Z napędem elektrycznym jest dostępny zarówno osobowy Opel Combo Life, jak i dostawcze Combo Cargo. Poniżej wersja osobowa/rodzinna. Combo‑e to zeroemisyjny napęd bateryjny, a nie hybryda phev. Rejestrujemy na zielone tablice z przywilejami w Polsce. Producent pisze "autobahn-proof", czyli prędkość maksymalna jest odpowiednia na autostrady, a zasięg powinien usatysfakcjonować Polaka. Serwisujemy elektryka Combo w ASO OPEL Dixi‑Car. Zapraszamy!
Dla nowoczesnej rodziny 2+2 oplowski elektryczny multivan może być pierwszym samochodem w rodzinie. Wybierzesz pełny LED? Zobacz też nasze poradniki Samochód dla rodziny 2+2 i Samochód dla rodziny 2+3.
Klimaty okołomiejskie są żywiołem dla samochodów zeroemisyjnych, jak Combo-e. Jeśli zamierzasz jeździć autostradami, wybierz ładowaną z gniazdka hybrydę PHEV, sprawdź używane.
Jedna jedyna ważna decyzja przed zakupem elektryka
Kabel do ładowania możesz później zmienić, a wallbox - dokupić. Lecz jest jedna rzecz, której już po zakupie w samochodzie elektrycznym nie wymienisz. To ładowarka pokładowa - zabudowana jest na stałe w samochodzie. Może ona być 1‑fazowa, lub 3‑fazowa. Którą wybrać?
Wybór między ładowarką 1- a 3‑fazową to praktycznie jedyna brzemienna w skutkach decyzja przy zakupie elektryka.
Resztę można później zmienić - kabel do ładowania, czy wallbox.
Są dopłaty do elektryków!
Również leasingi i najmy
Elektryczny SsangYong Torres eVX. Zobacz ceny.
Ministerstwo Klimatu ogłosiło program dopłat do samochodów elektrycznych "Mój elektryk". Dopłatę może uzyskać klient indywidualny lub firma. Zeroemisyjny elektryk koreańskiegoi SsangYonga - Korando e-Motion - kwalifikuje się do dopłaty. Dopłata na samochód osobowy wynosi 18 750 zł lub 27 000 zł, w zależności od rocznego przebiegu i tego, czy masz Kartę Dużej Rodziny.
Samochody hybrydowe - z baterią + silnikiem spalinowym - nie są objęte dofinansowaniem.
Zapraszamy do zamawiania samochodów elektrycznych w salonie SsangYong Dixi-Car!
Salon Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 4
Dotacja to niejedyna korzyść związana z poruszaniem się elektrykiem. Inne to możliwość jazdy buspasami, darmowe parkowanie, prawo wjazdu na obszary zamknięte dla samochodów spalinowych na zielonej tablicy rejestracyjnej. Kierowcy samochodów elektrycznych zostaną zwolnieni z opłat za przejazd autostradami w Polsce. Dodatkowo - kalkulatory kosztów zakupu e-auta, kosztów podróży oraz mocy instalacji fotowoltaicznej niezbędnej do ładowania samochodu elektrycznego w domu zieloną energią - w ramach kampanii zorganizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych i Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu, wspieranej przez samorządy i wiele instytucji, pod patronatem Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Infrastruktury.
Źródło: Rzeczpospolita
Baterie mieszczą się w podłodze między przednią a tylną osią. Pojemność bagażnika jest taka sama jak w Combo z napędem spalinowym. Dodatkowo obniżamy środek ciężkości - stabilność przy bocznym wietrze i mniejsze przechyły na zakrętach.
Niektóre z w/w wartości odnoszą się również do dostawczego Combo‑e Cargo, z tą różnicą, że Cargo ma jeden lub dwa rzędy siedzeń, podczas gdy Life ma dwa lub trzy rzędy siedzeń i jest typowo osobowe, rodzinne, obficie wyposażone, z bajerami.
Wallbox można sobie założyć na słupku lub na ścianie domu. Garaż nie jest wymagany. Wallboxy, ładowarki i kable są wylistowane w cenniku pdf elektrycznego Combo (cennik zamieścimy wkrótce na tej stronie). Kupujesz jedną wybraną opcję ładowania, tę która ma zastosowanie do Twojej sytuacji (nie potrzebujesz wszystkich kabli i ładowarek w cennika). A kabel 230V, wystarczający do ładowania z domowego gniazdka elektrycznego, jest nawet w standardzie, bez dopłaty.
