozwalającą wsunąć długie przedmioty do kabiny osobowej
Napęd elektryczny
Cichy, mocny, niemal bezgłośny silnik elektryczny o mocy 100 kW/136 KM i momencie obrotowym 260 Nm
Przyspieszenie 0-100 km w ciągu ok. 11,2 s. Prędkość maksymalna dostosowana do rynku, by Combo w pełni korzystało z autostrad, ale i oszczędzało baterię akumulatorów
Samochód zeroemisyjny (zielone tablice rejestracyjne z przywilejami w Polsce)
Ma odzyskiwanie energii i doładowywanie baterii przy hamowaniu, są dwa tryby odzyskiwania, do wyboru przez użytkownika
Zasięg do 275 kilometrów wg WLTP‡
Trzy opcje ładowania baterii:
ładowanie baterii do 80% w ok. 30 minut z publicznej stacji ładowania prądem stałym (DC)
z wallboxu zainstalowanego w domowym garażu w ciągu kilku godzin
kablem z gniazdka 230V (kabel w standardowym wyposażeniu Combo‑e Cargo)
Bateria o pojemności 50 kWh ma 18 modułów i 216 cel. Mieści się w całości w podłodze między przednią a tylna osią, dzięki czemu kabina i bagażnik zachowują przestronność taką, jak w wersji spalinowej. Dodatkowo bateria obniża środek ciężkości, poprawia odporność na boczne podmuchy wiatru i ostre "branie" zakrętów.
Prześwit, trakcja na w piachu, błocie, na śniegu. Do elektrycznego Combo-e Cargo ostępny jest Pakiet Budowlany obejmujący:
Napęd IntelliGrip ułatwiający jazdę po wymagających nawierzchniach
Opony o zwiększonej przyczepności 215/65R16 SL 98H M+S
Dolna stalowa osłona ochronna silnika
Zwiększony prześwit podwozia o 30 mm.
Systemy komfortu i bezpieczeństwa jak w samochodzie osobowym, n. in.:
alarm zasypiania kierowcy
system rozpoznawania znaków drogowych
alarm kolizji z przodu z ochroną pieszych
automatyczne hamowanie awaryjne
Surround Rear Vision - przy skrętach w prawo dwie kamery poprawiają widoczność do tyłu i na bok. System pomaga uniknąć zdarzeń z udziałem pieszych i rowerzystów.
Combo Cargo z napędem benzynowym i diesel pozostaje w ofercie.
Combo-e jest drugim zelektryfikowanym modelem dostawczym Opla. Wcześniej pojawiło się Vivaro‑e, w wersji dostawczej i osobowej, a zaraz po Combo będzie dostępne Movano‑e.
Dla kogo?
Elektryczne Combo‑e Cargo polecamy m. in.:
wybierającym zieloną mobilność
małemu biznesowi
samozatrudnionym
szczególnie przedsiębiorcom z miast, gdzie mogą się pojawić strefy zeroemisyjne
Kupując Combo ciężko się pomylić. Samochód jest ultrapraktyczny, pojemny, sprawdzi się w wielu sytuacjach życiowych. Może pomóc w odkryciu nowych pasji (nurkowanie, kamper)
Co jeszcze warto wiedzieć przed zakupem elektrycznego Combo-e Cargo?
gwarancja na samochód - standardowo 2 lata + 2 lata Opel Assistance, ale gwarancja na baterię już 8 lat
'znaki zapytania' mogą się z upływem czasu rozstrzygać na korzyść elektryków, bo UE je popiera
elektryk, jego budowa, jest mniej podatna na awarie niż samochód z napędem spalinowym - brak silnika spalinowego, mniej części ruchomych, przeciążeń i tarcia charakterystycznych dla 2000 obr./min., obciążeń termicznych i chemicznych związanych z benzyną/olejem napędowym i ich spalaniem
spalinowe Combo otrzymało m. in. tytuł "Best Buy Car Europe" organizacji AutoBest. W elektryku mamy większość zalet wersji spalinowej + genialny zeroemisyjny napęd. Więcej o zaletach Combo Cargo.
ci którzy jeździli autem elektrycznym, bywają pozytywnie zaskoczeni
Combo urosło. Czasem może występować w firmie w roli, którą dotyczas pełniło większe Vivaro. To pewne pocieszenie w obliczu rosnących cen nowych samochodów.
Zasięg samochodu elektrycznego
Jest odwrotnie niż w spalinowym. Zasięg samochodu elektrycznego jest większy w mieście, a mniejszy w trasie. Elektryk jest mistrzem odzyskiwania energii. Gdy zdejmujesz nogę z gazu i hamujesz silnikiem", doładowuje się bateria. A gdzie dużo hamujemy? Oczywiście w mieście. Na zasięg w trasie jest jednak sposób - jazda z prędkością 80‑100 km/h zamiast 130 km/h.
