Z napędem elektrycznym jest dostępny zarówno osobowy Opel Combo Life, jak i dostawcze Combo Cargo. Poniżej wersja osobowa/rodzinna. Combo‑e to zeroemisyjny napęd bateryjny, a nie hybryda phev. Rejestrujemy na zielone tablice z przywilejami w Polsce. Producent pisze "autobahn-proof", czyli prędkość maksymalna jest odpowiednia na autostrady, a zasięg powinien usatysfakcjonować Polaka. Serwisujemy elektryka Combo w ASO OPEL Dixi‑Car. Zapraszamy!
Dla nowoczesnej rodziny 2+2 oplowski elektryczny multivan może być pierwszym samochodem w rodzinie. Wybierzesz pełny LED? Zobacz też nasze poradniki Samochód dla rodziny 2+2 i Samochód dla rodziny 2+3.
Klimaty okołomiejskie są żywiołem dla samochodów zeroemisyjnych, jak Combo-e. Jeśli zamierzasz jeździć autostradami, wybierz ładowaną z gniazdka hybrydę PHEV, sprawdź używane.
Jeździmy z dużą literą e na klapie bagażnika.
Jedna jedyna ważna decyzja przed zakupem elektryka
Kabel do ładowania możesz później zmienić, a wallbox - dokupić. Lecz jest jedna rzecz, której już po zakupie w samochodzie elektrycznym nie wymienisz. To ładowarka pokładowa - zabudowana jest na stałe w samochodzie. Może ona być 1‑fazowa, lub 3‑fazowa. Którą wybrać?
Ładowarka 1‑fazowa
Jest o.k., jeśli nie masz trzech faz
Jeśli masz dostęp do trzech faz, kupowanie samochodu elektrycznego z ładowarką 1‑fazową jest skrzywdzeniem samego siebie
Ładowarka 3‑fazowa - "prawie zawsze lepsza"
Wystarczy, że "kiedyś" przewidujesz mieć dostęp do trzech faz - w domu, w firmie, na działce, "ze słupa"
Ładowarki pokładowej nie można później wymienić (jest zabudowana w samochodzie na stałe)
Myląca jest moc - ładowarka 3‑fazowa ma 11 kW, podczas gdy 1‑fazowa ma ok. 7 kW. Różnica niby niewielka, ale... ta trójfazowa rozkłada na trzy żyły kabla obciążenie równe kilku czajnikom elektrycznym. Oszczędza słabsze instalacje.
3-fazowa ma wszystkie funkcje 1-fazowej (gdy nie masz dostępu do trzech faz)
Prawie zawsze lepsza
Wybór między ładowarką 1- a 3‑fazową to praktycznie jedyna brzemienna w skutkach decyzja przy zakupie elektryka.
Resztę można później zmienić - kabel do ładowania, czy wallbox.
Ministerstwo Klimatu ogłosiło program dopłat do samochodów elektrycznych NaszEauto. Dopłatę może uzyskać klient indywidualny lub działalność gospodarcza (nie spółka prawa handlowego). Zeroemisyjny elektryk koreańskiego KGM SsangYonga - Torres EVX - kwalifikuje się do dofinansowania, które wynosi od 18 750 zł do 40 000 zł.
Samochody hybrydowe PHEV - z baterią i silnikiem spalinowym - nie są objęte dofinansowaniem.
Dopłata na Samochód z napędem elektrycznym
Dopłata 18 750 zł - pozostaje, jak to było w Moim Elektryku, ale łatwo ją zwiększyć.
Wystarczy prowadzić działalność gospodarczą, by zwiększyć bazowe dofinansowanie do 30 tys. zł.
Lub nawet być osobą fizyczną, ale wziąć EV w leasing - wtedy też jest 30 000 zł.
Osoby fizyczne uzyskują premię za niski dochód, nie przekraczający 135 tys. zł/rok.
Dodatkowe 5-10 tys. zł - za zezłomowanie poprzedniego samochodu.
Program zmienia nazwę z Mój Elektryk na NaszEauto. Nie ma nazwy Mój Elektryk 2.0, używanej nieoficjalnie na przełomie lat 2024 i 2025.