Combo jest najbardziej uniwersalnym modelem Opla - dla rodziny, firmy, nawet dla singla, który coś wozi, choćby rower, czy sprzęt do nurkowania. Elektryczne Combo-e polecamy:
Kupując Combo ciężko się pomylić. Samochód jest ultrapraktyczny, pojemny, przyda się. Może pomóc w odkryciu nowych pasji (mini-kamper?)
Zamówienia na elektryczne Combo-e w Dixi-Car przyjmowaliśmy od lata 2021. Produkcja elektrycznego Combo rozpoczęła się jesienią 2021 roku i wtedy samochody fizycznie pojawiły się w salonach Dixi-Car. Combo z napędem spalinowym dostępne jest u nas od ręki - zobacz oferty.
Przy takiej konfiguracji jak na zdjęciu, elektryczne Combo-e Life 5-osobowe z nadwoziem o standardowej długości ma bagażnik o pojemności 597 litrów (do poziomu rolety bagażnika). Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa rośnie do 2126 l w nadwoziu o standardowej długości i do 2693 l w wydłużonym nadwoziu XL. Zobacz parametry bagażnika.
W elektrycznym Oplu Combo-e mamy tyle miejsca w kabinie i bagażniku, ile w wersji z napędem spalinowym. Na fot. niezależnie składane trzy fotele tylne. W Combo Life na tylnej kanapie są zawsze trzy zestawy Isofix, pod trzy foteliki dziecięce.
Elektryczny Opel Combo osiąga prędkości obwodnicowe-autostradowe (producent pisze cross-country as well as downtown). Widać opcjonalny dach panoramiczny z żaluzją - zobacz genialny schowek pod tym dachem tu.
Combo jest niezrównane pod względem przestrzeni w kabinie i liczby schowków. Więcej zdjęć na stronie, którą stworzyliśmy dla odmian spalinowych.
Kable do ładowania
Standardowo na wyposażeniu elektryków Opla jest kabel do ładowania 230V z domową wtyczką. Czy dokupywać inny kabel?
Kabel ładowania tryb 2/mode 2, 1,8 kW (do gniazdka 230 V). Długość kabla 6 m. Taki kabel jest w standardowym wyposażeniu (bez dopłaty) elektrycznych i hybrydowych modeli Opla. Pasuje do domowego gniazdka 230V.
Kabel ogranicza pobór prądu do 8A, by nie zniszczyć instalacji elektrycznej lub gniazdka w domu czy garażu. 8A * 230V = ok. 1800W, czyli 1,8 kW - tyle, ile pobiera czajnik elektryczny. Zaletą tego kabla jest to, że pasuje do istniejących gniazdek. Nie ma potrzeby przerabiania instalacji elektrycznej w domu, nie ma potrzeby wnioskowania do dostawcy energii o większy przydział mocy. Ale jest to też najwolniejsza opcja ładowania. Dobra dla kogoś kto jeździ elektrykiem niezbyt intensywnie, nie ładuje codziennie. Większy sens ma taki kabel w samochodzie PHEV (ładowanej z gniazdka hybrydzie) niż w samochodzie w pełni elektrycznym
Warto dodać, że Opel ma w ofercie akcesoriów również kabel ze zwykłym wtykiem domowym 230V, ale zdolny przenieść prąd 3,7 kW (16 Amperów * 230V). Kabel taki wymaga wzmocnionego gniazdka tzw. Green'UP, które możemy sobie kupić w sklepie z artykułami elektrycznymi już za kilkadziesiąt złotych i zamontować w garażu na ścianie zamiast standardowego gniazdka. Kabel taki jest skrócony do 5 metrów. Kabel 3,7 kW + gniazdko Green'UP to już jakaś alternatywa dla wallboxa.
Kabel do ładowania samochodu prądem zmiennym (AC) w publicznych stacjach, tzw. tryb 3/mode 3 (ale gniazdo Type 2). Długość kabla 6 m. W Oplu taki kabel jest płatną opcją, można go znaleźć w cennikach pdf naszych elektryków.