—W trasie, przy prędkościach autostradowych, zasięg spada nawet o połowę. Klienci są przyzwyczajeni, że w trasie samochód pali mniej. Ale w elektryku jest odwrotnie niż w samochodzie z napędem spalinowym. I to nie samochód elektryczny jest zły, tylko samochód spalinowy, który w mieście marnuje energię kinetyczną zamieniając ją w ciepło na klockach i tarczach hamulcowych, podczas gdy elektryk, gdy dojeżdżamy do czerwonego światła, doładowuje baterię – mówi Łukasz, menedżer ds. sprzedaży w Dixi‑Car.
Dlatego jeśli Opel Corsa‑e ma zasięg 337 kilometrów po naładowaniu baterii do pełna, to jest to realny zasięg w warunkach miejskich. Zasiegi dla elektryków Opel podaje wg WLTP, czyli normy ostrzejrzej, korzystniejszej dla klienta, niż dawna norma NEDC.
Ostatecznie zasięg i tak zależy od kierowcy. Jak zwiększyć zasięg?
W trasie jedź bliżej 80-100 km/h, zamiast 130 km/h.
"Hamuj silnikiem", nawet w trasie.
Klimatyzacja/ogrzewanie dodatkowo obciążają baterię. Lepiej dostosować ubranie, nawet uchylić okno.
Tryb jazdy Eko - pomaga kierowcy wydłużyć zasięg. Tryb Sport - skraca zasięg.
Jedziesz na wycieczkę krajoznawczą nad Wisłę? Zaparkuj samochód i przekrocz wał przeciwpowodziowy pieszo. Elektryk "pali" najwięcej na podjazdach. Google Maps pokazują przewyższenia, jeśli przełączymy nawigację na jazdę rowerem. Lepsza trasa doliną rzeki niż w poprzek masywu górskiego, przejazdy przez przełęcze, itp.
Utrzymuj ciśnienie w oponach. Zdemontuj belki dachowe. Wyjmij z samochodu zbędne narzędzia, butelki, akcesoria.
Jedna jedyna ważna decyzja przed zakupem elektryka
Kabel do ładowania możesz później zmienić, a wallbox - dokupić. Lecz jest jedna rzecz, której już po zakupie w samochodzie elektrycznym nie wymienisz. To ładowarka pokładowa - zabudowana jest na stałe w samochodzie. Może ona być 1‑fazowa, lub 3‑fazowa. Którą wybrać?
Ładowarka 1‑fazowa
Jest o.k., jeśli nie masz trzech faz
Jeśli masz dostęp do trzech faz, kupowanie samochodu elektrycznego z ładowarką 1‑fazową jest skrzywdzeniem samego siebie
Ładowarka 3‑fazowa - "prawie zawsze lepsza"
Wystarczy, że "kiedyś" przewidujesz mieć dostęp do trzech faz - w domu, w firmie, na działce, "ze słupa"
Ładowarki pokładowej nie można później wymienić (jest zabudowana w samochodzie na stałe)
Myląca jest moc - ładowarka 3‑fazowa ma 11 kW, podczas gdy 1‑fazowa ma ok. 7 kW. Różnica niby niewielka, ale... ta trójfazowa rozkłada na trzy żyły kabla obciążenie równe kilku czajnikom elektrycznym. Oszczędza słabsze instalacje.
3-fazowa ma wszystkie funkcje 1-fazowej (gdy nie masz dostępu do trzech faz)
Prawie zawsze lepsza
Wybór między ładowarką 1- a 3‑fazową to praktycznie jedyna brzemienna w skutkach decyzja przy zakupie elektryka.
Resztę można później zmienić - kabel do ładowania, czy wallbox.
Ministerstwo Klimatu ogłosiło program dopłat do samochodów elektrycznych NaszEauto. Dopłatę może uzyskać klient indywidualny lub działalność gospodarcza (nie spółka prawa handlowego). Zeroemisyjny elektryk koreańskiego KGM SsangYonga - Torres EVX - kwalifikuje się do dofinansowania, które wynosi od 18 750 zł do 40 000 zł.
Samochody hybrydowe PHEV - z baterią i silnikiem spalinowym - nie są objęte dofinansowaniem.
Dopłata na Samochód z napędem elektrycznym
Dopłata 18 750 zł - pozostaje, jak to było w Moim Elektryku, ale łatwo ją zwiększyć.
Wystarczy prowadzić działalność gospodarczą, by zwiększyć bazowe dofinansowanie do 30 tys. zł.
Lub nawet być osobą fizyczną, ale wziąć EV w leasing - wtedy też jest 30 000 zł.
Osoby fizyczne uzyskują premię za niski dochód, nie przekraczający 135 tys. zł/rok.
Dodatkowe 5-10 tys. zł - za zezłomowanie poprzedniego samochodu.
Program zmienia nazwę z Mój Elektryk na NaszEauto. Nie ma nazwy Mój Elektryk 2.0, używanej nieoficjalnie na przełomie lat 2024 i 2025.
Uwagi, procedura, wnioski
Nie ma już wsparcia dla dostawczych samochodów EV. W programie NaszEauto jest wsparcie tylko dla samochodów osobowych.
Tylko klienci prywatni (indywidualni) i działaloności gospodarcze mogą skorzystać z dofinansowania w NaszEauto. Tracą ten przywilej spółki prawa handlowego (z ograniczoną odpowiedzialnością, akcyjna, komandytowa), które mogły korzystać z Mojego Elektryka.