Uwagi, procedura, wnioski
Nie ma już wsparcia dla dostawczych samochodów EV. W programie NaszEauto jest wsparcie tylko dla samochodów osobowych.
Tylko klienci prywatni (indywidualni) i działaloności gospodarcze mogą skorzystać z dofinansowania w NaszEauto. Tracą ten przywilej spółki prawa handlowego (z ograniczoną odpowiedzialnością, akcyjna, komandytowa), które mogły korzystać z Mojego Elektryka.
Program NaszEauto rusza 3 lutego 2025 i ma potrwać do 30 czerwca 2026 r.
Zezłomowanie samochodu - mogło nastąpić od 1 lutego 2020 roku (!), jednak właścicielem/współwłaścicielem trzeba być (lub było być) przez co najmniej trzy lata. Kategoria zezłomowanego pojazdu musi być M1, czyli do ośmiu miejsc pasażerskich, a licząc z kierowcą do 9 miejsc.
Karta Dużej Rodziny poprawia sytuację beneficjenta. Bez dodatkowych warunków dostaje 30 tys. zł. Za niski dochód (do 135 tys. zł/rok) - premia 5 tys. zł, za zezłomowanie starego samochodu - kolejne 5 tys. zł.
Maksymalna cena samochodu elektrycznego to 225 tys. zł netto. Elektryczny KGM Torres EVX, dostępny u nas, spełnia to kryterium z nawiązką, niezależnie czy wybierasz werję Joy, Adventure, czy WIld. Wszystkie są znacznie tańsze niż górne ograniczenie programu NaszEauto.
Wniosek o dofinansowanie złóż online w Generatorze Wniosków na https://gwd.nfosigw.gov.pl/.
Kiedy złożyć wniosek?
Pierwszym krokiem jest zakup samochodu elektrycznego. Pojazd musi zostać zarejestrowany, należy wykupić ubezpieczenie OC, dodatkowo wymagane jest ubezpieczenie AC. W przypadku, gdy ostateczny odbiorca wsparcia to Jednoosobowa Działalność Gospodarcza na polisie musi być wskazane, że pojazd przeznaczony jest do celów zarobkowych lub ubezpieczonym musi być JDG – nie osoba fizyczna.
W przypadku leasingu/wynajmu długoterminowego pojazdu elektrycznego przed złożeniem wniosku do NFOŚiGW należy podpisać umowę leasingową/wynajmu długoterminowego, dokonać zapłaty opłaty wstępnej (lub równoważnej) oraz podpisać protokół przekazania pojazdu do używania lub używania i pobierania pożytków. Umowa leasingu/wynajmu musi dotyczyć okresu co najmniej 2 lat.
Kupując samochód elektryczny m.in.: jesteś zwolniony z akcyzy, możesz korzystać z buspasów, nie płacisz za parkowanie w strefach płatnego parkowania.
Zapraszamy do zamówiania samochodu elektrycznego w salonie KGM SsangYong Dixi-Car!
Salon Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 4
Dotacja to niejedyna korzyść związana z poruszaniem się elektrykiem. Inne to możliwość jazdy buspasami, darmowe parkowanie, prawo wjazdu na obszary zamknięte dla samochodów spalinowych na zielonej tablicy rejestracyjnej. Kierowcy samochodów elektrycznych zostaną zwolnieni z opłat za przejazd autostradami w Polsce.
Baterie mieszczą się w podłodze między przednią a tylną osią. Pojemność bagażnika jest taka sama jak w Combo z napędem spalinowym. Dodatkowo obniżamy środek ciężkości - stabilność przy bocznym wietrze i mniejsze przechyły na zakrętach.