Warto taki kabel mieć, bo nie wszystkie publiczne stacje ładowania dysponują kablami. Stacja może mieć samo gniazdko, do którego wtykamy przywieziony ze sobą kabel.
Są dwie odmiany tego kabla: jednofazowy i trójfazowy. Który wybrać? Po pierwsze, standardowo (bez dopłaty) w elektrycznych Oplach jest zabudowana pokładowa ładowarka jednofazowa. Jeśli przy niej pozostaniemy, nie ma sensu kupować innego kabla niż jednofazowy. Kabel jednofazowy ogarnia moc 32A * 230V = 7,4 kW.
Inaczej będzie, jeśli zdecydujemy się zamówić Opla z pokładową ładowarką trójfazową. Wtedy dokupujemy do niej również kabel trójfazowy. I cieszymy się szybszym ładowaniem w publicznych stacjach. Kabel 3-fazowy pozwala ładować samochód prądem 3*16A * 230V = 11 kW.
Jeśli mamy "szybszy" kabel trójfazowy, ale "wolniejszą" ładowarkę pokładową jednofazową, tempo ładowania będzie wtedy jak dla "wolniejszego" elementu.
Kabel tryb 3 może nam się też przydać do wallboxa, czyli zabudowanej w prywatnym garażu stacji ładowania, jednak niektóre oplowskie wallboxy miewają dołączony własny kabel.
Zestaw kabel + przejściówki. W cennikach pdf modeli Opla taki zestaw może występować pod nazwą 'Kabel ładowania uniwersalny 1,8-22 kW'. Zastępuje obydwa w/w kable. Polecana opcja, jednak taka walizka jest droższa niż kabel. W zestawie mamy jeden kabel i następujące adaptery:
230V, czyli pod gniazdko domowe, zarówno typ E, czyli takie jak stosuje się w budownictwie w Polsce, Czechach, Francji, ale też typ F (tzw. Schuko), spotykane w Niemczech, Austrii, Szwecji.
Type 2, czyli do publicznych stacji ładowania
złącze CEE 16A, tzw. "siła", powszechne w Polsce, nawet w prywatnych garażach.
Jeśli jeździmy dużo po Polsce, Europie, garażach znajomych, ładujemy "przygodnie", taki zestaw będzie najbezpieczniejszy. Warto do niego domówić pokładową ładowarkę 3-fazową, by w pełni wykorzystać możliwości, bo kabel w walizce jest trójfazowy. Warto wejść np. na greenwaypolska.pl, przyjrzeć się mapie ładowarek. Nie wiemy, jak będzie się kształtować "zajętość" stacji ładowania w przyszłości. Posiadając torbę z adapterami mamy największą szansę naładować samochód optymalnie czasowo i kosztowo, również w miejscach niepublicznych, np. nocując u kogoś czy pod firmą, w której pracujemy.
Warto na koniec dodać, że:
Wersja Elegance, na przykładzie roku modelowego 2022
Opel Vivaro B 1,6 CDTI 120KM, L2H1, Salon Polska, 9 osób, Vat23%, rok prod. 2019
od 95900 zł
cena brutto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 145KM klima auto, kamera, niski przebieg, 3os, rok prod. 2022
od 80900 zł
cena netto
Ford Transit Custom L2H1, 2,0 TDCI 130KM, Navi, Bluetooth, Automat, Vat23%, rok prod. 2020
od 73100 zł
cena netto
Renault Master L3H2 2,3 DCI 136KM, Salon PL, Kamera, tempomat Vat23%, rok prod. 2021
od 80500 zł
cena netto
FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue , rok prod. 2019
od 70900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 73900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 64250 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76300 zł
cena netto
P. Grzegorz testował Combo m.in. na trasie do Kazimierza Dolnego.
Nowy Opel Combo Life - czarna eminencja! Tak zatytułował swój artykuł nasz klient, fleet manager, który testował samochód demonstracyjny z Dixi‑Car.
Chciałem zwrócić uwagę na fakt, jak bardzo skromny i nierzucający się w oczy jest to samochód. Jednocześnie nie można mu odmówić wygody, praktyczności, zwinności i sprytu. Tak więc jest to samochód o dwóch twarzach - pisze dalej p. Grzegorz.
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.
BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!
03.2024
Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.
A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!