Program NaszEauto rusza 3 lutego 2025 i ma potrwać do 30 czerwca 2026 r.
Zezłomowanie samochodu - mogło nastąpić od 1 lutego 2020 roku (!), jednak właścicielem/współwłaścicielem trzeba być (lub było być) przez co najmniej trzy lata. Kategoria zezłomowanego pojazdu musi być M1, czyli do ośmiu miejsc pasażerskich, a licząc z kierowcą do 9 miejsc.
Karta Dużej Rodziny poprawia sytuację beneficjenta. Bez dodatkowych warunków dostaje 30 tys. zł. Za niski dochód (do 135 tys. zł/rok) - premia 5 tys. zł, za zezłomowanie starego samochodu - kolejne 5 tys. zł.
Maksymalna cena samochodu elektrycznego to 225 tys. zł netto. Elektryczny KGM Torres EVX, dostępny u nas, spełnia to kryterium z nawiązką, niezależnie czy wybierasz werję Joy, Adventure, czy WIld. Wszystkie są znacznie tańsze niż górne ograniczenie programu NaszEauto.
Wniosek o dofinansowanie złóż online w Generatorze Wniosków na https://gwd.nfosigw.gov.pl/.
Kiedy złożyć wniosek?
Pierwszym krokiem jest zakup samochodu elektrycznego. Pojazd musi zostać zarejestrowany, należy wykupić ubezpieczenie OC, dodatkowo wymagane jest ubezpieczenie AC. W przypadku, gdy ostateczny odbiorca wsparcia to Jednoosobowa Działalność Gospodarcza na polisie musi być wskazane, że pojazd przeznaczony jest do celów zarobkowych lub ubezpieczonym musi być JDG – nie osoba fizyczna.
W przypadku leasingu/wynajmu długoterminowego pojazdu elektrycznego przed złożeniem wniosku do NFOŚiGW należy podpisać umowę leasingową/wynajmu długoterminowego, dokonać zapłaty opłaty wstępnej (lub równoważnej) oraz podpisać protokół przekazania pojazdu do używania lub używania i pobierania pożytków. Umowa leasingu/wynajmu musi dotyczyć okresu co najmniej 2 lat.
Kupując samochód elektryczny m.in.: jesteś zwolniony z akcyzy, możesz korzystać z buspasów, nie płacisz za parkowanie w strefach płatnego parkowania.
Zapraszamy do zamówiania samochodu elektrycznego w salonie KGM SsangYong Dixi-Car!
Salon Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 4
Dotacja to niejedyna korzyść związana z poruszaniem się elektrykiem. Inne to możliwość jazdy buspasami, darmowe parkowanie, prawo wjazdu na obszary zamknięte dla samochodów spalinowych na zielonej tablicy rejestracyjnej. Kierowcy samochodów elektrycznych zostaną zwolnieni z opłat za przejazd autostradami w Polsce.
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.
Dixi-Car drugim dealerem w Polsce!
01.2025
Dixi-Car drugim największym dealerem KGM - SsangYong - BAIC w Polsce. Mieszkańcy Warszawy i Mazowsza kupują nasze samochody. Ile? W 2024 roku tylko z naszego salonu wyjeżdżało po 20-50 sztuk miesięcznie. Marki motoryzacyjne nowe w Polsce. Ale czy tyle osób mogłoby się mylić?
Gwarancja 5 lat na auta z Chin i Korei to jedno. Jednak wybór człowiek podejmuje po dotknięciu samochodu w salonie i po jeździe próbnej. Były to w 2024 roku decyzje na 'Tak'.
W Warszawie jest już cztrech dealerów BAIC. W 2024 roku byliśmy Top 1 dealerem w stolicy. Jako pierwsi wchodziliśmy na Mazowszu w nasze marki. Słyszeliśmy od klientów, że "z wami przynajmniej jest o czym porozmawiać".
Stoimy na pudle - z wymagającym (bariera językowa), nowym w Polsce produktem. Który jednak możemy z czystym sumieniem polecić.
Jak często przegląd?
Benzyna - co 15 tys. km/1 rok
Diesel 1.6 - co 25 tys. km/1 rok
Diesel 1.5 - co 40 tys. km/2 rok więcej
Konsultant sprzedaży nowych samochodów:
Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26
Nagrody dla Combo Cargo
Ocenili nas
"
Chcę tą drogą wyrazić moją wdzięczność i uznanie dla pracy Pana Łukasza Sosińskiego. Poza profesjonalizmem i wiedzą Pan Łukasz Sosiński wykazał się ogromnym zaangażowaniem i życzliwością w kontakcie ze mną jako klientem. W ciągu dwóch moich wizyt w Państwa salonie Pan Łukasz poświęcił ok 4 godz. na rozmowy i jazdy próbne, nie bacząc nawet na to, że czas pracy salonu się zakończył. Sposób w jaki Pan Łukasz podchodzi do swojej pracy, niewątpliwie wpływa na pozytywny wizerunek Państwa Firmy. Gratuluję takiego pracownika.