Nadwozie 5- lub 7-miejscowe, o długości standardowej (4,4 m) lub wydłużone XL (4,75 m). Dwa rozstawy osi. Wszystkie cztery kombinacje są dostępne, np. krótkie nadwozie 7-osobowe. Zobacz wymiary
Przesuwne drzwi boczne z prawej strony lub z obydwu stron
Cichy, mocny, niemal bezgłośny silnik elektryczny o mocy 100 kW/136 KM i momencie obrotowym 260 Nm
Samochód zeroemisyjny (zielone tablice rejestracyjne z przywilejami w Polsce)
Przyspieszenie 0-100 km w 11,2 s. Prędkość maksymalna dostosowana do rynku, by Combo w pełni korzystało z autostrad, ale i oszczędne traktowanie baterii akumulatorów
Ma odzyskiwanie energii i doładowywanie baterii przy hamowaniu, są dwa tryby odzyskiwania, do wyboru przez użytkownika
Zasięg do 280 kilometrów wg WLTP‡
Trzy opcje ładowania baterii:
ładowanie baterii do 80% w 30 minut z publicznej stacji ładowania prądem stałym (DC)
z wallboxu zainstalowanego w domowym garażu w ciągu kilku godzin
kablem z gniazdka 230V (kabel w standardowym wyposażeniu auta elektrycznego)
Bateria o pojemności 50 kWh ma 18 modułów i 216 cel. Mieści się w całości w podłodze między przednią a tylna osią, dzięki czemu kabina i bagażnik zachowują przestronność taką, jak w wersji spalinowej. Dodatkowo bateria obniża środek ciężkości, poprawia odporność na boczne podmuchy wiatru i ostre "branie" zakrętów.
Drugi rząd siedzeń: albo kanapa dzielona w proporcji 60:40, albo trzy niezależne fotele. Obydwie wersje kanapy mają po trzy zestawy mocowań Isofix dla fotelików dziecięcych.
Pojemność bagażnika. W wersji 5-osobowej nawet przy korzystaniu ze wszystkich pięciu miejsc nadwozie o standardowej długości oferuje 597 l bagażnika, a nadwozie wydłużone XL - 850 l. Po złożeniu kanapy - 2126 l w nadwoziu o standardowej długości i 2693 l w nadwoziu XL. Zobacz pojemności bagażnika, w tym dla wersji 7‑os.
Przedni fotel pasażera jest opcjonalnie składany - można przewieźć deskę surfingową, rury, belkę wykładziny, etc.
Elektryczne Combo ciągnie przyczepę do 750 kg (hamowaną) - lider w segmencie
Systemy komfortu i bezpieczeństwa w elektryku są analogiczne do spalinowego Combo, np. napęd IntelliGrip na trudny teren, HDC - automatyczna kontrola prędkości na zjazdach z góry, asystent pasa ruchu z alarmem w przypadku zasypiania kierowcy, panoramiczna kamera tylna, system rozpoznawania znaków drogowych z alarmem kolizji, ochroną pieszych i automatycznym hamowaniem awaryjnym.Wiele z tych systemów jest w Combo-e w standardzie - bez dopłaty.
8-calowe, dotykowe Multimedia Radio lub Navi Pro z integracją Apple CarPlay i Android Auto
Gama usług OpelConnect dedykowanych pojazdom elektrycznym, aby płynnie rozpocząć podróż ku e-mobilności. Usługi te są dostępne przez dwie oplowskie aplikacje na smartfon: myOpel i Free2Move. Np.
w aplikacji Free2Move mamy lokator stacji ładowania w całej Europie wraz z propozycją stacji w oparciu o naszą planowaną trasę, kalkulacją kosztu ładowania (w chwili, gdy tekst powstaje, w Europie jest ok. 220 000 stacji ładowania)
aplikacja myOpel to z kolei m.in. stan naładowania baterii, historia serwisowa samochodu, kampanie techniczne producenta (o ile się takie pojawią dla naszego egzemplarza) i oferty serwisu w specjalnych cenach
OpelConnect obejmuje też usługę eCall (automatyczne wezwanie służb ratunkowych po ew. wypadku), rozmowę z konsultantem w razie ew. awarii w trasie i nawigację Live, uwzględniającą zmieniajace się warunki na drodze
Niektóre z w/w wartości odnoszą się również do dostawczego Combo‑e Cargo, z tą różnicą, że Cargo ma jeden lub dwa rzędy siedzeń, podczas gdy Life ma dwa lub trzy rzędy siedzeń i jest typowo osobowe, rodzinne, obficie wyposażone, z bajerami.
Dla kogo?
Wallbox można sobie założyć na słupku lub na ścianie domu. Garaż nie jest wymagany. Wallboxy, ładowarki i kable są wylistowane w cenniku pdf elektrycznego Combo (cennik zamieścimy wkrótce na tej stronie). Kupujesz jedną wybraną opcję ładowania, tę która ma zastosowanie do Twojej sytuacji (nie potrzebujesz wszystkich kabli i ładowarek w cennika). A kabel 230V, wystarczający do ładowania z domowego gniazdka elektrycznego, jest nawet w standardzie, bez dopłaty.
Combo jest najbardziej uniwersalnym modelem Opla - dla rodziny, firmy, nawet dla singla, który coś wozi, choćby rower, czy sprzęt do nurkowania. Elektryczne Combo-e polecamy:
osobom prywatnym, które chciałyby zacząć przygodę z nową techniką, technologią, jeżdżą po mieście i na działkę, wożą graty
jeśli masz dom/wiatę/podjazd/garaż - własne miejsce do ładowania. Zadaszenie nie jest wymagane, prywatną stację ładowania-wallbox, jak na zdjęciu obok, można założyć na ścianie domu bez garażu. A tak naprawdę wystarczy gniazdo 230V i gruby przedłużacz wyprowadzony na zewnątrz
jeśli masz firmę i szukasz korzyści podatkowych - ratę na elektryczne Combo przewidujemy na poziomie 1000+ zł do wliczenia w koszty i odliczenia vatu
taksówkarz, uber i podobne usługi
Kupując Combo ciężko się pomylić. Samochód jest ultrapraktyczny, pojemny, przyda się. Może pomóc w odkryciu nowych pasji (mini-kamper?)
Jakie roczniki?
Zamówienia na elektryczne Combo-e w Dixi-Car przyjmowaliśmy od lata 2021. Produkcja elektrycznego Combo rozpoczęła się jesienią 2021 roku i wtedy samochody fizycznie pojawiły się w salonach Dixi-Car. Combo z napędem spalinowym dostępne jest u nas od ręki - zobacz oferty.
Co jeszcze warto wiedzieć przed zakupem elektrycznego Combo-e?
gwarancja na samochód - standardowo 2 lata + 2 lata Opel Assistance, ale gwarancja na baterię już 8 lat
'znaki zapytania' mogą się z upływem czasu rozstrzygać na korzyść elektryków, bo UE je popiera
elektryk, jego budowa, jest mniej podatna na awarie niż samochód z napędem spalinowym - brak silnika spalinowego, mniej części ruchomych, przeciążeń i tarcia charakterystycznych dla 2000 obr./min., obciążeń termicznych i chemicznych związanych z benzyną/olejem napędowym i ich spalaniem
spalinowe Combo otrzymało m. in. tytuł "Best Buy Car Europe 2019" organizacji AutoBest. W elektryku mamy większość zalet wersji spalinowej + genialny zeroemisyjny napęd. Więcej o zaletach Combo Life.
ci którzy jeździli autem elektrycznym, bywają nastawieni entuzjastycznie
Przy takiej konfiguracji jak na zdjęciu, elektryczne Combo-e Life 5-osobowe z nadwoziem o standardowej długości ma bagażnik o pojemności 597 litrów (do poziomu rolety bagażnika). Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa rośnie do 2126 l w nadwoziu o standardowej długości i do 2693 l w wydłużonym nadwoziu XL. Zobacz parametry bagażnika.
W elektrycznym Oplu Combo-e mamy tyle miejsca w kabinie i bagażniku, ile w wersji z napędem spalinowym. Na fot. niezależnie składane trzy fotele tylne. W Combo Life na tylnej kanapie są zawsze trzy zestawy Isofix, pod trzy foteliki dziecięce.
Elektryczny Opel Combo osiąga prędkości obwodnicowe-autostradowe (producent pisze cross-country as well as downtown). Widać opcjonalny dach panoramiczny z żaluzją - zobacz genialny schowek pod tym dachem tu.
Trzy sposoby ładowania elektryka lub hybrydy: najzwyklejsze gniazdko 230V, wallbox w garażu/na ścianie domu, lub publiczna stacja ładowania.
Polska jest na początku drogi do elektromobilności. Dla kogo w Polsce samochód elektryczny ma dziś sens? Odłóżmy volty, kilowaty i kilowatogodziny. Zamiast nich, dwa scenariusze:
Mam własny dom, segment, lub firmę
Samochód elektryczny, a tym bardziej hybryda PHEV, są całkowicie realne, bo:
masz zwykłe gniazdko 230V, do którego podłączysz kabel 230V do ładowania samochodu
kabel taki jest na standardowym wyposażeniu Corsy‑e, Mokki‑e, Grandlanda PHEV, Vivaro‑e, Zafiry‑e
lepszą opcją jest jednak montaż wallbox'a (szybkiej ładowarki) - w garażu lub na ścianie domu, firmy. Wallboxy znajdziesz w cennikach pdf elektrycznych Opli.
wallbox naładuje nam samochód od pustego do pełna w ok. 5 godzin, podczas gdy kabel 230V potrzebuje 20+ godzin
wybór metody ładowania zależy od tego, ile jeździmy. Jeżdzimy dużo - wallbox. Jeździmy mało - kabel 230V wystarczy.
zielone tablice rejestracyjne - przysługują na pełne elektryki, czyli na Corsę‑e, Mokkę‑e, Vivaro‑e i Zafirę‑e.
na Grandlanda PHEV zielone tablice nie przysługują, ale za to można jeździć na benzynie
Mieszkam w bloku
Samochód elektryczny wymaga zmiany "mindsetu" i pewnej elastyczności:
mieszkasz na parterze i parkujesz pod oknem - ładujesz z gniazdka w mieszkaniu
apki i smartfon to twój żywioł? Ładujesz na parkingu centrum handlowego w czasie zakupów (szybkie, 30-60-minutowe ładowanie z ładowarki 50-100 kW). Najbardziej realna opcja
garaż podziemny, parking pod firmą, itp.
Dlaczego chcesz samochód elektryczny? By zmniejszyć swój ślad węglowy, nauczyć się nowej technologii, czy cieszyć się przyspieszeniem elektryka i przywilejami z zielonych tablic? Są opcje, ale o nich w następnym odcinku ;)
Wersja Elegance, na przykładzie roku modelowego 2022
Napęd elektryczny (energia magazynowana w wydajnym akumulatorze), w zestawie m.in.:
Ładowarka pokładowa 7,4 kW, jednofazowa
Kabel ładowania tryb 2, 1,8 kW (do domowego gniazdka 230 V)
Odzyskiwanie energii przy hamowaniu
Klimatyzacja
System Multimedia z łączami Bluetooth®, USB. Tuner cyfrowy DAB, 6 głośników, kolorowy ekran dotykowy 8", system obsługi komend głosowych
przez smartfon, funkcja integracji ze smartfonem przez Apple CarPlay lub Android Auto
Elektrycznie sterowane szyby tylne z elektroniczną blokadą otwarcia tylnych drzwi od wewnątrz
Elektrycznie sterowane, podgrzewane oraz składane lusterka zewnętrzne, w kolorze czarnym
Zdalnie sterowany zamek centralny
Hamulec postojowy sterowany elektrycznie
Podgrzewane koło kierownicy pokryte skórą, z przyciskami sterowania
Przednia kamera – rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości, układy ostrzegania przed kolizją i utrzymania na pasie ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy
P. Grzegorz testował Combo m.in. na trasie do Kazimierza Dolnego.
Nowy Opel Combo Life - czarna eminencja! Tak zatytułował swój artykuł nasz klient, fleet manager, który testował samochód demonstracyjny z Dixi‑Car.
Chciałem zwrócić uwagę na fakt, jak bardzo skromny i nierzucający się w oczy jest to samochód. Jednocześnie nie można mu odmówić wygody, praktyczności, zwinności i sprytu. Tak więc jest to samochód o dwóch twarzach - pisze dalej p. Grzegorz.
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.
Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!
07.2024
Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.
Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.
SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu NaszEauto.
Jestem bardzo zadowolony z zakupu samochodu u Państwa. Pan Marcin Hoffman jest doskonałym sprzedawcą. Z pewnością polecę Państwa salon innym osobom. Pozdrawiam, :)